Ervaringen met Minocycline

Acne/puistjes (72 meningen)
Rosacea (22 meningen)
Ziekte van Lyme (1 mening)

Doxycycline (329 meningen)
Doxy Disp (12 meningen)
Tetracycline (9 meningen)
Efracea (6 meningen)
Minocin (2 meningen)

16-12-2012 | Vrouw | 78
Acne/puistjes
reeds enkele jaren regelmatig last van rosacea, telkens antwoord van de dermatoloog: antibiotica, telkens minocycline met goed resultaat, nu gebruik ik

31-07-2016 | Man | 69
Folliculitis
De effectiviteit was jaren slechts redelijk tot matig. Ik gebruikte al die tijd echter ook multi vitamines waarin o.a. diverse metaalsoorten zaten en vulde dat later ook nog aan met een magnesium citrate supplement. Volgens de bijsluiter moest de Minocycline 2 uur voor of 4 uur na beide aanvullingen ingenomen worden en die tijd hield ik ruim aan. Minocycline om 23:00 uur e[lees meer...]n de aanvullingen nam ik bij het ontbijt om ongeveer 08:00 uur. Onlangs las ik ergens dat het toch raadzaam kon zijn om geen aanvullingen te gebruiken samen met Minocycline, dus heb ik dat uitgeprobeerd. Met als resultaat dat ik nu volledig puistjes vrij ben en tevens erg blij...!

16-10-2021 | Man | 63
Rosacea
Bij acne rosasea hoofd helemaal onder dikke bulten die zelfs zeer gaan doen als in minocycline inneem is alles na enkele dgn weg echter als de kuur op is keert alles weer spoedig terug !

18-04-2021 | Man | 63
Rosacea
Ik ben een man van63 waar acne rosasea geregeld de kop opsteekt Dan heb ik strak gespannen gezicht dooronderhuidse bobbels als het me te erg word neem ik minocycline na 3dgn merk je al sterk verschil ik neem hetechter zo min mogelijk maar als het weer eens uit de hand loopt is dit een super middel!

19-05-2021 | Vrouw | 59
minocycline (100mg)
Door de dermatoloog kreeg ik Minocycline voorgeschreven om de ontstekingen in de haarvaatjes tegen te gaan. Ik gebruik het nu ruim 3 maanden en het effect is minimaal. Ik heb nu een ontzettend irritante piep in mijn oren, een bijwerking van de Minocycline. Na overleg met de dermatoloog moet ik stoppen met deze medicijnen.

31-08-2014 | Vrouw | 59
Ziekte van Lyme
2 1/2 jaar geleden werd ik gebeten door een nymf (teek). 10 weken later verscheen de EM maar tussendoor werd ik al een paar keer doodziek (niet wetend dat het door de teek kwam) en na het verschijnen nog veel erger tot en met verlammingsverschijnselen. Amerikaanse ILADS protocol, met AB, diverse soorten, om gewenning te voorkomen. Waarschijnlijk omdat ik pas na een we[lees meer...]ek of 11 (toen de EM steeds groter werd) behandeld werd met AB ben ik te laat geweest. Helaas werd ik weggestuurd door het ziekenhuis waar nu een lymecentrum gaat komen. (jaja) ....met verlammingsverschijnselen, tot 2x toe zelfs. 14 dagen Doxy was genoeg geweest zeiden ze en dat ik moest stoppen met AB terwijl ik dood- en doodziek was. Gelukkig luisterde mijn huisarts daar niet naar. Mijn eigen neurologe gelooft niet in Lyme, allemaal onzin.... Ik wordt nu behandeld door Duitse artsen in Maasstricht, opnieuw met nu Minocycline waar ik heel erg beroerd van wordt. Het kan echter een herxheimer reactie zijn dus ga ik nog even door. Sinds ene paar dagen gebruik ik er medicinale wiet bij.... Onbegrijpelijk dat niet meer mensen grijpen naar natuurlijke (van oudsher al zo lang bekend maar door de farmaceutenlobby weggedrukt) middelen...voor het eerst in en paar jaar slaap ik weer minstens 6 uur! Hoewel een paar maanden redelijk klachtenvrij is de Lyme in alle hevigheid terug.

19-03-2012 | Vrouw | 55
Auto-immuunziekte
Na het gebruik en het afbouwen van een zeer hoge dosis Prednisolon (60 mg per dag) hiervoor in de plaats minocycline voorgeschreven gekregen in december 2010. In december 2012 werd ik ernstig benauwd. Kon nauwelijks 5 meter lopen. Na 4 weken bij de longarts beland. Deze stond voor een raadsel! Mijn longen waren gekrompen!! Na overleg met een longarts in Rotterdam, kon het [lees meer...]een bijwerking van de minocycline zijn. Direct gestopt en nu ongeveer 6 weken verder gaat het een stuk beter. Door gezondheidsproblemen (afsterven van de heup door gebruik van de Prednisolon) heb ik waarschijnlijk al eerder deze benauwdheid opgebouwd, maar is het niet opgemerkt omdat ik al niet ver kon lopen en gaf mijn uithoudingsvermogen hieraan. Volgens de longarts komt deze bijwerking zelden voor. Het is zeer beangstigend en of het weer helemaal goed komt is nog niet zeker.

13-07-2015 | Man | 52
Rosacea
Behoorlijke last van rosacea, eerste een paar jaar isotretonine gebruikt zonder veel resultaat. Overgestapt naar andere dermatoloog en die schreef Minocycline voor. Met een paar dagen waren de ontstekingen op neus en wangen geheel weg. Ik slik het nu bijna 3 maanden en moet dan terug voor controle. De enige bijwerking waar ik echt last van heb is diarree. Niet ernstig we[lees meer...]l vervelend.

29-04-2017 | Man | 50
Acne/puistjes
Beter roaccutane. Acne komt terug na stoppen van Minocycline.

23-07-2014 | Vrouw | 50
Rosacea
De huisarts had eerst een antibioticazalf Metronidazol Actavis 1% voorgeschreven, maar deze zalf had geen enkel effect. Vervolgens heeft de huisarts een kuur Minocin voorgeschreven, voorlopig gedurende 30 dagen. Ik gebruik het nu bijna 2 weken, en de huid wordt langzaam aan rustiger. Geen last van bijwerkingen. Ik ga niet expliciet liggen zonnen, maar ik mijd de zon ook[lees meer...] niet angstvallig. Op mijn gezicht heb ik vaak wel wat foundation en daar zit meestal ook wel een factor 15 in.

22-09-2021 | Vrouw | 49
Rosacea
Na ongeveer 1,5 week geslikt te hebben voor mijn rosacea ontzettende hoofdpijn gekregen, en paar dagen later flinke spierpijn met koorts en ontzettend zweten, oorsuizen, wazig zien. Echt heel erg ziek. Gestopt om te herstellen. Dermatoloog gaf aan dat dit geen bijwerkingen van de minocycline zouden zijn en zou gewoon door kunnen slikken. Wederom begonnen met slikken en we[lees meer...]er ontzettend ziek geworden: hoge koorts, hartkloppingen en spierpijn. Echter als je bijsluiter leest staat daar heel veel van mijn klachten in. Iedere arts vindt wat van deze pil. Apotheker gaf aan dat veel van mijn klachten toch wel voorkomen bij dit medicijn en als bijwerkingen worden aangegeven. Ik ga hem in ieder geval niet meer slikken heb ik besloten. Wil niet meer zo ziek worden als de afgelopen 1,5 week. Hebben andere mensen ook meegemaakt met dit medicijn?

16-08-2012 | Vrouw | 49
Acne/puistjes
Bevalt heel goed, alleen schimmelinfectie gevoelig. Slik onderhoudsdosering al maanden samen met een anti schimmel middel

12-01-2016 | Vrouw | 48
Acne/puistjes
Eerst zalf van de huisarts voor mijn rosacea. Hielp niet. De dermatoloog zei, dat de zalf het juist verergerd (vreemd dat er geen goede communicatie is tussen huisarts en dermatoloog). Van de dermatoloog minocycline voorgeschreven gekregen. Eerst 6 weken elke dag 1x 50 mg, daarna 2 maanden om de dag 1x 50 mg en daarna ca. 4 maanden 2x per week 50 mg. Van juni 2015 tot nove[lees meer...]mber 2015 was het weg. En toen begon het weer. Wel minder dan eerst. Dus nu gebruik ik sinds deze week weer om de dag 1x 50 mg. En over enkele weken weer 2x per week. De dermatoloog zei ook, dat het misschien terug zou komen, maar in mindere mate. Ik heb geen last van bijwerkingen, alleen de ontlasting is zachter, tegen diarree aan. Ik wil eigenlijk liever de oorzaak van rosacea vinden, dus ik let erg op mijn eetgewoonte. Deze antibiotica helpt volgens mij niet om het probleem op te lossen. Het werkt wel, maar het pakt het probleem niet bij de bron aan. Dus ik ben zoekende naar gezonder eten (meer fruit, minder koffie en chocolade) en veel water drinken. Succes iedereen.

13-05-2015 | Vrouw | 48
Rosacea
Sinds een jaar last van uitslag in gezicht en nek. Plekjes werden steeds groter. Huisarts zei het is rosacea. Eerst met Metronidazol en hydrocotrison gesmeerd maar dat helpt niet. Toen antibiotica. Na drie dagen kreeg ik een hoofd alsof ik onbeschermd in de zon had gelegen (zonnebrand). Dit staat ook als bijwerking in de bijsluiter. Daarna werden de rode plekken nog erger [lees meer...]en ging mijn gezicht opzetten. Ik ben meteen gestopt met dit middel. In de bijsluiter staan ook flinke bijwerkingen. Ik weet dat niet iedereen er last van krijgt, maar toen ik het doorlas kreeg ik al een vreemd gevoel over dit medicijn. Voor mij nooit meer.

02-02-2023 | Vrouw | 46
Acne/puistjes
Ik heb 7jaar dit middel geslikt.Tegen acne op rug,borst,haargrens en gezicht. Ik kreeg af en toe enkel 1 puistje op gezicht maar verder is mijn acne verdwenen.Alleen werd mijn haar steeds dunner(niemand weet of het hierdoor komt)Ben sinds 6maanden gestopt maar acne is terug.Niet meer of minder dan voor de tijd.Maar de vraag is wel of niet weer beginnen want stel je voor [lees meer...]dat mijn haar wel dunner werd van dit medicijn of dat het genetisch is bij mij.?

30-09-2021 | Vrouw | 46
Rosacea
Mijn rosacea en ontstekingen aan de haarfollikels (FFA) werden steeds heftiger. Slik dit middel nu bijna 5 maanden, ontstekingen zijn met 99% verminderd, huid en haargrens is rustig! Dolblij met het resultaat! Krijg nu wel last van mijn keel en af en toe wat opkomend maagzuur, wat ik wijt aan het middel. Het tabletje blijft, ondanks veel water, voor mijn gevoel altijd w[lees meer...]at plakken in m'n keel bij het doorslikken. A.s. maandag belafspraak met mijn dermatoloog om te kijken of we af kunnen bouwen o.i.d.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum