Ervaringen met Doxycycline

doxycyline

Acne/puistjes (62 meningen)
Ziekte van Lyme (39 meningen)
Longontsteking (27 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (25 meningen)
Bronchitis (17 meningen)
Chlamydia (13 meningen)
Keelontsteking (11 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (5 meningen)
Rosacea (5 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

06-01-2024 | Vrouw | 34
doxycyline (40mg)

01-11-2023 | Vrouw | 56
Luchtweginfectie
na 1.5 dag in de allergische reactie. Rood gezicht / prikkelingen en jeuk en on top begon er een brok iu=n de keel te komen. io met HAP arts stoppen en anti histamine geslikt wat ik nog in huis had. Tablet is vrij groot

09-09-2023 | Vrouw | 66
Luchtweginfectie
Had zeer verschrikkelijke hoestbuien al een week. Heel weinig lucht. Hoge onstekingswaarde in bloed bij huisarts. Dit medicijn gekregen + een puffer voor de ademnood. Gebruik nu 5 dagen deze medicatie. Oplosbare tablet, zeer vies. Stond ergens ver weg in de bijsluiter dat je magnesium pas na 4 uur mag innemen...gebruik ik dagelijks....dus niet handig om dit zo klunzig t[lees meer...]e vermelden. Vieze smaak in mijn mond, veel dorst. Erge hoesten is weg, maar nog lang niet over. Dus volgende week maar terug naar arts. In het verleden kreeg ik Prednison wat veel effectiever is ..

20-04-2023 | Vrouw | 43
Luchtweginfectie
Ik heb dit precies hetzelfde gehad. Uitslag eerst in mijn nek en hals maar later ook op mijn romp en benen. Antihistaminica hielpen niet. Heeft 2 weken geduurt. Inmiddels zijn die plekken verdwenen maar heb ik nog steeds roodheid, uitslag en jeuk mn bij gebruiken parfum stoffen (eau de toilette, bodylotion) geeft dezelfde roodheid en uitslag. Ik hoop dat dit nog over ga[lees meer...]at

05-07-2021 | Vrouw | 84
Luchtweginfectie
Mijn ervaring met doxycycline Ria: moe, lusteloos, jeukende oren, veel plassen en darmen die slecht werkten. Volgende keer geen doxycycline meer.

21-10-2017 | Vrouw | 35
Luchtweginfectie
Wegens lang aanhoudende ernstige hoest en bijkomende verkoudheid heb ik van huisarts dit middel voorgeschreven gekregen. Mijn droge hoest was op dat moment ongeveer 6 tot 8 weken aanwezig en ontstaan vanuit bronchitis. De verkoudheid duurde op dat moment net 5 dagen en ging gepaard met voorhoofdsholteontsteking. Het middel werkte heel goed tegen de voorhoofdsholteontstek[lees meer...]ing maar in het geheel niet tegen de hoest. Daar heb ik nu Amoxicilline/Clavulaanzuur voor gekregen (dus ff kijken hoe dat afloopt). Naarste bijwerking van de Doxy was het depressieve gevoel op dag 2, voelde me leeg van binnen. De rest van de week ook erg suf en veel aan t staren. Verder nergens last van eigenlijk. Nu ik aan de Amox zit (nu dag 2) ben ik al weer veel actiever gelukkig.