Ervaringen met Minocycline

minocycline

Acne/puistjes (72 meningen)
Rosacea (22 meningen)
Ziekte van Lyme (1 mening)

Doxycycline (329 meningen)
Doxy Disp (12 meningen)
Tetracycline (9 meningen)
Efracea (6 meningen)
Minocin (2 meningen)

12-04-2023 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Helpt tegen acné. Voor ongeveer 1,5 maand dit medicijn geslikt tegen acné. Verstoppingen blijven echter wel aanwezig. Alleen de ontstekingen verdwijnen. Wanneer je stopt met dit medicijn komt de acné binnen 2 weken weer (2x zo hard) terug. Ik heb aan dit medicijn blijvende zichtbare moedervlekjes in mijn gezicht en op mijn lichaam overgehouden. Toen ik hierachter kwam ben [lees meer...]ik accuut gestopt met het medicijn. Ik heb gelezen dat nog wat mensen hier last van hadden. Kijk dus uit met dit medicijn.

11-04-2023 | Vrouw | 43
Rosacea
Sinds enkele maanden heb ik behoorlijk wat rosacea in mijn gezicht. De plekken waren zo pijnlijk dat ik naar de huisarts ging. Nu een week bezig met de kuur, die zou ik 30 dagen moeten volhouden. Echter voel ik mij zo neerslachtig en lusteloos dat ik niet weet of ik hier mee doorga. De plekken in mijn gezicht zij veel minder aanwezig en niet meer pijnlijk. Al vind ik dat l[lees meer...]aatste minder erg om te hebben dan hoe ik mij nu voel.

22-09-2021 | Vrouw | 49
Rosacea
Na ongeveer 1,5 week geslikt te hebben voor mijn rosacea ontzettende hoofdpijn gekregen, en paar dagen later flinke spierpijn met koorts en ontzettend zweten, oorsuizen, wazig zien. Echt heel erg ziek. Gestopt om te herstellen. Dermatoloog gaf aan dat dit geen bijwerkingen van de minocycline zouden zijn en zou gewoon door kunnen slikken. Wederom begonnen met slikken en we[lees meer...]er ontzettend ziek geworden: hoge koorts, hartkloppingen en spierpijn. Echter als je bijsluiter leest staat daar heel veel van mijn klachten in. Iedere arts vindt wat van deze pil. Apotheker gaf aan dat veel van mijn klachten toch wel voorkomen bij dit medicijn en als bijwerkingen worden aangegeven. Ik ga hem in ieder geval niet meer slikken heb ik besloten. Wil niet meer zo ziek worden als de afgelopen 1,5 week. Hebben andere mensen ook meegemaakt met dit medicijn?

14-09-2021 | Man | 26
Acne/puistjes
Beste allemaal, Na een kuur antibiotica (minocycline) van 3 maanden lang voor Acne, heb ik na gebruik enorme acne teruggekregen, althans veel uitslag.. rode vlekken, droge huid(eczeem?), bulten(puistjes) hoofdhuid, veel puistjes en uitslag op de borst en rug.. Ik ben een beetje ten einde raad, geen dermatoloog gelooft het wanneer ik zeg dat dit een uitbraak is na mijn [lees meer...]antibioticakuur. Heeft iemand ook deze klachten ervaren na een lange kuur of kan iemand mijn verder helpen? Alvast bedankt. Jeffrey

23-07-2021 | Vrouw | 39
Hidradenitis suppurativa

28-03-2021 | Man | 18
Acne/puistjes
Kreeg het toegeschreven als proefmedicatie voor een maand om te kijken wat de reactie van mijn huid zou zijn, eerste week dagelijks innemen namen de ontstekingen/acne sterk toe, en begon ik ook puisten op mijn rug/schouders te krijgen, op advies van huisarts moest ik her recept aanhouden voor een maand om te kijken wat er zou gebeuren, uiteindelijk bleef de acne op mijn ge[lees meer...]zicht toenemen, en ben ik van gezichtsacne probleem nu ook naar rug/schouder acne probleem gegaan

16-01-2020 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Medicijn 2 weken genomen en toen kwamen de bijwerkingen van de overgevoeligheid voor dit medicijn. Zeker 1,5 week last gehad van de gewrichtspijn en het slijm ophoesten. Eerste 4 dagen bijna niet kunnen lopen en bewegen door de gewrichtspijn. Ook lang last gehad van de rode en jeukende uitslag.

11-06-2019 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Had last van acne uitslag op mijn rug. Hiervoor kreeg ik dus dit medicijn en had beter niets gekregen... Bijwerkingen die ik heb gehad: duizeligheid, misselijkheid, ontstoken slijmvliezen, gezwollen keel, trillen. Ik heb mij nog nooit zo ellendig en ziek gevoeld!

16-12-2018 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Zoals voorgeschreven genomen maar mijn puisten zijn vermeerd in plaats van te verdwijnen ze zijn meer geworden heel slechte medicijn. Ik heb enkel op mijn wang beetje puistjes en nu is het overal op mijn gezicht kleine scherpe puisten heel ontevreden over deze medicijn ik wil iedereen waarschuwen en op de hoogte brengen dat niemand het gebruikt. Mss is het van persoon tot [lees meer...]persoon verschillend maar zoals ik zie is bijna niem tevreden over dit spul.

04-09-2018 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik geberuik het namelijk al 4,5 dagen en mijn acne is erger aan het worden! Blijkbaar lees ik dat veel mensen zeggen dat als je stopt dat het acne weer begint.Hier snap ik het punt niet warom slik ik medicatie in ik slik het in voor mijn acne te verminderen en niet dat als ik met de cure ga stopen dat ik mijn acne terug krijg! Pfff Ik hoop dat het bij mij niet zoo zal[lees meer...] zijn!

04-03-2018 | Vrouw | 17
Acne/puistjes
Ik heb het ook gebruikt, en het heeft geen effect bij mij. Zeer ontevreden! Ik behandel mijn gezicht nu bij carpe clinic in Antwerpen, echt een aanrader!

13-02-2017 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik heb het ruim een jaar lang gebruikt en telkens wanneer ik mijn kuur af heb komt het acne veel erger terug!! ( vooral op de kin ). Ik weet niet of dit bij iedereen het geval is maar denk niet dat het de bedoeling is om heel je leven lang aan een kuur te zitten. Ik vind het zeker geen aanrader anders zit je eraan vast dus ben ik maar begonnen met natuurlijke gezichtsbehan[lees meer...]delingen voor mijn acne, aanraader ook voor anderen...

16-02-2016 | Vrouw | 31
Acne/puistjes
Een aantal jaar terug kreeg ik rare bultjes in mijn gezicht, tussen mijn wenkbrauwen, naast mijn mond en neus. Van de dermatoloog kreeg ik Minocycline voorgeschreven, dit hielp binnen een paar dagen al! Na maanden dit hebben geslikt (zeker 12) wilde ik er graag mee stoppen en heb ik bij mijn huisarts een goed alternatief gevraagd. Wat ik ook raar vind, want hoelang willen[lees meer...] ze je dit laten slikken? Ik kreeg de prikpil. Deze pilvorm werkte heel goed tegen mijn menstruatiepijn en de bultjes verdwenen ook in mijn gezicht. Omdat ik zulke slechte verhalen hoorde over de prikpil ben ik hiermee gestopt en overgestapt naar een lichtere pil. Mijn gezicht zit inmiddels na 3 maanden weer vol met dezelfde hardnekkige bultjes. Weer heb ik Minocycline voorgeschreven gekregen, maar dit keer gebeurt er niets. Ik ben bang dat ik er immuun voor ben geworden. De bultjes veranderen of verminderen niet. Ik gebruik momenteel een lichte pil. Elke maand heb ik heftige bijwerkingen als menstruatiepijn en stemmingswisselingen net voordat ik ongesteld wordt. Maar ik wil echt niet weer zo'n zware pilvorm slikken.... What to do? In het ziekenhuis komen ze met een hogere dosering Minocycline of dus zwaardere anticonceptie.. of zelfs Prednison. Ik wil dat mijn gezicht weer schoon wordt... gezonde voeding is natuurlijk een must en daar ben ik nu actief mee bezig. Zijn er meer mensen met deze ervaringen?

07-02-2016 | Man | 43
minocycline (100mg)
Ik had last van een steeds terugkerende abces in mijn lies, zo'n 2 à 3 keer per jaar. Daar kreeg ik iedere keer antibiotica voor, maar die ene keer in 2008 kreeg ik voor het eerst minocycline, voor mij iets nieuws. Meteen na inname van het eerste pilletje werd ik er behoorlijk beroerd van met hoge koorts. Na de eerste dag ben ik er dus ook direct mee gestopt. Na het weeken[lees meer...]d terug naar de huisarts, maar volgens hem kon dat niet en moest ik er gewoon mee doorgaan. Dat heb ik gedaan en dat heb ik geweten ook, 2 dagen later lag ik in het ziekenhuis met een hartinfarct! Ik heb ook tegen mijn cardioloog verteld wat volgens mij de oorzaak was, maar die bijwerking was volgens hem nog niet bekend. Nou, ik weet het wel 99% zeker. Toen een paar maanden later die abces weer terugkwam had ik dus nog minocycline liggen van die kuur die ik niet had afgemaakt en na 1 pilletje kreeg ik binnen een half uur weer dezelfde klachten en ben ik weer een dag goed ziek geweest. Dat spul komt er bij mij nooit meer in en als de huisarts het per ongeluk toch nog een keer voor wil schrijven (is ook gebeurd) dan knalt heel zijn computerscherm op rood!

13-05-2015 | Vrouw | 48
Rosacea
Sinds een jaar last van uitslag in gezicht en nek. Plekjes werden steeds groter. Huisarts zei het is rosacea. Eerst met Metronidazol en hydrocotrison gesmeerd maar dat helpt niet. Toen antibiotica. Na drie dagen kreeg ik een hoofd alsof ik onbeschermd in de zon had gelegen (zonnebrand). Dit staat ook als bijwerking in de bijsluiter. Daarna werden de rode plekken nog erger [lees meer...]en ging mijn gezicht opzetten. Ik ben meteen gestopt met dit middel. In de bijsluiter staan ook flinke bijwerkingen. Ik weet dat niet iedereen er last van krijgt, maar toen ik het doorlas kreeg ik al een vreemd gevoel over dit medicijn. Voor mij nooit meer.

23-03-2015 | Man | 16
Acne/puistjes
Gebruik nu voor een maand minocycline voor acne, huisarts zei dat het na ongeveer 2 weken zou helpen. Ben nu in mijn 5e week en het wordt alleen maar erger, de minocycline helpt totaal niet, het maakt het alleen erger. Een echte afrader, nog een keer teruggegaan naar de huisarts. Die heeft gezegd dat het effect zou hebben na 4 weken dan, maar bij mij heeft het alleen maar [lees meer...]verergerd. Echt een teleurstelling. Nu doorgestuurd naar dermatoloog, hopelijk heeft die wel iets dat helpt.