Ervaringen met Doxycycline

doxycyline

Ziekte van Lyme (39 meningen)
Longontsteking (27 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (25 meningen)
Bronchitis (18 meningen)
Chlamydia (13 meningen)
Keelontsteking (11 meningen)
Bijholteontsteking (10 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (5 meningen)
Rosacea (5 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

11-02-2020 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Ik kreeg dit medicijn voor 2 maanden voorgeschreven in verband met hevige acne rondom mijn mond sinds een Mirena spiraal. Spiraal mede wegens de acne laten verwijderen, maar acne verdween niet. Ik heb 3 weken doxycycline geslikt en mijn huid in mijn gezicht werd inderdaad rustiger. Minder rood en voor mijn gevoel ook minder nieuwe puistjes. Helaas kreeg ik al heel gauw ont[lees meer...]zettende jeuk aan mijn huid! Het begon met één plekje in mijn hals, maar breidde zich al gauw uit naar mijn hele hals en ook mijn rug en borst. Er is ook een soort uitslag te zien in mijn hals, maar vooral de jeuk vond ik echt een reden om te stoppen met dit medicijn. Helaas helaas.

13-01-2020 | Vrouw | 30
Acne/puistjes
Meerdere keren gekregen als ik weer eens een grote onderhuidse ontstekingen had, na een paar dagen innemen waren ze vaak weer verdwenen. Ik ga nu voor langere tijd slikken maar ik verwacht geen problemen. Recent ook een minocycline kuur gehad voor langere tijd maar daar kreeg ik juist wel bijwerkingen van en vergat ik vaak ook in te nemen (want 2x per dag i.p.v. 1x) dus nu[lees meer...] weer overgestapt op deze.

07-01-2020 | Vrouw | 27
doxycyline (40mg)
Acne/puistjes
Ik heb al twee keer een kuur van een aantal maanden gedaan met een tussenpoze van ongeveer een jaar. Als dat nodig is om mijn onderhuidse ontstekingen tegen te gaan heb ik daar geen problemen mee.

11-12-2019 | Vrouw | 44
Acne/puistjes
Ik gebruik deze kuur nu al Maand maar ik krijg nu nog meer acne over mijn hele gezicht ik snap nieks van heeft iemand hier ervaring mee

10-12-2019 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Acne verdween als sneeuw van de zon maar was na de kuur binnen 2 weken volledig terug.

04-12-2019 | Vrouw | 44
Acne/puistjes
Ik heb al enkele keren Doxycycline geslikt omdat ik dermatitis perioralis heb. Mijn probleem is dat na de kuur van 6 weken komen de puistjes na een maand ongeveer terug. Kan ik Doxycycline langer dan 6 weken gebruiken? Iemand een ervaring?

25-09-2019 | Vrouw | 19
doxycyline (20mg/ml)
Acne/puistjes
Ik had al 4 jaar last van puisten op mijn kin. Vooral daar. Hele grote dikke het zat eruit alsof ik ergens allergisch voor was. Toen ik 18 was werd ik het echt zat. Na veel zalfjes, crèmes te hebben gebruikt. Niks hielp. Toen ben ik naar de dokter gegaan. Ik kreeg eerst antibiotica zalf. Dat hielp gelijk. Maar zodra ik stopte kwamen de puisten weer terug. Ik ben weer ter[lees meer...]ug gegaan naar de dokter en ik kreeg antibiotica kuur. Die hielpen super goed. Mijn kin werd rustig sinds jaren! Super blij mee. Alleen als de pillen op zijn of ik een paar dagen de pil niet neem de puisten komen gelijk terug. Nu gelukkig doorverwijzing dermatoloog. Maar de antibiotica hielp in ieder geval al goed

12-06-2019 | Vrouw | 41
Acne/puistjes
Sinds ik dit medicijn gebruik ben ik erg moe en krijg ik steeds meer rugpijn en gewrichtsklachten. Ik ben nu 2 weken bezig. De acne is wel voor 30 % minder. Morgen toch maar de arts bellen evt de bijwerkingen.