Ervaringen met Doxycycline

Acne/puistjes (62 meningen)
Ziekte van Lyme (39 meningen)
Longontsteking (27 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
Rosacea (5 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

16-07-2021 | Vrouw | 35
doxycyline (100mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Na inname eerste tablet , kreeg ik direct een zwaar gevoel in mijn ledematen.Alsof de bloedsomloop verminderde, beetje tintelend gevoel in ledematen ook. Dezelfde nacht hartkloppingen waardoor ik niet kon slapen. NU dag 3, wakker geworden door hevig transpireren en hartkloppingen. Ben van plan naar de huisarts te gaan, dit lijkt erop dat het een allergische reactie betr[lees meer...]eft verder is erg vermoeid maar dat is meestal zo bij medicijngebruik.

05-07-2019 | Man | 38
doxycyline (100mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Dit middel tegen een soa. Na de eerste dag word ik wakker op de bank met een enorme eikel. Ik dacht wat is dit nou weer het was ongeveer 2 keer zo groot als ooit gezien In paniek natuurlijk. Bijwerking van dit middel is dat het alle bacteriën dood dus ook de goede. Sommige slechte bacteriën blijven leven en zorgden voor een enorme ontstoken eikel . Nooit van mijn [lees meer...]leven zon pijn gevoeld. Het vel ging letterlijk van mijn eikel af. Dus aan het vervellen. Alsof je een schaafwond hebt en de hele dag ertegenaan loopt te schuren maar dan op het gevoeligste deel van je lichaam. Kon er niet meer tegen en heb maar een week met condooms eromheen gelopen zodat het in ieder geval niet schuurde. Echt letterlijk elke aanraking deed enorme pijn (vind je het gek met een eikel waar het vel vanaf ligt). Maar ja de soa was dan ook eigen schuld en dit waren de gevolgen

08-02-2014 | Man | 25
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Een bedpartner van mij had chlamydia, daarom moest ik ook getest worden. De verpleegkundige van de ggd in Amsterdam gaf me voor twee weken doxycycline mee, in afwachting van de uitslag van het lichamelijk onderzoek. Uiteindelijk bleek ik niet besmet, dus heb ik het middel voor niks genomen. Over de effectiviteit kan ik derhalve niets zeggen. Ik wil wel waarschuwen voor[lees meer...] de bijwerking waar ik last van had. Na twee dagen dit middel te hebben gebruikt kreeg ik de somberste gedachten die ik in tijden heb gehad, inclusief gedachten aan suïcide. Doxycycline is de enige verklaring. Verder is er de afgelopen tijd niets voorgevallen dat mijn vreselijke gemoedstoestand en steeds terugkerende gedachten aan zelfmoord kan verklaren. Ik ben pas recentelijk gestopt met dit middel en hoop dat de sombere gedachten snel overgaan. Lichamelijke klachten heb ik van dit middel niet ondervonden.

10-04-2013 | Man | 33
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Ik moet gedurende 14 dagen 2x daags 1 100mg tablet Doxycline slikken. Het is niet de eerste keer dat ik antibiotica slik, maar wel de eerste keer dat ik écht vervelende bijwerking heb die omschreven kunnen worden als een soort grieperig gevoel: misselijkheid, zweten, schokken door m'n lijf, duizeligheid, pijn (jeuk) aan mijn ogen, diaree, moeheid en een slecht humeur :( M[lees meer...]isschien heeft dit te maken met de lengte (2 weken) van de kuur. Maar goed, een SOA is een geval van 'eigen schuld dikke bult' dus ik wil niet al te veel klagen. Als het effectief is nee, ik de bijwerkingen voor lief. Nog twee dagen, en dan ben ik er van af. Kan niet wachten!