ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

17-12-2017

Acne/puistjes

Sinds mijn 11e heb ik last van puisyjes, en nu 10 jaar verder vond ik het wel genoeg worden. Voorafgaand aan mijn kuur gebruikte ik al bijna 2 jaar benzoyl peroxide); helaas heel matig resultaat, en de door de huisarts voorgeschreven adapaleengel(1mg) icm erytromcine(10mg); dit veregerde mijn puistjes waardoor matige acne resulteerde in hevige acne, na 6 weken was dit dus [lees meer...]einde verhaal. Ook door de jaren heen verschillende lotions, reinigers, etc geprobeerd maar tevergeefs. Nu exact 1 week van de antibiotica kuur af en helaas komen de puistjes langzamerhand terug op mijn gezicht hals en rug.. gedurende de kuur was mijn huid stukke rustiger, maar na 2,5 maand ook niet geheel weg.
26-10-2017

Acne/puistjes

Had last van acne op mijn wangen en kreeg van de huisarts doxycycline disper tabletten voorgeschreven. Elke dag 1x innemen bij de maaltijd. Ik kreeg na 3 dagen last van verschrikkelijk irritante oorsuizen en ben er sinds gisteren mee gestopt omdat de oorsuizen ondraagbaar werden. Sindsdien ook slaapproblemen gehad door de oorsuizen. Over de effectiviteit kan ik niks zegge[lees meer...]n omdat ik het maar 8 dagen gebruikt heb, maar ik merkte wel dat de roodheid iets minder werd.
30-08-2017

Acne/puistjes

Ik heb dit medicijn voorgeschreven gekregen nadat mijn acne in ernstigheid toenam. Het heeft zeker geholpen met het stoppen van de verergering en ik heb 2 maanden mogen genieten van een acne vrije huid. Helaas zijn de klachten nu weer terug, maar niet in verergerde mate. Tijdens het innemen wel matige klachten gehad, vooral op de eerste dag van inname werd ik plots erg[lees meer...] ziek. Misselijk, duizelig, ik durfde geen hapje aan te raken. Dat kwam met mijn persoonlijk leven slecht uit, bij een volgende kuur zou ik deze starten op een vrije/rustige dag. De verdere kuur liep voorspoedig met minimale spijsverteringsklachten die zich vooral uiten in een verminderde eetlust. Mijn huid was ook gevoeliger, ik werd gemakkelijk rood en kon bepaalde producten beter laten staan. Vooral serums met een hoge SPF leken een boosdoener te zijn, wat vervelend was met mijn lichte teint en verhoogde gevoeligheid voor de zon door deze kuur. Al met al, het heeft een stop gezet op het verergeren van mijn acne en tijdelijk een complete acne pauze ingelast, dat waren de bijwerkingen meer dan waard.
23-07-2017

Acne/puistjes

Ik heb doxycycline voorgeschreven gekregen van de huisarts voor acne voor 3 maanden. De eerste paar dagen werd de acne zeer heftig, daarna nam deze steeds verder af. Na 2 weken had ik geen last meer van de acne. Na 1 week begon ik echter last van een bijwerking te krijgen (welke niet in de bijsluiter stond). Ik werd steeds somberder, kreeg depressieve gevoelens en had nerg[lees meer...]ens zin meer in. Ook mijn relatie leed eronder. Voor mij kwam dit vanuit het niets, aangezien ik eerst hartstikke goed in mijn vel zat en geen redenen had om mij somber te voelen. Ik begreep niet waar dit vandaan kwam en toen ik de bijsluiter las kon ik het ook niet aan de doxycycline koppelen. Na 3 wekengebruik ben ik gestopt met dit middel om te testen of het er toch mee te maken kon hebben. 3/4 dagen nadat ik was gestopt begon ik mij weer steeds beter te voelen en was ik na +- 1,5 week weer helemaal de oude. Voor mij dus een medicijn dat ik nooit meer ga gebruiken. De acne is echter wel tot op de dag van vandaag weg (3 weken na stop), dus qua effectiviteit werkt het zeer goed.
15-03-2017

Acne/puistjes

dit heeft niks geholpen bij mij.
12-01-2017

Acne/puistjes

Al sinds mijn 12e last van (milde) acne, dit begon rond mijn 14e, 15e wat erger te worden. Vooral de zijkanten van mijn gezicht, kin en neus waren vaak het doelwit. Ondertussen al veel middeltjes geprobeerd, zalfjes, gezichtsreinigers, lotions en niks heeft uiteindelijk geholpen. Ben nu 17 en heb er nog steeds last van en vind het erg vervelend. Paar weken terug naar de hu[lees meer...]isarts gestapt en die heeft mij doxycycline accord tabletten voorgeschreven. Eerste dag 2x innemen en daarna de kuur afmaken met dagelijks 1 tablet. Na ongeveer 4 dagen zag ik dat mijn huid rustiger werd, de roodheid trok weg en de kleine puistjes verdwenen, nu een week later beginnen ook de plaatsen waar ik het meeste last van heb te verdwijnen, ben hier erg blij mee. Heb nog zo'n 5 weken te gaan. Bijwerkingen vallen bij mij reuze mee, soms darmkrampen en als ik in bed lig een beetje duizelig, maar dit maar heel af en toe.
03-09-2016

Acne/puistjes

Ik ben twee maanden begonnen met het slikken van doxycycline voor acné. Na anderhalve week begon ik al verschil te zien en toen mijn behandeling afgelopen was, was mijn huid helemaal glad ( 6 weken). Jammer genoeg is het na één weer teruggekomen en voelde ik mij zo rot dat ik mijn dermatoloog gebeld heb of ik mijn afspraak kon vervroegen. Nu ben ik begonnen aan een 6 maand[lees meer...]en durende kuur van Isotretinoïne (Roaccutane) en ik ben heel erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Zelf ben ik er wel heel erg klaar mee en hoop dat dit eindelijk het wondermiddel voor mij gaat zijn.
25-04-2016

Acne/puistjes

Sinds mijn puberteit heb ik acne. Waar het in mijn pubertijd voornamelijk op mijn hoofd zat, is het geleidelijk aan voornamelijk naar mijn rug verplaatst. Nu ik 23 ben, vond ik dat het tijd was om er iets aan te doen, omdat ik niet van mening ben dat de acne uit zichzelf verdwijnt. 4 maanden lang heb ik Doxycycline gebruikt. Geleidelijk aan merkte ik dat de acne minder wer[lees meer...]d. Ik hield een enkele puist over, maar een groot verschil met voorheen. Ik denk dat ik ong. na 1/1,5 mnd. zo goed als acnevrij was. De bijwerkingen van de antibiotica vielen bij mij erg mee. Ik had in het begin wel erge dorst, alleen dit ging bij mij snel voorbij. Wat wel bleef tijdens de kuur en voornamelijk in het begin had ik last van gevoelige darmen. Als ik voelde dat ik naar de wc moest (voor de grote boodschap) dan moest ik wel binnen 15 min. op de wc zitten. Wat verder in de kuur werd dit wel minder. Nu ik klaar ben met de kuur is de acne rustig aan teruggekomen. Niet het gewenste resultaat dus. De kuur zelf is me wel meegevallen.
Pagina 1 van 3

Mirena (2031) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (831) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (435) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (433) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (358) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!