ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 2

06-11-2017

Acne/puistjes

Ik ben begin 2015 gestart met de Yasmin pil op mijn eigen verzoek. Ik slikte eerder microgynon 30. Mijn huid en haar werden daar echter heel vet van en ik had veel last van puistjes. De huisarts was eerst niet zo voor het gebruik van de Yasmin ivm het risico op trombose. Omdat ik echter niet tot de risicogroep behoorde (geen hart en vaat ziekten in de familie, niet roken/d[lees meer...]rinken, geen overgewicht en veel sporten) mocht ik het toch proberen. Het resultaat is zeer positief binnen enkele maanden was mijn gezicht zo goed als gaaf. Een enorme boost voor mijn zelfvertrouwen. Positieve bijkomstigheid is dat ik nu ook een veel minder heftige menstruatie heb met minder krampen en minder bloedverlies. Enige bijwerkingen die ik ondervind zijn soms lichte hoofdpijn (die ik ook al kreeg van de microgynon) en een wat verminderd libido. Al met al dus hier een hele positieve ervaring.
12-09-2017

Acne/puistjes

Ik gebruikte al vanaf mijn 17e de microgynon maar ik bleef maar puistjes houden zelfs tot mijn 26e toen ben ik even gestopt met de pil toen werden mijn puistjes wat minder maar die dikke onderhuidse puisten bleven. Dood ongelukkig werd ik ervan. Toen las ik positieve verhalen over de Yasmin. Toen ik naar de dokter stapte vertelde ze me wel over trombose maar ik wou het zo [lees meer...]graag proberen. Meteen na een maand waren al mijn puistjes weg! Gewoon weg! Hoe gelukkig kan je daar van worden! In het begin merkte ik wel wat haaruitval en gevoelige borsten maar nu merk ik daar helemaal niks meer van!
26-07-2017

Acne/puistjes

Toen ik na 9 jaar stopte met de diane pil kreeg ik last van een onrustige huid. Niet heel erg, maar omdat ik gewend was een egale huid te hebben vond ik het toch vervelend. Ik besloot weer de pil te gaan gebruiken en kreeg yasmin omdat de diane niet meer werd voorgeschreven. Al tijdens het gebruik van deze pil kreeg ik verschillende bijwerkingen en herkende mezelf niet mee[lees meer...]r terug. Tegen de puistjes hielp het niks, mijn huid bleef onrustig. Na anderhalf jaar vond ik het mooi geweest en besloot te stoppen. Toen bleek wel wat deze pil met mijn hormonen had gedaan. Ik kreeg een vreselijke vette huid met enorme ontstekingen, mijn kaaklijn, nek en wangen kwamen onder de acne te staan. Ik wist niet wat me overkwam. Mijn haar begon enkele uren na het wassen alweer vet te worden en bovendien kreeg ik zweetaanvallen waardoor ik soms meerdere keren per dag van kleding moest wisselen. Deze pil heeft ervoor gezorgd dat mijn hormoonhuishouding compleet verstoord raakte en ik nu littekens heb. Ik lees veel positieve verhalen over het gebruik van deze pil bij puistjes, maar ik raad niemand aan om er mee te beginnen. Als je eenmaal stopt komt alles dubbel zo erg terug.
03-07-2017

Acne/puistjes

Doordat de Minerva-pil niet meer geleverd werd (Diane ging uit het schap), ben ik in gesprek gegaan met mijn huisarts over een nieuwe anticonceptiepil. Eerst ben ik helemaal gestopt met de pil, maar daardoor kwam mijn acne hevig terug (gistpuistjes over mijn hele gezicht). Ik ben toen gestart met de Yasmin en die slik ik nu nog steeds. Mijn huid is vrijwel gaaf, met af en [lees meer...]toe wat bultjes en soms onderhuidse puisten op mijn kin en rondom mijn mond. De acne op mijn rug en borst is veel minder geworden. Ben heel tevreden over deze pil als het gaat om het verslaan van acne. Wel merk ik dat ik meer last heb van stemmingswisselingen, soms last heb van overmatig zweten (zeker rondom einde pil of menstruatietijd) en hoofdpijn op het moment dat ik ongesteld moet worden. Daarbij ben ik zo'n 1/2 kilo aangekomen en ik krijg het er amper af. Ik denk dat ik mij zonder deze pil beter in mijn vel zou voelen, maar ik wil mijn acne ook niet terug. Dus voorlopig stop ik nog niet met de pil.
06-03-2017

Acne/puistjes

Ik gebruik sinds 2 dagen de pil omdat ik sinds 2 maanden last heb van steenpuisten. Dit heb ik in het verleden weleens gehad toen ik 16 was. Tot nu toe geen ernstige bijwerking, behalve in de ochtend beetje misselijk. Daarom neem ik de pil voor het slapen gaan. Heeft iemand enige ervaring met de pil en acné? Wanneer neemt acné af? Ik vind het vreselijk :(
13-07-2016

Acne/puistjes

Ik gebruik sinds mijn 16e de pil en had voor die ook regelmatig last van puistjes. Ik ben nu 22 en ik bleef last hebben van puistjes, dus besloot ik over te stappen op een andere pil, de Yasmin. Ik had gelezen dat hier een ander soort hormoon in zit dan in de meeste andere anticonceptiepillen. Sinds het gebruik van deze pil is mijn huid egaler dan ooit te voren! Af en toe [lees meer...]nog wel last van een puistje, maar dat heeft iedereen wel is. Ik ben er heel erg blij mee!!
28-01-2016

Acne/puistjes

Vanwege plaatsing Mirena spiraal gestopt met de ethinylestradiol/levonorgestrel pil. Na anderhalf jaar kwam mijn acne langzaam terug. Daarom raadde de huisarts mij aan om met de Yasmin pil te beginnen. Deze werkte direct al tegen een hoop van de diepgelegen acne. Rond die tijd begonnen voor mij ook aanhoudende schimmelinfecties, darmklachten (candida achtige klachten) en h[lees meer...]evige haaruitval. Nu, na een jaar realiseer ik mij dat al deze dingen tegelijk met het starten van de Yasmin pil kwamen. Daarom stop ik met deze pil.
08-01-2016

Acne/puistjes

Jarenlang slikte ik de Microgynon 30 anticonceptiepil. Deze beviel mij altijd prima, had alleen last van stemmingswisselingen, maar heb hier nooit bij stilgestaan dat dit door de pil zou kunnen komen. Op een gegeven moment kreeg ik last van puistjes en schreef de dokter mij Eryacne voor. Hierdoor verdwenen de puistjes weer. Een jaar geleden is Eryacne uit de markt gehaald[lees meer...], ik kreeg als vervanger Inderm maar dit is lang niet zo effectief omdat dit een lager percentage erytromycine bevat. De puistjes werden erger en erger en op een gegeven moment had ik echt hevige acne, ik heb in die tijd werkelijk alles geprobeerd. Toen ik erachter kwam dat de Microgynon 30 acne kan stimuleren wilde ik acuut een andere pil. Ik heb toen voor de Yasmin pil gekozen en nu na drie maanden is mijn huid weer stralend zoals vroeger. Ik voel mij veel minder onzeker en kan me weer vertonen. Ook zijn mijn stemmingswisselingen flink afgenomen en zit ik veel beter in m'n vel. Wel is bekend dat de Yasmin pil een verhoogde kans op trombose en longembolie geeft, om deze reden zou ik deze pil absoluut niet gebruiken als je rookt of trombose en/of longembolie in je familie voorkomt. Voor mij werkt deze pil in ieder geval super.
Pagina 1 van 2

Mirena (2019) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (828) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (424) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (424) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (353) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!