Ervaringen met Furabid

nitrofurantoine

vermoeidheid misselijkheid hartkloppingen lichte duizeligheid opgezette buik hoofdpijn duizeligheid diarree verminderde eetlust rugspierpijn

Blaasontsteking (541 meningen)
Urineweginfectie (78 meningen)

14-12-2023 | Vrouw | 36
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Ik heb helemaal geen bijwerkingen gehad van dit middel. Het werkte al na een paar uur.

12-05-2023 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Acute blaasontsteking. Ik liep er 4 dagen mee rondt. Het ging niet over. Ik nam de capsule in om 20 uur ' s avonds en 08 uur ' s ochtends in. Eerst wat gegeten warm eten of een stukje brood. De capsule nam ik daarna in met een schaaltje yoghurt en drinken zoals thee en water. Na een paar uur merkte ik al het effect dat het werkte. Het zeurende krampige gevoel in de bla[lees meer...]as en bij het plassen verdween. Ik heb nu eens bijna niets gevoeld van bijwerkingen.

03-04-2023 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Ik was als de dood voor dit medicijn door alle negatieve reviews, maar ik heb het overleefd. Ik denk dat ik er goed aan had gedaan om dit medicijn NIET op een lege maag in te nemen en tegelijk met probiotica innemen. In het begin licht misselijk geweest, dit was na een halve dag verdwenen. De volgende dag gelijk verlichting, ik kon mijn urine weer inhouden tot aan de wc en[lees meer...] de branderigheid ná het plassen was ook sterk verminderd. Wel merkte ik dat ik door dit medicijn lastiger op mijn woorden kon komen tijdens gesprekken en ik had ook moeite om dingen goed te onthouden c.q. ik vergat dingen heel snel. Kuur van 7 dagen heb ik helemaal af kunnen maken, de probiotica ben ik blijven innemen. Ik kreeg een blaasontsteking, omdat ik een dag slecht had gedronken en ben toen toch gaan plassen met het weinige beetje urine in mijn blaas. Gelijk ook een les voor mij om altijd goed te drinken.

28-03-2023 | Vrouw | 34
Urineweginfectie
Gemakkelijk in te nemen capsules. Ik eet iets voor ik ze inneem. Geen bijwerkingen. Merkte na eerste pil al snel resultaat. Druk op de blaas verdween vrij snel, branderig gevoel bij plassen na 2e pil weg. Geen last van bijwerkingen

14-03-2023 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Werkt top. 2e dag en voel me weer bijna mezelf. De pijn was niet te harden en had constant rillingen en ziek gevoel. Dit spul werkt.

17-02-2023 | Vrouw | 55
Urineweginfectie
In 2014 en 2018 ook dit medicijn gebruikt voor een UWI. Beide keren kort na de kuur een speekselklierontsteking gehad. Volgens huisarts was er geen verband met de Furantoine. Nu sinds 2 dagen gebruik van Furabid (Furantoine) weer opgezette klieren. Dit kan geen toeval meer zijn. Het is een zeldzame bijwerking, maar ik val weer eens met de neus in de boter. Verder geen kla[lees meer...]chten en het medicijn doet wat het moet doen...

08-02-2023 | Vrouw | 29
Urineweginfectie
Mensen schrijven hier alleen als ze klachten hebben van dit medicijn blijkbaar dus even een positief verhaal: werkte binnen 4 uurtjes, ben daarna in slaap gevallen (eindelijk) omdat de pijn een stuk minder was in combinatie met paracetamol. Wakker geworden met bijna geen klachten meer. Top spul, alleen een beetje misselijk geworden gisteravond verder nergens last van.

11-01-2023 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Deze antibiotica voor 5 dagen moeten slikken voor een blaasontsteking. Na inname van de eerste pil merkte ik direct verbetering. De ervaringen hier gaven helaas een negatieve indruk, maar ik heb gelukkig nergens last van gehad.

28-12-2022 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Voor mij was dit een geweldig goed middel. Ik was oorspronkelijk bezorgd na alle reacties hier gezien te hebben. Maar ik denk dat mensen voornamelijk iets plaatsen als het niet goed gaat. Binnen een dag waren de klachten weg, ik heb 0 bijwerkingen gehad en het was echt een mini capsule. Dus ook prima in te nemen. Kortom, voor mij was het goed. Ps: ik kan niet posten met[lees meer...] 0 bijwerken en alleen daarom staat er misschien bij dat het bijwerkingen heeft. ///RED mijmedicjin.nl : geen probleem - u hebt op de goed wijze ingevuld/////

01-10-2022 | Vrouw | 32
Urineweginfectie
Goede antibiotica duurde wel langer als verwacht dat aansloeg pas na dag 3 van de 5. Ik was eerst bang om te nemen na de verhalen van deze pagina... maar ik heb 0.0 last gehad van bijwerkingen ik zou de kuur zo weer nemen zonder angst ! Top

09-08-2022 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Een paar uur na de eerste pil, heftige jeuk vooral armen en benen. Volgende dag hap gebeld en moest gelijk stoppen. Heb meer dan een week last van de jeuk.

15-07-2022 | Vrouw | 58
Blaasontsteking
5 daagse kuur voor blaasontsteking gekregen. Klachten meteen na een dag over. Kuur afgemaakt. Geen enkele bijwerking. Kortom: tevreden.

24-04-2022 | Vrouw | 62
Urineweginfectie
Sinds oktober 2021 4x blaasontsteking gehad. 1x op kweek gezet. Furabid bleek effectief hiervoor. In maart begon het weer en kwamen de klachten om de 2 weken terug. Iom uroloog: bij klachten direct innemen 2x daags en voor 2 dagen. Nu heb ik een onderhoudskuur voor 3 maanden. 1x daags voor het slapen.

23-04-2022 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Goede ervaring, geen last meer na 3 dagen. En totaal geen bijwerkingen!! Voor mij een goed medicijn, kuur van 5 dagen was genoeg.

03-04-2022 | Vrouw | 55
Urineweginfectie
De derde dag werden de klachten minder ,geen bijwerkingen Ik raad aan om de capsule tijdens het eten in te nemen dan heb je nergens last van. En heel goed drinken .

02-04-2022 | Vrouw | 33
Blaasontsteking
Op dag 2 onwijs moe, down, misselijk en veel buikpijn. Gesproken met de HAP en mocht direct stoppen! Wat een rommel is dit!! Voor mij nooit meer