nitrofurantoine

Xcyst (1 mening)

19-11-2019 | Vrouw | 40

13-11-2019 | Vrouw | 50
Urineweginfectie
Verschrikkelijk ziek en minimale werking. Nooit weer!

27-10-2019 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Na 2 dagen 2 capsules ingenomen te hebben begon ik met krabben in mijn hals door jeuk. 's avonds de HAP gebeld en op advies gestopt met de kuur. Volgende dag was mijn hele gezicht opgezwollen en ontstonden er kleine puistjes/bultjes. Mini puistjes met een witte kop. Omdat mijn hoofd erg opgezwollen was naar wederom naar de HAP (was weekend) gebeld en van de arts een zalf[lees meer...] en tabletten gekregen om de allergie of bijwerking te stillen. Helaas de volgende dag nog veel meer puistjes maar gelukkig geen opgezwollen gezicht meer. Uiteraard geen prettig gezicht. Momenteel in deze staat dus weet nog niet hoe lang dit gaat duren.

25-10-2019 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Tijdens mijn zwangerschap helaas een blaaslntsteking gekregen en kreeg in korte tijd (een maand) tweemaal Furabid voorgeschreven. Het middel is effectief maar wat een vervelende bijwerkingen. Ik had last van diverse candida uitbrakrn, hartkloppingen en darmklachten. In een vorige zwangerschap kwamen deze klachten ook terug na gebruik van Furabid. Ik heb vaker antibiot[lees meer...]ica moeten slikken (toen ik niet zwanger was) en nooit last gehad van bijwerken. Ik zou dit middel nooit meer innemen.

16-10-2019 | Vrouw | 73
Blaasontsteking
Met de kuur begonnen ‘avonds om 7 uur. De eerste nacht voelde ik me niet lekker, maar het ging nog. Na de tweede pil ‘ochtends om 7 uur (er moet 12 uur tussen zitten) werd ik misselijk en ik moest overgeven. In de loop van de dag kreeg ik verhoging 38;4 en hartritmestoornissen. Kon geen voedsel binnenhouden. Voelde me nogal ziek. De tweede nacht liep de koorts op naar 39[lees meer...],2 . Kon niet meer op mijn benen staan en had geen macht meer over mijn spieren. IN overleg met dokterspost en huisarts gestopt met dit medicijn. Ik ben niet eerder zo ziek ergens van geweest en na het stoppen binnen enkele uren weer helemaal opgeknapt.

30-09-2019 | Vrouw | 39
Blaasontsteking
Ik heb ongeveer 20 tot 35x per jaar blaasontsteking en of een urineweg infectie en al verschillende keren antibioticum kuren gekregen. Amoxicilline ben ik allergisch voor en andere antibioticum ook gekregen en nu voor het eerst furabid. Ik vindt het een vervelend middel en wil het liever niet meer nemen maar het moet nu eenmaal omdat ik al.zoveel kuren en verschillende [lees meer...]heb gekregen. Kuur nog maar afmaken tot dinsdag en dan zien we wel.qeer wat mijn lichaam doet. Uroloog afspraak wordt het

22-09-2019 | Vrouw | 51
Urineweginfectie
Ik heb 2 pillen geslikt, maar kreeg rillingen en gevoel dat ik moest gaan braken . Ben in bed gaan liggen en heb alleen maar geslapen durfde niet meer te eten of nog een pil te nemen. Dacht liever blaasontsteking dan me zo ziek te voelen. Ik had ook soort migraineaanval . Dus geen goede ervaring , na 2 dagen weer een beetje beter .

25-08-2019 | Vrouw | 70
Blaasontsteking
Hoofdpijn, misselijk, buikpijn, koude rillingen, algehele malaise. Ik voel me na het gebruik van dot medicijn steeds zieker worden. Zal proberen de kuur af te maken, heb niet het idee dat de klacht verholpen is maar daarna: NOOIT WEER.

24-08-2019 | Vrouw | 58
Blaasontsteking
binnen een dag werd ik zieker en zieker, na 5e pil gestopt. Na stoppen verdwenen de klachten gelukkig redelijk vlot Via huisarts een andere kuur gekregen, die binnen een dag aansloeg. ps. Heb wel vaker een antibioticakuur gehad, nooit een probleem gehad. Waarom ze dit merk voorschrijven? Geen idee, mogelijk gevolg van de pillenindustrie en/of ziektekostenverzeker[lees meer...]ingen

29-05-2019 | Vrouw | 56
nitrofurantoine (50mg)
Urineweginfectie
Al eerder had ik furabit gebruikt bij urineweginfectie. Echter ging het de laatste keer fout. Ik voelde me raar, kreeg jeukende rode handen en werd kortademig. Ik heb de huisartsenpost gebeld. In een mum van tijd stonden ze met gillende sirenes aan de deur. Gelijk aan het zuurstof en epipen erin. Mn bloeddruk bleef dalen en voor ik het wist was er een ambulance. In het zi[lees meer...]ekenhuis heb ik een nacht moeten blijven

24-04-2019 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Gebruik liever geen antibiotica maar in 2016 kreeg ik dit middel voor het eerst voor 5 dagen zonder resultaat gevolg nog een andere antibiotica kuur die wel aansloeg maar ondertussen liep ik bij het ziekenhuis voor een onderzoek naar mijn nierfunctie, deze was gelukkig in orde. Dit jaar 2019 in april kreeg ik weer een vermoeden van een blaasontsteking heb veel gedronken en[lees meer...] cranberry capsules gebruikt maar het ging niet echt over. Ben vrijdag 19 april toch maar bij de huisarts urinecheque laten doen en inderdaad een lichte aanwezigheid van bacterie kuurtje gekregen voor 5 dagen. Helaas , ben vanochtend bij de huisarts geweest voor een urinetest en ben er niets mee opgeschoten en word mijn urine nu getest bij de gggd???? Als er zo veel gedoe is dat mensen te makkelijk een antibiotica krijgen voorgeschreven schrijf dan een antibiotica voor waar je goede ervaringen mee heb. Krijg vandaag een antibiotica voor 1 dag(een antibioticabom?)en over 5 dagen de uitslag van de gggd met misschien in het vooruitzicht NOG een kuurtje te doen, waar zijn we mee bezig

16-04-2019 | Vrouw | 41
nitrofurantoine (100mg)
Ik had al een dikke week wat klachten en dacht een blaasontsteking te hebben. De eerste urine die ik inleverde was oké. Een paar dagen later toch maar weer ingeleverd en toen had ik wel blaasontsteking. Ik heb me ziek gemeld omdat ik me ziek voelde en het niet zag zitten om te werken. Ik kreeg gelijk antibiotica Furabid voorgeschreven. Dezelfde dag gestart in de middag en [lees meer...]'s avonds moest ik weer een capsule innemen. Ik heb die nacht liggen rillen van de kou, zelfs met een kruik. Ik werd 's nachts wakker en was draaierig en misselijk. Ik had diaree en moest overgeven. Ik vond dit heftig omdat Ik bijna nooit over hoef te geven. Ik ben de volgende dag gaan bellen naar de huisartsenpost omdat ik me erg beroerd voelde. Ik was misselijk, had geen eetlust, was erg moe en had spierpijn in mijn rug, nek en benen. Er werdt overlegd nadat ik mijn klachten had besproken. De klachten leken meer bij een blaasontsteking te horen. Ze dachten ze dat het mogelijk ook griep zou kunnen zijn. 's Middags moest ik weer overgeven. Ik heb het hele weekend weinig anders gedaan dan liggen en slapen. Maandags heb ik mijn huisarts gebeld. Ik moest maar stoppen met de kuur. Ik had ook overal jeuk. Ik kon niet goed in slaap vallen van de jeuk en eerst er ook wakker van. Mijn nachten waren beroerd. Ik kon nog niet werken. Nadat ik stopte met de Furabid, was de misselijkheid weg en had ik weer wat meer eetlust. Dinsdags naar de huisarts geweest. Die wilde dat ik mijn bloed zou laten prikken. Er kwam uit dat mijn leverwaardes niet goed waren. Donderdags ben ik weer aan het werk gegaan nadat ik weer wat meer energie had. Ik heb nog steeds jeuk, maar wordt er niet meer wakker van gelukkig. Ik laat vandaag mijn bloed weer prikken. Ik ben benieuwd hoe de leverwaarden dan zijn... Voor mij geen Furabid weer! Liever geen antibiotica weer.

28-03-2019 | Vrouw | 50
Urineweginfectie
Ik heb zeer heftige bijwerkingen van dit medicijn ervaren en ben er dan ook acuut meegestopt. Ik had het gevoel in shock te raken

07-03-2019 | Vrouw | 30
Blaasontsteking
Zodra ik het medicijn had ingenomen kreeg ik koude rillingen, wat overging in een behoorlijk hoge koorts. Ik heb me zelden zo ellendig gevoeld. Na een moeizame nacht de huisarts gebeld en een nieuwe kuur gekregen. Dit werkte al gauw en de klachten verdwenen. On the positive side: ik merkte wel direct een verbetering ten opzichte van de blaasontsteking.

26-02-2019 | Vrouw | 21
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Medicatie voorgeschreven gekregen na urine afgegeven te hebben bij de ha. Medicatie leek eerste 2/3 dagen te werken. Na de kuur kwamen de klachten heviger terug. Toen direct Trimethoprim 300mg voorgeschreven gekregen (kuur van 3 dagen). Werkte meteen na 1e keer. Mijn urine is nu op de kweek en het schijnt dat de bacterie resistent kan zijn voor de antibiotica Furabid.

26-02-2019 | Vrouw | 38
nitrofurantoine (100mg)
Al na 2 capsules erg ziek van geworden. Hoofdpijn, duizelig, misselijk en diarree.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum