Yasmin

ethinylestradiol/drospirenon

Menstruatiepijn (7 meningen)

03-09-2018

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

1 maand gebruikt en meteen gestopt. In de stopweek werd ik helemaal gek. Stemmingswisselingen, paniekaanvallen en mijn libido was echt veel te hoog ( heb nog moeten janken omdat ik geen seks kon hebben).
31-07-2018

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Overgestapt op deze pil in eerste instantie vanwege mijn acne. Acne is niet weggegaan door deze pil ook niet na n halfjaar. Ik had veel last van doorbraak bloedingen en extreem gevoelige borsten. Ook werd ik meer prikkelbaar door deze pil en was mijn libido echt 0,0..... dit beide als opstapeling heeft niet veel goeds gedaan voor mijn relatie!! Ook was ik opeens -10 kg kwi[lees meer...]jt !!!! Na n halfjaar ben ik er helemaal klaar mee en stop ik per direct.
13-11-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Na de mirenaspiraal overgestapt op deze pil in de hoop acne te verbeteren en menstruatieklachten te verminderen. Nog geen drie weken geslikt en ik voelde me vreselijk en kon niet normaal functioneren of reageren of dingen. Huilbuien, spanning, ontevreden, agressief en enorme stemmingswisseling. Fysiek klachten als diarree, misselijk, pijn in hoofd en kaken, koud. Dokter ge[lees meer...]beld omdat ik het niet meer trok! Strip niet eens afgemaakt. Hoop mij snel weer normaal te voelen.
29-10-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik slik sinds een half jaar de Yasmin pil. Merk dat ik erg pijnlijke borsten heb en ze zijn erg gegroeid, wat weer rugpijn veroorzaakt. Ik had al vaak migraine aanvallen bij mijn vorige pil (de Microgynon 50) maar bij deze pil zijn ze heftiger geworden. Verder ook veel last van mijn darmen en aangekomen. Erg jammer want ik dacht dat een lichtere pil voor mij de oplossing[lees meer...] was, nu stap ik over op een spiraaltje.
11-09-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik gebruikte de goedkope versie van Yasmin, ethinylestradiol drospirenon. Ik voelde me minder gelukkig door het gebruik van deze pil. Ik heb 'm ook jaren geslikt. Het laatste jaar kreeg ik last van extreme haaruitval, de uitslag van een biopt door een dermatoloog bevestigde dit ook. Ik ben 2 maanden geleden gestopt met deze pil en ben intussen van 400 haren naar 40 haren ([lees meer...]verlies per dag) gegaan. Nooit zal ik deze pil nog slikken, voor mij is het vergif.
17-03-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Al op mijn 15e ben ik begonnen met het slikken van de pil. Omdat ik veel last had van puistjes ben ik eerst begonnen met de Diane pil en na een jaar ben ik op aanraden van de huisarts overgestapt op de Yasmin pil omdat deze lichter zou zijn. De Yasmin pil heb ik jarenlang geslikt zonder noemenswaardige bijwerkingen. Na ongeveer 5 jaar begon ik echter veel last te krijgen v[lees meer...]an vaginale schimmelinfecties. Deze werden elke keer behandeld met schimmeldodende middelen en dan was ik er even vanaf, maar binnen de kortste keren was de schimmelinfectie weer terug. Er ging geen maand voorbij zonder (soms meermaals) een schimmelinfectie. Mijn libido werd ook erg laag en ik had geregeld last van duizelingen. Ik ben heel vaak bij de huisarts geweest met deze klachten en daar kreeg ik te horen dat veel vrouwen er helaas last van hebben en dat ik de anti-schimmelmedicatie maar gewoon preventief moest gebruiken. De vele schimmelinfecties hebben mijn seksleven ook erg beïnvloeden en hebben uiteindelijk ook geresulteerd in veel pijnklachten tijdens het vrijen (vaginisme). Uiteindelijk ben ik bij de bekkenbodemspecialist terecht gekomen om deze problemen op te lossen. Na jaren aanklungelen was ik het spuugzat en heb ik samen met mijn partner besloten om te stoppen met de pil, ondanks dat we nog geen kinderwens hadden. De huisarts vond het niet nodig, want deze was van mening dat de pil niet de veroorzaker kon zijn van al mijn klachten. Ik was echter inmiddels wanhopig en wilde alles wel proberen. En jawel, na een paar maanden gestopt te zijn met de pil werden de schimmelinfecties minder! Wat was ik blij. Helaas heeft mijn eerste natuurlijke menstruatie wel enorm lang op zich laten wachten (meer dan 10 maanden). Mijn hormonale huishouding lag enorm overhoop. Inmiddels ben ik 1,5 jaar verder en zijn mijn menstruaties terug, maar heb ik wel een hele lange cyclus, waar ik dat voordat ik de pil slikte nooit had. De schimmelinfecties zijn bijna helemaal verdwenen en ik heb mijn libido terug. Wat een verschil.De pil heeft mijn hormoonhuishouding dus enorm in de war geschopt, had ik dat maar eerder geweten. Een grote frustratie die ik heb is dat veel (huis)artsen de bijwerkingen die een pil kan geven wegwuiven (ik ben destijds bij verschillende geweest). Elk lichaam is anders, en hormonen kunnen van GROTE invloed zijn op je gezondheid. Alle bijwerkingen zijn voor mij het gemak van het niet zwanger raken niet waard geweest. Inmiddels gebruik ik een natuurlijk anticonceptiemiddel en hier ben ik dolgelukkig mee. Een temperatuurmeter die je vruchtbare dagen berekend, en dus aangeeft op welke dagen je onbeschermd kunt vrijen als je niet zwanger wil worden (of juist ideaal andersom, als je wel zwanger wil worden). Voor mij is deze oplossing ideaal, omdat ik een vaste partner heb.
13-06-2016

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Vrij snel kreeg ik al last van heftige migraine en droge vagina. Geleidelijk aan begonnen de andere bijwerkingen. Heeft een hele negative impact op mn leven gehad. Nooit meer deze pil voor mij.
02-06-2016

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Begin 2015 schreef mijn dokter mij de Yasmin pil voor (ik was toen 17), omdat de microgynon 30 weinig effect had. Ik heb de Yasmin zo'n 6 maanden geslikt. In het begin kreeg ik last van hoofdpijnaanvallen en voelde ik me vreemd, maar er werd mij ook verteld dat je de eerste paar maanden van dit soort bijwerkingen kon voelen. Ik besloot dus om er verder niet veel aandacht a[lees meer...]an te besteden en dacht dat dit na een maandje wel over zou zijn. Mooi niet dus! Na 4 tot 5 maanden werden de klachten steeds erger. Ik had dagelijks last van hoofdpijnaanvallen die ik nooit eerder heb gehad, hierdoor moest ik dan op bed liggen en wachten tot het over was. Ook had ik enorm veel last van buikpijn, bij deze buikpijn voelde het alsof er iemand met een mes in mijn buik stak. De pijn was zo erg dat ik niet meer kon lopen. Ik kan echt wel tegen een stootje maar dit werd me te heftig. Ook had ik last van paniek aanvallen en een drukkend gevoel op de borst. Ik heb ook veel last gehad van stemmingswisselingen en best wel depressieve gedachtes. Na een tijdje kreeg ik ook weet last van doorbraakbloedingen ook al slikte ik de pil steeds maar 1 maand. Uiteindelijk ben ik terug gegaan naar de huisarts en heb microgynon 50 gekregen. Over microgynon ben ik super tevreden! Ik raad iedereen de Yasmin pil echt af!!
25-05-2016

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Hoi allen, Ik ben een vrouw van 23 jaar oud. Op 3 mei 2016 heb ik Yasmin (er staat Rosal op het doosje, maar beide pillen hebben dezelfde werkzame stoffen) voorgeschreven gekregen, nadat er bij mij PCOS is vastgesteld. PCOS is een hormonale aandoening waarbij ongesteldheid minder vaak optreedt of geheel uitblijft en waarbij acné kan voorkomen. Mij werd geadviseerd om de an[lees meer...]ticonceptiepil te gaan slikken om de ongesteldheid weer op te wekken. In verband met puistjes heb ik gevraagd om een pil die iets voor mijn huid zou kunnen betekenen, waarna de specialist Yasmin voorstelde. Sinds ruim een week (na ongeveer 15 dagen de pil te hebben geslikt) voel ik me erg gestrest en gespannen. Ik zit absoluut niet lekker in mijn vel. Ik denk erg negatief, pieker veel en twijfel aan alles. In eerste instantie dacht ik dat het aan mezelf (altijd al perfectionistisch en een piekeraar) en vervolgens aan werkstress lag, maar na een paar dagen begon ik te vermoeden dat het aan de anticonceptiepil ligt. Ik heb me namelijk nog nooit zo gevoeld zoals ik me nu voel en schrik hier erg van. Ik ben 20 mei 2016 per direct gestopt met het slikken van Rosal/Yasmin. Ik ga na afloop van mijn stopweek weer terug naar ethinylestradiol/levonorgestrel, een anticonceptiepil die ik vroeger heb gebruikt en waarbij ik geen klachten ervoer. Ik hoop heel erg dat ik mezelf weer zal terugvinden. Ik vroeg me af hoe het nu gaat met de vrouwen die dezelfde ervaringen als ik hebben gehad met Yasmin/Rosal. Voor wie zich ook somber heeft gevoeld, hoe gaat het nu met jullie? Hoe lang heeft het geduurd voordat jullie je weer vrolijk voelden? En wat heeft jullie daarbij geholpen? Ik hoor het heel graag! Bij voorbaat hartelijk dank! Groetjes!
23-02-2016

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Neem deze pil niet!!! Ik heb deze pil twee dagen gebruikt en twee keer een hele nare aanval gehad. De eerste keer dacht ik dat ik dood ging en heb ik de ambulance zelfs gebeld. Ik ben niet bang aangelegd en ik heb wel eens eerder een paniekaanval gehad, ben wel eens flauwgevallen of bad gegaan. Maar dit was echt heel anders en veel enger dan wat ik ooit heb meegemaakt! I[lees meer...]k werd uit het niets overmand door angst en ben blijkbaar gaan hyperventileren zonder dat ik het door had. Ik kan me niet eens precies herinneren hoe het precies begon behalve dat ik me opeens heel raar begon te voelen. Mijn hele lichaam tintelde heel erg, ik kreeg een piep in mijn oor, hoorde verder bijna niets meer en ik was zo duizelig als wanneer je out gaat. Ik dacht dat mijn lichaamsfuncties aan het uitvallen waren en dacht: dit is het. Heel eng. Ambulance gebeld en die konden het ook niet helemaal verklaren behalve dat ik me misschien zo voelde door hyperventilatie. De dag erna kreeg ik eind van de middag weer uit het niets zo'n aanval alleen wist ik nu dat ik niet dood zou gaan en dat ik gewoon rustig moest worden. Maar er bleven de hele tijd allemaal rare angstige gedachten omhoog komen. Bijna alsof ik gek aan het worden was omdat dit helemaal niet mijn eigen gedachten waren. Ik was buiten deze aanvallen om met vlagen heel nerveus, emotioneel labiel en had steeds de neiging om weer bang te worden. Die gedachten bleven af en toe opkomen en ik moest echt heel erg mijn best doen om ze steeds te relativeren. Ik was heel aanhankelijk en durfde niet alleen te zijn terwijl ik normaal juist kan genieten van alleen zijn. Pas anderhalve dag nadat ik de laatste pil had genomen was ik weer helemaal mezelf en gewoon relaxed in mijn hoofd. Ik ben nog nooit zo blij geweest om me gewoon normaal te voelen! Ik weet zeker dat dit door deze pil from hell is gekomen! Dit was ik niet! Voorlopig even geen hormonen voor mij!! Ik wil jullie graag waarschuwen want ik wens dit niemand toe. Liefs
29-10-2015

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik ben nu bijna anderhalve maand gestopt met deze pil en ben zo blij dat ik deze beslissing heb genomen! Ik voel me 10x beter. In de beginjaren heb ik bij het gebruiken van deze pil geen enkele last gehad. Echt het laatste jaar was ik steeds aan het kwakkelen. Heel erg last van mijn buik en steeds terugkomende schimmelinfecties. hiermee ben ik naar de huisarts gegaan. Vers[lees meer...]chillende onderzoeken zijn gedaan, waaronder ook een een uitstrijkje waar niets uit kwam. Verder was mijn libido erg laag en was vrijen alles behalve fijn. Toen ik op onderzoek uitging over deze pil, begon ik overal op internet te lezen dat vele vrouwen last hebben van dezelfde bijwerkingen. Ik ben sindsdien direct met de pil gestopt en voel me echt stukken beter!! Als ik een advies mag geven; begin niet aan deze pil of als je er al aan zit stop er direct mee bij het beginnen van deze bijwerkingen. Ik heb me er lange tijd erg ellendig door gevoeld.
10-08-2015

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik kreeg van de Yasmin hevige pijn bij het vrijen, kon ineens nog maar 1 keer en had dan al meteen pijn zodat ik een paar dagen moest 'herstellen'. Daarnaast een schimmelinfectie, nooit eerder last van gehad. Was gewoon erg droog daar allemaal. Ook mijn huid werd erg droog en ogen rood. Ben er ook een aantal kilo van aangekomen terwijl ik hier totaal geen aanleg voor heb. [lees meer...]Daarnaast altijd last van pijnlijke borsten..Verder wel een mooie huid maar vond het eerste zo frustrerend dat ik meer puistjes maar voor lief neem en nu de driefasenpil ga proberen. Nu 3 weken bezig en kan alweer zovaak seks hebben als ik wil zonder pijn!
26-10-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Tijdens het slikken van deze pil eigenlijk weinig problemen gehad. Echter toen ik wilde stoppen met deze troep brak de hel los. Hormonale acne, haaruitval wat leidde tot 2/3 bij van maar haar weg. Het ontpoppen is echt een grote bak ellende.
31-01-2017

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik slik sinds 2,5 maand de Yasmin (Rosal) en ben nogal geschrokken van de bijwerkingen die ik voel sinds m'n eerste stopweek. Ik ervaar hevige misselijkheid, waardoor ik in 2 weken zo'n 4 kilo ben afgevallen. Maar ben ook zeer neerslachtigheid, pieker veel en heb continu huilbuien. In eerste instantie dacht ik er niet over na dat dit samen kon hangen met de pil, maar toen [lees meer...]ik me realiseerde dat het begon precies tijdens de stopweek begon het kwartje te vallen. Ik ga morgen naar de huisarts, maar ben per direct gestopt met deze pil.
13-07-2016

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

Ik vermoedde de laatste paar maanden dat mijn jarenlange gevecht (sinds start met Yasmin) tegen vaginale schimmelinfecties aan de pil lag. Ik las er steeds meer over, ervaringen van anderen. Daarom naar de huisarts in Nederland en overgestapt op Lenorgestel Ethinylestradiol, de lichtste vorm. Schimmelinfecties zijn sindsdien verleden tijd, ik kan weer seks hebben zonder pi[lees meer...]jn. Helaas heb ik nu ipv schimmelinfecties een opgezwollen buik die elke avond het ergst is. Het maakt niet uit wat ik eet.
06-03-2019

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)

ik heb deze pil heel wat jaar gebruikt op advies van een specialist in het ziekenhuis. nu ben ik 2 maanden gestopt en krijg ik erg veel last van acne (dit is tijdelijk) en ik merk dat mijn libido met 180% omhoog is gegaan. bizar hoe zo'n klein pilletje heel veel kan onder drukken. ik ben erg blij dat ik van deze pil af ben omdat ik vaak last had van misselijkheid en een[lees meer...] naar gevoel op mijn maag. Ik zal nooit van mijn leven meer aan een pil beginnen!

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum