Ervaringen met Furabid

nitrofurantoine

brandend gevoel in arm of been diarree duizeligheid duizeligheid bij het opstaan hartkloppingen hoofdpijn misselijkheid opgezette buik Overgeven Rillingen

Urineweginfectie (77 meningen)

10-09-2023 | Man | 86
Blaasontsteking
Dit product heeft ernstige bijwerkingen van duizeligheid (geen autorijden) , misselijkheid & geen etens-lust om maar een paar bijwerkingen te noemen!

12-09-2023 | Vrouw | 79
Blaasontsteking
De eerste pil deed de incontinentie van de blaasontsteking verdwijnen. Raar was dat de avond na de laatste van de 10 capsules ik me beroerd voelde en heel vroeg in bed kroop. De hele dag erna vrij hoge koorts en alleen maar kunnen slapen. Voelde me beroerd als nooit tevoren. De dag daarna voelde ik me beter maar ongelofelijk slap en had ik uitslag op mijn benen. Rode plek[lees meer...]ken en plekjes. Voor mij geen Furabid meer, ooit!

24-08-2023 | Vrouw | 76
Blaasontsteking
al tijdens de behandeling me FURABID kreeg ik aambeien , omdat de zalf daarvoor niet hielp moesten ze operatief verwijderd worden, 3 dagen na het einde van de kuur weer 2 aambeien, ook die moesten weer operatief verwijderd worden. Voor mij NOOIT GEEN FURABID MEER , volgende keer gewoon weer NITROFURANTINE 50 mg 4x daags, nooit geen bijwerkingen gehad .

02-08-2023 | Man | 73
Blaasontsteking
zowel familielid (ex-arts) als later de uroloog waren verbaasd, dat ik dit middel kreeg voorgeschreven als 73-jarige man. Twee weken later had ik weer een blaasontsteking en tevens prostatitis (niet geconstateerd oor de HA).

29-08-2023 | Vrouw | 65
Blaasontsteking
Wederom een blaasontsteking. Urine op kweek gezet. Geen resistentie voor antibiotica. Na 2 weken rondgelopen te hebben met af en aan klachten, eindelijk antibiotica kuur voorgeschreven gekregen. Furabid deze keer. Vol goede hoop gestart. De volgende dag koude rillingen in de avond (dat was na de 3e pil). Nog geen verschil in de blaasontsteking. Duurt lang voordat dit werk[lees meer...]t . Misselijk in de ochtend (ondanks inname met yoghurt) en lastig om naar toilet te gaan. Opgeblazen gevoel. Veel darmgassen en op de 3e dag echt ongelofelijk veel lage rugpijn. Griezelig gewoon. Nu bijna klaar met de kuur van 5 dagen. Rugpijn is op de achtergrond aanwezig. Heb ook nog steeds het gevoel dat er bij de blaas iets zit te rommelen. Ik zal na de kuur mijn urine laten controleren om te zien of dit heeft gewerkt. Maar dit is echt geen lekker goedje. En als ik zo andere bijwerkingen lees, dan in de toekomst toch voor een ander medicijn vragen.

18-03-2024 | Vrouw | 57

hartkloppingen opgezette buik duizeligheid

Donderdagavond begonnen, las de verhalen hier en daar werd ik niet vrolijk van maar ik moest want flinke blaas/urinewegontsteking. Tot en met zondag weinig last, af en toe beetje duizelig, opgeblazen gevoel, is nog overkomelijk. Vanaf zaterdag af en toe raar gevoel in keel. Maar afgelopen nacht werd ik werd wakker met een hartslag van rond de 120, huisartsenpost gebeld, bi[lees meer...]jwerking furabid, hartslag zakte langzaam weer naar normaal, maar ik neem ze niet meer, ben me kapot geschrokken. Zo huisarts bellen dat ik gestopt ben na 3 en halve dag, ik voel wel dat nog niet helemaal lekker zit maar kijk het wel even aan.

23-01-2024 | Vrouw | 57

18-01-2024 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
De bijwerkingen waren erger dan de kwaal zelf. Nu nog steeds een brandend gevoel in mijn benen. En erg misselijk. Twee dagen geleden gestopt. Nooit weer Furabid!

15-01-2024 | Vrouw | 54
nitrofurantoine (50mg)
Blaasontsteking
Ik ben door het gebruik van dit geneesmiddel terechtgekomen op de eerste hulp post van een buitenlands ziekenhuis aangezien er sprake was van een verminderde nierfunctie. Ik hield enorm veel vocht vast en mijn nieren functioneerde niet meer optimaal. Ik heb destijds een hoge dossering anti- histamines gekregen om de klachten te verminderen en het dringende advies om dit me[lees meer...]dicijn nooit meer te gebruiken.

27-03-2024 | Vrouw | 50

diarree Rillingen Overgeven misselijkheid hoofdpijn

Er is uitgekomen dat ik een blaasontsteking heb maar eigenlijk had ik geen last maar omdat ik me al niet helemaal lekker voel dacht ik maar beter de antibiotica te nemen. Binnen 1 uur gelijk aan de spuitdiarree en toen kwamen alle andere klachten erbij. Nachten niet kunnen slapen, huisartsenpost gebeld maar blijkbaar vonden ze me niet ziek genoeg en ik ben wel een strijde[lees meer...]r. Nog 2 dagen, dus ik ga het afmaken maar ik ga dit nooit meer gebruiken.

04-11-2023 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Ivm blaastontsteking eerst hoge dosering d mannose cranberry gebruikt. Blaasontsteking verdween niet dus naar huisarts. Deze AB voorgeschreven gekregen. Heeft niet geholpen en ben er daarnaast heel erg ziek van geworden. Misselijk, braken, huiduitslag en algehele malaise.

04-10-2023 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Bij mij heeft dit middel niet gewerkt. Binnen 1 week na eind kuur is de blaasontsteking terug.

18-10-2023 | Vrouw | 48
Blaasontsteking
Ik heb sinds begin juli bekken instabiliteit door trauma met een overactieve bekkenspier. Na ontspanning van de bekkenspier begon ook de blaasontsteking. Ik liep 2 dagen met een acute blaasontsteking en ik had roze urine. Direct een potje urine laten testen op bloed, dit bleek inderdaad het geval te zijn. Ik kreeg direct dit medicijn en heb de eerste pil om 16.00 uur ingen[lees meer...]omen en de tweede de volgende ochtend om 06.00 uur. Daarna weer in de avond. Ik heb eerst nog gewerkt maar heb mij na twee pillen ziek gemeld en ben naar huis gegaan wegens veel plassen en niet kunnen ophouden, zware vermoeidheid, zware hoofdpijn en griepverscgijnselen. Hoe meer pillen hoe meer ik slaperig eerd en soms gewoon van moe en slaperigheid knock out ging. Ik heb de kuur inmiddels af maar heb een fysieke weerstand en conditie van nul komma nul en nog griepachtig.

24-08-2023 | Vrouw | 48
Blaasontsteking
Apotheek van Martini ziekenhuis meegeven want ik was op de 1e hulp omdat het op zaterdag was. De 1e paar dagen ging het wel maar voelde mij steeds slechter in de loop van de week. De donderdag werd ik wakker en voelde mij erg slecht. Druk op de borst en moeilijk ademhalen. Mijn man heeft 112 gebeld en de ambu was er erg snel. Uiteindelijk in het ziekenhuis beland en bleek[lees meer...] dat mijn saturatie 88 was. Dit moet minimaal 96 zijn. ( en onder de 80 kun je schade oplopen aan je organen )Heb 24 uur aan de zuurstof gelegen.

30-08-2023 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Ik heb een kuur van 5 dagen gekregen. Na het nemen van de laatste pil in de ochtend, diezelfde avond weer klachten van een blaasontsteking gekregen: aandrang, weinig plassen. Ook de lage rugpijnklachten van anderen herken ik.

20-09-2023 | Vrouw | 43
Blaasontsteking
Na een week inname, niet krachtenvrij dus een aanvullende kuur. Na inname ineens ernstige jeuk van mijn kruin tot aan mijn tenen. Rode vlekken over mijn hele lijf en buikpijn . Beland op de spoedpost en anti histamine gekregen. Nooooooit meer furabid