Ervaringen met Yasmin

19-01-2018 | Vrouw | 16
Endometriose
Ik ben 16 jaar en ik ben er recent achter gekomen dat ik endometriose heb. Ik heb hiervoor een echo gehad en mijn gynaecoloog stelde deze pil voor. Ik heb eerst een tijd een lichtere pil geslikt voor ik wist dat ik endometriose had maar hiervan kreeg ik teveel bijwerkingen (ochtendmisselijkheid en braken). Deze pil bevalt me tot nu toe erg goed en de bijwerkingen zijn te [lees meer...]doen bij mij.

18-10-2012 | Vrouw | 20
Endometriose
Als 20 jarige vrouw met Endometriose is de Yasmin voor mij een wondermiddel. Endometriose is op mijn 18e vastgesteld waarna een cyste werd verwijderd. Endometriose is niet te verhelpen maar wel onder bedwang te houden met het doorslikken van de pil. De arts heeft mij toen de Yasmin pil voorgeschreven. Voor mij, zoals ik al zei, is dit echt een wondermiddel. Ik heb absol[lees meer...]uut geen bijwerkingen van dit middel. Sterker nog, als ik na 3/4 maanden een keer een doorbraakbloeding krijg en de pil even niet slik ga ik me zelfs rot voelen! Voor ik de pil gebruikte had ik eigenlijk chronische hoofdpijn, elke dag opnieuw. Daarnaast was ik moe, prikkelbaar en had ik vaak buikkrampen buiten de menstruatie om. Dit is vrijwel direct na het starten met Yasmin allemaal verholpen. Aanrader, ook al reageert elk lichaam weer anders op medicijnen.

19-03-2020 | Vrouw | 24
Endometriose
Wegens verergerende Endometriose was deze vorm van anticonceptie niet meer voldoende voor mij. Jarenlang heb ik de Yasmin zonder bijwerkingen gebruikt, en kon ik zonder problemen 3 tot 4 maanden doorslikken. Op een gegeven moment kreeg ik last van doorbraakbloedingen. Zelfs bij het inlassen van een stopweek na elke strip hield dit aan. Omdat de bloedingen mijn Endometrio[lees meer...]se verergerden ben ik overgestapt op de Mirena spiral.

14-08-2012 | Vrouw | 26
Endometriose
Yasmin kreeg ik voorgeschreven om door te slikken in verband met mijn endometriose. Helaas bleef ik ongesteld en haalde het niets bij mij uit. Nu krijg ik het medicijn zoladex en als ik hier klaar mee ben (heb operatie al gehad) dan wil ik mijn klachten wegnemen door het aanpassen van mijn lifestyle door het endometriosedieet (eco + bio zuivere voeding en andere producten,[lees meer...] zodat ontstekingen niet meer groeien in je lijf)

11-04-2023 | Vrouw | 32
Endometriose
Om klachten van mijn eigen cyclus proberen in te perken heb ik meerdere anticoncepties geprobeerd. Deze was voor mij duidelijk een probleem, ernstige bijwerkingen voornamelijke een verblindende migraine. Bij stoppen gelukkig na 24uur al vermindering van de bijwerkingen. Hopelijk ben ik de uitzindering en werkt het voor anderen wel.

16-10-2012 | Vrouw | 32
Endometriose
Bij de Yasmin had ik minder psychologische bijwerkingen dan met Nuvaring, maar ik kwam wel 6 kilo aan, die weer verdween toen ik stopte. Ik was vermoeid en had een lager libido dan met Nuvaring.