Yasmin

ethinylestradiol/drospirenon

Menstruatiepijn (7 meningen)

31-07-2018

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Overgestapt op deze pil in eerste instantie vanwege mijn acne. Acne is niet weggegaan door deze pil ook niet na n halfjaar. Ik had veel last van doorbraak bloedingen en extreem gevoelige borsten. Ook werd ik meer prikkelbaar door deze pil en was mijn libido echt 0,0..... dit beide als opstapeling heeft niet veel goeds gedaan voor mijn relatie!! Ook was ik opeens -10 kg kwi[lees meer...]jt !!!! Na n halfjaar ben ik er helemaal klaar mee en stop ik per direct.
02-06-2016

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Begin 2015 schreef mijn dokter mij de Yasmin pil voor (ik was toen 17), omdat de microgynon 30 weinig effect had. Ik heb de Yasmin zo'n 6 maanden geslikt. In het begin kreeg ik last van hoofdpijnaanvallen en voelde ik me vreemd, maar er werd mij ook verteld dat je de eerste paar maanden van dit soort bijwerkingen kon voelen. Ik besloot dus om er verder niet veel aandacht a[lees meer...]an te besteden en dacht dat dit na een maandje wel over zou zijn. Mooi niet dus! Na 4 tot 5 maanden werden de klachten steeds erger. Ik had dagelijks last van hoofdpijnaanvallen die ik nooit eerder heb gehad, hierdoor moest ik dan op bed liggen en wachten tot het over was. Ook had ik enorm veel last van buikpijn, bij deze buikpijn voelde het alsof er iemand met een mes in mijn buik stak. De pijn was zo erg dat ik niet meer kon lopen. Ik kan echt wel tegen een stootje maar dit werd me te heftig. Ook had ik last van paniek aanvallen en een drukkend gevoel op de borst. Ik heb ook veel last gehad van stemmingswisselingen en best wel depressieve gedachtes. Na een tijdje kreeg ik ook weet last van doorbraakbloedingen ook al slikte ik de pil steeds maar 1 maand. Uiteindelijk ben ik terug gegaan naar de huisarts en heb microgynon 50 gekregen. Over microgynon ben ik super tevreden! Ik raad iedereen de Yasmin pil echt af!!
03-09-2018

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

1 maand gebruikt en meteen gestopt. In de stopweek werd ik helemaal gek. Stemmingswisselingen, paniekaanvallen en mijn libido was echt veel te hoog ( heb nog moeten janken omdat ik geen seks kon hebben).
29-10-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik slik sinds een half jaar de Yasmin pil. Merk dat ik erg pijnlijke borsten heb en ze zijn erg gegroeid, wat weer rugpijn veroorzaakt. Ik had al vaak migraine aanvallen bij mijn vorige pil (de Microgynon 50) maar bij deze pil zijn ze heftiger geworden. Verder ook veel last van mijn darmen en aangekomen. Erg jammer want ik dacht dat een lichtere pil voor mij de oplossing[lees meer...] was, nu stap ik over op een spiraaltje.
03-06-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ruim 5 jaar lang de Yasmin pil geslikt zonder noemenswaardige bijwerkingen voor zover ik wist. Tot dat ik ruim een half jaar geleden constant last kreeg van schimmelinfecties. Het was in een maand meer wel aanwezig dan niet.. allemaal zalfjes capsules etc geprobeerd, voor korte duur was het weg en kwam het steeds weer terug. Tot ik een verhaal tegen kwam hier op de pagin[lees meer...]a van iemand die precies hetzelfde heeft ervaart. Bijsluiter van deze pil nog eens goed gaan lezen en zag inderdaad dat schimmelinfecties een veel voorkomende bijwerking hiervan is. Toen de keuze gemaakt om over te stappen op een mirena spiraal (ook vanwege de menstruaties, veranderde in een complete labiele heks) en sinds het plaatsen nu wel pas 2 maanden geleden, voor het eerst nog geen schimmelinfectie weer gehad. Ook merk ik dat ik veel minder hoofdpijn heb, dan tijdens pil gebruik.
25-05-2016

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Hoi allen, Ik ben een vrouw van 23 jaar oud. Op 3 mei 2016 heb ik Yasmin (er staat Rosal op het doosje, maar beide pillen hebben dezelfde werkzame stoffen) voorgeschreven gekregen, nadat er bij mij PCOS is vastgesteld. PCOS is een hormonale aandoening waarbij ongesteldheid minder vaak optreedt of geheel uitblijft en waarbij acné kan voorkomen. Mij werd geadviseerd om de an[lees meer...]ticonceptiepil te gaan slikken om de ongesteldheid weer op te wekken. In verband met puistjes heb ik gevraagd om een pil die iets voor mijn huid zou kunnen betekenen, waarna de specialist Yasmin voorstelde. Sinds ruim een week (na ongeveer 15 dagen de pil te hebben geslikt) voel ik me erg gestrest en gespannen. Ik zit absoluut niet lekker in mijn vel. Ik denk erg negatief, pieker veel en twijfel aan alles. In eerste instantie dacht ik dat het aan mezelf (altijd al perfectionistisch en een piekeraar) en vervolgens aan werkstress lag, maar na een paar dagen begon ik te vermoeden dat het aan de anticonceptiepil ligt. Ik heb me namelijk nog nooit zo gevoeld zoals ik me nu voel en schrik hier erg van. Ik ben 20 mei 2016 per direct gestopt met het slikken van Rosal/Yasmin. Ik ga na afloop van mijn stopweek weer terug naar ethinylestradiol/levonorgestrel, een anticonceptiepil die ik vroeger heb gebruikt en waarbij ik geen klachten ervoer. Ik hoop heel erg dat ik mezelf weer zal terugvinden. Ik vroeg me af hoe het nu gaat met de vrouwen die dezelfde ervaringen als ik hebben gehad met Yasmin/Rosal. Voor wie zich ook somber heeft gevoeld, hoe gaat het nu met jullie? Hoe lang heeft het geduurd voordat jullie je weer vrolijk voelden? En wat heeft jullie daarbij geholpen? Ik hoor het heel graag! Bij voorbaat hartelijk dank! Groetjes!
10-08-2015

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik kreeg van de Yasmin hevige pijn bij het vrijen, kon ineens nog maar 1 keer en had dan al meteen pijn zodat ik een paar dagen moest 'herstellen'. Daarnaast een schimmelinfectie, nooit eerder last van gehad. Was gewoon erg droog daar allemaal. Ook mijn huid werd erg droog en ogen rood. Ben er ook een aantal kilo van aangekomen terwijl ik hier totaal geen aanleg voor heb. [lees meer...]Daarnaast altijd last van pijnlijke borsten..Verder wel een mooie huid maar vond het eerste zo frustrerend dat ik meer puistjes maar voor lief neem en nu de driefasenpil ga proberen. Nu 3 weken bezig en kan alweer zovaak seks hebben als ik wil zonder pijn!
24-10-2019

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik had nog nooit eerder de pil geslikt en vond het best wel spannend om hiermee te beginnen. Ik ben erg bang om last te krijgen van bijwerkingen als veel aankomen en haaruitval, en heb veel opgezocht op internet om te kunnen bepalen welke pil dan voor mij het beste zou zijn. Over alles lees je goede verhalen en ook horrorverhalen, dus op een gegeven moment wist ik het ook [lees meer...]niet meer. Mijn huisarts heeft me Yasmin voorgeschreven (kreeg bij de apotheek de generieke variant). Deze slik ik nu ongeveer twee maanden. Ik had me voorgenomen om, omdat ik zelf zo bang was geworden door de "horrorverhalen", sowieso mijn ervaring te delen (ook als ik geen klachten heb). Eigenlijk gaat het tot nu toe best wel goed. De eerste weken had ik last van hoofdpijn, neerslachtigheid, angst en iets meer pukkels, maar daar heb ik nu geen last meer van. Mijn huid is juist gladder geworden (ondanks dat ik nooit echt acne had, wel hier en daar pukkeltjes). Opvallend is hoe droog en zacht de huid van mijn gezicht is, ook mijn haar wordt minder snel vet. Volgens mij ben ik (nog) niet echt aangekomen. Ik heb wel meer dorst en moet vaker naar het toilet, wellicht doordat deze pil wat vochtafdrijvend kan zijn. Van mezelf heb ik nauwelijks borsten (helaas), maar sinds ik met deze pil ben gestart zijn ze een beetje gegroeid. Hier ben ik zelf wel blij mee, dus ik hoop dat dit effect blijft, haha! Helaas zijn ze soms ook gespannen en pijnlijk, vooral vlak voor de stopweek. Ook blijf ik wat angstiger dan normaal denk ik (al ben ik altijd wel een wat angstig persoon geweest, dus moeilijk te zeggen of het echt door de pil komt). Maar als dat qua bijwerkingen alles is, dan vind ik dat goed te overzien. Ik ben wel heel bang dat ik op de duur haaruitval ga krijgen, omdat ik daar soms over heb gehoord met deze pil (maarja, met specifiek zoeken over dat onderwerp lees ik het over elke pil, en deze wordt ook soms weer voorgeschreven om haaruitval tegen te gaan… lastig met hormonen, iedereen is zo verschillend). Ik wilde niet aan de pil omdat ik 'm echt puur voor anticonceptie slik, ik had nooit echt hormonale klachten (krampen, acne etc.) die aanleiding waren om met de pil te starten. Mijn cyclus was altijd regelmatig, elke 33 dagen werd ik 4 dagen ongesteld, 1 dag medium-zwaar met buikpijn en verder licht, met weinig klachten. Nu ben ik helemaal nauwelijks nog ongesteld. Met de pil heb ik in de stopweek maar 3 dagen heel licht bloedverlies (zelfs te licht om tampons te gebruiken) en helemaal geen buikpijn meer, dus zelfs mijn al lichte menstruaties zijn nog lichter geworden.
12-08-2018

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik gebruik deze pil al 8 jaar en heb nog nooit last van bijwerkingen gehad. Werkt perfect.
13-04-2018

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik heb denk ik wel 4 verschillende soorten pillen heb geprobeerd, tevens een spiraal die mij ook niet helemaal beviel. De Yasmin was op zich niet verkeerd, helaas toch wat bijwerkingen. Mijn borsten zijn erg pijnlijk en zeker een cup gegroeid, daarin tegen is mijn libido wel verlaagd. Tussen de overgang van mijn spiraal naar de Yasmin (3,5 maand) in, heb ik mij enorm fit g[lees meer...]evoeld. Na een maand aan de Yasmin te zijn, begon ik met toch wat minder fit te voelen. Mijn huid lijkt wel iets verbeterd, heb nog wel altijd meeëters en wat puistjes. Stemmingswisselingen heb ik geen last van gehad. Na 3 maand Yasmin heb ik besloten om te stoppen. Vooral vanwege de pijnlijke borsten en verlaagd libido.
13-11-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Na de mirenaspiraal overgestapt op deze pil in de hoop acne te verbeteren en menstruatieklachten te verminderen. Nog geen drie weken geslikt en ik voelde me vreselijk en kon niet normaal functioneren of reageren of dingen. Huilbuien, spanning, ontevreden, agressief en enorme stemmingswisseling. Fysiek klachten als diarree, misselijk, pijn in hoofd en kaken, koud. Dokter ge[lees meer...]beld omdat ik het niet meer trok! Strip niet eens afgemaakt. Hoop mij snel weer normaal te voelen.
26-10-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Tijdens het slikken van deze pil eigenlijk weinig problemen gehad. Echter toen ik wilde stoppen met deze troep brak de hel los. Hormonale acne, haaruitval wat leidde tot 2/3 bij van maar haar weg. Het ontpoppen is echt een grote bak ellende.
27-02-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Prima pil niet veel op aan te merken. Lang problemen gehad met cystes op mijn eierstokken en zijn door deze pil helemaal verdwenen. Af en toe van misselijkheid in de ochtend en stemmingswisselingen. Verder hevige buikpijn maar alleen als ik ongesteld moet worden (dit hoort minder te worden door de pil maar heeft voor mij geen effect)
29-10-2015

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik ben nu bijna anderhalve maand gestopt met deze pil en ben zo blij dat ik deze beslissing heb genomen! Ik voel me 10x beter. In de beginjaren heb ik bij het gebruiken van deze pil geen enkele last gehad. Echt het laatste jaar was ik steeds aan het kwakkelen. Heel erg last van mijn buik en steeds terugkomende schimmelinfecties. hiermee ben ik naar de huisarts gegaan. Vers[lees meer...]chillende onderzoeken zijn gedaan, waaronder ook een een uitstrijkje waar niets uit kwam. Verder was mijn libido erg laag en was vrijen alles behalve fijn. Toen ik op onderzoek uitging over deze pil, begon ik overal op internet te lezen dat vele vrouwen last hebben van dezelfde bijwerkingen. Ik ben sindsdien direct met de pil gestopt en voel me echt stukken beter!! Als ik een advies mag geven; begin niet aan deze pil of als je er al aan zit stop er direct mee bij het beginnen van deze bijwerkingen. Ik heb me er lange tijd erg ellendig door gevoeld.
31-01-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik slik sinds 2,5 maand de Yasmin (Rosal) en ben nogal geschrokken van de bijwerkingen die ik voel sinds m'n eerste stopweek. Ik ervaar hevige misselijkheid, waardoor ik in 2 weken zo'n 4 kilo ben afgevallen. Maar ben ook zeer neerslachtigheid, pieker veel en heb continu huilbuien. In eerste instantie dacht ik er niet over na dat dit samen kon hangen met de pil, maar toen [lees meer...]ik me realiseerde dat het begon precies tijdens de stopweek begon het kwartje te vallen. Ik ga morgen naar de huisarts, maar ben per direct gestopt met deze pil.
06-03-2019

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

ik heb deze pil heel wat jaar gebruikt op advies van een specialist in het ziekenhuis. nu ben ik 2 maanden gestopt en krijg ik erg veel last van acne (dit is tijdelijk) en ik merk dat mijn libido met 180% omhoog is gegaan. bizar hoe zo'n klein pilletje heel veel kan onder drukken. ik ben erg blij dat ik van deze pil af ben omdat ik vaak last had van misselijkheid en een[lees meer...] naar gevoel op mijn maag. Ik zal nooit van mijn leven meer aan een pil beginnen!

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum