Ervaringen met Furabid

nitrofurantoine

hartkloppingen opgezette buik hoofdpijn misselijkheid duizeligheid Jeuk over het hele lichaam gewrichtspijn diarree Rillingen vernietiging van de darmflora

Blaasontsteking (539 meningen)
Urineweginfectie (77 meningen)

19-03-2022 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Voor het eerst blaasontsteking gekregen. De huisarts moest het op kweek zetten, voor ik de diagnose kreeg. Dit terwijl ik echt serieuze klachten had en pijn! Maar deze antibiotica bleek een verademing! Binnen 2 dagen merkte ik verbetering. 2 weken voor de blaasontsteking heb ik corona gehad en daar was ik nog moe van. Tijdens de kuur merkte ik ook wel dat ik moe was, maar [lees meer...]of dit van de kuur is of corona weet ik niet.

24-02-2022 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
Na de negatieve reacties , geschrokken. Maar hielp mij fantastisch ,na de 1ste tablet ,klachten over. Elk kwartier moest ik plassen de hele dag , vaak te laat bij de wc.

07-02-2022 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
Bij blaasonsteking Furabid voorgeschreven gekregen voor 5 dagen. Ingenomen om 8u en 20u, eerst wat eten en daarna met een vol glas melk de tablet ingenomen. Na de eerste dag was de pijn en bloed al verdwenen. Alleen klachten gehad van moeheid en de darmen waren een beetje van streek (meer vezels gegeten toen was het ok) en ik heb wel 2 liter gedronken per dag tijdens de k[lees meer...]uur.

23-01-2024 | Vrouw | 57

14-01-2024 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Ik liep al 10 weken met een blaasontsteking wat helaas niet van zelf weg ging. Furabid voorgeschreven gekregen, maar ik durfde deze in eerste instantie niet in te nemen vanwege de slechte ervaringen hier en mijn angst emetofobie. Uiteindelijk toch durven innemen. Ik nam deze in met drinkyoghurt en ik heb geen bijwerkingen gehad. 3 dagen na de laatste pil ervaar ik wel nog [lees meer...]wat druk op m'n blaas, dus ik ga nog wel even mijn urine laten controleren om te kijken of de antibiotica volledig geholpen heeft en ik gewoon nog een onrustige blaas heb omdat ik zo lang ermee doorgelopen heb of dat deze antibiotica toch niet zwaar genoeg voor de infectie was.

01-11-2023 | Vrouw | 57
Urineweginfectie
Na het lezen van alle slechte ervaringen was ik huiverig om te starten. Omdat mijn blaasontsteking ondanks grote hoeveelheden vit C, cranberry mét D-mannose en baking-soda niet verdween uiteindelijk toch begonnen met furabid (wat ik al in huis had). Mijn ervaring is positief. De blaasontsteking, met alle klachten, verdween en bijwerkingen heb ik niet gehad. Wel nam ik alle[lees meer...] dagen nog een pro-bioticum (bifido lact van Leefit).

07-07-2023 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Na 2 dagen opeens heftige hartkloppingen en erge druk op de borst, tintelingen in vingers, maagklachten. Kreeg Antagel bij verdenking op maagklachten. Dag erna klachten afgenomen.

20-05-2023 | Vrouw | 22
nitrofurantoine (50mg)

17-04-2023 | Vrouw | 56
Urineweginfectie
Nog nooit zoveel last gehad van de bijwerkingen van een medicijn. Ben na drie dagen in overleg met de huisarts gestopt en voor mij nooit meer dit medicijn.

07-04-2023 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Nergens last van gehad, wat doet zo een blaasontsteking zeer. Al snel merkte ik verbetering.

11-02-2023 | Vrouw | 29
Urineweginfectie
Was wat bang na het lezen van al deze reciews, maar al met al is het meegevallen. 5 daagse kuur, 2x1 tablet per dag. Heel vermoeid geweest en wat hoofdpijn en stijfheid, maar middel doet wat het moet doen. Bijwerkingen horen er nou eenmaal bij..

09-04-2022 | Man | 55
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Gekregen voor een blaasontsteking. Zoals door de apotheek gezegd elke keer ingenomen met melk en geen last gehad van bijwerkingen. Kuur duurde 10 dagen en na 2 dagen al klachtenvrij.

18-10-2023 | Vrouw | 48
Blaasontsteking
Ik heb sinds begin juli bekken instabiliteit door trauma met een overactieve bekkenspier. Na ontspanning van de bekkenspier begon ook de blaasontsteking. Ik liep 2 dagen met een acute blaasontsteking en ik had roze urine. Direct een potje urine laten testen op bloed, dit bleek inderdaad het geval te zijn. Ik kreeg direct dit medicijn en heb de eerste pil om 16.00 uur ingen[lees meer...]omen en de tweede de volgende ochtend om 06.00 uur. Daarna weer in de avond. Ik heb eerst nog gewerkt maar heb mij na twee pillen ziek gemeld en ben naar huis gegaan wegens veel plassen en niet kunnen ophouden, zware vermoeidheid, zware hoofdpijn en griepverscgijnselen. Hoe meer pillen hoe meer ik slaperig eerd en soms gewoon van moe en slaperigheid knock out ging. Ik heb de kuur inmiddels af maar heb een fysieke weerstand en conditie van nul komma nul en nog griepachtig.

29-08-2023 | Vrouw | 65
Blaasontsteking
Wederom een blaasontsteking. Urine op kweek gezet. Geen resistentie voor antibiotica. Na 2 weken rondgelopen te hebben met af en aan klachten, eindelijk antibiotica kuur voorgeschreven gekregen. Furabid deze keer. Vol goede hoop gestart. De volgende dag koude rillingen in de avond (dat was na de 3e pil). Nog geen verschil in de blaasontsteking. Duurt lang voordat dit werk[lees meer...]t . Misselijk in de ochtend (ondanks inname met yoghurt) en lastig om naar toilet te gaan. Opgeblazen gevoel. Veel darmgassen en op de 3e dag echt ongelofelijk veel lage rugpijn. Griezelig gewoon. Nu bijna klaar met de kuur van 5 dagen. Rugpijn is op de achtergrond aanwezig. Heb ook nog steeds het gevoel dat er bij de blaas iets zit te rommelen. Ik zal na de kuur mijn urine laten controleren om te zien of dit heeft gewerkt. Maar dit is echt geen lekker goedje. En als ik zo andere bijwerkingen lees, dan in de toekomst toch voor een ander medicijn vragen.

07-08-2023 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Door de huisartsen post dit medicijn voorgeschreven gekregen. Voor blaasontsteking met veel pijn en bloedplassen en constante aandrang. Eerste pil had ik snachts ingenomen en na een uur al verlichting. In de ochtend waren de klachten zo goed als weg. Bijwerking beetje hoofdpijn de ochtend na 1e inname. Voorderest niks, maar na 10 dagen nacontrole, helaas urine niet schoon[lees meer...]. Heb weer dezelfde kuur gekregen, maar twijfel om deze te nemen. Dit omdat ik na de kuur rugpijn heb gekregen en vraag mij af door alle andere ervaringen gelezen te hebben of dat van de blaasontsteking komt of van die kuur....

30-06-2023 | Man | 23
nitrofurantoine (10mg/ml)
Urineweginfectie
Gestart met furabid, nadat ik een katheter had en zware onsteking kreeg, 2 dagen later raakte ik enorm ziek, koorts, overal spierpijn en geen energie. Veel slapen en toch moe wakker worden, geen kracht in me lichaam om op te staan, geen eetlust.