minocycline

Rosacea (16 meningen)
Ziekte van Lyme (1 mening)

Doxycycline (275 meningen)
Doxy Disp (12 meningen)
Tetracycline (9 meningen)
Efracea (5 meningen)
Minocin (1 mening)

15-04-2018 | Man | 24
Acne/puistjes
Acne op mijn rug en voorhoofd is minder geworden maar na 3 weken gebruik van dit medicijn, kreeg ik overal huiduitslag en veel jeuk, daarnaast ook pijn aan mijn polsen. De bijwerkingen zijn dus niet zo prettig.

04-03-2018 | Vrouw | 17
Acne/puistjes
Ik heb het ook gebruikt, en het heeft geen effect bij mij. Zeer ontevreden! Ik behandel mijn gezicht nu bij carpe clinic in Antwerpen, echt een aanrader!

20-01-2018 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
De eerste maand werd mijn acne erger. Na een maand werd mijn huid stuken beter en was en zo goed als egaal. Ik moest dit medicijn 3 maanden slikken van mijn huisarts. Toen ik stopte met dit medicijn kwam mijn acne terug, maar was het niet zo erg meer als vroeger. Helaas is mijn acne op mijn rug en borst wel gebleven in dezelfde toestand als eerst...

29-04-2017 | Man | 50
Acne/puistjes
Beter roaccutane. Acne komt terug na stoppen van Minocycline.

13-02-2017 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik heb het ruim een jaar lang gebruikt en telkens wanneer ik mijn kuur af heb komt het acne veel erger terug!! ( vooral op de kin ). Ik weet niet of dit bij iedereen het geval is maar denk niet dat het de bedoeling is om heel je leven lang aan een kuur te zitten. Ik vind het zeker geen aanrader anders zit je eraan vast dus ben ik maar begonnen met natuurlijke gezichtsbehan[lees meer...]delingen voor mijn acne, aanraader ook voor anderen...

22-08-2016 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
De eerste keer was ik onzettend tevreden. Nog nooit was mijn huid zo egaal geweest. Ik had geen last van bijwerkingen en het medicijn werkte nog lang nadat ik stopte. Todat ik (na ong. 5 maanden) op vakantie ging, ik wist dat ik me goed moest insmeren. Echter was ik toch een beetje verbrand. Vanaf dat moment begon de ellende, ik denk dat mijn puisten in 3 dagen weer terug [lees meer...]waren op plaatsen waar ik het nooit eerder had gehad. In paniek bij thuiskomst direct naar de dermatoloog gegaan en ik kreeg te horen dat het waarschijnlijk een reactie was op de zonnebrand. Ik werd naar huis gestuurd met nogmaals 2 maanden dezelfde kuur en het ging weer goed. Echter verdween dit keer niet alles, ik had nog steeds last op bepaalde plekken. Daarnaast werd ik lusteloos, moe, kreeg ik hoofdpijn. Toen ik stopte met de kuur verdween dit. Bij vakantie 2, geen zon, goed ingesmeerd en zo veel mogelijk uit de zon, begon het weer, erger dan ooit! Ik was nu veel verder van huis dan ik ook ben geweest en mijn gezicht zat heelmaal onder. Toen ik het advies kreeg over te stappen op roaccutane was ik zo teleurgesteld en had hier geen vertrouwen in. Ik ben nu aan het kijken naar mijn eetpatroon, allergoloog, accupuntuur en na een maand (helaas niet zo snel als antibiotica) zie ik duidelijk verbetering. Ik hoop dat dit de uitkomst zal bieden op lamge termijn en ik achter de oorzaak kan komen.

04-05-2016 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Ik had last van ernstige acné, maar door het gebruik van minocycline is dit veel minder! Mijn huid voelt nu glad aan, wel heb ik nog wat littekens. Maar hiervoor ga ik naar de huidtherapeut. Al met al ben ik zeker tevreden, wel moet ik binnenkort 50 mg gaan slikken waarvan ik hoop dat ook zijn werk doet.

27-04-2016 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Sinds mijn 11e heb ik last van mee-etertjes gehad. Tijdens de pubertijd kwamen hier puistjes bij. Door te wassen met water en/of wat clearasil werd dit stukken minder. Na mijn pubertijd bleven de puistjes en mee-eters en kreeg ik ontstekingen die ik niet kon uitknijpen en vaak littekens van overhield. Ook mijn poriën waren erg groot. In de eerste weken dat ik dit medicij[lees meer...]n begon te gebruiken waren alle kleine puistjes meteen verdwenen. Ook de poriën waren veel kleiner tot eigenlijk niet zichtbaar. Mijn hoofdhuid is veel dikker geworden, wat heel fijn is. In combinatie met Differin Gel en afspraken met de huidtherapeut is mijn Acné bijna helemaal weg. Soms komt er een onderhuidse ontsteking tijdens mijn menstruatie. Dit is door het medicijn maar 1tje gelukkig. Ook heeft verandering in mijn eetpatroon goed gedaan, dit met tips van mijn huidtherapeut.

Thyrax Duotab (859) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (566) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (521) - Antibiotica - penicillines breedspectrum