Ervaringen met Minocycline

Acne/puistjes (72 meningen)
Rosacea (22 meningen)
Ziekte van Lyme (1 mening)

Doxycycline (329 meningen)
Doxy Disp (12 meningen)
Tetracycline (9 meningen)
Efracea (6 meningen)
Minocin (2 meningen)

03-10-2010 | Man
minocycline
Zware hoofdpijn en longen aangetast

23-08-2010 | Man
Acne
heb veel last van acne in gezicht en rug, medicijn gedurende 2mnd gebruikt icm zalf, acne is weinig minder geworden. totaal geen bijwerkingen gehad

06-06-2010 | Vrouw

02-03-2010 | Vrouw
Rosecea

28-12-2009 | Vrouw
Acne
Zeer effectief. Nagenoeg geen last meer van acne. Tijdens de kuur kun je je wel regelmatig misselijk voelen. Het enige waar ik last van heb gehad is dat de medicijnen op je maag en darmen slaan en je dus vaker naar het toilet moet en / of diarree hebt.

10-12-2009 | Vrouw
Acne
Ik heb dit middel een maand gebruikt in combinatie met de anticonceptie pil Diane 35 en Differin gel. Ik ben blij verrast met het resultaat. Eerst was het echt erg, nu echt een stuk minder. Ik wist niet dat het mogelijk was om nog langere kuren te krijgen, anders had ik dat wel gewild, ik gebruik nu roaccutane (dat geeft veeel meer bijwerkingen). Ik heb smaakverandering, g[lees meer...]ezwollen klieren en een moe gevoel als bijwerkingen gehad. Het is raar want ik lust alles, dat is echt gek. Verder zijn het geen ernstige bijwerkingen, maar liever natuurlijk niet. Ik zou het aanraden, en zelf zou ik het zo nog een keer gebruiken.

03-12-2009 | Vrouw
Acne
Gebruik dit middel nu ongeveer 6 maanden tegen ernstige acne. Het helpt goed.Heb bijna helemaal geen pukkeltjes meer. In het begin was ik er volgens mij af en toe een beetje misselijk van maar niet ernstig ofzo.Verder geen bijwerkingen.

01-12-2009 | Vrouw
Ance
Na een paar weken kreeg ik diaree,veel duizeligheid.Ook mijn buik knorde wel van de honger,maar zelf kon ik maar weinig eten.

28-11-2009 | Man
Bacterieele infectie
veel hoofdpijn en bibbers voor mijn ogen

30-11-2021 | Vrouw | 1
minocycline (100mg)
Hidradenitis suppurativa
sinds 2 maand gebruiker. En stel mij de vraag ondanks bijwerkingen en hormonale opstoot of dit wel de juiste medicatie en diagnose is.

20-01-2018 | Vrouw | 16
minocycline (50mg)
Acne/puistjes
De eerste maand werd mijn acne erger. Na een maand werd mijn huid stuken beter en was en zo goed als egaal. Ik moest dit medicijn 3 maanden slikken van mijn huisarts. Toen ik stopte met dit medicijn kwam mijn acne terug, maar was het niet zo erg meer als vroeger. Helaas is mijn acne op mijn rug en borst wel gebleven in dezelfde toestand als eerst...

23-03-2015 | Man | 16
minocycline (50mg)
Acne/puistjes
Gebruik nu voor een maand minocycline voor acne, huisarts zei dat het na ongeveer 2 weken zou helpen. Ben nu in mijn 5e week en het wordt alleen maar erger, de minocycline helpt totaal niet, het maakt het alleen erger. Een echte afrader, nog een keer teruggegaan naar de huisarts. Die heeft gezegd dat het effect zou hebben na 4 weken dan, maar bij mij heeft het alleen maar [lees meer...]verergerd. Echt een teleurstelling. Nu doorgestuurd naar dermatoloog, hopelijk heeft die wel iets dat helpt.

22-03-2014 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
Ik gebruik dit medicijn nu al ongeveer 2/3 maanden, en ik merk dat mijn acne duidelijk is verminderd.. In de eerste 2 maanden had ik duidelijk last van vermoeidheid, jeuk en rode plekken op mijn gezicht.. Ik heb daarna geen contact gehad met mijn dermatoloog omdat er in de bijsluiter stond dat dit bijwerkingen konden zijn van Differin gel. ( die ik gebruik in combinatie [lees meer...]met minocylcine) Ik ben de laatste weken een paar dagen vergeten om het in te slikken en ik merk dat er hier en daar bobbeltjes opkomen.. Nu is mijn afspraak over 2 weken, maar zouden dit de bijwerkingen kunnen zijn van de differingel voor de jeuk en schilfferige huid?

04-03-2018 | Vrouw | 17
minocycline (100mg)
Acne/puistjes
Ik heb het ook gebruikt, en het heeft geen effect bij mij. Zeer ontevreden! Ik behandel mijn gezicht nu bij carpe clinic in Antwerpen, echt een aanrader!