Ervaringen met Doxycycline

doxycyline

herhaaldelijk overgeven darmproblemen

Acne/puistjes (62 meningen)
Ziekte van Lyme (39 meningen)
Longontsteking (27 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (25 meningen)
Bronchitis (18 meningen)
Chlamydia (13 meningen)
Keelontsteking (11 meningen)
Bijholteontsteking (10 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (5 meningen)
Rosacea (5 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

12-10-2020 | Vrouw | 20
Ziekte van Lyme
Na de 2e pil extreem veel huiduitslag met rode bultjes, brand en jeukt heel erg. Gelijk ermee gestopt

01-05-2020 | Vrouw | 20
Chlamydia
Ik had hiervoor een behandeling van azitromycine die niet werkte. Uiteindelijk na een paar weken deze behandeling gekregen voor 7 dagen. Ik was best nerveus door de verhalen hier. Ik werd steeds na de inname misselijk, maar heb wel steeds aan de dosering gehouden. Kreeg ook in de loop van de week huidirritatie en hoofdpijn ‘s avonds. Best nare bijwerkingen, maar alles om e[lees meer...]rvan af te komen..

16-03-2021 | Vrouw | 21
doxycyline (20mg/ml)
Acne/puistjes
Prima medicijn! Na mijn idee kan ik slechter naar het toilet door het gebruiken van de medicatie? Ik weet niet zeker of dit hier mee te maken heeft maar kan er niks anders achter vinden.

15-02-2024 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Ik heb deze kuur 3 maanden gebruikt vanwege acne. De acne verdween, maar een week na het stoppen met de antibiotica was het alweer terug. Helaas. Geen last gehad van bijwerkingen, wel probiotica ernaast geslikt.

10-09-2022 | Vrouw | 22
Chlamydia
7 dagen 2 keer per dag geslikt. Helemaal geen bijwerkingen gehad.

24-10-2021 | Man | 22
Chlamydia
Helaas is de chlamydia niet verholpen met Azitromycine. Zo is dit keer dus Doxycycline voorgeschreven. Vreselijk, om het in één woord te omschrijven: Ik heb last van misselijkheid (inname na eten), brandende ogen, lichte hoofdpijn maar het vervelendste van alles: opgezwollen neusholtes. Ik heb écht het gevoel dat ik ziek ben. Die condoom vergeet ik de volgende keer niet...

04-12-2018 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Heb het zes weken geslikt voor milde acne. Twee weken nadat ik gestopt was kwam het helaas allemaal terug. Ik ga nu weer een kuur van zes weken doen en als dat niet helpt twaalf weken.

10-03-2021 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Doxyxiline 3 maanden gebruikt vanwege hidradenitis. Het werkt goed tegen de ontstekingen. De bijwerkingen zorgen voor ongemak. Ook het innemen is lastig, de tablet moet opgelost in water doorgeslikt worden. De smaak is echt walgelijk. Bijna onmogelijk om door te slikken. Na 3 maanden is mijn hidradenitis wel heel rustig geworden maar ik stap toch weer over op de lo[lees meer...]kale antibiotica Clindamycine

30-07-2020 | Man | 23
Ziekte van Lyme

31-03-2023 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Een tijdje gebruikt voor acne, maar zodra ik stopte met de kuur kwam alles gelijk weer terug. 2x 3 weken gedaan, allebei onsuccesvol. Overgestapt naar isotretinoine en dat werkte geweldig!

16-01-2019 | Vrouw | 24
Chlamydia
Na veel reviews te hebben gelezen met tegenzin gestart met Doxycycline. Ik bereidde me voor op hartkloppingen, misselijkheid en diarree. Normaal schrijf ik nooit reviews maar omdat ik vooraf ook zelf reviews had gelezen en ik mensen gerust wil stellen deel ik toch mijn verhaal. Na de eerste dag kreeg ik lichte hoofdpijn. Na 4 tabletten (de avond van de 2e dag van de kuu[lees meer...]r) kreeg ik in bed last van enorme spierpijn in mijn polsen, kreeg ik het gevoel dat mijn keel verdikt was, kreeg ik lichte druk op mijn borst en begon in te trillen. Nu ben ik zelf wat paniekerig aangelegd dus het kan zijn dat ik mijn eigen bijwerkingen lichamelijk versterkte. Na een uur zakte het weg en heb ik kunnen slapen. Met tegenzin op dag 3 weer de tabletten genomen. Nergens meer last van gehad. Gisteren de kuur af gemaakt, vandaag wel opnieuw hoofdpijn maar achteraf (naast die ene avond) is het me heel erg meegevallen!

03-02-2022 | Vrouw | 25
doxycyline (20mg/ml)
Acne/puistjes
Dit middel was in vergelijking met het benzylperoxide dat eerst door mijn dokter was voorgeschreven voor mijn acne relatief effectief. Mijn huid werd een stuk rustiger. Helaas mag je dit medicijn slechts een aantal maanden slikken. Na de kuur kwamen de ontstekingen helaas weer terug. Daarna overgestapt op isotretinoine, een zeer effectief paardenmiddel. Helaas heeft dit we[lees meer...]l veel vervelende bijwerkingen. Maar desondanks zou ik het iedereen aanraden.

20-02-2021 | Vrouw | 25
Chlamydia
Heb Doxycycline gekregen nadat ik een resistentie had voor Athromycine. De bijwerkingen heb ik bijna geen last van gehad. Ik moest het tablet oplossen in water, in de ochtend en de avond. Als ik wat bij at, werd ik ook niet misselijk. Heb maar 1x hoofdpijn gekregen, maar met paracetamol was dat ook na een uurtje weg. Al met al geen bijwerkingen. De symptomen duurde ech[lees meer...]ter wat langer, waardoor ik een beetje in de stress raakte. Moest tot 3-4 dagen nadat ik het laatste tablet op had, nog steeds heel vaak kleine beetjes plassen. De buikpijn was er nog steeds en afscheiding was sporadisch nog steeds heel/groen. Kan nu zeggen dat 6 dagen na het stoppen de symptomen weg zijn. Alleen soms nog wat buikpijn alsof je ongesteld moet worden, maar schijnt dat dat binnen een paar weken ook weg zal gaan. Schrik er dus niet van als je symptomen wat langer aanhouden. Over twee weken opnieuw een test of alles ook daadwerkelijk Opgeklaard is.

11-02-2020 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Ik kreeg dit medicijn voor 2 maanden voorgeschreven in verband met hevige acne rondom mijn mond sinds een Mirena spiraal. Spiraal mede wegens de acne laten verwijderen, maar acne verdween niet. Ik heb 3 weken doxycycline geslikt en mijn huid in mijn gezicht werd inderdaad rustiger. Minder rood en voor mijn gevoel ook minder nieuwe puistjes. Helaas kreeg ik al heel gauw ont[lees meer...]zettende jeuk aan mijn huid! Het begon met één plekje in mijn hals, maar breidde zich al gauw uit naar mijn hele hals en ook mijn rug en borst. Er is ook een soort uitslag te zien in mijn hals, maar vooral de jeuk vond ik echt een reden om te stoppen met dit medicijn. Helaas helaas.

18-01-2020 | Man | 25
Chlamydia
Wat een onzin wordt er op dit onderwerp gepost zeg. Ik slik de antibiotica twee keer per dag, s’ochtends en s’avonds bij het eten en ik heb nergens last van. Ik heb van tevoren hier de ervaringen gelezen, maar niets daarvan was waar bij mij. De behandeling was goed.

16-11-2018 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
WAUW! Ik ben 25 jaar en kreeg acne vanaf mijn 17de. Ik had verschillende dingen waarvan slakkengel en teatrea maskers het beste werkten. Ik had het min of meer ook geaccepteerd dat acne bij mij hoorde. Zolang het niet verschrikkelijk was had ik mij er maar bij neergelegd. Maar uiteindelijk droogte mijn huid zo erg op, dat ik toch maar eens besloot om naar de huisarts te ga[lees meer...]an. Ik kreeg Doxyxyxline Aurobindo Disper 100mg voorgeschreven. Na twee weken zag ik DUIDELIJK ZICHTBAAR resultaat! Al mijn puistjes verdwenen. Ik heb nu alleen littekens die nog moeten genezen en kleine 'gaatjes' (door acne) die nu meer opvallen. Ik had dit echt nooit durven dromen. Ik slik het nog drie weken want ik had een 5 weken kuur gekregen. Daarna zal ik langs de huisarts gaan om het resultaat te bespreken. Ik deel mijn ervaring over producten nooit op het internet, maar ik ben zo verbaasd over hoe simpel en snel dit middel heeft gewerkt bij mij..! Misschien heeft iemand anders iets hieraan!! IK ZOU HET ZEKER PROBEREN!!!!! :P Ik ben dankbaar op mijn blote knieën.