Ervaringen met Doxycycline

doxycyline

Ziekte van Lyme (39 meningen)
Longontsteking (27 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (25 meningen)
Bronchitis (18 meningen)
Chlamydia (13 meningen)
Keelontsteking (11 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (5 meningen)
Rosacea (5 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

23-02-2024 | Man | 17
Acne/puistjes
ik ging op deze medicatie vanwege mijn doctor die mij deze medicatie aanrade. de eerste paar weken werd het steeds beter totdat ik langer bleef doorgaan. het werd maar erger en erger en uiteindelijk moest ik er mee stoppen van mijn doctor en een afspraak maken voor zwaardere medicatie

15-02-2024 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Ik heb deze kuur 3 maanden gebruikt vanwege acne. De acne verdween, maar een week na het stoppen met de antibiotica was het alweer terug. Helaas. Geen last gehad van bijwerkingen, wel probiotica ernaast geslikt.

09-01-2024 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Had last van erge acne waardoor ik het begon te slikken. Vanaf de eerste paar dagen al kreeg ik huid uitslag op mijn oogleden, nek en hoofdhuid. Het was heel droog en begon veel te vervellen. Hydrateren hielp niet, omdat het steeds erger werd. Uiteindelijk was is na een maand gestopt, maar de bijwerkingen worden steeds erger...

31-03-2023 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Een tijdje gebruikt voor acne, maar zodra ik stopte met de kuur kwam alles gelijk weer terug. 2x 3 weken gedaan, allebei onsuccesvol. Overgestapt naar isotretinoine en dat werkte geweldig!

05-03-2022 | Man | 17
Acne/puistjes
Werkte voor mijn gezicht wel goed, maar bij de rug bijna geen verschil.

03-02-2022 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Dit middel was in vergelijking met het benzylperoxide dat eerst door mijn dokter was voorgeschreven voor mijn acne relatief effectief. Mijn huid werd een stuk rustiger. Helaas mag je dit medicijn slechts een aantal maanden slikken. Na de kuur kwamen de ontstekingen helaas weer terug. Daarna overgestapt op isotretinoine, een zeer effectief paardenmiddel. Helaas heeft dit we[lees meer...]l veel vervelende bijwerkingen. Maar desondanks zou ik het iedereen aanraden.

06-12-2021 | Vrouw | 13
Niet zo prettig

12-07-2021 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik gebruik deze antibiotica voor mijn acne. Ik slik het nu bijna 3 weken en ik zie groot verschil. Ik vind de smaak van het oplos tablet vies maar dat is niet zo erg. Ik zou het wel aanraden om er een probiotica bij te slikken, ik heb namelijk geen last van bijwerkingen (beetje suf soms). Ik smeer ook nog vitamine a zuur erbij zodat het extra effectief is.

09-04-2021 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Ik gebruik dit nu drie weken maar acne is alleen maar verergerd. Grote ontstekingen zijn ontstaan, een stuk ernstiger dan ervoor. Hopelijk dat de antibiotica snel wel gaat werken..

16-03-2021 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Prima medicijn! Na mijn idee kan ik slechter naar het toilet door het gebruiken van de medicatie? Ik weet niet zeker of dit hier mee te maken heeft maar kan er niks anders achter vinden.

10-03-2021 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Doxyxiline 3 maanden gebruikt vanwege hidradenitis. Het werkt goed tegen de ontstekingen. De bijwerkingen zorgen voor ongemak. Ook het innemen is lastig, de tablet moet opgelost in water doorgeslikt worden. De smaak is echt walgelijk. Bijna onmogelijk om door te slikken. Na 3 maanden is mijn hidradenitis wel heel rustig geworden maar ik stap toch weer over op de lo[lees meer...]kale antibiotica Clindamycine

18-02-2021 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Het heeft niet geholpen. Ik moest dit zes weken slikken en na de kuur kwam het keihard terug.

05-02-2021 | Vrouw | 17
Acne/puistjes
Zit nu aan m’n 2e week, en moet ongeveer 3 maanden als het goed is. Geen last van bijwerkingen, nou geen erge. Ik heb soms hoofdpijn, buikpijn en sneller moe maar niet heftig. Ik sport we gewoon doe alles gewoon heb veel energie alleen in de avond een stuk minder, maar gewoon op tijd naar bed. Ik zie dat het nu wat erger is geworden maar heb er ook differin gel 1mg bij dus[lees meer...] dat zou daar ook door kunnen. Komen, merk wel dat m’n huid wat droger is hier en daar wat schilfers. Ben ik wel blij mee want eerst was mijn huid super vet. Ik ben heel bang voor haarverlies door medicijnen, daardoor let ik er enorm op en kijk ik naar elke haar die uitvalt ( niet slim natuurlijk ) en ik denk dat het veel lijkt omdat ik erop let maar trek dr som gwn 4 haren ofzo uit. Iemand hier ervaring mee gehad gewoon voor de zekerheid haha. Maar verder wel tevreden heb er vertrouwen in

08-07-2020 | Man | 16
Acne/puistjes
Doxycycline is een fijn medicijn tegen acne zonder bijwerkingen en je ziet al snel resultaat.

07-06-2020 | Vrouw | 15
Acne/puistjes
Ik begon in Februari met het gebruik van Doxycycline voor 3 maanden voor acne op mijn gezicht, borst en rug. De acne was erg vervelend en ik moest altijd dichte shirts dragen. De eerste paar dagen nam ik het medicijn zonder eten maar dat is snel veranderd naar met eten omdat ik er van moest overgeven. Als ik eerst wat at dan ging het wel stukken beter en had ik eigenlijk w[lees meer...]einig last. Mijn acne is langzaam aan minder geworden maar nooit helemaal weg gegaan. Mijn acne was voor het gebruiken van Doxy wel heel erg onrustig en rood, en dat was gelukkig weg na het gebruik. Maar, ik kan nog steeds geen badpak aan doen om samen met anderen te gaan zwemmen. Van bijwerkingen had ik eigenlijk weinig last. Ik ben niet in de zon geweest en ben daardoor niet vaak verbrand (was op school wel een paar keer verbrand). Ik kreeg verder een droge huid (vooral in mijn nek waardoor ik rode plekken kreeg). Ik heb daar flink veel creme op gesmeerd en toen ging het wel ietsje beter. Nu ik ongeveer een maand klaar ben wordt mijn huid langzaam aan minder droog. Ook kan ik weer fijn in de zon zitten. Bij veel mensen komt de acne langzaam aan weer terug, maar ik hoop erg dat dat bij mij niet het geval wordt (of in ieder geval niet zo erg als het was).

13-03-2020 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik gebruik dit product nu voor 2 weken. Ik slik het in tablet vorm voor een bijholte ontsteking en voor mijn acne (ik heb acne vanaf mijn 8e en ik ben nu 18 jaar) Ik merk dat het rustiger is geworden. Ik heb nu meer plekjes in mijn gezicht dan puistjes. Het is minder rood, maar ik heb er wel bijwerkingen van gekregen. Ik heb nog steeds erg hoofdpijn en ik heb 2 dagen gehad[lees meer...] dat ik een vaginale bloeding had (ik zat 1,5 week terug in mijn menstruatie). Nu is het alleen nog de vraag als ik na deze 3,5 weken stop dat het terugkomt. Ik heb daar wel veel over gelezen dat het weer terugkomt. Ik was gister bij een schoonheidsspecialist en die omschreef het als een stootkuurtje.