Ervaringen met Yasmin

ethinylestradiol/drospirenon

15-11-2023 | Vrouw | 34
ethinylestradiol/drospirenon (20ug/3mg)
Lang gebruikt als eerste anticonceptiemiddel. Regelmatig stemmingswisselingen en acne maar verder tevreden. Helaas wist ik niet dat ik een verhoogd trombose risico heb. Toen ik mijn voet brak, kreeg ik injecties met antistolling om trombose te voorkomen. Ik mocht van de artsen wel gewoon de pil doorslikken. Ik kreeg echter ondanks de antistolling alsnog een trombose been o[lees meer...]p mijn 21e! Dit door een combinatie van de pil en de gebroken voet. Vooral dus niet gebruiken als je bekend bent met een verhoogd risico of trombose voorkomt in de familie.

17-07-2023 | Vrouw | 32
Acne/puistjes
Veel diverse pillen geprobeerd en overal werd mijn huid slechter van. In de pubertijd deze pil al eens gehad en deze werkt nu als 30 + er weer net zo effectief voor m’n huid. Wel heb ik veel last van mijn migraine met deze pil, maar dat neem ik voorlopig voor lief.

17-06-2023 | Vrouw | 37
Menstruatiepijn
Vanwege heftige menstruatiepijn deze pil gaan slikken. Erg fijn dat dit een stuk minder is geworden. Ook mijn huid is een stuk rustiger (alleen in stop week plotseling veel onderhuidse ontstekingen). Wel veel tussentijdse bloedingen al vanaf het begin, ook last van pijnlijke borsten. Geen last van stemmingswisselingen voel me juist veel stabieler.

11-04-2023 | Vrouw | 32
Endometriose
Om klachten van mijn eigen cyclus proberen in te perken heb ik meerdere anticoncepties geprobeerd. Deze was voor mij duidelijk een probleem, ernstige bijwerkingen voornamelijke een verblindende migraine. Bij stoppen gelukkig na 24uur al vermindering van de bijwerkingen. Hopelijk ben ik de uitzindering en werkt het voor anderen wel.

22-03-2023 | Vrouw | 25
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Vreselijke bijwerkingen. Opgezwollen pijnlijke borsten, meer last van migraine, libido compleet verdwenen, somber, pijnlijke onderrug. Ik heb deze pil 8 weken geslikt na overstap, maar ik ga terug naar microgynon

04-03-2023 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Ik heb deze pil zo’n 10 jaar geslikt omdat ik als tiener last had van ernstige acne. Het laatste jaar kreeg ik opeens elke maand, soms vaker, heftige migraineaanvallen. Toen moest ik stoppen van de huisarts. Een aantal maanden nadat ik gestopt was merkte ik dat ik me véél beter voelde mentaal, ik heb namelijk 10 jaar last gehad van ernstige depressie, maar dat was opeens v[lees meer...]olledig verdwenen. Mijn migraineaanvallen waren ook een stuk minder. Wel kreeg ik helaas al mijn acne terug en kwam ik erachter dat ik PCOS had.

02-12-2022 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Hoi iedereen, Ik ben nu sinds 3 maanden gestopt met de Yasmin pil, na gebruik van 5 jaar sinds mijn 15de. Ik ben begonnen met Yasmin pil om puistjes te verminderen. Die zaten mij erg dwars waardoor ik niks meer durfde. In het begin werd het erger maar daarna was het redelijk weer hetzelfde. Ik heb dus niet echt er iets aan gehad want het veranderde niet veel. Toen ben i[lees meer...]k twee/drie jaar later Roaccutane gaan slikken. Dit deed mij wonderen. Nu een jaar later wou ik dan ook gaan stoppen met de pil. Ik voelde me niet meer mezelf en had mega veel angstaanvallen. Nu ben ik dus drie maanden gestopt en merk ik tot nu toe vooral verschil in me huid. Ik had na de Roaccutanekuur van een halfjaar nooit meer last gehad van puistjes. Nu sinds een week krijg ik er opeens super veel. Het komt dus door het stoppen van de pil. Kan iemand mij vertellen als dit tijdelijk is? Ik maak me ergen zorgen dat het zo blijft. Verder heb ik niet veel bijwerkingen gehad van de pil alleen vooral mentaal. Ik hoop dat dit iemand helpt.

03-09-2022 | Vrouw | 32
Abnormaal vaginaal bloedverlies

23-08-2022 | Vrouw | 28
Menstruatiepijn
Gebruik nu 11 jaar deze pil, daarvoor 2 andere (goedkopere) geprobeerd. Maar de een veroorzaakte nog ergere menstruatiepijn, de ander bevatte een hulpstof waardoor plots mijn gezicht onder de eczeem zat. Ik heb veel minder last van buikkrampen in de stopweek dankzij de Yasmin. 2 dagen flink bloedverlies, maar daarna is het minimaal en dan ook geen pijn meer. Wel erg vaa[lees meer...]k een migraine aanval in de stopweek gekregen, daarom slik ik de pil nu zo lang mogelijk door. Nooit last van een doorbraakbloeding gehad! Tegen een ongewenste zwangerschap is deze in mijn geval 100% betrouwbaar. Libido werd na starten met de Yasmin al wat lager, maar is inmiddels tot ver beneden NAP gezakt. Dus de Yasmin doet waar 'ie voor bedoeld is..

12-08-2022 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Ik heb de Yasmin pil 7 weken geslikt zonder stopweek. Na een week slikken kreeg ik last van veel onderhuidse ontstekingen, maar omdat ik wist dat je acne in het begin wat erger kon worden ben ik de pil toch door blijven slikken. Na ongeveer 3 weken slikken stopte de onderhuidse ontstekingen. De bijwerkingen die ik in het begin ervaarde waren wat gevoeligere borsten (ook e[lees meer...]en beetje gegroeid), beetje gewichtstoename en heel veel afscheiding. Ik moet echt elke dag een inlegkruisje dragen. M’n huid werd na de eerste strip eindelijk rustig en ik dacht dat het nu eindelijk z’n werk ging doen tegen m’n acne. Helaas is m’n onrustige huid weer terug en heb ik besloten om na 7 weken en 2,5 strip te stoppen met het slikken van Yasmin. De afgelopen week heb ik me ook enorm neerslachtig gevoeld en moest ik steeds huilen zonder reden. Voor mij genoeg redenen om te stoppen met deze pil aangezien het niks doet aan mijn hormonale acne.. hiervoor heb ik 11 jaar microgynon 30 geslikt en ik denk dat ik maar weer terug ga naar deze vorm van anticonceptie.

10-04-2022 | Vrouw | 40
Haaruitval
Na vele jaren zonder pil, waarin ik me supergoed voelde, vanwege alopecia androgenetica deze pil voorgeschreven gekregen. Na een maand of 3, 4 namen die klachten inderdaad af en vielen mijn haren minder uit. Echter woog dit niet op tegen hoe ik me geestelijk en lichamelijk voelde nadat ik deze pil weer was gaan slikken. Angstig, somber, soms agressief. Misselijk in de eers[lees meer...]te maand en elke maand diarree tijdens de stopweek. Na een half jaar de keuze gemaakt ermee te stoppen. Nu druk op zoel naar andere middelen tegen haaruitval.

15-02-2022 | Vrouw | 28

04-02-2022 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
Van mijn spiraal naar Yasmine gegaan. Libido was zo goed als weg en ontzettend pijnlijke menstruaties. Acne bleef wel weg. Toch gekozen om opnieuw een spiraal te plaatsen. Wat een verademing.

29-01-2022 | Vrouw | 26
Menstruatiepijn
1 jaar en 2 maanden blijvend doorgeslikt tegen menstruatiepijn en rugpijn. Na deze periode kreeg ik doorbraakbloedingen. Werkt dus prettig tegen menstruatiepijn, maar dan moet je wel na een jaar kijken om toch wel eens een stopweek mer pijnstillers weer te gebruiken.

12-10-2021 | Vrouw | 32
ethinylestradiol/drospirenon (20ug/3mg)
Ik vergat vaak mijn pil of had schrik dat ik toch zwanger kon geraken na ziekte ik had er weinig vertrouwen in.

22-07-2021 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Ik slik hem nu bijna 3 weken. Overstap gemaakt omdat ik van mijn spiraal erge onderhuidse ontstekingen kreeg. Zat al aan de antibiotica en agressieve zalf niks hielp. Tot ik de yasmin pil voorbij zag komen. Dus spiraal verwijderd en begonnen weer aan de pil! Sins ik hem slikte geen een ontsteking meer gekregen! Hier en daar mini jeugdpuistje die na dag weer weg was[lees meer...]! Wel heb ik soms klein beetje bloed verlies nog tussen door, maar ben ook net over gestapt dus ga er van uit dat, dat straks weg is! Ik ben tot nu toe erg tevreden vooral door dat mijn huid eindelijk tot rust kan komen en verder nog geen bijwerkingen!