Ervaringen met YAZ 24+4

ethinylestradiol / drospirenon

blaasontsteking urineweginfectie migraine

06-08-2023 | Vrouw | 34
Menstruatiepijn
Ik zelf slik de pil yaz 24+4 en het bevalt me niet, ik wilde het graag nog een keer proberen. Ik slik het bijna een maand en maak de strip af en dan stop ik ermee. De pil is gewoon troep.. ik word er al heel snel emotioneel van, veel puistjes en angstiger van. Gewoon niet fijn en heel ongemakkelijk! Nu na denken wat ik het beste kan doen. De hormoon spiraal voelde [lees meer...]ik me toch iets beter bij , alleen in het begin dan weer lang ongesteld en buikpijn. Ik denk zelf dat het door de fybromyalgie komt helaas! Goed over nadenken dus!

09-06-2023 | Vrouw | 33
Hoofdpijn
Ik heb vaak last van hoofdpijn. Via de huisarts is mij vertelt dat ik mogelijk PMS heb en dat deze pil hierbij zou helpen. Zelf heb ik colitis ulcerosa, maar dit zou ECHT geen probleem moeten zijn om deze pil te gebruiken. Maar na inname van de pil waren de symptomen verschrikkelijk; hevige buikpijn, vermoeidheid, zware hoofdpijn, non-stop naar de wc ect. Het hele lijstje [lees meer...]kwam voorbij. Maar de huisarts zei dat de symptomen zouden ophouden. Mijn colitis was perfect voor deze pil, maar nu zit ik op ontstekingswaarden van 4.000 (mega hoog!). Mijn (ziekenhuis)dokters beweren nog steeds dat dit geen verbinding heeft, maar ik STOP toch echt met deze pil. Wat verschrikkelijk was dit. Nu lees ik ook Amerikaanse onderzoeken en moeten mensen met darmproblemen of bv. hartproblemen hiermee opletten of juist niet innemen. Mijn klachten blijven nog aanhouden en moet ik nu over naar een nieuw behandelplan voor mijn darmen. Erger kan gewoon niet :(

21-01-2023 | Vrouw | 36
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik slik het nu een kleine week, voor mijn pms, maar ik ben er zo beroerd van. Misselijk, spierpijn, hoofdpijn, het totale ‘griep’ gevoel. Ga er ook meteen mee stoppen. Dan liever de pms klachten. Jammer wel, want had mijn hoop gevestigd op deze pil.

11-03-2021 | Vrouw | 16
Menstruatiepijn
(Ik ben nu 16) Ik gebruik deze pil vandaag voor de 11e dag, ben overgestapt naar een andere pil omdat ik van de andere misselijk werd. Wat een hel, ik heb morgen alweer een afspraak bij de dokter want ik wil er zo snel mogelijk vanaf . De bijwerkingen bestaan voor mij uit: misselijkheid, hoofdpijn, depressieve buien, huilbuien, neerslachtigheid, lichtgeraaktheid, voelen a[lees meer...]lsof ik ongesteld ben, geen motivatie hebben en zelfs hyperventileren. ik hoop dat ik er morgen meteen vanaf mag want ik voel me echt wanhopig.

05-07-2020 | Vrouw | 41
ethinylestradiol / drospirenon (20ug/3mg)
Eerst gestart met microgynon 30, na een paar dagen hield ik zoveel vocht vast dat ik een paar kilo zwaarder was en helemaal opgeblazen was. Toen over op de yaz. Vocht was zo weg gelukkig, maar wat voel ik me verder ellendig. Humeur als een draak en zo verschrikkelijk moe en futloos. Ik ben ook schildklier patiënt, dus dacht eerst dat mijn waardes niet goed waren, maar dat [lees meer...]is allemaal ok. Gelukkig mag ik over 2 weken stoppen en hoef ik daarna nooit meer aan de pil. Wat een drama is dit zeg.

09-11-2017 | Vrouw | 51
Overgang
Ten einde raad via de gynaecoloog met de Yaz gestart om zo de overgang wat aangenamer te maken. Wat een ellende! Met name de moodswings zijn echt vreselijk. Van een piepklein lontje naar helemaal geen lontje meer. Huilbuien, vreselijk onredelijk zijn bij de kleinste dingen en ruzie zoeken. Eigenlijk met mezelf geen raad meer weten. Op advies van arts per direct gestopt en [lees meer...]nu op zoek naar het volgende alternatief. Yaz24+4 is voor mij duidelijk geen (tijdelijk) oplossing...

10-09-2017 | Vrouw | 28
ethinylestradiol / drospirenon (20ug/3mg)
Vreselijk!!! 2 jaar lang geen zin hebben in seks. Terwijl je vriend dit wel heeft. Constante afwijzing, niet opgewonden worden, denken dat je aseksueel bent, onzeker zijn over dat je niet normaal bent op t gebied van seks. En mijn vriend? Die moest dit maar accepteren. Onzeker over de relatie, alles. Voor mij nooit meer de pil!!!!! Tevreden over ladycomp, sponsor je de zor[lees meer...]gverzekering/overheid ook gelijk niet meer met de kosten vd pil. 2 vliegen in 1 klap! Ik raad het iedereen aan, wees zuinig op jezelf en stop er geen hormonenrommel in!

22-05-2016 | Vrouw | 28
Menstruatiepijn
Begonnen aan de yaz op aanraden van de huisarts. Had last van overbeharing in het gelaat, erge moodswings irl met mijn menstruatie en een zware menstruatie. Voor mijn humeur werkte het perfect en ook mijn menstruatie werd VEEL minder heftig, de enige voordelen. Voor de overbeharing deed het niets. Minpunten: je gehele libido verdwijnt; oorklachten, suizen sinds het gebruik[lees meer...]; enorme jeuk, over mijn hele lijf! ( meerdere malen voor bij de huisarts geweest maar die beweerde dat het absoluut niet door de pil kon komen en lachte me gewoon uit); kramp in armen en benen; droge ogen; vocht bultjes in het gezicht ( geen puistjes); Onverklaarbaar gewichtsverlies ( 25 kilo over een periode van een half jaar?!). En zo vergeet ik er vast nog een aantal dingen. Voor bovenstaande klachten regelmatig bij de huisarts geweest en dan vooral voor de jeuk. Huisarts deed het eerst af met; het zit tussen je oren en na enig aandringen stuurde zij mij door naar een dermatoloog. Op de vraag of het door de pil kon komen was het antwoord van beide duidelijk; nee. Na een jaar onder behandeling van de dermatoloog te zijn geweest, heb ik besloten toch te stoppen met de pil. Ik ben nu 5 weken gestopt en de klachten nemen langzaam aan af. De jeuk is EINDELIJK zo veel minder. Luister naar je lichaam en jezelf... Voor mij geen pil meer....

01-02-2016 | Vrouw | 27
ethinylestradiol / drospirenon (20ug/3mg)
Begonnen met deze pil op aanraden van de gynaecoloog omdat de Meliane ook niet goed werkte. Kreeg er meer puisten van dan normaal en voelde me niet lekker. Na een week Yaz genomen te hebben naar spoed moeten gaan: symptomen van bloedklonter in longen plus onrustwekkende scan. Na vier onderzoeken op twee uur tijd bleek het niet om een bloedklonter te gaan. Ik werd naar huis[lees meer...] gestuurd, maar lag wel meer dan een week plat op de zetel, geen energie en nog steeds korte ademhaling (longinfectie). Niet lang erna kreeg ik vaak last van duizeligheid, misselijkheid 's morgens, een gevoel van algemene zenuwachtigheid dat maar niet weg ging. Bovenop dan nog eens heel lang menstrueren. Zonder pil duurde het zelfs minder lang. De tweede maand was de misselijkheid weg, maar ik kon de dagen dat mijn buik niet als een ballon opgezwollen was op één hand tellen. Toen begon de migraine ook: 1x per maand, 2x per maand en daarna om de zoveel tijd aura zien met bonzende hoofdpijn als gevolg, pillen hielpen er niet aan. Ben in het midden van een strip gestopt, omdat dit voor mij echt wel de druppel is. Geen pil meer voor mij...

20-10-2015 | Vrouw | 48
ethinylestradiol / drospirenon (20ug/3mg)
Lees het verslag van de Amerikaanse FDA, dit is werkelijk een gevaarlijke pil die verboden zou moeten worden.Indien u deze slikt absoluut opzoeken!!!schokkend!!!

18-06-2015 | Vrouw | 16
ethinylestradiol / drospirenon (20/3/3mg)
Begin je als 16 jarige aan de pil om je cyclus te reguleren voor de zomer, omdat je vrijwillergswerk gaat doen in een arm land. Beland je na anderhalve maand in het ziekenhuis met een heel heftig trombosebeen. Als ik er later bij was geweest had ik het niet overleefd zei de arts. Dit alles doordat ik aan de Yaz begon. Deze soort anticonceptie pil heeft een dubbel verhoogd[lees meer...]e kans op trombose blijkt later.

26-05-2015 | Vrouw | 45
ethinylestradiol / drospirenon (30/3/3mg)
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik heb deze anticonceptie 2 maanden geslikt. Kreeg last van trekkingen in de kuiten die langzaam omhoog trokken naar de boven benen. Begin mei in de avond heftige hartkloppingen, benauwdheid, misselijkheid, braken, duizeligheid en zwakte. Op de e.h. terecht gekomen, ecg en bloeddruk gemeten 104/145, ze zijn vergeten bloed af te nemen i.v.m. aantonen hartaanval (slordige fo[lees meer...]ut volgens cardioloog), soms aanval op ecg niet te zien. Loop nu bij cardioloog op verdenking hartaanval en wordt nader onderzoek gedaan. Moest direct stoppen met de anticonceptie! En via de huisarts naar gynaecoloog verwezen voor het oplossen v.h. probleem waar ik deze pil voor heb gekregen.

12-05-2015 | Vrouw | 22
ethinylestradiol / drospirenon (20/3/3mg)
Ik slik nu al een poosje de YAZ en merk een enorm verschil in mijn algemene stemming, heb nergens meer zin in en voel me enorm lusteloos. Blijkbaar komt dat veel voor. Ik ga mijn huisarts zo snel mogelijk contacten zodat ik kan stoppen met deze slechte pil. Voelen anderen zich ook zo slecht door deze pil?

07-10-2014 | Vrouw | 50
ethinylestradiol / drospirenon (30/3/3mg)
Maagklachten
Wijlen mijn lieve vrouw nam paar jaar Pantazol dan Zantac dan Nexium ongeveer 7 jaar daarna kwamen ernstige problemen -maagkanker. Dr.Vogel: sap van biologisch aardappel op nuchtere maag 2 a 3 maanden, klachten weg na paar weken verbetering. Aardappel ca 6 a7 cm groot. Lieve groeten, Mate B. P.S. Mijn vrouw was verpleegkundige 20 jaar ICC 21 jaar CCU, zij was ec[lees meer...]hte workoholic, ze geloofde in regulaire medische wereld, want ze was zelf zeer ijverig, honderden levensduur gered.Zij geloofde de docter. Laat U niet met de tabletjes wegsturen, vraag een onderzoek. Lees over Nexium. Nexium kan maagkanker verbergen! Sterkte

06-05-2014 | Vrouw | 26
ethinylestradiol / drospirenon (20/3/3mg)
Erg veel last van bijwerkingen: misselijkheid, braakneigingen, pijnlijke borsten, tussenbloedingen en vermoeidheid. Daarnaast erg humeurig. Voordat ik aan deze pil begon (daarvoor 4 maanden geen hormonen slikte) voelde ik me op en top fit, vrolijk en verreweg van chagrijnig. Ik heb in het verleden ook andere soorten pillen geprobeerd, maar mocht allemaal niet baten. Wat ee[lees meer...]n troep is dit zeg! Voor mij heen Yaz meer.

07-09-2013 | Vrouw | 41
ethinylestradiol / drospirenon
Longembolie
Mijn zus is kortademig van deze pil geworden en ligt nu in het ziekenhuis met een longembolie, net als vele anderen lees ik hier op de site. ik raad gebruik dus sterk af.