doxycyline

Ziekte van Lyme (26 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (24 meningen)
Longontsteking (21 meningen)
Bronchitis (16 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Chlamydia (6 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (4 meningen)
Oorontsteking (2 meningen)
Bacteriële infectie (2 meningen)
Blaasontsteking (1 mening)
Rosacea (1 mening)
Luchtweginfectie (1 mening)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

08-07-2020 | Man | 16
Acne/puistjes
Doxycycline is een fijn medicijn tegen acne zonder bijwerkingen en je ziet al snel resultaat.

07-06-2020 | Vrouw | 15
Acne/puistjes
Ik begon in Februari met het gebruik van Doxycycline voor 3 maanden voor acne op mijn gezicht, borst en rug. De acne was erg vervelend en ik moest altijd dichte shirts dragen. De eerste paar dagen nam ik het medicijn zonder eten maar dat is snel veranderd naar met eten omdat ik er van moest overgeven. Als ik eerst wat at dan ging het wel stukken beter en had ik eigenlijk w[lees meer...]einig last. Mijn acne is langzaam aan minder geworden maar nooit helemaal weg gegaan. Mijn acne was voor het gebruiken van Doxy wel heel erg onrustig en rood, en dat was gelukkig weg na het gebruik. Maar, ik kan nog steeds geen badpak aan doen om samen met anderen te gaan zwemmen. Van bijwerkingen had ik eigenlijk weinig last. Ik ben niet in de zon geweest en ben daardoor niet vaak verbrand (was op school wel een paar keer verbrand). Ik kreeg verder een droge huid (vooral in mijn nek waardoor ik rode plekken kreeg). Ik heb daar flink veel creme op gesmeerd en toen ging het wel ietsje beter. Nu ik ongeveer een maand klaar ben wordt mijn huid langzaam aan minder droog. Ook kan ik weer fijn in de zon zitten. Bij veel mensen komt de acne langzaam aan weer terug, maar ik hoop erg dat dat bij mij niet het geval wordt (of in ieder geval niet zo erg als het was).

13-03-2020 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik gebruik dit product nu voor 2 weken. Ik slik het in tablet vorm voor een bijholte ontsteking en voor mijn acne (ik heb acne vanaf mijn 8e en ik ben nu 18 jaar) Ik merk dat het rustiger is geworden. Ik heb nu meer plekjes in mijn gezicht dan puistjes. Het is minder rood, maar ik heb er wel bijwerkingen van gekregen. Ik heb nog steeds erg hoofdpijn en ik heb 2 dagen gehad[lees meer...] dat ik een vaginale bloeding had (ik zat 1,5 week terug in mijn menstruatie). Nu is het alleen nog de vraag als ik na deze 3,5 weken stop dat het terugkomt. Ik heb daar wel veel over gelezen dat het weer terugkomt. Ik was gister bij een schoonheidsspecialist en die omschreef het als een stootkuurtje.

11-02-2020 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Ik kreeg dit medicijn voor 2 maanden voorgeschreven in verband met hevige acne rondom mijn mond sinds een Mirena spiraal. Spiraal mede wegens de acne laten verwijderen, maar acne verdween niet. Ik heb 3 weken doxycycline geslikt en mijn huid in mijn gezicht werd inderdaad rustiger. Minder rood en voor mijn gevoel ook minder nieuwe puistjes. Helaas kreeg ik al heel gauw ont[lees meer...]zettende jeuk aan mijn huid! Het begon met één plekje in mijn hals, maar breidde zich al gauw uit naar mijn hele hals en ook mijn rug en borst. Er is ook een soort uitslag te zien in mijn hals, maar vooral de jeuk vond ik echt een reden om te stoppen met dit medicijn. Helaas helaas.

13-01-2020 | Vrouw | 30
Acne/puistjes
Meerdere keren gekregen als ik weer eens een grote onderhuidse ontstekingen had, na een paar dagen innemen waren ze vaak weer verdwenen. Ik ga nu voor langere tijd slikken maar ik verwacht geen problemen. Recent ook een minocycline kuur gehad voor langere tijd maar daar kreeg ik juist wel bijwerkingen van en vergat ik vaak ook in te nemen (want 2x per dag i.p.v. 1x) dus nu[lees meer...] weer overgestapt op deze.

07-01-2020 | Vrouw | 27
doxycyline (40mg)
Acne/puistjes
Ik heb al twee keer een kuur van een aantal maanden gedaan met een tussenpoze van ongeveer een jaar. Als dat nodig is om mijn onderhuidse ontstekingen tegen te gaan heb ik daar geen problemen mee.

11-12-2019 | Vrouw | 44
Acne/puistjes
Ik gebruik deze kuur nu al Maand maar ik krijg nu nog meer acne over mijn hele gezicht ik snap nieks van heeft iemand hier ervaring mee

10-12-2019 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Acne verdween als sneeuw van de zon maar was na de kuur binnen 2 weken volledig terug.

04-12-2019 | Vrouw | 44
Acne/puistjes
Ik heb al enkele keren Doxycycline geslikt omdat ik dermatitis perioralis heb. Mijn probleem is dat na de kuur van 6 weken komen de puistjes na een maand ongeveer terug. Kan ik Doxycycline langer dan 6 weken gebruiken? Iemand een ervaring?

25-09-2019 | Vrouw | 19
doxycyline (20mg/ml)
Acne/puistjes
Ik had al 4 jaar last van puisten op mijn kin. Vooral daar. Hele grote dikke het zat eruit alsof ik ergens allergisch voor was. Toen ik 18 was werd ik het echt zat. Na veel zalfjes, crèmes te hebben gebruikt. Niks hielp. Toen ben ik naar de dokter gegaan. Ik kreeg eerst antibiotica zalf. Dat hielp gelijk. Maar zodra ik stopte kwamen de puisten weer terug. Ik ben weer ter[lees meer...]ug gegaan naar de dokter en ik kreeg antibiotica kuur. Die hielpen super goed. Mijn kin werd rustig sinds jaren! Super blij mee. Alleen als de pillen op zijn of ik een paar dagen de pil niet neem de puisten komen gelijk terug. Nu gelukkig doorverwijzing dermatoloog. Maar de antibiotica hielp in ieder geval al goed

12-06-2019 | Vrouw | 41
Acne/puistjes
Sinds ik dit medicijn gebruik ben ik erg moe en krijg ik steeds meer rugpijn en gewrichtsklachten. Ik ben nu 2 weken bezig. De acne is wel voor 30 % minder. Morgen toch maar de arts bellen evt de bijwerkingen.

31-03-2019 | Vrouw | 15
Acne/puistjes
Ik ben begonnen met dit medicijn omdat ik erg onzeker ben over mijn acne. Ik had geen een egale plek op mijn gezicht. Overal had ik kleine bultjes en op mijn wangen, voorhoofd, neus, kin had ik veel rode, pijnlijke bulten. Na een paar weken nam vooral de roodheid van puisten weg. Ook was ik na de eerste kuur (heb er 2 van 1,5 maand gehad) bijna van mijn acne af. Maar dit w[lees meer...]as niet voor lang en het is nooit naar gewenst resultaat geweest,Ik ben nu ongeveer 3 weken gestopt en het komt in mate weer terug. Wel heb ik een aantal egale plekken en is mijn rug nu acne vrij. Van bijwerkingen heb ik nauwelijks last gehad.

04-12-2018 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Heb het zes weken geslikt voor milde acne. Twee weken nadat ik gestopt was kwam het helaas allemaal terug. Ik ga nu weer een kuur van zes weken doen en als dat niet helpt twaalf weken.

16-11-2018 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
WAUW! Ik ben 25 jaar en kreeg acne vanaf mijn 17de. Ik had verschillende dingen waarvan slakkengel en teatrea maskers het beste werkten. Ik had het min of meer ook geaccepteerd dat acne bij mij hoorde. Zolang het niet verschrikkelijk was had ik mij er maar bij neergelegd. Maar uiteindelijk droogte mijn huid zo erg op, dat ik toch maar eens besloot om naar de huisarts te ga[lees meer...]an. Ik kreeg Doxyxyxline Aurobindo Disper 100mg voorgeschreven. Na twee weken zag ik DUIDELIJK ZICHTBAAR resultaat! Al mijn puistjes verdwenen. Ik heb nu alleen littekens die nog moeten genezen en kleine 'gaatjes' (door acne) die nu meer opvallen. Ik had dit echt nooit durven dromen. Ik slik het nog drie weken want ik had een 5 weken kuur gekregen. Daarna zal ik langs de huisarts gaan om het resultaat te bespreken. Ik deel mijn ervaring over producten nooit op het internet, maar ik ben zo verbaasd over hoe simpel en snel dit middel heeft gewerkt bij mij..! Misschien heeft iemand anders iets hieraan!! IK ZOU HET ZEKER PROBEREN!!!!! :P Ik ben dankbaar op mijn blote knieën.

21-09-2018 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Ik merkte binnen een week al verschil. Er kwamen veel minder puistjes. Alleen hele kleintjes. 2 weken na de kuur kwam mijn acne erger terug. Ik ben daarom deze week begonnen met isotretinoïne

07-07-2018 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Ik heb dit medicijn als laatste oplossing gekregen werkt dit niet dan houd het op. Ik heb hiervoor allemaal middeltjes gehad tretinoïne lotion wat niet vergoed werd dus €52 per maand kwijt dit werkte enigzins maar door de kosten niet te gebruiken. Heb ook differan gehad en nog meer middeltjes. Ik hoop dat dit middel werkt enigste nadeel heb vaak andere antibiotica nodig vo[lees meer...]or andere problemen ben benieuwd hoe dit dan moet.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum