Ervaringen met YAZ 24+4

blaasontsteking urineweginfectie migraine

22-03-2020 | Man | 19
Acne/puistjes
Ik begon een week geleden met de yaz, ik kan zeggen dat mijn menstruaties veeel minder heftiger zijn maar wel langer duren ( vroeger 3 dagen nu 5-6) , ook mijn gezicht is al beetje beter geworden , de huid is niet meer zo vettig, de puistjes gaan beeetje weg maar nog niet helemaal. Wel enige minpunt tot nu toe , ik heb echt veel last van hoofdpijn, ( en beetje borstpijn al[lees meer...]s ik aanraak, maar niet zo storend)wat irritant is. Maar we zullen zien hoe het werkt, het is nog maar het begin. Ook nog over hoge libido, bij mij is het wat verhoogd, terwijl meisjes zeggen dat bij hun het juist vermindert is. Maar nogmaals, het is maar een weekje , zal binnen 2-3 weken nog iets zeggen.

01-10-2014 | Man | 19
ethinylestradiol / drospirenon
Heb deze pil jaren genomen maar kon inderdaad mijn pil ook niet doornemen. Mijn beslissing om te veranderen van pil kwam door het opkomen van enorme hoofdpijn tijdens mijn maandstonden het laatste half jaar. 2 maanden geleden ook een tussenbloeding gehad terwijl ik ze perfect innam. Voor mij heeft Yaz dus afgedaan bij deze. Toen ik naar de huisarts ging zei hij ook dat dit[lees meer...] een nieuwe pil is, heel duur en eigenlijk niet beter dan de andere anticonceptiepillen. Hij zei me ook dat de pil die hij mij nu voorqchrijft niet zal zorgen voor gewichtstoename, terwijl dit bij Yaz wel was... Yaz helpt ook niet tegen pijnlijke maandstonden...

16-06-2011 | Man | 24
Endometriose
Ik weet nog niet zo erg lang dat ik endometriose heb. Ik was gestopt met anticonceptie omdat ik veel bijwerkingen had (Meliane, Yasmin). Hierdoor werd mijn endometriose erger en moest ik weer aan de pil. Na microgynon geprobeert te hebben (migraine, buikpijn etc) is door mijn gyn Yaz voorgeschreven. De eerste maand was ik tevreden. Nu totaal niet meer. Ik gebruik de pil nu[lees meer...] bijna drie maanden en wordt gek van de bijwerkingen. Komen ze: pijnlijke borsten en cystes in borst, misselijkheid en braken, moe, slecht slapen, duizelig, 5 kilo aangekomen, geen libido meer, pijn bij vrijen (als het al gebeurt), acne wat ik nooit gehad heb trouwens, migraine voor ik ongesteld moet worden en vreetbuien. Ik ga mijn gyn vragen of ik misschien toch maar weer iets anders mag proberen, ben er echt ziek van en wel een beetje klaar mee.

16-02-2024 | Vrouw | 29

urineweginfectie blaasontsteking migraine

ik nam eerst zoely en was heel tevreden. ik ben verhuisd naar het buitenland en helaas is zoely hier niet beschikbaar vandaar de overstap naar yaz. de eerste maanden waren goed, soms wel uitblijven van menstruatie. ik neem deze nu 2.5 jaar en de laatste 4-5 maanden heb ik continue last van blaasontstekingen en urineweg infecties. de infecties starten telkens naar het eind[lees meer...]e toe van de tweede week in de strip. heeft er nog iemand ervaring met urineweg infecties bij het nemen van deze pil ? recent krijg ik ook vaker migraine

13-09-2023 | Vrouw | 44
Haaruitval
Ik slik al jaren de pil tegen haaruitval waarvoor zeer effectief. Helaas heb ik veel vermoeidheidsklachten en een vlakker gevoel van de pil. Ik ben zeer regelmatig gestopt met de pil vanwege deze klachten en steeds verdwijnen de klachten na al enkele dagen. Heel bijzonder om steeds weer te ervaren dat het leven lichter wordt zonder de pil. Meer zin in dingen, de zon gaat[lees meer...] weer schijnen, zo voelt. Ik geniet meer van alles, ben vrolijker, pak veel meer op en aan. Verbaas me er steeds weer over dat het zo'n effect heeft. Maar helaas, na het stoppen begint ook de haaruitval weer wat ik erg slecht trek en dus weer begin. Een knipperlichtrelatie met deze pil

06-08-2023 | Vrouw | 34
ethinylestradiol / drospirenon (30ug/3mg)
Menstruatiepijn
Ik zelf slik de pil yaz 24+4 en het bevalt me niet, ik wilde het graag nog een keer proberen. Ik slik het bijna een maand en maak de strip af en dan stop ik ermee. De pil is gewoon troep.. ik word er al heel snel emotioneel van, veel puistjes en angstiger van. Gewoon niet fijn en heel ongemakkelijk! Nu na denken wat ik het beste kan doen. De hormoon spiraal voelde [lees meer...]ik me toch iets beter bij , alleen in het begin dan weer lang ongesteld en buikpijn. Ik denk zelf dat het door de fybromyalgie komt helaas! Goed over nadenken dus!

28-06-2023 | Vrouw | 45
Premenstrueel syndroom (PMS)
Na zoveel positieve ervaringen gelezen te hebben ben ik meteen nadat mijn spiraal eruit was begonnen aan deze pil. Na 3 weken ben ik veranderd van een sterke powervrouw naar een klein, miezerig hoopje vol angst en paniek! Ik wist niet wat mij overkwam! Durfde niet alleen te zijn, was de hele tijd angstig, was op een heel heel donker plek. Ik was klaar om uit het leven te [lees meer...]stappen (kon zelfs niet meer aan de gevolgen denken voor mijn 2 kinderen als ik eruit zou stappen) Huisarts raadde me aan om het nog 2 weken te slikken. Op aanraden van een vriendin ben ik meteen gestopt en 3 dagen later was de oude ik terug!! Sindsdien slik ik niets meer en is mijn pmdd veranderd in een minimale pms, waarbij ik even een dag humeurig ben. Na veel onderzoek slik ii nu foliumzuur, magnesium, b12 en teunisbloemolie. Maar dit middel is echt zoooo een troep!!!

16-06-2023 | Vrouw | 28
Menstruatiepijn
Helaas doorbraakbloedingen, wat niet handig is gezien de verdenking van endometriose.

09-06-2023 | Vrouw | 33
Hoofdpijn
Ik heb vaak last van hoofdpijn. Via de huisarts is mij vertelt dat ik mogelijk PMS heb en dat deze pil hierbij zou helpen. Zelf heb ik colitis ulcerosa, maar dit zou ECHT geen probleem moeten zijn om deze pil te gebruiken. Maar na inname van de pil waren de symptomen verschrikkelijk; hevige buikpijn, vermoeidheid, zware hoofdpijn, non-stop naar de wc ect. Het hele lijstje [lees meer...]kwam voorbij. Maar de huisarts zei dat de symptomen zouden ophouden. Mijn colitis was perfect voor deze pil, maar nu zit ik op ontstekingswaarden van 4.000 (mega hoog!). Mijn (ziekenhuis)dokters beweren nog steeds dat dit geen verbinding heeft, maar ik STOP toch echt met deze pil. Wat verschrikkelijk was dit. Nu lees ik ook Amerikaanse onderzoeken en moeten mensen met darmproblemen of bv. hartproblemen hiermee opletten of juist niet innemen. Mijn klachten blijven nog aanhouden en moet ik nu over naar een nieuw behandelplan voor mijn darmen. Erger kan gewoon niet :(

21-01-2023 | Vrouw | 36
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik slik het nu een kleine week, voor mijn pms, maar ik ben er zo beroerd van. Misselijk, spierpijn, hoofdpijn, het totale ‘griep’ gevoel. Ga er ook meteen mee stoppen. Dan liever de pms klachten. Jammer wel, want had mijn hoop gevestigd op deze pil.

07-10-2022 | Vrouw | 25
ethinylestradiol / drospirenon (20ug/3mg)
Overgestapt van de Kylena spiraal naar de YAZ pil vanwege mijn acne. Ik gebruik de pil nu een half jaar en ben telkens 1,5 week ongesteld. Verder heb ik de eerste 3/4 maanden heel veel last gehad van misselijkheid en overgeven. Mijn acne is redelijk onder controle, behalve tijdens mijn menstruatie. Maar omdat deze dus zo lang aanhoudt heb ik dan ook weer redelijk veel acne[lees meer...].

28-05-2022 | Vrouw | 27
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik slik yaz 24+4 nu ongeveer 7 jaar. Ik heb altijd ontzettend veel last gehad van PMS klachten en hevige menstruatie. Ook is mijn huid onrustig en heb ik last van stemmingswisselingen. Alle soorten anticonceptie geprobeerd, maar het enige wat mijn klachten verlichting geeft is yaz 24+4, andere anticonceptiemiddelen verergeren mijn klachten alleen maar. Mijn acne is weg, mi[lees meer...]jn menstruatie is nog maar 1 of 2 dagen heel licht en mijn pms klachten zijn ook veel minder. Ik merk wel verschil in stemming als ik een paar maanden de pil niet slik, maar de nadelen wegen niet op tegen de voordelen. Ik had voorheen al last van migraine, dat heb ik aan de yaz nog steeds, maar wel minder, nu 1 of 2 keer per maand. Ik was ten einde raad, aangezien ik zo slecht reageer op anticonceptie en hormonen, maar hiermee heb ik mijn leven terug gekregen. De eerste 3 maanden moet je lichaam er wel nog aan wennen en kun je doorbraakbloedingen hebben, met de klachten die daarbij horen (bij mij zijn dat migraine, huilbuien en vermoeidheid), maar uit mijn ervaring balanceert dat uit na 3 maanden. Neem het wel altijd rond dezelfde tijd, anders werkt ie minder goed en krijg je sneller last van doorbraakbloedingen.

29-04-2022 | Vrouw | 30
Menstruatiepijn
Voorgeschreven gekregen ivm PMS klachten. Stemmingswisselingen zijn bij mij verminderd. Echter had ik constant last van doorbraakbloedingen en heb ik veel last van migraines.

11-03-2021 | Vrouw | 16
ethinylestradiol / drospirenon (30ug/3mg)
Menstruatiepijn
(Ik ben nu 16) Ik gebruik deze pil vandaag voor de 11e dag, ben overgestapt naar een andere pil omdat ik van de andere misselijk werd. Wat een hel, ik heb morgen alweer een afspraak bij de dokter want ik wil er zo snel mogelijk vanaf . De bijwerkingen bestaan voor mij uit: misselijkheid, hoofdpijn, depressieve buien, huilbuien, neerslachtigheid, lichtgeraaktheid, voelen a[lees meer...]lsof ik ongesteld ben, geen motivatie hebben en zelfs hyperventileren. ik hoop dat ik er morgen meteen vanaf mag want ik voel me echt wanhopig.

18-12-2020 | Vrouw | 29
ethinylestradiol / drospirenon (20ug/3mg)
Voel me weer lekker in me vel en energiek, drink hierdoor zelfs minder koffie. Libido verminderd wel lichtelijk.

02-09-2020 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Mijn acne is volledig weg na 6 maand gebruik van deze pil. Ook mijn humeur is ineens veel beter geworden terwijl dat ik vroeger last had van depressie. Aanrader dus !