Femodeen

ethinylestradiol/gestodeen

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (505 meningen)
Microgynon '30' (203 meningen)
Yasmin (182 meningen)
YAZ 24+4 (128 meningen)
Marvelon (50 meningen)

14-06-2015

Heel fijn
20-12-2013

Femodeen (ethinylestradiol/gestodeen)

Super!!! Het enige dat ik de pil vergat in te nemen. Jaaaaren geslikt. Werd er niet dikker door. Geloof zelfs dat ik door femodeen op mijn gewicht bleef. Nooit zwanger geworden. Had geen bijwerkingen. Erg handig in de eerste ca 10 jaren dat ik door kon slikken voor als ik bv op vakantie ging. Na al die jaren slikken, werkte dat niet meer, en werd ik gewoon ongesteld. Ben e[lees meer...]rmee gestopt toen ik zwanger wilde worden. Omdat ik borstvoeding gaf, kon ik na de zwangerschap niet aan de pil. Ruim 2 jaar aan een hormoonloze spiraal. Ga deze er van de week uitlaten halen. Wil nu de nuvaring gaan proberen, die ik 3 weken in kan houden. Als dat niks wordt, ga ik terug op femodeen.
17-03-2013

Femodeen (ethinylestradiol/gestodeen)

Twintig jaar gebruikt ter voorkoming van hormonale migraine. 3 strips achter elkaar en dan stopweek. Daardoor slechts 4x p.j. Migraine ipv maandelijks. Tijdens zwangerschap migraine vrij (2x). Altijd bewust geweest van trombose risico. Voor mij was dit de pil die de migraine beperkte (andere geteste pillen hadden geen effect). Ergo.. Niet te snel oordelen over derde gene[lees meer...]ratiepil svp
05-03-2013

Bloedstolsels

Ben in febr 1995 begonnen met Femodene (0,075 mg gestodeen en 0,030 mg ethinylestradiol), een derde generatiepil. In april 1995 reeds zware pijnklachten - messteken - , daarna toenemende klachten als nachtzweten, benauwd en bijna stikken en bloed spugen en pas eind mei uitsluitsel dat ik een dubbele longembolie had. Ben door het oog van de naald gekropen. In die tijd waren[lees meer...] bloedstolstels bij jonge vrouwen zeer ongebruikelijk. Ik rook(te) ook niet. Op Xrayfoto half mei 1995 was nog niets te zien. Uiteindelijk VPscan. Mijn huisarts raadde mij aan geen pil meer te slikken, mijn longarts en later een gynaecoloog wilden er niet aan dat de pil gevaarlijk was. Nu, in 2013 notabene, weer poging om negatieve effenten af te doen als aanvaardbaar laag risico. Ik zeg: doe het niet, slik geen derde generatiepil! Ook in de tijd 1995/1996/1997 dat ik de embolieen kreeg, zijn er jonge vrouwen overleden aan bloedstolstels . Mijn huisarts was er voor mij, ookal heeft hij de diagnose gemist vanwege het onbekend zijn in 1995 met dit soort mogelijkheden. Ik heb daarna nooit meer de pil of andere hormoonhoudende preparaten of zalven gebruikt. Ik was toen 28, ben nu 46 jaar oud.
23-01-2012

Femodeen (ethinylestradiol/gestodeen)

femodeen was handig toen ik nog kinderwens had, nu is de prikpil ideaal voor mij.
05-07-2011

Anticonceptiepil

Ben op mijn 17e aan deze pil begonnen en heb nooit een ander gebruikt. Kreeg wel in de eerste 3 weken sterke borstgroei, van een cup B naar D, welke is gebleven. Verder geen gewichtstoename. Ik heb ook in mijn stopweek last van hoofdpijn, rond de derde of vierde dag. De gynaecoloog zei dat ik best twee strippen achter elkaar kon slikken en dat doen ik nu regelmatig. Pas bi[lees meer...]j de derde strip achter elkaar krijg ik doorbraakbloedingen, eerder niet. Ik ben er uitermate tevreden over.
02-09-2009
Vrouw

Femodeen (ethinylestradiol/gestodeen)

Ik gebruik deze pil nu een jaar of 6 en ben er erg tevreden over.. Hiervoor heb ik een microgynon gehad en daarbij had ik last van doorbraakbloedingen. Toen over gestapt naar Femodeen en sinds dien geen last meer van. Ik ben erg tevreden over deze pil. Alleen heb ik in de stopweek wel last van hoofdpijn.. Meestal de 3de dag van mijn stopweek. En daarna zakt dat weer af! Vo[lees meer...]or de rest harstikke tevreden!
21-08-2009
Vrouw

Anticonceptie

Jaren lang een prima pil geweest! Nu last van zwangerschapsmasker, hormoonhuishouding kan veranderen met combi pil en zon, dus nu stop ik om uit te sluiten of het door oestrogeen komt. En ga ik over op de minipil.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum