Ervaringen met YAZ 24+4

blaasontsteking urineweginfectie migraine

03-02-2013 | Vrouw | 15
ethinylestradiol / drospirenon
ik slik deze pil nu sinds januari want de eerste die ik slikte was te zwaar. omdat ik niet meer kan lopen tijdens mijn menstruatie zei mijn dokter dat ik hem gewoon door moet slikken, wat geen kwaad kan. op het begin ging het goed maar nu heb ik moeite om in slaap te komen, libido van 0,0, misselijk vooral rond etenstijd. 1x in de 2 maanden een schimmelinfectie, 5 kilo afg[lees meer...]evallen waardoor ik nu ondervoed ben en het komt er maar niet aan. heel erg moe hoofdpijn, rugpijn nog erger geworden en haaruitval. binnenkort naar de huisarts dus ...

11-03-2021 | Vrouw | 16
ethinylestradiol / drospirenon (30ug/3mg)
Menstruatiepijn
(Ik ben nu 16) Ik gebruik deze pil vandaag voor de 11e dag, ben overgestapt naar een andere pil omdat ik van de andere misselijk werd. Wat een hel, ik heb morgen alweer een afspraak bij de dokter want ik wil er zo snel mogelijk vanaf . De bijwerkingen bestaan voor mij uit: misselijkheid, hoofdpijn, depressieve buien, huilbuien, neerslachtigheid, lichtgeraaktheid, voelen a[lees meer...]lsof ik ongesteld ben, geen motivatie hebben en zelfs hyperventileren. ik hoop dat ik er morgen meteen vanaf mag want ik voel me echt wanhopig.

18-06-2015 | Vrouw | 16
ethinylestradiol / drospirenon (20/3/3mg)
Begin je als 16 jarige aan de pil om je cyclus te reguleren voor de zomer, omdat je vrijwillergswerk gaat doen in een arm land. Beland je na anderhalve maand in het ziekenhuis met een heel heftig trombosebeen. Als ik er later bij was geweest had ik het niet overleefd zei de arts. Dit alles doordat ik aan de Yaz begon. Deze soort anticonceptie pil heeft een dubbel verhoogd[lees meer...]e kans op trombose blijkt later.

06-10-2013 | Vrouw | 16
ethinylestradiol / drospirenon
Ik ben ongerust. Het is de eerste maand dat ik yaz neem en ik zit nu in de 4 stopdagen. Ik ben deze pil gewoon beginnen nemen zonder te wachten op mijn regels, dit mocht van mijn arts maar dan is de pil pas effectief vanaf de 2de maand dat je hem neemt. Nu zit ik op mijn 3de stopdag en heb mijn regels nog niet gekregen. In de voorbije maand heb ik seks gehad maar steeds me[lees meer...]t een condoom (zijn voorzichtig geweest), maar nu ben ik toch bang dat ik misschien zwanger ben. Ik las hier dat enkelen pas op de laatste dag hun regels kregen. Maar toch ben ik bang, is er iemand die dit ook heeft?

05-10-2013 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
Ik gebruik deze pil nu voor de 3e maand omdat ik veel last van acne heb, ik heb wel het gevoel dat het effect heb op mijn acne, nu al! Maar rond de tijd dat ik mijn menstruatie moet krijgen word het wel weer veel erger maar ik denk dat dit met verloop van tijd ook wel over zal gaan. Ook krijg ik mijn regels pas op de dag dat ik het laatste witte pilletje neem dit is best[lees meer...] vervelend, en het stopt ook niet snel ik ben nu al 7 dagen ongesteld hoop dat het snel stopt en dat dit in de komende maanden ook bijtrekt. Verder heb ik helemaal geen bijwerkingen, ik zit gewoon lekker in mijn vel!

19-08-2012 | Vrouw | 16
ethinylestradiol / drospirenon
Ik gebruik mijn pil al ongeveer 3 jaar en nu heb ik al 1 jaar geen bloedverlies meer. Natuurlijk zag ik dit nooit echt als een groot probleem. Maar nu begin ik me eigenlijk echt wel zorgen te maken. Ik ben al naar de dokter geweest een paar maanden terug en ik ben niet zwanger. De dokter zei dat dit door mijn pil kan komen dat ik geen bloed meer verlies, kan dit echt of is[lees meer...] er iets anders aan de hand ? Kan iemand me helpen ?

26-10-2011 | Vrouw | 16
ethinylestradiol / drospirenon
Ik begon een half jaar geleden met het nemen van deze pil voor mijn maandstonden, die heel pijnlijk en lang waren. De tweede maand had ik wekenlang bloedingen, maar die verdwenen. Na een maand begon ik last te krijgen van felle migraine, maar ik linkte dit nog niet meteen aan de pil. Mijn borsten werden 2 cupmaten groter en ik ben ZEER prikkelbaar.

01-07-2013 | Vrouw | 17
ethinylestradiol / drospirenon
Ik ben heel tevreden met deze pil. Ik slik ze nu 4maanden en heb niet echt bijwerkingen, behalve dat ik wel een paar kilo ben afgevallen. Maar ik heb mijn regels pas op de laatste da van de witte plocebotablet of op de eerste dag dat ik de eerste roze tablet moet innemen, is dit normaal? Ik vind het verschrikkelijk om altijd te moeten afwachten of ik mijn regels al dan ni[lees meer...]et zal krijgen.

25-02-2013 | Vrouw | 17
ethinylestradiol / drospirenon
Ik heb ongeveer 3 jaar aan de Ethinylestradiol > Microgynon 30 gezeten. De eerste 2,5 jaar heb ik die geslikt zonder problemen. Ik was alleen wel benieuwd naar een implanon. Ik ben met de pil gestopt en heb een implanon laten plaatsen in mijn arm. Na 2 maanden non stop gevloeid te hebben moest ik in combinatie met me oude pil verder proberen. Dubbele hormomen dus ik was bi[lees meer...]nnen een paar maanden 5 kilo aangekomen. 't Ergste was nog dat vrijwel snel me arm ging ontsteken en ik de implanon eruit haalde. Volledig terug naar de Microgynon gegaan die er voor zorgde dat me hormoon huishouding door de war schopte waardoor ik last kreeg van me borsten. Ik moest het precies bijhouden wanneer ik er last van had en na 2 maanden kreeg ik de Yaz. Ik vind het ronduit een kut pil. Het doet niet wat ie moet doen en is ook vreselijk duur. Bij de laatste blasebo pil werd ik ongesteld en dat heeft tot dat 3de pil van de nieuwe strip geduurd. Binnekort de dokter maar bellen want ik ben zeer ontevreden over deze pil!!

05-11-2012 | Vrouw | 17
ethinylestradiol / drospirenon
Sinds afgelopen paar weken ben ik begonnen met de Yaz 24+4. Ik ben met deze begonnen omdat ik na een half jaar een andere pil geslikt te hebben en daarna een andere versie van die zelfde pil had geslikt nog steeds ontzettend veel buikpijn, rugpijn en hoofdpijn gehad te hebben tijdens me menstruatie. Ik was er bang dat mijn borsten nog meer zouden gaan groeien toen ik begon[lees meer...] met de pil was is 75D en inmiddels na die twee pillen 70F niet echt de ideale BH maat dus wilde absoluut niet groter! Ik heb totaal geen last gehad van bij werkingen GELUKKIG. Geen pijnlijke of jeukerige borsten wat ik daarvoor wel had. Over mijn nieuwe menstruatie cyclus kan ik jammer genoeg nog niets zeggen maar ben over deze pil zeer te vreden! Ik was ook erg bang na dat ik deze reviews had gelezen maar door toch gewoon te proberen vond ik deze pil heel erg fijn. Hij is makkelijk mee te nemen en je ziet niet meteen dat het een anticonceptie pil is. heel erg handig te gebruiken tot nu toe nog geen op of aan merkingen

29-04-2012 | Vrouw | 17
ethinylestradiol / drospirenon
Het innemen van deze pil is gemakkelijk, de verpakking met de weekdagen is heel makkelijk te volgen en ben er ongeveer drie maanden tevreden over geweest. Ik ben wel van een kleine b cup naar een grotere c gegaan en 3 kilo verdikt. Ik heb door die pil paarse striemen gekregen op mijn achterwerk en borsten.. Ben er nu totaal niet meer tevreden over, ze zeiden dat ik erdoor [lees meer...]zou afvallen wel mooi niet..

10-08-2020 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik heb ongeveer 5,5 jaar aan de Microgynon 30 gezeten. De reden dat ik aan een andere pil wilde is omdat ik standaard hele grote puisten op mijn kin had en ze op geen enkele manier weggingen en dat was beschamend en het deed ook pijn aan mijn kin. Toen besloot ik met mijn huisarts de Zoely te nemen. Helaas was die niet leverbaar. Daardoor kwam ik terecht bij de Yaz 24+4 (0[lees meer...],02/3). Deze pil heb ik een kleine drie weken geprobeerd maar dit was niet te doen. Ik was intens humeurig en voelde me vreselijk. Ik dacht eerst dat mijn depressie terug aan het komen was maar gelukkig realiseerde ik me al snel dat het door deze pil kwam. Naast dit gingen mijn puistjes ook niet weg maar ook al deed het dat wel kon ik met het humeur niet leven. Vervolgens ben ik over gegaan naar de Mercilon (0,02/0,15) maar ook deze heeft niks goeds voor mijn huid gedaan. Ik heb tijdelijk huidantibiotica gehad in de vorm van een soort vloeistof maar als ik hiermee stopte kwam het gedoe weer terug. Ik zoek dus nog een oplossing..

09-04-2020 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Dus nu is het dag 25 ( 1ste placebo pil) en heb ineens kei veel puisten. Ik heb wel geen last van bijwerkingen en ook geen buikpijn, wat goed is. Bloedverlies is er nog niet , maar denk dat dat na een paar dagen wel komt. Ik heb wat pijn aan mijn longen/ of hart , maar kan dat door de pil zijn? Denk van niet.

22-03-2020 | Man | 19
Acne/puistjes
Ik begon een week geleden met de yaz, ik kan zeggen dat mijn menstruaties veeel minder heftiger zijn maar wel langer duren ( vroeger 3 dagen nu 5-6) , ook mijn gezicht is al beetje beter geworden , de huid is niet meer zo vettig, de puistjes gaan beeetje weg maar nog niet helemaal. Wel enige minpunt tot nu toe , ik heb echt veel last van hoofdpijn, ( en beetje borstpijn al[lees meer...]s ik aanraak, maar niet zo storend)wat irritant is. Maar we zullen zien hoe het werkt, het is nog maar het begin. Ook nog over hoge libido, bij mij is het wat verhoogd, terwijl meisjes zeggen dat bij hun het juist vermindert is. Maar nogmaals, het is maar een weekje , zal binnen 2-3 weken nog iets zeggen.

06-10-2014 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / drospirenon (20/3/3mg)
Ik had eigenlijk vooral een vraag, ik ben 19jaar en heb in het laatste half jaar al zeker 4verschillende pillen gehad bij de laatste was ik echt het slechtste af, heel vaak doorbloedingen, onregelmatig, buikpijn, verminderd libido maar vooral heel veel bijgekomen. Nu heeft de dokter mij deze pil voorgeschreven maar na alles wat ik gelezen heb twijfel ik of deze pil wel gaa[lees meer...]t werken. Het bijkomen zat ik echt mee in en ik hoopte dat dit over ging gaan met een nieuwe pil, is dat mogelijk bij deze pil of ga ik gewoon hetzelfde blijven hebben?

01-10-2014 | Man | 19
ethinylestradiol / drospirenon
Heb deze pil jaren genomen maar kon inderdaad mijn pil ook niet doornemen. Mijn beslissing om te veranderen van pil kwam door het opkomen van enorme hoofdpijn tijdens mijn maandstonden het laatste half jaar. 2 maanden geleden ook een tussenbloeding gehad terwijl ik ze perfect innam. Voor mij heeft Yaz dus afgedaan bij deze. Toen ik naar de huisarts ging zei hij ook dat dit[lees meer...] een nieuwe pil is, heel duur en eigenlijk niet beter dan de andere anticonceptiepillen. Hij zei me ook dat de pil die hij mij nu voorqchrijft niet zal zorgen voor gewichtstoename, terwijl dit bij Yaz wel was... Yaz helpt ook niet tegen pijnlijke maandstonden...