Ervaringen met Doxycycline

doxycyline

herhaaldelijk overgeven darmproblemen

Acne/puistjes (63 meningen)
Ziekte van Lyme (39 meningen)
Longontsteking (27 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (25 meningen)
Bronchitis (18 meningen)
Chlamydia (13 meningen)
Keelontsteking (11 meningen)
Bijholteontsteking (10 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (5 meningen)
Rosacea (5 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

30-08-2019 | Man | 32
Ziekte van Lyme
Ab kuur voorgeschreven gekregen bij besmette tekenbeet. 10 dagen de doxic slikken. Eerste dag wat hoofdpijn en hartkloppingen. Dagen daarna wat meer moe. Nu op dag 7 ineens toename van bijwerkingen: Vermoeidheid, lusteloos, brok in de keel, steken rondom de lever, inspanningscapaciteit tijdens het sporten afgenomen en droge mond. Man wat een rommel. Maar goed, liever dit d[lees meer...]an lyme. 1e kuur in mijn leven (32 jaar). Nog 3 dagen slikken en dan gauw het lichaam helpen met herstel na deze kuur.

28-08-2019 | Man | 18
Ziekte van Lyme
26 aug is de ziekte van lyme gevonden, zelf had ik al een 1 jaar last van de de symptomen heel erg moe , altijd misselijk, heel beroerd zijn, en veel gewrichtspijn zelf was ik er al voor naar de dokter en alles gegaan en niks kunnen vinden, tot dat ze me naar de internist stuurde en het kunnen vinden door meer bloed aftenemen , nu moet ik een maand aan doxycycline aurobi[lees meer...]ndo disper 100 mg en is alles 10 x versterkt lijkt het zo nog vermoeider en zoveel zeer aan me gewrichten en koorts , buikpijn noem maar op , hopelijk is dit snel voorbij pff

05-07-2019 | Man | 38
doxycyline (100mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Dit middel tegen een soa. Na de eerste dag word ik wakker op de bank met een enorme eikel. Ik dacht wat is dit nou weer het was ongeveer 2 keer zo groot als ooit gezien In paniek natuurlijk. Bijwerking van dit middel is dat het alle bacteriën dood dus ook de goede. Sommige slechte bacteriën blijven leven en zorgden voor een enorme ontstoken eikel . Nooit van mijn [lees meer...]leven zon pijn gevoeld. Het vel ging letterlijk van mijn eikel af. Dus aan het vervellen. Alsof je een schaafwond hebt en de hele dag ertegenaan loopt te schuren maar dan op het gevoeligste deel van je lichaam. Kon er niet meer tegen en heb maar een week met condooms eromheen gelopen zodat het in ieder geval niet schuurde. Echt letterlijk elke aanraking deed enorme pijn (vind je het gek met een eikel waar het vel vanaf ligt). Maar ja de soa was dan ook eigen schuld en dit waren de gevolgen

11-06-2019 | Man | 58
Tekenbeet
Na meerdere tekenbeten nam de huisarts geen risico en schreef een veertiendaagse kuur van twee keer honderd milligram per dag voor. Na drie dagen begon de diarree. Na een week lusteloosheid en brandend gevoel in de mondholte. Nu, acht dagen na beëindiging van de kuur, nog steeds diarree.

09-01-2019 | Man | 46
Bijholteontsteking
Na weken een gebrom in het linker oor te hebben, druk op het trommelvlies, verkoudheid en hoesten op advies van de huisarts met de AB begonnen. Tijdens de kuur van een week soms vreselijke hoofdpijn maar verder ging het wel. Pas de dag nadat de kuur afgelopen was begon het pas echt (nu 2 dagen). Lusteloos, vreselijke buikkrampen, zeurende hoofdpijn en slapeloosheid. Ben ha[lees meer...]lverwege de kuur met probioticum begonnen en hoop dat dit het herstel gaat bevorderen. Nu ziek thuis en tijdens de kuur gewoon aan het werk. De omgekeerde wereld.

11-11-2018 | Man | 55
Ziekte van Lyme
Voorgeschreven ivm geconstateerde Lyme na (vermoedelijk) 2/3 jaar klachten. Eerste 2 dagen neutraal, daarna koorts, ernstige diarree en hoofdpijn. (eerder aanwezige klachten verergerden) alleen de tot voor kort aanwezige balpijn was verdwenen. Na drie dagen was de koorts plotseling weg. Slaapproblemen, hoofdpijn en diarree tot op heden aanwezig. gebruik probiotica heeft m.[lees meer...]i. (nog) geen affect. Kuur duurt 3 weken, maar tot op heden vooral last van bijwerkingen.

10-10-2018 | Man | 67
Voorhoofdsholteontsteking
op dit ogenblik gebruik ik nog maar 2dgn, ben een beetje duizelig en verders wat druk op de borst

19-08-2018 | Man | 25
doxycyline (100mg)
Maand nadat ik gebeten was door een teek werd ik ineens super moe en kreeg overal tintelingen en had last van hartkloppingen. Moest van de huisarts 2 maal daags een doxycycline tablet van 100 mg. Eerste paar dagen vielen mee. Na de 4e dag kreeg ik een branderig gevoel onder mijn ogen en was de hele tijd super moe. De lyme symptomen verdwenen echter wel, ik had geen last me[lees meer...]er van de tintelingen en mijn hartkloppingen waren zo goed als weg. Na een week was mijn eetlust compleet verdwenen en sliep ik erg slecht. Bij mij waren de bijwerkingen van de doxycycline erg vervelend. Nu twee dagen na de kuur merk ik dat de lyme symptomen weer terug komen, weer last van hartkloppingen en rare tintelingen in mijn armen en benen.

03-05-2024 | Vrouw | 18
doxycyline (20mg/ml)
Acne/puistjes
Ik heb doxycycline 3 maanden lang elke dag geslikt voor acne (voornamelijk op mijn wangen). de eerste twee maanden zag ik echt geen verschil in de hoeveelheid puistjes maar in de laatste maand zag ik ineens verschil. ik ben nu net een week klaar met mijn kuur en heb in jaren niet meer zo’n gladde huid gehad. heb geen nieuwe ontstekingen meer. het enige wat nog over is gebl[lees meer...]even zijn de littekens. ik ben dus zeer tevreden over de effectiviteit van dit medicijn. verder heb ik geen last gehad van bijwerkingen, wel dronk ik elke dag een flesje yakult als probiotica. ik zou niet adviseren dit medicijn in de zomer aan te vragen want je moet namelijk zo veel mogelijk uit de zon blijven en doe elke dag zonnebrand op! Ik ben in ieder geval zeer tevreden over doxycycline.

12-04-2024 | Vrouw | 62
Bijholteontsteking
Ik ervaar wel na 2 uur , na de inname , dat er een soort rust komt in mijn hoofd.. Ik slik het rond avondeten. Maar nergens staat dat je geen zuivel mag eten, of eieren , en magnesium... Ik heb dus de 1ste dagen gewoon een bakje yoghurt na de maaltijd gegeten.. Dit soort informatie moet je toch echt in een bijsluiter zetten.. Want dit soort producten , schijnen de wer[lees meer...]king tegen te gaan. Ook naarmate je naar het avondeten loopt, gedurende de dag , komt de pijn in mijn hoofd en holtes weer steeds meer naar boven.

29-03-2024 | Vrouw | 61
Bronchitis
Eerste dag twee tabletten daarna 1 week kuur afmaken. Naar mijn mening weinig effectief of te langzaam einde v d kuur Gevoel te stikken geen lucht vooral bij het slapen en dan komt hoestbui ik wakker benauwdheid tranen over mijn wangen. Het is nu 4 dagen na de kuur en heb nog steeds last v plotseling ademnood. Zijndat de bijwerkingen?

17-02-2024 | Vrouw | 58

darmproblemen herhaaldelijk overgeven

Deze kuur van 16 dagen. 2x100 mg pd Heel veel overgeven. Stoelgang totaal verstoord en ook nu na ruim 7 dagen laatste pil nog steeds weinig eetlust, overgeven. Steken bij lever. Kring na 3 dagen verdwenen. Dat wel Wat voor anderen goed kan werken blijkt voor mij ware nachtmerrie. Hopelijk nooooiit meer. Gebruik nu probiotica om hopelijk snel eetpatroon en stoelgang w[lees meer...]eer onder controle te krijgen

15-02-2024 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Ik heb deze kuur 3 maanden gebruikt vanwege acne. De acne verdween, maar een week na het stoppen met de antibiotica was het alweer terug. Helaas. Geen last gehad van bijwerkingen, wel probiotica ernaast geslikt.

09-01-2024 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Had last van erge acne waardoor ik het begon te slikken. Vanaf de eerste paar dagen al kreeg ik huid uitslag op mijn oogleden, nek en hoofdhuid. Het was heel droog en begon veel te vervellen. Hydrateren hielp niet, omdat het steeds erger werd. Uiteindelijk was is na een maand gestopt, maar de bijwerkingen worden steeds erger...

06-01-2024 | Vrouw | 34
doxycyline (40mg)
Luchtweginfectie

04-12-2023 | Vrouw | 69
Longontsteking
Nare bijwerkingen ( bijholte ontsteking en vanafdag 1 heftige hoofdpijn) en de koorts zakte na 4 dagen inname medicijn.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum