YAZ 24+4

ethinylestradiol / drospirenon

Menstruatiepijn (4 meningen)

10-09-2017

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)

Vreselijk!!! 2 jaar lang geen zin hebben in seks. Terwijl je vriend dit wel heeft. Constante afwijzing, niet opgewonden worden, denken dat je aseksueel bent, onzeker zijn over dat je niet normaal bent op t gebied van seks. En mijn vriend? Die moest dit maar accepteren. Onzeker over de relatie, alles. Voor mij nooit meer de pil!!!!! Tevreden over ladycomp, sponsor je de zor[lees meer...]gverzekering/overheid ook gelijk niet meer met de kosten vd pil. 2 vliegen in 1 klap! Ik raad het iedereen aan, wees zuinig op jezelf en stop er geen hormonenrommel in!
01-02-2016

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)

Begonnen met deze pil op aanraden van de gynaecoloog omdat de Meliane ook niet goed werkte. Kreeg er meer puisten van dan normaal en voelde me niet lekker. Na een week Yaz genomen te hebben naar spoed moeten gaan: symptomen van bloedklonter in longen plus onrustwekkende scan. Na vier onderzoeken op twee uur tijd bleek het niet om een bloedklonter te gaan. Ik werd naar huis[lees meer...] gestuurd, maar lag wel meer dan een week plat op de zetel, geen energie en nog steeds korte ademhaling (longinfectie). Niet lang erna kreeg ik vaak last van duizeligheid, misselijkheid 's morgens, een gevoel van algemene zenuwachtigheid dat maar niet weg ging. Bovenop dan nog eens heel lang menstrueren. Zonder pil duurde het zelfs minder lang. De tweede maand was de misselijkheid weg, maar ik kon de dagen dat mijn buik niet als een ballon opgezwollen was op één hand tellen. Toen begon de migraine ook: 1x per maand, 2x per maand en daarna om de zoveel tijd aura zien met bonzende hoofdpijn als gevolg, pillen hielpen er niet aan. Ben in het midden van een strip gestopt, omdat dit voor mij echt wel de druppel is. Geen pil meer voor mij...
20-10-2015

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)

Lees het verslag van de Amerikaanse FDA, dit is werkelijk een gevaarlijke pil die verboden zou moeten worden.Indien u deze slikt absoluut opzoeken!!!schokkend!!!
18-06-2015

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)

Begin je als 16 jarige aan de pil om je cyclus te reguleren voor de zomer, omdat je vrijwillergswerk gaat doen in een arm land. Beland je na anderhalve maand in het ziekenhuis met een heel heftig trombosebeen. Als ik er later bij was geweest had ik het niet overleefd zei de arts. Dit alles doordat ik aan de Yaz begon. Deze soort anticonceptie pil heeft een dubbel verhoogd[lees meer...]e kans op trombose blijkt later.
12-05-2015

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)

Ik slik nu al een poosje de YAZ en merk een enorm verschil in mijn algemene stemming, heb nergens meer zin in en voel me enorm lusteloos. Blijkbaar komt dat veel voor. Ik ga mijn huisarts zo snel mogelijk contacten zodat ik kan stoppen met deze slechte pil. Voelen anderen zich ook zo slecht door deze pil?
06-05-2014

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)

Erg veel last van bijwerkingen: misselijkheid, braakneigingen, pijnlijke borsten, tussenbloedingen en vermoeidheid. Daarnaast erg humeurig. Voordat ik aan deze pil begon (daarvoor 4 maanden geen hormonen slikte) voelde ik me op en top fit, vrolijk en verreweg van chagrijnig. Ik heb in het verleden ook andere soorten pillen geprobeerd, maar mocht allemaal niet baten. Wat ee[lees meer...]n troep is dit zeg! Voor mij heen Yaz meer.
07-05-2013

25-02-2013

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)

Ik heb ongeveer 3 jaar aan de Ethinylestradiol > Microgynon 30 gezeten. De eerste 2,5 jaar heb ik die geslikt zonder problemen. Ik was alleen wel benieuwd naar een implanon. Ik ben met de pil gestopt en heb een implanon laten plaatsen in mijn arm. Na 2 maanden non stop gevloeid te hebben moest ik in combinatie met me oude pil verder proberen. Dubbele hormomen dus ik was bi[lees meer...]nnen een paar maanden 5 kilo aangekomen. 't Ergste was nog dat vrijwel snel me arm ging ontsteken en ik de implanon eruit haalde. Volledig terug naar de Microgynon gegaan die er voor zorgde dat me hormoon huishouding door de war schopte waardoor ik last kreeg van me borsten. Ik moest het precies bijhouden wanneer ik er last van had en na 2 maanden kreeg ik de Yaz. Ik vind het ronduit een kut pil. Het doet niet wat ie moet doen en is ook vreselijk duur. Bij de laatste blasebo pil werd ik ongesteld en dat heeft tot dat 3de pil van de nieuwe strip geduurd. Binnekort de dokter maar bellen want ik ben zeer ontevreden over deze pil!!
17-03-2015

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)

Zonder anticonceptie vrijwel nergens last van. Lichte korte menstruatie, geen pijn, geen stemmingswisselingen en normaal libido. Met deze pil ( Ruim 1,5 jr gebruikt) wel al deze klachten: eerste week zeer emotioneel onstabiel, daarna nog altijd emotioneler en gevoeliger dan voorheen. Libido was geleidelijk beneden nulpunt, ging me zelfs echt tegenstaan. Zwaardere en iets l[lees meer...]angere menstruaties dan zonder pil. Maandelijks een dag hoofdpijn. Ook meer/ andere afscheiding met deze pil dan zonder anticonceptie. Van de verschillende pillen die ik geprobeerd heb, was dit de slechtste. Bij weinig/ geen klachten van nature blijkt dat je vrijwel met iedere anticonceptie slechter af bent ( ook Nuvaring en mirenaspiraal). Helaas. Nu toch maar geheel zonder en terug naar condooms.
02-02-2014

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)

Ik heb deze pil voorgeschreven gekregen, omdat ik van de microgynon erg depressief werd en huidklachten kreeg (eczeem en acne). De yaz zou hier verbetering in moeten brengen. Helaas merk ik nog geen verschil. Wel ben ik erg neerslachtig en moe geworden. Ik heb nergens meer zin in. Ik ben overigens met mijn eerste strip bezig. Weet iemand of hier na een aantal maanden verbe[lees meer...]tering in komt? Anders overweeg ik weer te gaan stoppen.
07-12-2013

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)

Voor mijn zwangerschappen geen enkel probleem met de pil (verschillende genomen). Sinds de 2de zwangerschap (al van 2000) op de sukkel: verdroeg geen pil meer (hoofdpijn), eerste mirena succes met vooral positieve effecten (gewichtsverlies, geen maandstonden) wel meer acné, 2 mirena helemaal anders (vooral humeurwisselingen en acné), koperspiraaltje zware en lange maandst[lees meer...]onden, nogmaals mirena maar idem als de 2de keer. Libido nul. Voor mij was de maat vol, op 43 jaar is er geen kinderwens meer en ik wou sterilisatie. Heb 4 maanden geen contraceptiemedicamenten genomen en voelde me super! De specialist raadde me aan een allerlaatste keer een lichte pil te proberen (wegens gemak dat je je periode van maandstonden kent + minder lang): jaz. Na 2 maanden quasi elke dag vies bloedverlies (bruin, klonters, slijm) en opnieuw humeurwisselingen, acné, opgeblazen gevoel, zware borsten, geen libido staat mijn beslissing vast. Maandag bel ik naar de gynaecoloog... Zet dit hier op de website omdat ik bij het websurfen vele gelijkaardige klachten tegen kom van die zogenaamde lichte pil...
03-12-2013

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)

Slikte voor de YAZ24+4 de Yasminelle (zelfde pilletjes als YAZ, maar dan nog steeds met 1week stopweek). Hier had ik de week voor mijn menstruatie verschrikkelijke migraine, daarom raadde de gynaecologe om over te schakelen naar YAZ (minder schommelingen + betrouwbaarder). Neem nu de YAZ al een volledige maand, en het enige verschil dat ik zie is dat mijn aders op mijn bor[lees meer...]stkas, borsten en tepelhoven verschrikkelijk zichtbaar zijn geworden, wat echt verschrikkelijk is. Ook jeukt mijn lichaam volledig, en heb ik last van acne/huiduitslag op mijn borstkas en sinds kort ook al wat op mijn gezicht. Voel me er echt niet goed bij bij die aders... Blijkbaar ben ik de 1e die dit heeft als bijwerkingen? Op 1 maand zijn ze zo zichtbaar geworden. Ga donderdag naar een dermatoloog voor meer raad (puistjes, aders,...) en hopelijk raak ik eruit... Terug Yasminelle? Of andere pil? Of gaan die aders verdwijnen? Iemand raad? Heb ook last van andere bijwerkingen zoals pijnlijkere borsten, jeukende borsten (bijna mijn hele lichaam), oprispingen,... En anders wel betere stoelgang, afgevallen, grotere borsten, en geen hoofdpijn voor maandstonden.
13-02-2013

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)

Gebruik de yaz sinds bijna een jaar. Duidelijk meer vrouwelijk hormoon in mijn lichaam: meer dan een cupmaat verschil, ook meer spek op heupen gekregen, meer zin om te eten rondom menstruatie en meer emoties en instabiliteit. Menstruatie is licht en komt pas op laatste dag van witte pil, stopt na 1 dag om dan na 2 dagen niets weer terug te komen als ik al aan de nieuwe st[lees meer...]rip begonnen ben. Libido is compleet verdwenen!! Ik overweeg helemaal met hormonen te stoppen. Na meerdere pillen en een spiraal kan ik zeggen dat vrijwel alle hormoon toevoegingen merkbaar zijn en niet echt prettig
06-10-2014

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)

Ik had eigenlijk vooral een vraag, ik ben 19jaar en heb in het laatste half jaar al zeker 4verschillende pillen gehad bij de laatste was ik echt het slechtste af, heel vaak doorbloedingen, onregelmatig, buikpijn, verminderd libido maar vooral heel veel bijgekomen. Nu heeft de dokter mij deze pil voorgeschreven maar na alles wat ik gelezen heb twijfel ik of deze pil wel gaa[lees meer...]t werken. Het bijkomen zat ik echt mee in en ik hoopte dat dit over ging gaan met een nieuwe pil, is dat mogelijk bij deze pil of ga ik gewoon hetzelfde blijven hebben?
01-10-2014

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)

Heb deze pil jaren genomen maar kon inderdaad mijn pil ook niet doornemen. Mijn beslissing om te veranderen van pil kwam door het opkomen van enorme hoofdpijn tijdens mijn maandstonden het laatste half jaar. 2 maanden geleden ook een tussenbloeding gehad terwijl ik ze perfect innam. Voor mij heeft Yaz dus afgedaan bij deze. Toen ik naar de huisarts ging zei hij ook dat dit[lees meer...] een nieuwe pil is, heel duur en eigenlijk niet beter dan de andere anticonceptiepillen. Hij zei me ook dat de pil die hij mij nu voorqchrijft niet zal zorgen voor gewichtstoename, terwijl dit bij Yaz wel was... Yaz helpt ook niet tegen pijnlijke maandstonden...
12-03-2013

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)

Ik slik de Yaz ruim 2 jaar geloof ik, daarvoor slikte ik microgynon 30 maar vanwege de stemmingswisselingen ben ik overgestapt. Sinds de yaz heb ik elk kwartaal wel een schimmelinfectie, vaak misselijk en hoofdpijn. Ook heb ik sinds een jaar last van vocht in mijn enkels en voeten waarbij geen duidelijke oorzaken van zijn. Mijn menstruatie is gelukkig veel minder met de ya[lees meer...]z, weinig krampen en maar 4 dagen ongesteld. Jammer genoeg vind ik de vervelende bijwerkingen zwaarder wegen en ga ik overstappen op de mirena.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum