ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 2

06-03-2017

Acne/puistjes

Ik gebruik sinds 2 dagen de pil omdat ik sinds 2 maanden last heb van steenpuisten. Dit heb ik in het verleden weleens gehad toen ik 16 was. Tot nu toe geen ernstige bijwerking, behalve in de ochtend beetje misselijk. Daarom neem ik de pil voor het slapen gaan. Heeft iemand enige ervaring met de pil en acné? Wanneer neemt acné af? Ik vind het vreselijk :(
13-07-2016

Acne/puistjes

Ik gebruik sinds mijn 16e de pil en had voor die ook regelmatig last van puistjes. Ik ben nu 22 en ik bleef last hebben van puistjes, dus besloot ik over te stappen op een andere pil, de Yasmin. Ik had gelezen dat hier een ander soort hormoon in zit dan in de meeste andere anticonceptiepillen. Sinds het gebruik van deze pil is mijn huid egaler dan ooit te voren! Af en toe [lees meer...]nog wel last van een puistje, maar dat heeft iedereen wel is. Ik ben er heel erg blij mee!!
28-01-2016

Acne/puistjes

Vanwege plaatsing Mirena spiraal gestopt met de ethinylestradiol/levonorgestrel pil. Na anderhalf jaar kwam mijn acne langzaam terug. Daarom raadde de huisarts mij aan om met de Yasmin pil te beginnen. Deze werkte direct al tegen een hoop van de diepgelegen acne. Rond die tijd begonnen voor mij ook aanhoudende schimmelinfecties, darmklachten (candida achtige klachten) en h[lees meer...]evige haaruitval. Nu, na een jaar realiseer ik mij dat al deze dingen tegelijk met het starten van de Yasmin pil kwamen. Daarom stop ik met deze pil.
08-01-2016

Acne/puistjes

Jarenlang slikte ik de Microgynon 30 anticonceptiepil. Deze beviel mij altijd prima, had alleen last van stemmingswisselingen, maar heb hier nooit bij stilgestaan dat dit door de pil zou kunnen komen. Op een gegeven moment kreeg ik last van puistjes en schreef de dokter mij Eryacne voor. Hierdoor verdwenen de puistjes weer. Een jaar geleden is Eryacne uit de markt gehaald[lees meer...], ik kreeg als vervanger Inderm maar dit is lang niet zo effectief omdat dit een lager percentage erytromycine bevat. De puistjes werden erger en erger en op een gegeven moment had ik echt hevige acne, ik heb in die tijd werkelijk alles geprobeerd. Toen ik erachter kwam dat de Microgynon 30 acne kan stimuleren wilde ik acuut een andere pil. Ik heb toen voor de Yasmin pil gekozen en nu na drie maanden is mijn huid weer stralend zoals vroeger. Ik voel mij veel minder onzeker en kan me weer vertonen. Ook zijn mijn stemmingswisselingen flink afgenomen en zit ik veel beter in m'n vel. Wel is bekend dat de Yasmin pil een verhoogde kans op trombose en longembolie geeft, om deze reden zou ik deze pil absoluut niet gebruiken als je rookt of trombose en/of longembolie in je familie voorkomt. Voor mij werkt deze pil in ieder geval super.
02-11-2015

Acne/puistjes

Ik heb jaren de diane 35 geslikt (of de verzekerde versie, Cyproteronacetaat/ Ethinylestradiol) omdat ik last had van acne. Vanwege alle trombose ellende in het nieuws samen met mijn huisarts besloten om te stoppen met de diane en over te stappen op de microgynon 30 (ethinylestradiol/ levonorgestrel). Inmiddels was ik 30 en heus wel over de acne-leeftijd heen zou je zeggen[lees meer...]. Niet dus. Wat een ellende met de microgynon, binnen een maand zat ik helemaal onder. Op mijn rug, mijn borst en in mijn gezicht. Niet alleen kleine pukkeltjes maar ook onderhuidse ontstekingen. Na wat onderzoek op internet had ik het vermoeden dat het misschien zou liggen aan de 'verzekerde variant' en heb ik om de 'echte' (Bayer) microgynon gevraagd (dus wel zelf betalen dan), helaas zonder resultaat. De huisarts schreef me benzoylperoxide en inderm applicatievloeistof voor. Dat hielp wel om de plekken plaatselijk te laten verminderen, maar het voorkwam niks dus het kwam met dezelfde gang weer terug. Allerlei producten geprobeerd, van Clinique tot meer natuurlijk (met tea tree bijvoorbeeld), behandelingen bij de schoonheidsspecialiste, niets hielp. Tot ik (ook op internet) las dat Levonorgestrel een relatief hoge intrinsieke androgene werking heeft en bij patiënten met acne vermeden dient te worden. Ik ben dus terug gegaan naar de huisarts met dit verhaal en kreeg op mijn eigen verzoek de Yasmin voorgeschreven. Binnen twee weken werd mijn huid weer mooier en binnen twee maanden was heel mijn acne verdwenen, ook op mijn rug. Als reiniging gebruik ik Dr. Brandt - pores no more en mijn huid is in heel mijn leven nog nooit zo mooi geweest als dat 'ie nu is, ik ga maanden door zonder ook maar één pukkeltje. En dat voor iemand die een behandeling met roaccutane overwoog. Wat betreft overige bijwerkingen die je bij een pil kan verwachten (en die ik regelmatig heb gehad bij andere pillen); ik heb nergens last van. Geen hoofdpijn, geen stemmingswisselingen, geen vermindering in libido, geen heftige menstruatiepijnen, niets van dat alles. Voor mij geen andere pil meer.
04-03-2015

Acne/puistjes

Het was altijd zo, als ik ongesteld werd kreeg ik wat pukkeltjes. Sinds ik de Yasmin slik is dat juist andersom. De weken dat ik de Yasmin slik, krijg ik zoveel acne! Niet normaal. Ik kijk er nu gewoon naar uit om ongesteld te worden, want dan is mijn huid weer wat mooier. Ik ga binnenkort overstappen.
05-02-2015

Acne/puistjes

Jarenlang heb ik de mircoginon geslikt, maar van deze kreeg ik stemmingswisselingen en schommelingen in bloedsuikerspiegel. 10 maanden geleden gestopt hiermee, en de klachten waren daarbij ook helemaal weg, maar omdat ik 1 dag per maand heftige buik en rugpijn heb, en ook nog last van puistjes, in overleg met de huisarts begonnen met de generieke variant van de yasmin. Gek[lees meer...]ozen voor deze omdat deze effectief is tegen puistjes, maar ook minder kans op stemmingswisselingen. Ik heb het slikken 10 dagen volgehouden, maar de schommelingen in bloedsuikerspiegel waren weer heel heftig, en ik ik had hele erge stemmingswisselingen, en een heel kort lontje. Ik voelde mij tevens heel down/depressief. Ook vloeide ik na 10 dagen nog steeds, hoewel huisarts aangaf dat dit normaal is in het begin. Ik had overigens in de periode dat ik deze pil slikte geen nieuwe puistjes gekregen. Toch iets positiefs dus.
05-08-2014

Acne/puistjes

De yasmin werkt super, tot je er mee stopt. Ik zit nu al ruim een jaar zonder pil, maar wel met een vette onzuivere huid! Volgens mijn nieuwe huisarts komt dit door het " afkicken". Ik ben het zat dus ga nu weer aan de ethinylestradol.. hopen dat mijn acne verdwijnt. De huisarts vertelde ook dat als je zwanger wordt door de yasmin heen, je je kindje beter weg kan laten[lees meer...] halen ivm een grote kans op een ongezond kind... dat zegt al genoeg over de troep die je in je lijf stopt!
Pagina 1 van 2

Mirena (1965) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (795) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (408) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (403) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (342) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!