Ervaringen met YAZ 24+4

blaasontsteking migraine urineweginfectie

Menstruatiepijn (8 meningen)

20-10-2015 | Vrouw | 48
ethinylestradiol / drospirenon (20ug/3mg)
Lees het verslag van de Amerikaanse FDA, dit is werkelijk een gevaarlijke pil die verboden zou moeten worden.Indien u deze slikt absoluut opzoeken!!!schokkend!!!

07-12-2013 | Vrouw | 43
ethinylestradiol / drospirenon
Voor mijn zwangerschappen geen enkel probleem met de pil (verschillende genomen). Sinds de 2de zwangerschap (al van 2000) op de sukkel: verdroeg geen pil meer (hoofdpijn), eerste mirena succes met vooral positieve effecten (gewichtsverlies, geen maandstonden) wel meer acné, 2 mirena helemaal anders (vooral humeurwisselingen en acné), koperspiraaltje zware en lange maandst[lees meer...]onden, nogmaals mirena maar idem als de 2de keer. Libido nul. Voor mij was de maat vol, op 43 jaar is er geen kinderwens meer en ik wou sterilisatie. Heb 4 maanden geen contraceptiemedicamenten genomen en voelde me super! De specialist raadde me aan een allerlaatste keer een lichte pil te proberen (wegens gemak dat je je periode van maandstonden kent + minder lang): jaz. Na 2 maanden quasi elke dag vies bloedverlies (bruin, klonters, slijm) en opnieuw humeurwisselingen, acné, opgeblazen gevoel, zware borsten, geen libido staat mijn beslissing vast. Maandag bel ik naar de gynaecoloog... Zet dit hier op de website omdat ik bij het websurfen vele gelijkaardige klachten tegen kom van die zogenaamde lichte pil...

01-11-2013 | Vrouw | 39
ethinylestradiol / drospirenon
Ben erg blij, 20 jaar zeer zware menstruatie gehas, 16 pillen, spiralen en mirenas verder en dan eindelijk de Yaz. Maar drie dagen nauwelijks ongesteld. Geen tampon meer nodig! Wel nog wat neerslachtig af en toe, maar of dat echt hiervan komt? Menstruatie begint op de laatste witte pildag.

23-06-2018 | Vrouw | 38
ethinylestradiol / drospirenon (20ug/3mg)
Ik heb zware pms klachten. Zowel lichamelijk als psychisch. Daarbij praat ik over pijnlijke borsten rugpijn hoofdpijn gewrichtspijn. Depressie angstaanvalken agressie hallucinaties. Het is zo erg dat ik bepaalde dagen van de maand niet functioneer. Deze pil heeft mij ontzettend geholpen. Heeft 70% van mijn lichamelijke klachten verminderd en mijn psychische klachten terug [lees meer...]gedrongen. Waar ik eerst 2 weken niet functioneerde functioneer ik nu nog maar 1 a 2 dagen niet en de overige dagen heb ik nog wel depressieve klachten maar in veel mindere maten dan voorheen. Mijn libido is verminderd wat ik jammer vind maar mijn te hoge libido gaf mij voorheen ook ongemakken dus dat is kiezen tussen 2 kwade. Vrouwen met pms klachten zouden deze pil kunnen proberen. Het werkt natuurlijk niet voor iedereen maar het is het proberen waard.

17-03-2015 | Vrouw | 35
ethinylestradiol / drospirenon (20/3/3mg)
Zonder anticonceptie vrijwel nergens last van. Lichte korte menstruatie, geen pijn, geen stemmingswisselingen en normaal libido. Met deze pil ( Ruim 1,5 jr gebruikt) wel al deze klachten: eerste week zeer emotioneel onstabiel, daarna nog altijd emotioneler en gevoeliger dan voorheen. Libido was geleidelijk beneden nulpunt, ging me zelfs echt tegenstaan. Zwaardere en iets l[lees meer...]angere menstruaties dan zonder pil. Maandelijks een dag hoofdpijn. Ook meer/ andere afscheiding met deze pil dan zonder anticonceptie. Van de verschillende pillen die ik geprobeerd heb, was dit de slechtste. Bij weinig/ geen klachten van nature blijkt dat je vrijwel met iedere anticonceptie slechter af bent ( ook Nuvaring en mirenaspiraal). Helaas. Nu toch maar geheel zonder en terug naar condooms.

13-06-2015 | Vrouw | 33
ethinylestradiol / drospirenon (20/3/3mg)
Ik slik deze pil nu ruim 2 jaar en ben er erg tevreden over. Ik heb de jaren ervoor diverse pillen geprobeerd en had bij allemaal dezelfde klachten. Hoofdpijn, laag libido, neerslachtig, afgevlakte emoties. Met de Yaz heb ik hier voor het eerst geen last van. Voor mij absoluut de juiste pil. Zelfs van de goedkopere namaakvariant kreeg ik bijwerkingen. Ik ben dus snel weer [lees meer...]terug gegaan naar de Yaz

03-12-2014 | Vrouw | 32
ethinylestradiol / drospirenon
Heel tevreden, hiervoor een half jaar Microgynon 30 gebruikt en toen 5 kilo aangekomen, neerslachtig en veel hoofdpijn. Nu alleen hoofdpijn in het weekend (lang leve de koffie) en 4 kilo kwijt in 2 maanden. Verder heb ik haast geen bloeding meer in de stopperiode (1/2 dag) en voel mij stukken beter. Iemand anders ervaring met het uitblijven van de bloeding?

07-05-2013 | Vrouw | 32

01-04-2019 | Vrouw | 31
ethinylestradiol / drospirenon (20ug/3mg)
Ik gebruik deze pil nog niet zo lang (lees; anderhalve week) echter, tot nu toe bevalt hij erg goed en daarom wil ik mijn mening ook met jullie delen. Ik was nml erg tegen hormonen (extra) en had daarom een koperspiraal. Alleen door de toenemende PMS/PMDD klachten en het niet kunnen reguleren van mijn menstruatie (zou handig zijn in de zomer met vakantie ed) ben ik op zoek[lees meer...] gegaan naar een ander anticonceptie middel. Sterilisatie vind ik toch wat te heftig voor mijn leeftijd nu (31 jr). Op diverse sites kwam ik tegen dat Yaz wetenschappelijk bewezen was tegen PMS/PMDD klachten. Tevens had ik hier ook een paar recente positieve ervaringen gelezen en daarom besloten het te gaan proberen. Tot nu toe ben ik erg tevreden! Ik ben vrolijk, positief, libido is goed!, en ik heb niet het gevoel zoals anders ... druk/negatief gevoel in mijn hoofd, wazig als mist , mopperig of het gevoel soort van ‘gevangen’ te zijn... wat ik vele jaren terug wel had met anticonceptie met hormonen, alleen toen had ik geen last van PMS klachten... omgekeerde wereld... die klachten voelde ik dan al binnen 2 weken... dat was niet fijn.... maar tot nu toe dus erg tevreden, ook al gebruik ik het nog maar kort...

16-02-2024 | Vrouw | 29

urineweginfectie blaasontsteking migraine

ik nam eerst zoely en was heel tevreden. ik ben verhuisd naar het buitenland en helaas is zoely hier niet beschikbaar vandaar de overstap naar yaz. de eerste maanden waren goed, soms wel uitblijven van menstruatie. ik neem deze nu 2.5 jaar en de laatste 4-5 maanden heb ik continue last van blaasontstekingen en urineweg infecties. de infecties starten telkens naar het eind[lees meer...]e toe van de tweede week in de strip. heeft er nog iemand ervaring met urineweg infecties bij het nemen van deze pil ? recent krijg ik ook vaker migraine

18-12-2020 | Vrouw | 29
ethinylestradiol / drospirenon (20ug/3mg)
Voel me weer lekker in me vel en energiek, drink hierdoor zelfs minder koffie. Libido verminderd wel lichtelijk.

10-09-2017 | Vrouw | 28
ethinylestradiol / drospirenon (20ug/3mg)
Vreselijk!!! 2 jaar lang geen zin hebben in seks. Terwijl je vriend dit wel heeft. Constante afwijzing, niet opgewonden worden, denken dat je aseksueel bent, onzeker zijn over dat je niet normaal bent op t gebied van seks. En mijn vriend? Die moest dit maar accepteren. Onzeker over de relatie, alles. Voor mij nooit meer de pil!!!!! Tevreden over ladycomp, sponsor je de zor[lees meer...]gverzekering/overheid ook gelijk niet meer met de kosten vd pil. 2 vliegen in 1 klap! Ik raad het iedereen aan, wees zuinig op jezelf en stop er geen hormonenrommel in!

01-02-2016 | Vrouw | 27
ethinylestradiol / drospirenon (20ug/3mg)
Begonnen met deze pil op aanraden van de gynaecoloog omdat de Meliane ook niet goed werkte. Kreeg er meer puisten van dan normaal en voelde me niet lekker. Na een week Yaz genomen te hebben naar spoed moeten gaan: symptomen van bloedklonter in longen plus onrustwekkende scan. Na vier onderzoeken op twee uur tijd bleek het niet om een bloedklonter te gaan. Ik werd naar huis[lees meer...] gestuurd, maar lag wel meer dan een week plat op de zetel, geen energie en nog steeds korte ademhaling (longinfectie). Niet lang erna kreeg ik vaak last van duizeligheid, misselijkheid 's morgens, een gevoel van algemene zenuwachtigheid dat maar niet weg ging. Bovenop dan nog eens heel lang menstrueren. Zonder pil duurde het zelfs minder lang. De tweede maand was de misselijkheid weg, maar ik kon de dagen dat mijn buik niet als een ballon opgezwollen was op één hand tellen. Toen begon de migraine ook: 1x per maand, 2x per maand en daarna om de zoveel tijd aura zien met bonzende hoofdpijn als gevolg, pillen hielpen er niet aan. Ben in het midden van een strip gestopt, omdat dit voor mij echt wel de druppel is. Geen pil meer voor mij...

06-05-2014 | Vrouw | 26
ethinylestradiol / drospirenon (20/3/3mg)
Erg veel last van bijwerkingen: misselijkheid, braakneigingen, pijnlijke borsten, tussenbloedingen en vermoeidheid. Daarnaast erg humeurig. Voordat ik aan deze pil begon (daarvoor 4 maanden geen hormonen slikte) voelde ik me op en top fit, vrolijk en verreweg van chagrijnig. Ik heb in het verleden ook andere soorten pillen geprobeerd, maar mocht allemaal niet baten. Wat ee[lees meer...]n troep is dit zeg! Voor mij heen Yaz meer.

06-11-2013 | Vrouw | 26
ethinylestradiol / drospirenon
Ik ben erg tevreden over deze pil. Ik heb geen last van bijwerkingen en als ik de pil netjes inneem word ik ongesteld nadat ik de laatste witte tablet heb ingenomen. Gelukkig duurt mijn menstruatie slechts 3 dagen. Dit is erg prettig, bij het gebruik van andere anticonceptie had ik altijd veel problemen met acne, hoofdpijn, buikpijn en doorbraakbloedingen. Daar heb ik nu h[lees meer...]elemaal geen last meer van. Ook de prijs is erg gunstig, hij kost ongeveer €19 per 3 maanden. Andere tabletten die ik als anticonceptie heb gebruikt waren al gauw €45.

07-10-2022 | Vrouw | 25
ethinylestradiol / drospirenon (20ug/3mg)
Overgestapt van de Kylena spiraal naar de YAZ pil vanwege mijn acne. Ik gebruik de pil nu een half jaar en ben telkens 1,5 week ongesteld. Verder heb ik de eerste 3/4 maanden heel veel last gehad van misselijkheid en overgeven. Mijn acne is redelijk onder controle, behalve tijdens mijn menstruatie. Maar omdat deze dus zo lang aanhoudt heb ik dan ook weer redelijk veel acne[lees meer...].