Microgynon '50'

ethinylestradiol / levonorgestrel

12-08-2019

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Eerst gestart met ElisaMylan 30. Toen ik mijn pil probeerde door te nemen kreeg ik last van doorbraak bloedingen. Dan maar overgestapt op Microgynon 50. Nu gebruik ik deze pil alreeds drie maanden en ook ik ervaar vervelende bijwerkingen. Sinds ik deze pil neem ben ik enorm (zonder overdrijven) ongelukkig. Vroeger was ik al bij al een gelukkig persoon dat kon genieten van [lees meer...]de kleine dingen, hier kan ik alleen nog maar van dromen nu. Ik kreeg al regelmatig de opmerking van mijn omgeving dat ik tegenwoordig vrij tot zeer ‘down’ ben, en dit klopt. Ik ben mezelf niet meer. Naast deze emotionele bijwerking ervaar ik ook een ander, licht vervelend, probleem. Mijn libido ligt namelijk ongelofelijk laag. Toen ik nog geen pil slikte was dit volledig anders, ik had altijd wel zin. Ik vind het sneu voor mijn partner, maar ik moet hem dagelijks teleurstellen met: Sorry, heb vandaag écht geen zin. Enkel in mijn stopweek (wanneer ik dus geen pil neem) ervaar ik mijn normale libido van vroeger terug. Als laatst bespreek ik graag de vitale bijwerkingen. Sinds ik Microgynon slik heb ik regelmatig last van maag- en darmproblemen. Mezelf misselijk en vermoeid voelen is voor mij een dagelijkse routine geworden. Diarree en buikkrampen komen er af en toe ook bij kijken. Nu, ondanks de nare bijwerkingen moet ik meegeven dat de eigenlijke werking van de Microgynon 50 pil wél enorm effectief is. Wanneer ik de pil doorneem heb ik letterlijk nooit een tussenbloeding/doorbraakbloeding. Mijn ongesteldheid duurt ook minder lang en is veel minder hevig. Wél heb ik sinds de Microgynon last van heftige buikkrampen tijdens mijn ongesteldheid (enkel op dag 1, soms dag 2). Ik raad deze pil ergens wél aan.. ze is zeer effectief. En de bijwerkingen? Daar wen je wel aan. Prettige dag nog iedereen!
16-03-2015

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik had al sinds mijn 12e problemen met verschillende soorten pillen, steeds weer doorbraak bloedingen en elke 2 weken ongesteld. Toen ik 14 werd kreeg heb ik de prikpil 6 maanden gehad nog steeds doorbraak bloedingen (ondertussen nog veel meer pillen geprobeerd_ Toen ik de microgynon 50 kreeg (16 jaar) van me arts kreeg had ik al gauw nergens meer last van! Ik ben zeer tev[lees meer...]reden en geen doorbraak bloedingen meer! Ik slik de pil 3 maanden door en word dan ongesteld, slecht? Nee volgens mijn huisarts niet.
04-06-2014

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik ben bijna 19 jaar en ik zit aan de pil vanaf mijn 14e. Ik heb verschillende pil-soorten gehad, bijvoorbeeld de diane, ministat en de combinatiepil. Omdat ik last had van doorbraakbloedingen heb ik op advies van de huisarts de Mirogynon 50 geprobeerd. Ik heb helaas erg veel last van de bijwerkingen. Ik heb zeer pijnlijke borsten (heb cup 75 c en kan niet meer op mijn bu[lees meer...]ik liggen, zo'n pijn) en ik ben in 1 maand tijd zo'n 4 kilo aangekomen (ik hou ook vocht vast). Ik voel me erg depressief en ik irriteer me aan alles en iedereen. Vandaag heb ik een afspraak bij de dokter omdat ik niet meer tegen deze rotzooi kan. Hoofdpijn, buikkrampen of doorbraakbloeding heb ik echter niet. Als je gevoelig bent voor hormonen, zou ik deze pil absoluut NIET aanraden!!!!!
17-10-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik gebruik al 4 jaar microgynon 30, daarvan kreeg ik doorbraakbloedingen. Van de huisarts kreeg ik microgynon 50, na een paar dagen werd ik gek vanmezelf. Ik ben altijd vrolijk, dat was met deze pil ver te zoeken. Ik piekerde over alles, ik vond niets meer leuk, het ene moment was ik een beetje blij en het andere moment was ik helemaal niet blij met mezelf of met mn leven.[lees meer...] Ik ben maar snel gestopt, nu ga ik microgynon 30 weer proberen. Als dat niet werkt ga ik een alternatief zoeken.
09-05-2013

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik heb last van hoofdpijn op mijn linker slaap als ik een paracetamol neem gaat dit wel over. Ook heb ik heel veel last van stemmingswisselingen ik gebruik ernaast nog antideppresivia Citalopram 20 mg maar ik voel me helemaal niet lekker ik voel me niet mezelf en heel down. Ik ga maar terug naar de arts
13-08-2019

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Aan deze pil gegaan nadat ik bij de Yasmin pil doorbraakbloedingen kreeg. Heb hierna een aantal andere pillen geprobeerd (Cilest en Microgynon 30) om te kijken of daarmee de doorbraakbloedingen zouden stoppen. Deze hadden geen effect, waardoor de arts me Microgynon 50 aanraadde. Nu na meer dan 3 maanden slikken last van acne, gewichtstoename en enorme stemmingswisselingen.[lees meer...] Ook zijn de doorbraakbloedingen niet weg (wel iets minder). Voor mij wordt het helaas weer wat anders, want voor mij werkt deze pil niet.
25-10-2015

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik slik deze pil nu ongeveer drie jaar. Ben iets voller geworden in de heupen, billen en borsten, maar dat kan ook komen omdat ik ouder ben geworden. Ben nu 20 jaar. Dat ze voller zijn geworden, vind ik niet erg. Daarnaast is de werking zeer goed. Ik slik hem altijd voor het slapen gaan en als ik uit ga neem ik hem in voordat ik de deur uit ga. Ik ben altijd op de zelfde d[lees meer...]ag ongesteld, dat is heel fijn. Zover ik weet heb ik geen bijwerkingen, aangezien ik niet in mijn lichaam kan kijken. Heb alleen wel de laatste tijd last van slijm in de keel, maar in mijn familie komt bronchitis voor, dus dit zal geen bijwerking zijn van de pil.
16-06-2013

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Nu sinds 3 weken gestopt met het nemen van deze zware pil, ik zelf slikte voor deze pil de 30 variant, maar deze was biet effectief, na 20 kilo af te zijn gevallen voelde ik me heel vaak rot.. Nu vlak voor mijn periode voel ik me verschrikkelijk. Een zwangerschap zou gewenst zijn, maar lijkt me onwaarschijnlijk. Na veel onderzoek op internet lijken mijn klachten vrij vee[lees meer...]l voor te komen.. Opvliegers, emotioneel enz enz.. Vooral die opvliegers zijn zeer hinderlijk. Wat me wel opvalt, ik heb weer energie! Daar ben ik erg blij mee en hoop dat de andere klachten snel verdwijnen!
29-10-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Erg ontevreden over deze pil. Altijd last gehad van veel bijwerkingen zoals migraine, veel aangekomen, stemmingswisselingen, laag libido, vermoeidheid, depressies enzo. Het helpt bij zwangerschapspreventie en ik heb nooit last gehad van puistjes maar dat is het dan ook met de positieve kanten van deze pil wat mij betreft.
13-02-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Microgynon 30 deed niet genoeg (doorbraakbloedingen), dus toen maar over naar de 50. Helpt goed tegen de PMS-klachten, maar nu ik deze pil al jaren gebruik krijg ik steeds meer last van de bijwerkingen. Hormonale hoofdpijn, buikpijn, vermoeidheid, laag libido en ga zo maar door. Ik zou deze pil niet voor langdurig gebruik aanraden. Je persoonlijkheid verandert door de grot[lees meer...]e hoeveelheid hormonen.
06-11-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik ben vrij jong begonnen met de pil. Het was eerst een lage dosis, maar omdat ik hevige buikpijnen bleef houden kreeg ik de microgynon. Helaas ook bij dit middel nog steeds veel buikpijn en steeds erger wordende moodwings.
19-06-2018

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Snap de verhalen niet over dat het zon vreselijke pil is. Merk wel dat ik sinds ik zon zware pil iedere maand wel een keer een zware hoofdpijn kan verwachten maar het is dan ook geen lichte pil. Andere soorten zijn voor mij te licht en ik gebruik anti epileptica dus deze was de laatste optie. Dus voor 80% tevreden en 20% ontevreden.
28-03-2018

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik wil iedereen waarschuwen voor deze pil!! Ik heb hem zeker 10 jaar geslikt tot ik met vage buikpijn klachten bij de huisarts kwam, na heel lang zeuren eindelijk een doorverwijzing naar de maag lever darm arts en wat bleek, 2 tumoren op mijn lever zogenoemde leveradenomen veroorzaakt door de pil. Gelukkig goedaardig zegt men. Sinds een jaar gestopt met de pil en voel [lees meer...]me een ander mens. Geen stemmingswisselingen meer en sta een stuk positiever in het leven. Moet in juni weer voor controle van de leveradenomen naar het ziekenhuis hopelijk zijn ze dan verdwenen.
15-07-2019

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Na jaren te zoeken naar een pil waarbij ik geen doorbraakbloedingen kreeg eindelijk gevonden! Een aantal weken flink last gehad in het begin (vooral steken in de borsten, moodswings...) maar daarna zeer tevreden! Nu een maand gestopt met de pil... enorm last van het ontpillen, maar eindelijk een normaal libido (daarvoor enorm laag) en minder afgevlakte emoties. Ik w[lees meer...]as redelijk tevreden over deze pil!
27-07-2016

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Ik slik deze pil al 15 jaar, vanaf mijn 14e. Vanaf die leeftijd kreeg ik ook pukkels overal, op de rug, borst, gezicht minder, nek, soms de billen. Ik wist nooit waar die pukkels door kwamen, acne!? Zonneallergie? Tot 3 weken geleden kwam ik erachter dat het door deze pil komt, ben nu 28, 3 weken gestopt en pukkelvrij, eerste dag weer de pil, en alles zat onder, ik ga met [lees meer...]deze pil stoppen, straks ben ik 35-40 en loop ik nog steeds met pukkels rond.
21-09-2017

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

Slecht!!! Heb mega dikke hoofdpijn . Nog nooit zo erg gehad. Slik gewoon ibuprofen of diclofenac zo erg. Buikpijn. Zeer erge stemmingswisselingen. Nee nooit doen. Ik ga maandag naar mijn HA spiraal aan vragen.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum