mening

Seasonique

ethinylestradiol /​ levonorgestrel

06-03-2018

Seasonique (ethinylestradiol /​ levonorgestrel)

Fijne pil met hormoon gereguleerde stopweek. Voorheen vloeide ik zelden tijdens de stopweek, bovendien had ik erg veel krampen en energietekort. Met seasonique is dit verleden tijd. Ik voel me super; ook tijdens de stopweek, ondanks mijn veel hevigere bloeding. Ik heb een beetje rugpijn in de stopweek, maar het is allemaal prima te overzien. Daarnaast is de stopweek ma[lees meer...]ar 1x per 3 maanden. In deze week slik je ook hormonen, dit helpt tegen de hormoonwisselingen. Deze pil heeft geen positieve of negatieve invloed gehad op mijn huid of gewicht. Ik raad vrouwen die ook gevoelig zijn voor hormoonwisselingen eens seasonique te proberen. Pros: - een lichte dosis hormonen tijdens de stopweek helpt met mijn menstruatie klachten en energie regulatie - mooie verpakking (het oog wilt ook wat) - pil heeft een goede invloed op mijn geestelijke gesteldheid, vooral tijdens de gereguleerde stopweek Cons: - stopweek kun je niet overslaan of uitstellen, wel kun je ruim uitrekenen wanneer hij is zodat vakanties er niet mee in de soep lopen - klein beetje rugpijn in de stopweek, voorheen nooit gehad - hevigere bloedingen dan voorheen - per 3 maanden rond de 10 euro zelf betalen voor een nieuwe strip - apotheek heeft deze pil niet vaak op voorraad

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum