Ervaringen met Microgynon '50'

ethinylestradiol / levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (621 meningen)
Microgynon '30' (228 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (83 meningen)

24-04-2017 | Vrouw | 39
ethinylestradiol / levonorgestrel (50/125ug)
ik gebruik nu sinds 2007 microgynon 50. Vanaf ik met de pil begin heb ik vooral last van netelroos op handen en zijkant vingers, nog iemand hier last van? komt het doordat deze pil te zwaar is?

08-01-2013 | Vrouw | 39
ethinylestradiol / levonorgestrel
Ik heb altijd Microgynon 30 geslikt en dit tot volle tevredenheid. Helaas kreeg ik last van doorbraakbloedingen. Ik ben in overleg overgestapt op de 50 variant en ik kreeg eigenlijk direct pijnlijke borsten en ik heb vreselijke buikpijn. Dachten eerst aan blaasontsteking maar toen las ik dat nog een gebruikster deze klachten had na het overstappen. Ik ga vanavond direct t[lees meer...]erug op de Microgynon 30. Dan maar af en toe een doorbraak.

23-09-2017 | Vrouw | 35
ethinylestradiol / levonorgestrel (50/125ug)
Ik kreeg deze nadat ik 2x door een lichtere pil heen zwanger ben geraakt. 1e x dacht ik dat het aan mij lag,keer vergeten,diarree gehad ofzo. 2e x zwanger wist ik het zeker,pil te licht. Dus kreeg van de huisarts deze pil. Al vrij snel kreeg ik heftige stemmingswisselingen maar zelden vrolijk. Tussen depressief en neutraal humeur in. Veel huilen,nergens zin in,alleen maa[lees meer...]r negatieve gedachten,vaak boos en geïrriteerd. Na een strip direct gestopt. Wij stappen over op condooms, spoedig steriliseren. Ons gezin is toch compleet. Ongelooflijk wat een rommel je allemaal slikt. En pas op met eem.(te) lichte pil,ik was 2x zwanger ondanks goed gebruik. Dat was de Ethinylestradiol/desogestrel 0,03/0,15

21-09-2017 | Vrouw | 29
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/50ug)
Slecht!!! Heb mega dikke hoofdpijn . Nog nooit zo erg gehad. Slik gewoon ibuprofen of diclofenac zo erg. Buikpijn. Zeer erge stemmingswisselingen. Nee nooit doen. Ik ga maandag naar mijn HA spiraal aan vragen.

27-07-2016 | Vrouw | 28
ethinylestradiol / levonorgestrel (50/125ug)
Ik slik deze pil al 15 jaar, vanaf mijn 14e. Vanaf die leeftijd kreeg ik ook pukkels overal, op de rug, borst, gezicht minder, nek, soms de billen. Ik wist nooit waar die pukkels door kwamen, acne!? Zonneallergie? Tot 3 weken geleden kwam ik erachter dat het door deze pil komt, ben nu 28, 3 weken gestopt en pukkelvrij, eerste dag weer de pil, en alles zat onder, ik ga met [lees meer...]deze pil stoppen, straks ben ik 35-40 en loop ik nog steeds met pukkels rond.

15-07-2019 | Vrouw | 27
ethinylestradiol / levonorgestrel (50/125ug)
Na jaren te zoeken naar een pil waarbij ik geen doorbraakbloedingen kreeg eindelijk gevonden! Een aantal weken flink last gehad in het begin (vooral steken in de borsten, moodswings...) maar daarna zeer tevreden! Nu een maand gestopt met de pil... enorm last van het ontpillen, maar eindelijk een normaal libido (daarvoor enorm laag) en minder afgevlakte emoties. Ik w[lees meer...]as redelijk tevreden over deze pil!

19-06-2018 | Vrouw | 25
ethinylestradiol / levonorgestrel (50/125ug)
Snap de verhalen niet over dat het zon vreselijke pil is. Merk wel dat ik sinds ik zon zware pil iedere maand wel een keer een zware hoofdpijn kan verwachten maar het is dan ook geen lichte pil. Andere soorten zijn voor mij te licht en ik gebruik anti epileptica dus deze was de laatste optie. Dus voor 80% tevreden en 20% ontevreden.

28-03-2018 | Vrouw | 25
ethinylestradiol / levonorgestrel (50/125ug)
Ik wil iedereen waarschuwen voor deze pil!! Ik heb hem zeker 10 jaar geslikt tot ik met vage buikpijn klachten bij de huisarts kwam, na heel lang zeuren eindelijk een doorverwijzing naar de maag lever darm arts en wat bleek, 2 tumoren op mijn lever zogenoemde leveradenomen veroorzaakt door de pil. Gelukkig goedaardig zegt men. Sinds een jaar gestopt met de pil en voel [lees meer...]me een ander mens. Geen stemmingswisselingen meer en sta een stuk positiever in het leven. Moet in juni weer voor controle van de leveradenomen naar het ziekenhuis hopelijk zijn ze dan verdwenen.

18-06-2021 | Vrouw | 24
ethinylestradiol / levonorgestrel (50/125ug)
Ik ben gestopt met de prikpil omdat ik mijn lichaam een break wilde geven en wat anders wilde, helaas is niets minder waar, altijd de normale pil geslikt en geen problemen gehad, maar deze oef,, pijn in m'n buik krijg ik er van letterlijk! Ik loop al een week met een pijnlijk zeurend gevoel ik kreeg al het advies neem een zwangerschapstest en gedaan niets geen eierspong ge[lees meer...]had sins 5 jaar dus fijn! Ik ben van me zelf wel een down to earth mens Maar ik ben continue in paniek en gespannen om maar überhaupt aan een zwangerschap te denken, zoals je kunt lezen ben ik als de dood om zwanger te raken maar naar 4 maanden stop ik er mee volgende week laat ik de prikpil mooi zetten! Voor mij had het okk wel plus punten ik had vaker een normale libido, me borsten kregen hun volume terug, vrij weinig last van puisten, en ik viel zelfs af! Ik zou zeggen probeer de pil een maand a 2 uit bevalt het niet stop dan je trekt aan een dood paard

06-11-2017 | Vrouw | 24
ethinylestradiol / levonorgestrel (50/125ug)
Ik ben vrij jong begonnen met de pil. Het was eerst een lage dosis, maar omdat ik hevige buikpijnen bleef houden kreeg ik de microgynon. Helaas ook bij dit middel nog steeds veel buikpijn en steeds erger wordende moodwings.

13-02-2017 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/150ug)
Microgynon 30 deed niet genoeg (doorbraakbloedingen), dus toen maar over naar de 50. Helpt goed tegen de PMS-klachten, maar nu ik deze pil al jaren gebruik krijg ik steeds meer last van de bijwerkingen. Hormonale hoofdpijn, buikpijn, vermoeidheid, laag libido en ga zo maar door. Ik zou deze pil niet voor langdurig gebruik aanraden. Je persoonlijkheid verandert door de grot[lees meer...]e hoeveelheid hormonen.

28-08-2021 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / levonorgestrel (50/125ug)
Ik ben jarenlang aan deze pil geweest en heb de klachten altijd weggewuifd als puberteit (ik was 22 toen ik stopte). Nee dus, toen ik stopte met de pil verdwenen al mijn klachten als sneeuw voor de zon. De meest vervelende klachten waren zeker depressief zijn, vaginale afscheiding en misselijkheid. Naast dat ik me depressief voelde, voelde ik me ook de hele dag vies en fys[lees meer...]iek niet in staat om dingen te ondernemen. Voor mij nooit meer de pil. Ik voelde me zowat herboren toen ik stopte. Enige pluspunt: nooit zwanger geweest.

29-10-2017 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / levonorgestrel (30/50ug)
Erg ontevreden over deze pil. Altijd last gehad van veel bijwerkingen zoals migraine, veel aangekomen, stemmingswisselingen, laag libido, vermoeidheid, depressies enzo. Het helpt bij zwangerschapspreventie en ik heb nooit last gehad van puistjes maar dat is het dan ook met de positieve kanten van deze pil wat mij betreft.

16-06-2013 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / levonorgestrel
Nu sinds 3 weken gestopt met het nemen van deze zware pil, ik zelf slikte voor deze pil de 30 variant, maar deze was biet effectief, na 20 kilo af te zijn gevallen voelde ik me heel vaak rot.. Nu vlak voor mijn periode voel ik me verschrikkelijk. Een zwangerschap zou gewenst zijn, maar lijkt me onwaarschijnlijk. Na veel onderzoek op internet lijken mijn klachten vrij vee[lees meer...]l voor te komen.. Opvliegers, emotioneel enz enz.. Vooral die opvliegers zijn zeer hinderlijk. Wat me wel opvalt, ik heb weer energie! Daar ben ik erg blij mee en hoop dat de andere klachten snel verdwijnen!

13-08-2019 | Vrouw | 20
ethinylestradiol / levonorgestrel (50/125ug)
Aan deze pil gegaan nadat ik bij de Yasmin pil doorbraakbloedingen kreeg. Heb hierna een aantal andere pillen geprobeerd (Cilest en Microgynon 30) om te kijken of daarmee de doorbraakbloedingen zouden stoppen. Deze hadden geen effect, waardoor de arts me Microgynon 50 aanraadde. Nu na meer dan 3 maanden slikken last van acne, gewichtstoename en enorme stemmingswisselingen.[lees meer...] Ook zijn de doorbraakbloedingen niet weg (wel iets minder). Voor mij wordt het helaas weer wat anders, want voor mij werkt deze pil niet.

25-10-2015 | Vrouw | 20
ethinylestradiol / levonorgestrel (0.125mg)
Ik slik deze pil nu ongeveer drie jaar. Ben iets voller geworden in de heupen, billen en borsten, maar dat kan ook komen omdat ik ouder ben geworden. Ben nu 20 jaar. Dat ze voller zijn geworden, vind ik niet erg. Daarnaast is de werking zeer goed. Ik slik hem altijd voor het slapen gaan en als ik uit ga neem ik hem in voordat ik de deur uit ga. Ik ben altijd op de zelfde d[lees meer...]ag ongesteld, dat is heel fijn. Zover ik weet heb ik geen bijwerkingen, aangezien ik niet in mijn lichaam kan kijken. Heb alleen wel de laatste tijd last van slijm in de keel, maar in mijn familie komt bronchitis voor, dus dit zal geen bijwerking zijn van de pil.