Ervaringen met Yasmin

ethinylestradiol/drospirenon

10-11-2019 | Vrouw | 13
Acne/puistjes
Sinds dat ik met de Yasmin pil begonnen ben zijn mijn pukkeltjes een heel stuk minder en heb ik geen last meer van vettige huid, Ik ben in 1 week 1.5 kilo afgevallen mijn pukkeltjes zijn heel wat minder en over het algemeen is het gewoon een hele fijne pil

31-12-2017 | Vrouw | 14
Acne/puistjes
Hallo, Ik heb een vraag: Ik heb de yasmin pil nu in huis en kan niet wachten om te gaan beginnen want ik wil hem nemen vanwege Acne. Maar het probleem is dat ik maar niet ongesteld wordt. Ik slik hem dus niet vanwege veilige seks of zwangerschap te voorkomen want ik ben pas 14. Mij gaat het dus puur om het verdwijnen van mijn Acne. Ik had dus hier de vraag bij als je gewo[lees meer...]on random voordat je ongesteld word de pil al kan slikken, dus niet op de eerste dag van je cycles. Want ik wil dus dolgraag beginnen alleen wordt ik maar niet ongesteld en ik wacht er nu al zeker een week op maar het gebeurt maar niet Alvast bedankt!

19-01-2018 | Vrouw | 16
Endometriose
Ik ben 16 jaar en ik ben er recent achter gekomen dat ik endometriose heb. Ik heb hiervoor een echo gehad en mijn gynaecoloog stelde deze pil voor. Ik heb eerst een tijd een lichtere pil geslikt voor ik wist dat ik endometriose had maar hiervan kreeg ik teveel bijwerkingen (ochtendmisselijkheid en braken). Deze pil bevalt me tot nu toe erg goed en de bijwerkingen zijn te [lees meer...]doen bij mij.

04-03-2015 | Vrouw | 16
ethinylestradiol/drospirenon (30/3/3mg)
Acne/puistjes
Het was altijd zo, als ik ongesteld werd kreeg ik wat pukkeltjes. Sinds ik de Yasmin slik is dat juist andersom. De weken dat ik de Yasmin slik, krijg ik zoveel acne! Niet normaal. Ik kijk er nu gewoon naar uit om ongesteld te worden, want dan is mijn huid weer wat mooier. Ik ga binnenkort overstappen.

31-07-2018 | Vrouw | 18
ethinylestradiol/drospirenon (20ug/3mg)
Overgestapt op deze pil in eerste instantie vanwege mijn acne. Acne is niet weggegaan door deze pil ook niet na n halfjaar. Ik had veel last van doorbraak bloedingen en extreem gevoelige borsten. Ook werd ik meer prikkelbaar door deze pil en was mijn libido echt 0,0..... dit beide als opstapeling heeft niet veel goeds gedaan voor mijn relatie!! Ook was ik opeens -10 kg kwi[lees meer...]jt !!!! Na n halfjaar ben ik er helemaal klaar mee en stop ik per direct.

25-12-2017 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Slik nu bijna een halfjaar deze pil en ben 18 jaar, rook veel en drink veel. Nooit last gehad maar een verlaagd libido, puistjes verdwenen wel maar zaten heftig op mijn rug en decollete. Ik merk nu een erg droge vagina. Slaap mega slecht en ben niet meer zo als ik was. Iemand een betere optie? Wil mijn Acne niet terug.

19-07-2017 | Vrouw | 18
ethinylestradiol/drospirenon (30ug/3mg)
Ik ben nu 18 jaar en begon met de pil toen ik 12 jaar was, heb geen idee meer van de exacte datum dus heb maar wat ingevuld, maar weet dat het in 2011 ergens was. Des tijds had ik de Diane-35 pil. Wegens bijwerkingen ben ik daarmee gestopt waarna even later het slechte nieuws kwam dat de Diane-35 dodelijk is. Ik had zeer ernstige misselijkheid en pijn in mijn kuit, die weg[lees meer...] ging toen ik ermee stopte. Van de Diane-35 ben ik overgestapt naar de Yasmin pil om acne en haargroei tegen te gaan, waar ik nu zeer ontevreden over ben. Ik wil hier binnenkort mee stoppen i.v.m. alle bijwerkingen maar ook omdat het de 1-naar gevaarlijkste pil is. De Diane-35 is de gevaarlijkste, maar daarna komt de Yasmin pil. Hij heeft namelijk dezelfde risico's als de Diane-35. Hieronder heb ik even de bijwerkingen neer gezet die ik ervaar: - Zeer ernstige menstruatie's met donkerrood tot zwart bloed, dikke slijmvliezen en grote bloedstolsels. Moet dag en nacht een nacht maandverband dragen vanwege de grote hoeveelheid bloedverlies, hoef nog net geen tampon met maandverband. - Ernstige krampen die doorschieten naar de rug. Zo erg dat ik vaak ziek thuis moet blijven en alleen maar kan liggen. Een stuk of 2/3 paracetamols helpt niet. - Veel vochtverlies en minimaal 2 kg gewichtsverlies tijdens menstruatie maar als het dan over is weer heel veel aankomen en nauwelijks afvallen. - Het altijd koud hebben of juist heel heet. - Acne verbeterde niet maar verslechterde juist, met name tijdens de menstruatie of vlak erna, echt van die grote korsten over mijn gehele gezicht+achter de oren, nek en bovenrug+schouders met het gevolg dat er littekens overblijven terwijl ik er niet aanzit en het juist heel schoon houd. - Haargroei verergerde. Dikke, lange, zwarte haren op ongewenste plekken, nog net geen gezichtsbeharing. Merkte pas verschil dat het minder werd toen ik ging epileren. Ook uren lang in de zon bakken helpt niet. - Vaak eetbuien, de neiging om ongezond, vet of suikerrijk eten naar binnen te werken zoals frisdrank, chips, noedels, pizza, koek, snoep of gebak en snacks van de friettent of chinees eten. Ook heb ik vaak geen drinkprikkel(dorst), terwijl ik dit anders wel altijd had zonder deze pil. - Vaak brandend maagzuur of misselijk en andere darmklachten, ook tijdens menstruatie. - Daarnaast ben ik altijd erg licht in mijn hoofd als ik ongesteld ben, ik vermoed vanwege de grote hoeveelheid bloedverlies(bloedarmoede). Daarom slik ik altijd een vitamine pil. - Het viel mij ook op dat als ik ooit bloed moest prikken dat mijn bloed zeer dik was dat ik zelf zoiets had van: Is dat niet gevaarlijk? - Vaak menstruatiepijn zonder bloedafscheiding terwijl ik niet ongesteld ben. Ben niet zwanger want heb geen vriend dus dan kan er ook geen ongelukje gebeuren. - Ook vaak jeuk aan m'n onderste, wat ik voorheen niet had en krampen in andere spieren. - Ernstige stemmingswisselingen en vermoeid, net alsof je depressief bent maar dat eigenlijk helemaal nooit geweest bent. Verder heb ik nooit geen klachten aan de borsten of andere bekende klachten van de pil maar het is dus wel een hele klachtenlijst. Ik beveel deze pil NIET aan voor niemand niet want het is echt mishandeling als je deze gaat slikken! Dus ben nu van plan om terug te gaan naar de huisarts en te vragen om een andere pil. Ik denk dat het de Lovette pil gaat worden omdat die goed aangeschreven staat en van de 2e generatie komt want pillen van de 3e en 4e generatie zijn gevaarlijk en die van de 2e niet.

02-12-2022 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Hoi iedereen, Ik ben nu sinds 3 maanden gestopt met de Yasmin pil, na gebruik van 5 jaar sinds mijn 15de. Ik ben begonnen met Yasmin pil om puistjes te verminderen. Die zaten mij erg dwars waardoor ik niks meer durfde. In het begin werd het erger maar daarna was het redelijk weer hetzelfde. Ik heb dus niet echt er iets aan gehad want het veranderde niet veel. Toen ben i[lees meer...]k twee/drie jaar later Roaccutane gaan slikken. Dit deed mij wonderen. Nu een jaar later wou ik dan ook gaan stoppen met de pil. Ik voelde me niet meer mezelf en had mega veel angstaanvallen. Nu ben ik dus drie maanden gestopt en merk ik tot nu toe vooral verschil in me huid. Ik had na de Roaccutanekuur van een halfjaar nooit meer last gehad van puistjes. Nu sinds een week krijg ik er opeens super veel. Het komt dus door het stoppen van de pil. Kan iemand mij vertellen als dit tijdelijk is? Ik maak me ergen zorgen dat het zo blijft. Verder heb ik niet veel bijwerkingen gehad van de pil alleen vooral mentaal. Ik hoop dat dit iemand helpt.

10-07-2020 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Na lang twijfelen of ik aan de pil wilde beginnen, mede door alle horrorverhalen die ik online las, ben ik er afgelopen maart toch aan begonnen. Ik heb altijd al last gehad van een onregelmatige cyclus en acne, welke door mijn verstoorde hormonen veroorzaakt leek te worden. Na vier maanden kan ik zeggen dat mijn acne zo goed als verdwenen is! Slechts af en toe een puistje[lees meer...] maar dit is niks vergeleken met hoe het eerst was. Verder heb ik nauwelijks last van bijwerkingen gehad. Alleen de eerste 2/3 maanden s ochtends wat misselijk geweest, maar dit verdween na wat te eten. Ook zijn mijn borsten wat pijnlijker dan eerst en zelfs een cup gegroeid! Verder helemaal nergens last van gehad (tot nu toe). Mijn menstruatie is vrij licht geworden en heb bijna geen pijn. Kortom, ik kan deze pil zeker aanbevelen! Vooral als je last hebt van (hormonale) acne kan dit dus echt de oplossing zijn. Iedereen reageert natuurlijk anders op de pil, maar ik zou het zeker aanbevelen om het te proberen.

25-05-2020 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik ben begonnen met deze pil ivm (milde) acne. De eerste 2 maanden merkte ik niet echt verschil, na 3 maanden begon ik wel verschil te zien en na 4 maanden was mijn huid zuiverder dan het ooit is geweest. Ik had verder geen last van bijwerkingen o.i.d, dus opzich een prima pil voor mij. Toch heb ik besloten om te stoppen met deze pil, omdat ik onrustig en angstig werd van [lees meer...]het idee dat deze pil een hoger risico op trombose geeft. Ik heb dat zelf gelukkig niet meegemaakt, maar het zat toch de hele tijd in mijn achterhoofd. Inmiddels ben ik 1 maand gestopt, de eerste week nadat ik was gestopt had ik veel hoofdpijn en heb ik een paar keer last gehad van hartkloppingen. M’n huid doet het redelijk goed, af en toe krijg ik een wat puistjes maar het is niet te vergelijken met hoe mijn huid was voor ik begon met de pil. Kortom, deze pil heeft wel veel goeds gedaan voor mijn huid, maar ik zou aanraden om opzoek te gaan naar een andere manier dan deze pil om van je acne af te komen.

08-06-2018 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Gebruik deze pil nooit. 3 keer gebruik gemaakt van de yasmin en snap niet waarom ik telkens weer opnieuw begonnen ben. Ik werd zo gek van deze pil dat ik zo agressief werd en ik vaak in paniek raakte. Mijn borsten groeien gigantisch terwijl mijn gewicht afneemt. Erg gevoelige borsten. De ergste bijwerking vind ik de hoofdpijn die ik ervan krijg. Zo erg dat ik het liefst he[lees meer...]le dag met mijn ogen dicht geluidloos op bed lig. Vergeet niet de misselijkheid die ik erbij ernaar. Het enige wat ik kan zeggen is dat “de wereld” ziek is en dat het een schande is dat dit wordt voorgeschreven door artsen.

02-06-2016 | Vrouw | 19
ethinylestradiol/drospirenon (20ug/3mg)
Begin 2015 schreef mijn dokter mij de Yasmin pil voor (ik was toen 17), omdat de microgynon 30 weinig effect had. Ik heb de Yasmin zo'n 6 maanden geslikt. In het begin kreeg ik last van hoofdpijnaanvallen en voelde ik me vreemd, maar er werd mij ook verteld dat je de eerste paar maanden van dit soort bijwerkingen kon voelen. Ik besloot dus om er verder niet veel aandacht a[lees meer...]an te besteden en dacht dat dit na een maandje wel over zou zijn. Mooi niet dus! Na 4 tot 5 maanden werden de klachten steeds erger. Ik had dagelijks last van hoofdpijnaanvallen die ik nooit eerder heb gehad, hierdoor moest ik dan op bed liggen en wachten tot het over was. Ook had ik enorm veel last van buikpijn, bij deze buikpijn voelde het alsof er iemand met een mes in mijn buik stak. De pijn was zo erg dat ik niet meer kon lopen. Ik kan echt wel tegen een stootje maar dit werd me te heftig. Ook had ik last van paniek aanvallen en een drukkend gevoel op de borst. Ik heb ook veel last gehad van stemmingswisselingen en best wel depressieve gedachtes. Na een tijdje kreeg ik ook weet last van doorbraakbloedingen ook al slikte ik de pil steeds maar 1 maand. Uiteindelijk ben ik terug gegaan naar de huisarts en heb microgynon 50 gekregen. Over microgynon ben ik super tevreden! Ik raad iedereen de Yasmin pil echt af!!

20-01-2020 | Vrouw | 20
Menstruatiepijn
Was ik hier maar eerder aan begonnen. Afgelopen jaar werd ik steeds sneller ongesteld (na 2-3 weken) met niet draagbare buikpijn en opvliegers. In de eerste weken hoofdpijn en misselijk geweest (3-4 dagen). Ook heb ik 4 weken lang bloeding gehad (waarvan 3 na menstruatie). Niet hele erge bloeding. Na de 1e stopweek was de bloeding weg en had ik geen last meer van bijwe[lees meer...]rkingen. Nu heb ik tijdens de stopweek 4-5 dagen last van bloeding wat te houden is met een maandverbandje en ik hoef geen pijnstillers te slikken vanwege weinig tot geen buikpijn. Verder is mijn huid zuiverder geworden en ben ik zomaar 1,5 cupmaat gegroeid (B-> kleine D). In mijn geval een fantastische beslissing die ik veel eerder had moeten maken.

08-01-2016 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Jarenlang slikte ik de Microgynon 30 anticonceptiepil. Deze beviel mij altijd prima, had alleen last van stemmingswisselingen, maar heb hier nooit bij stilgestaan dat dit door de pil zou kunnen komen. Op een gegeven moment kreeg ik last van puistjes en schreef de dokter mij Eryacne voor. Hierdoor verdwenen de puistjes weer. Een jaar geleden is Eryacne uit de markt gehaald[lees meer...], ik kreeg als vervanger Inderm maar dit is lang niet zo effectief omdat dit een lager percentage erytromycine bevat. De puistjes werden erger en erger en op een gegeven moment had ik echt hevige acne, ik heb in die tijd werkelijk alles geprobeerd. Toen ik erachter kwam dat de Microgynon 30 acne kan stimuleren wilde ik acuut een andere pil. Ik heb toen voor de Yasmin pil gekozen en nu na drie maanden is mijn huid weer stralend zoals vroeger. Ik voel mij veel minder onzeker en kan me weer vertonen. Ook zijn mijn stemmingswisselingen flink afgenomen en zit ik veel beter in m'n vel. Wel is bekend dat de Yasmin pil een verhoogde kans op trombose en longembolie geeft, om deze reden zou ik deze pil absoluut niet gebruiken als je rookt of trombose en/of longembolie in je familie voorkomt. Voor mij werkt deze pil in ieder geval super.

26-09-2014 | Vrouw | 20
ethinylestradiol/drospirenon
Menstruatiepijn
Ik had nog al vaak last van de eisprong, die deed zeer, dus ben ik rondom mijn eindexamens begonnen aan de Yasmin. Nooit meer gestopt, prima pil

30-06-2020 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Werkte goed tegen acne en vette huid. Ook geen last meer van menstruatie krampen. Helaas erg last gekregen van depressies en paniekaanvallen. Toen ik met het middel stopte verdwenen de paniekaanvallen.