Ervaringen met Trimethoprim

Blaasontsteking (49 meningen)
Urineweginfectie (5 meningen)

02-03-2021 | Vrouw | 70
Blaasontsteking
Deze medicijnen gebruik ik bij een blaasontsteking. Furabid absoluut niet i.v.m. uitslag.

24-05-2019 | Vrouw | 67
trimethoprim (300mg)
Na een antibioticakuur van 5 dagen nog steeds urineweginfectie. Nu dit medicijn, trimethoprim, voor 3 dagen voorgeschreven gekregen. Gisteravond 1e pil ingenomen, 's ochtends misselijk en duizelig. Zie mijn toelichting op de bijwerkingen hierboven. Ik hoop dat het in de loop van de dag beter gaat en de infectie hierna over is (...)

14-02-2019 | Vrouw | 62
Urineweginfectie
Geen bijwerkingen en snel van de blaasontsteking af.

24-05-2017 | Man | 65
trimethoprim (100mg)
Urineweginfectie
Dit medicijn gebruikte ik voor onderhoud. Mijn arts heeft mij nu gevraagd te stoppen om te zien of dit medicijn nog relevant is.

17-08-2015 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Goed medicijn tegen blaasontsteking, werkt onmiddelijk. Geen bijwerkingen gehad. Voelde me er goed bij.

06-08-2013 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
The first day I took the pill before bed and I had much discomfort with the side effects during the next 2 hours. I experienced joint pain, anxiety and dizziness. Next day I woke up with a little bit hand tremors but went over after few hours. The second and third day I did split the pill in 4 pieces and I took every piece with a plenty of water every 20 minutes to reduc[lees meer...]e the discomfort of the side effects, it worked for me. The antibiotic worked very good, no more blaasontstekking in 3 days.

08-08-2012 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Nu voor de tweede keer dit medicijn voorgeschreven gekregen vanwege een blaasontsteking. Bij de eerste keer had ik binnen het half uur na inname van een tablet geen aandrang meer om te plassen. Nu wederom hetzelfde effecht. Werkt echt heel snel en de aandrang om te plassen en de pijn verdwijnt heel snel. Al na inname van de eerste tablet. Op de verpakking staat 1 maal per [lees meer...]dag 1 tablet 's-avonds innemen maar heb het gewoon gelijk in de ochtend gedaan nadat ik het medicijn bij de apotheek heb opgehaald. Geen problemen daardoor.

22-01-2011 | Vrouw | 38
Urineweginfectie
3 daagse kuur gehad, al na de eerste dag rook mijn urine al niet meer sterk en waren de klachten een heel stuk afgenomen. Nu ben ik alleen benieuwd of er in de urine nog iets te zien is, dat weet ik maandag pas. Maar voor mijn gevoel heeft het effect gehad.

13-11-2010 | Man
Recidief blaasontsteking
wanneer ik het tablet innam juist vóór het slapen gaan ,hield dit me zeker twee uren wakker ! Dat ging beter met het tablet nemen, enige uren vóór het naar bed gaan.

24-04-2008 | Vrouw
Blaasontsteking
Na een kuur nitrofurantoine die niet goed gewerkt had kreeg ik dit van de huisarts. Ik merkte na 1 capsule al dat het bgon te werken en na 2 dagen was ik er al bijna vanaf. Hel effectiefe en ik heb geen bijwerkingen gehad. Ook erg makkelijk dat het maar 3 dagen 1 capsule is. die kun je moeilijk vergeten. Ze zijn wel vies en plakkerig om door te slikken.

15-12-2022 | Vrouw | 72
Blaasontsteking
Het middel werkt goed maar de jeuk is na een week nog aanwezig.

09-12-2022 | Vrouw | 72
Blaasontsteking
Ik heb altijd problemen met medicijnen nu ook weer ik heb zo'n vreselijke jeuk met bulten iedere keer op een andere plek ! maar vanavond de laatste pil en nu maar hopen dat het snel over is.

29-07-2021 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
In korte tijd deze antibiotica van de huisarts gekregen maar ik ben geen voorstander van antibiotica.maar volgens de huisarts is er geen andere optie dus ik slik er D Mannose bij om mijn lichaam nog iets beter te helpen. De vorige kkeer was mijn hele weerstand een puinhoop, zo jammer. Als dit achter de rug is ga ik door met de D mannose zodat ik geen rommel meer hoef te[lees meer...] slikken. Ook drink ik enorm veel hete thee en water..ik plas de bacteriën er dan sneller uit

01-02-2015 | Vrouw | 22
Blaasontsteking
Effectief tegen blaasontsteking; al na de eerste dag hier geen last meer van. Lichte bijwerkingen: ik voel me soms een beetje misselijk en slap en heb soms even last van trillende handen, maar dit is altijd maar heel kort. Lichte jeuk in het gezicht, wat een veel voorkomende bijwerking is. Maar de voordelen wegen op tegen de nadelen!

08-08-2014 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
Ik heb geregeld ( zo,n 4x per jaar ) blaasontsteking. Het medicijn: Trimethoprim wordt me voorgeschreven door de arts. Ik heb niet noemenswaardige bijverschijnselen hiervan. Ben er wel tevreden over. De eerste keer dat ik blaasontsteking had kreeg ik een ander middel voor geschreven, maar daar kreeg ik duizeligheidsklachten van. Hierna heb ik dit med. niet weer geha[lees meer...]d, omdat er een stof in zat waar ik niet over kon. Alleen ben ik de naam kwijt.

06-05-2012 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Ik moet nog 2 tabletjes. Bij de eerste merkte ik al snel dat de pijn over ging. Heb al vele kuren gehad, bij steeds terugkerende blaasontsteking. Maar ik ben 4,5 kilo afgevallen sinds ik dit medicijn gebruik, en ik eet gewoon zoals normaal. Jeuk heb ik niet, wat ik wel veel lees bij jullie reacties. Ik gebruik ook grandberrysap naast deze kuur.