Ervaringen met Monuril

fosfomycine

buikgeluid buikkrampen darm/maag van streek diarree hartkloppingen maagpijn misselijkheid

Blaasontsteking (118 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (640 meningen)
Nitrofurantoine (397 meningen)
Furadantine (61 meningen)
Fosfomycine (40 meningen)
Fomicyt (4 meningen)

18-04-2024 | Vrouw | 34
Urineweginfectie

buikgeluid darm/maag van streek hartkloppingen maagpijn misselijkheid buikkrampen

Het werkt snel en goed bij me, Na een kwartier wel enorme hartkloppingen die toch even aan hielden. Dag erna misselijk en waterige diarree

16-11-2022 | Vrouw | 32
Urineweginfectie
Ik heb vaak blaasontsteking gehad. Normaal neem ik nitrofurantoine maar nu ik in het buitenland ben, was alleen monuril beschikbaar. Ik zag er een beetje tegenop vanwege de hoge dosis, maar gezien de ernst van de klachten (bloed plassen, pijn) toch maar genomen. Ik voelde na een uur meteen verlichting van de klachten, nu (na 3 dagen) zijn alle klachten verdwenen. Qua [lees meer...]bijwerkingen had ik de dag na inname gigantische hoofdpijn en misselijkheid. Geen diarree zoals veel mensen zeggen, wel enorm opgeblazen buik. Dag 2 waren de bijwerkingen weer verdwenen. Voor mij dus een effectief medicijn maar wel 1 dag ziek van geweest.

21-09-2021 | Vrouw | 38
Urineweginfectie
Ik hen alergie voor veel medicatie. En dit helpt snel en goed

06-04-2021 | Vrouw | 32
Urineweginfectie
Had maar voor 1 nacht een zakje gekregen. Het moet op een lege maag ingenomen worden..... de hele nacht ziek geweest ervan. En dacht hrt is maar 1 nacht dus zal snel over zijn. Nu week erna nog steeds elke na middag of avond super misselijk

04-08-2020 | Vrouw | 50
fosfomycine (3000)
Urineweginfectie
Met regelmaat urineweginfectie of te wel blaasontsteking. Dit middel helpt om mijn blaas weer schoon te maken. Nu twee maal gebruikt en twee maal met goed resultaat. Beter dan elk ander antibiotica kuur, met vele bijwerkingen. Ik heb met dit middel weinig tot geen bijwerkingen, een klein beetje opgeblazen gevoel in de maagstreek verder helemaal niks. Ook geen diaree.

05-09-2018 | Vrouw | 18
Urineweginfectie
Afgelopen jaren steeds terugkerende urine weg infecties gehad. Huisarts heeft na veel kuren monuril voorgeschreven, s’avonds opgelost in een groot glas water en de hele nacht niet naar het toilet geweest. De volgende ochtend was de erge pijn bij het plassen zo goed als verdwenen. Goed blijven drinken en de klachten verdwenen snel! Al met al erg tevreden over de medicatie.

25-08-2018 | Vrouw | 27
Urineweginfectie
Graag wil ik mijn mening delen. Ik was zó bang dit medicijn te nemen vanwege de vele verhalen over nare bijwerkingen. Heb emetofobie (extreme angst voor overgeven), dus het was echt moeilijk voor me. Toen de pijn naar m’n zij begon te trekken heb ik het toch maar gepakt, ik wilde natuurlijk geen nierbekontsteking. Super zenuwachtig ingenomen en.. nergens last van! Beetje m[lees meer...]oe en hangerig, maar dat kan ook door de blaasontsteking komen. De klachten daarvan zijn na 1 nacht al sterk verminderd. Ik ben dus super tevreden!

23-10-2013 | Vrouw | 59
Urineweginfectie
Ik had 3 kuurtjes gehad en al uwi sinds half augustus, werd na kuurtje even minder maar kwam snel terug. nu Monuril gebruikt en met 1 dag waren de klachten al zo goed als weg, ben alleen benieuwd hoe lang het weg blijft. Ik vind het alleen raar dat je een kuur van 14 euro wel vergoed krijgt maar bij Monuril dat iets meer dan 5 euro kost moet je eerst al 3,03 euro zelf bet[lees meer...]alen en de rest zal wel van je eigen risico afgaan, terwijl de kuur goedkoper is dan een kuur van 7 dagen.

08-01-2013 | Vrouw | 58