nitrofurantoine

Blaasontsteking (445 meningen)
Urineweginfectie (48 meningen)

03-06-2021 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Zit nu op pil 3, geen bijwerkingen tot nu toe. De verhalen hieronder zijn heftig maar hoeft niet altijd zo te zijn!

30-10-2021 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
De eerste 2 dagen vreselijke spierpijn in nek benen en onder rug, gespaard met koorts en constant koude rillingen. Dag 3 begon het nachtelijke transpireren best hevig. En het gevoel van verkouden neus en keelpijn. Blij als de kuur af is.

21-05-2021 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Medicijn voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Ik had geen klachten die horen bij een blaasontsteking, enkel pijn in mijn rug en steken in de zij. Na innemen van Furabid, na 2 dagen last van blaasontsteking klachten (vaker naar de wc moeten en steeds kleine beetjes). Vanaf de derde dag ontzettende hoofdpijn, duizeligheid en moeheid. Heb nooit echt last van bijw[lees meer...]erkingen, maar het lijkt nu net alsof ik elk moment ‘out’ kan gaan. Verschrikkelijk :(.

25-08-2021 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Ik moest 2x daags gedurende 5 dagen Furabid gebruiken om mijn urineweginfectie/blaasontsteking (dokter weet niet welke van de twee) te behandelen. Bijwerkingen van de medicatie? - Slaapproblemen (ik kom niet meer in slaap de afgelopen dagen terwijl ik nooit last heb in slaap te komen), hoofdpijn, vermoeidheid, algeheel erg ziek en zelfs koortsig gevoel. Heeft het medic[lees meer...]ijn geholpen? Mijn buikpijn is op dag 6 (na de kuur) iets verminderd maar nog niet helemaalweg, ik moet nog steeds ieder uur plassen en nu heb ik te maken met allerlei vervelende bijwerkingen van de medicatie. Deze medicatie heeft mij vooral veel extra klachten gegeven naast mijn al bestaande klachten en mijn bestaande klachten niet opgelost. Ik ga dit melden bij de huisarts! Wat belachelijk dat dit nog wordt voorgeschreven terwijl zoveel mensen te maken krijgen met ernstige bijwerkingen en de effectiviteit van de medicatie duidelijk niet hoog is (zie vele negatieve reacties die hier al geplaatst zijn). Als ik dat van te voren had geweten dan had ik een ander medicijn gekozen, wat een rommel is dit! Ik zou dit aan niemand aanraden. Denk goed na voor je hiermee begint.

18-01-2021 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Na het lezen van de ervaringen heb ik het gebruik uitgesteld. Ik ben absoluut geen voorstander van antibiotica. Zag de hoeveelheid bijwerkingen van andere ervaringen niet zitten. Helaas ging de blaasontsteking niet over en moest ik dit middel gebruiken ivm zwangerschap en kans op nierbekken ontsteking. Ik heb eenmalig wat last gehad van diaree, echter weet ik niet of dit[lees meer...] van het medicijn komt of toeval is. Verder geen bijwerkingen gehad, erg fijn! Enorm opgelucht dat het zo is meegevallen

06-09-2021 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Voor blaasontsteking Furabid voorgeschreven gekregen. Na één dag begonnen de misselijkheid en de hoofdpijn. Ik ben een paar dagen er niet op uit geweest. Helaas bleek na afloop van de kuur dat deze niet gewerkt heeft. Zegt natuurlijk niets over de effectiviteit, ik had een ander spectrum antibiotica nodig. De capsules waren wel heel klein en makkelijk in te nemen. Mocht he[lees meer...]t wel geholpen hebben, dan waren de bijwerkingen te overzien geweest. Deze verdwenen overigens direct na afloop van de kuur.

13-07-2021 | Vrouw | 30
Blaasontsteking
De klachten van mijn blaasontsteking verdwenen na 2 dagen. Maar op dag 4 en 5 van de kuur erg misselijk de hele dag en een nare hoofdpijn. Voelde me ziek. Kon niet gaan werken. Bleken toch bijwerkingen te zijn. De dag na de kuur verdwenen de klachten, op lichte hoofdpijn na.

29-03-2021 | Vrouw | 30
nitrofurantoine (10mg/ml)
Blaasontsteking
Wat een vreselijk spul. Ik heb dit 4 dagen geslikt, totdat ik vanmorgen wakker werd met allemaal bultjes op mijn hele lichaam. Ik heb daarop direct een afspraak gemaakt bij de huisarts en bovengenoemde gemeld. De huisarts vertelde mij later dat dit niet door de antibiotica hoefde te komen en gaf mij anti allergie pillen zodat ik de antibiotica toch kon afmaken.... hier had[lees meer...] ik al mijn bedenkingen bij, maar goed in goed vertrouwen heb ik toch maar antibiotica icm die anti allergie tablet ingenomen..... nog geen uur later zat ik helemaal onder de rode bulten .... wederom Huisarts gebeld. Acuut stoppen met de antibiotica en maar veel water en veel cranberry’s eten.... wat is dat nou voor een advies...🙄

18-02-2021 | Vrouw | 30

04-10-2021 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Na eerste capsule al beroerd. Hoofdpijn moe misselijk.

02-09-2020 | Vrouw | 31

21-08-2021 | Vrouw | 32
Urineweginfectie

16-02-2021 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Helpt vrij snel, ben wel erg moe en last van mijn darmen en opgeblazen gevoel.

08-02-2021 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Dit medicijn NOOIT MEER. Ben 11 weken zwanger en er werd vermoed dat ik een blaasontsteking had, urine werd op kweek gezet maar daar kon niet op gewacht worden, kuur gehad van 7 dagen, op zaterdag kreeg ik de kuur en al vrijwel gelijk begon ik me zieker te voelen, ze hadden al gezegd je kan wat last van maag en darmen hebben dus ik nam het er van, op maandag ochtend voel i[lees meer...]k me prima terwijl ik op zondag nog beroerd was met zelfs een onbekend groene urine, ik denk nou prima en nadat ik de kuur innam werd ik weer onwel waardoor ik de dokter belde of ik mocht stoppen of maagbeschermers kon krijgen. Ze zou het nakijken en terug bellen, belt een uur later terug, je kan stoppen want je heb geen blaasontsteking, de kweek is ook binnen en daarop is niks te zien, lekker dan, geen blaasontsteking, 11 weken zwanger, uit voorzorg gestart en nu nog zieker na gebruik! Nooit meer en ga de huisarts vragen deze nooit meer voor te schrijven

07-06-2021 | Vrouw | 34
nitrofurantoine (10mg/ml)
Urineweginfectie
Ik had een blaasontsteking en deze heb ik regelmatig. Vorige keer dit medicijn ook gehad, nergens last van en nu na de eerste pil al zoveel bijwerkingen dat ik gestopt ben. Huisarts heeft andere antibiotica voorgeschreven en toen nergens meer last van gehad.

22-11-2020 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Van alle keren dat ik blaasontsteking heb gehad, werkte Furabid toch wel het beste. Binnen 1 dag was ik van de klachten af. Dit veranderde toen ik laatst dit middel gebruikte, weer voor blaasontsteking. De volgende dag waren alle klachten weg. Met nog twee dagen te gaan kreeg ik last van misselijkheid, maagpijn, diarree en een constant hongergevoel terwijl ik gewoon goed a[lees meer...]t. Twee dagen nadat ik de kuur had afgemaakt kreeg ik ondraaglijke jeuk over mijn hele lichaam, compleet met kleine bultjes hier en daar. Heb er niet van kunnen slapen en heb de dag erop allergiepilletjes gekregen waarmee de jeuk gelukkig wegging. Ik zat onder de rode vlekken en krassen van het krabben. Het middel werkt goed tegen de blaasontsteking, maar ik hoef dit niet weer.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum