Ervaringen met Yasmin

ethinylestradiol/drospirenon

11-04-2023 | Vrouw | 32
Endometriose
Om klachten van mijn eigen cyclus proberen in te perken heb ik meerdere anticoncepties geprobeerd. Deze was voor mij duidelijk een probleem, ernstige bijwerkingen voornamelijke een verblindende migraine. Bij stoppen gelukkig na 24uur al vermindering van de bijwerkingen. Hopelijk ben ik de uitzindering en werkt het voor anderen wel.

22-03-2023 | Vrouw | 25
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Vreselijke bijwerkingen. Opgezwollen pijnlijke borsten, meer last van migraine, libido compleet verdwenen, somber, pijnlijke onderrug. Ik heb deze pil 8 weken geslikt na overstap, maar ik ga terug naar microgynon

04-03-2023 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Ik heb deze pil zo’n 10 jaar geslikt omdat ik als tiener last had van ernstige acne. Het laatste jaar kreeg ik opeens elke maand, soms vaker, heftige migraineaanvallen. Toen moest ik stoppen van de huisarts. Een aantal maanden nadat ik gestopt was merkte ik dat ik me véél beter voelde mentaal, ik heb namelijk 10 jaar last gehad van ernstige depressie, maar dat was opeens v[lees meer...]olledig verdwenen. Mijn migraineaanvallen waren ook een stuk minder. Wel kreeg ik helaas al mijn acne terug en kwam ik erachter dat ik PCOS had.

03-09-2022 | Vrouw | 32
Abnormaal vaginaal bloedverlies

10-04-2022 | Vrouw | 40
Haaruitval
Na vele jaren zonder pil, waarin ik me supergoed voelde, vanwege alopecia androgenetica deze pil voorgeschreven gekregen. Na een maand of 3, 4 namen die klachten inderdaad af en vielen mijn haren minder uit. Echter woog dit niet op tegen hoe ik me geestelijk en lichamelijk voelde nadat ik deze pil weer was gaan slikken. Angstig, somber, soms agressief. Misselijk in de eers[lees meer...]te maand en elke maand diarree tijdens de stopweek. Na een half jaar de keuze gemaakt ermee te stoppen. Nu druk op zoel naar andere middelen tegen haaruitval.

04-02-2022 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
Van mijn spiraal naar Yasmine gegaan. Libido was zo goed als weg en ontzettend pijnlijke menstruaties. Acne bleef wel weg. Toch gekozen om opnieuw een spiraal te plaatsen. Wat een verademing.

01-04-2019 | Vrouw | 33
ethinylestradiol/drospirenon (20ug/3mg)
Ik ben al jaren aan het zoeken naar een goede pil. Heb veel last van stemmingswisselingen en menstruatie pijn. Mij werd aangeraden de yasmine te proberen. Ik heb dezet alles bij elkaar 2 jaar geslikt. In het begin ging het heel goed. Stemmingswisselingen leken minder, de lichamelijke klachten geheel weg. Tot 3 maanden geleden. Ik kreeg angstaanvallen, piekeren, emotioneler[lees meer...], bozig, zenuwachtig en een opgejaagd gevoel. Ik kreeg het ook benouwd. Ik zat in een stressvolle tijd, en heb ook nog eens hypogondrie...Dus ik dacht dat het daar door kwam...toch dacht ik op een helder moment eens te stoppen met de pil. Dit gedaan en ik ben nu 2 weken verder, ik voel me nu al veel beter! Ik ben veel rustiger in mijn hoofd en mijn benouwdheid is weg.... kan veel meer hebben en kan ontspannen. Ik heb besloten te blijven stoppen en geen 'hormonale troep'meer in mijn lichaam te stoppen....Ik neem de menstruatie klachten voor lief...er wordt snel luchtig gedaan over de pil....ik hou het bij moeder natuur voortaan...

03-09-2018 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
1 maand gebruikt en meteen gestopt. In de stopweek werd ik helemaal gek. Stemmingswisselingen, paniekaanvallen en mijn libido was echt veel te hoog ( heb nog moeten janken omdat ik geen seks kon hebben).

24-08-2018 | Vrouw | 21
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Graag wil ik mijn mening delen over deze anticonceptie. Voor MIJ pakte deze pil totaal verkeerd uit. De eerste jaren ging het goed, gewoon een fijne pil en met de normale werking zoals dat het moet zijn, weinig bijwerkingen. Tot ik de “goedkopere” versie kreeg. Althans.. dat denk ik omdat mijn pil geswitchts was naar een andere naam. Mijn bijwerkingen waren heftig. Depr[lees meer...]essieve gevoelens, angstige gevoelens, niet-normaal piekeren en door deze sleur raakte ik mezelf kwijt. Hierdoor de keuze gemaakt om over te stappen naar de spiraal. De mirena spiraal met zeker 30% minder hormonen. Ik merkte meteen al het verschil qua hormonen. Wel weer vetter haar en weer 3 kilo aangekomen maar dit liever dan een depressie door te veel hormonen!! Ik raad de yasmin pil niet aan!!

31-07-2018 | Vrouw | 18
ethinylestradiol/drospirenon (20ug/3mg)
Overgestapt op deze pil in eerste instantie vanwege mijn acne. Acne is niet weggegaan door deze pil ook niet na n halfjaar. Ik had veel last van doorbraak bloedingen en extreem gevoelige borsten. Ook werd ik meer prikkelbaar door deze pil en was mijn libido echt 0,0..... dit beide als opstapeling heeft niet veel goeds gedaan voor mijn relatie!! Ook was ik opeens -10 kg kwi[lees meer...]jt !!!! Na n halfjaar ben ik er helemaal klaar mee en stop ik per direct.

31-07-2018 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/drospirenon (20ug/3mg)
Na jaren geen anticonceptiepil te hebben gebruikt, wilde ik het toch maar weer eens proberen vanwege mijn acne. Ik heb deze pil maar 3 maanden geslikt, maar helaas heb ik 3 maanden in angst geleefd. Na het stoppen kreeg ik ook nog eens depressieve gevoelens omdat mijn hormonen zo in de war waren....heel eng en naar. Nu beetje bij beetje begin ik mij weer beter te voelen. I[lees meer...]k gun dit niemand. Meiden; denk goed na voordat je synthetische hormonen in je lichaam stopt (welke pil dan ook). Het lijkt misschien normaal, maar dat is het absoluut niet. Ik zou willen dat ik die drie maanden kom terugdraaien.

08-06-2018 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Gebruik deze pil nooit. 3 keer gebruik gemaakt van de yasmin en snap niet waarom ik telkens weer opnieuw begonnen ben. Ik werd zo gek van deze pil dat ik zo agressief werd en ik vaak in paniek raakte. Mijn borsten groeien gigantisch terwijl mijn gewicht afneemt. Erg gevoelige borsten. De ergste bijwerking vind ik de hoofdpijn die ik ervan krijg. Zo erg dat ik het liefst he[lees meer...]le dag met mijn ogen dicht geluidloos op bed lig. Vergeet niet de misselijkheid die ik erbij ernaar. Het enige wat ik kan zeggen is dat “de wereld” ziek is en dat het een schande is dat dit wordt voorgeschreven door artsen.

22-04-2018 | Vrouw | 37
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ivm PMS klachten kreeg ik Yasmin voorgeschreven door de gynaecoloog. Vrij snel kreeg ik last van tintelingen aan mijn ledematen, slapende handen en voeten. Tevens was ik erg emotioneel, mijn PMS klachten werden niet minder maar de bijwerkingen waren extreem. In overleg met de gyanaecoloog de strip afgemaakt en daarna mocht ik niet meer verder gaan met Yasmin. Nu gestopt en[lees meer...] heb last van extreem haaruitval, is heel erg. Na overleg met de huisarts doorverwezen naar de dermatoloog. Volgens de huisarts Is het mogelijk dat de haaruitval komt door stoppen met Yasmin. Voor mij nooit meer Yasmin

18-04-2018 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Na jaren de diane pil te hebben geslikt was ik het zat, ik hield veel vocht vast en me borsten waren enorm dus na grondig onderzoek op internet besloot ik voor de Yasmin te gaan. Ik heb hem 6 maanden geslikt, ik werd slanker en me borsten waren een cupmaat kleiner geworden maar mijn huid daarentegen werd alleen maar erger met acne. Het begon met allemaal kleine bultjes daa[lees meer...]rna kwamen steeds meer onderhuidse puisten tot dat ik helemaal onderzat. Na de bijsluiter eens goed te hebben bestudeerd zag ik dat 1 op de 100 vrouwen bijwerking van acne kon krijgen. ik ben accuut ermee gestopt en naar de diane weer teruggegaan helaas is het vocht en de borstmaat ook weer bijgekomen.

20-12-2017 | Vrouw | 29
Acne/puistjes
Na Dianne (9 jaar) ben ik op Yasmin overgestapt omdat ik teveel last had van de bijwerkingen van Dianne. Ik heb van te voren goed onderzocht welke pil het beste bij mij zou passen gelet op mijn klachten, zoals acne, haarverlies en menstruatiepijn. Ik kwam uit bij Yasmin. Ik ben in overleg met mijn huisarts met deze pil begonnen wetend dat deze pil gevaarlijke bijwerkingen [lees meer...]kan triggeren. Ik heb namelijk een auto-imuunziekte en ik moet dus erg voorzichtig zijn met medicijnen over het algemeen. Ik heb de Yasmin pil een maand gebruikt en het was een regelrechte nachtmerrie! Ik had last van haaruitval, gewichtstoename, exterme droge huid, vaginale droogheid, hartkloppingen, hevige menstruatie, onregelmatige bloeddruk en slaapproblemen. Ik had ook erg last van een geirriteeerde blaas, omdat ik veel te vaak moest plassen van deze pil. Ik moest dus hierdoor veel water drinken, want anders had ik blaasachtige symptomen. Na mijn eerste stopwerk, direct toen ik de pil weer innam, had ik last van benauwdheid en pijn op mijn borst die gebaard gingen met hoestbuien. Ik dacht dat ik verkouden was, maar voor de zekerheid nam ik de besluiter nog een keer door. En ja hoor... deze bijwerkingen staan keurig vermeldt onder het kopje longembolie. Ik schrok me dood en ik ben dan direct in overleg met de huisarts, gestopt. Van hem moest ik een tijdje helemaal geen pil meer innemen omdat mijn lichaam nu helemaal uitgeput zou zijn door deze pil. Ik gebruik nu condooms. Yasmin had ook voordelen, namelijk dat ik geen vocht vasthield en dat mijn acne wegbleef. Daarnaast was ik minder humeurig. Maar de voordelen wegen niet op tegen de nadelen. Gelukkig was ik er op tijd bij want anders had ik een longembolie. Wees dus gewaarschuwd.

13-11-2017 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
Na de mirenaspiraal overgestapt op deze pil in de hoop acne te verbeteren en menstruatieklachten te verminderen. Nog geen drie weken geslikt en ik voelde me vreselijk en kon niet normaal functioneren of reageren of dingen. Huilbuien, spanning, ontevreden, agressief en enorme stemmingswisseling. Fysiek klachten als diarree, misselijk, pijn in hoofd en kaken, koud. Dokter ge[lees meer...]beld omdat ik het niet meer trok! Strip niet eens afgemaakt. Hoop mij snel weer normaal te voelen.