Zoely

estradiol / nomegestrol

Overgang (2 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (0 meningen)

16-10-2019

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Ik heb van de huisarts de zoely een tijdje geleden voorgeschreven gekregen omdat ik niet goed reageerde op de andere pil die ik heb gehad. Ik heb nooit problemen gehad met deze pil en hij heeft voor mij altijd goed gewerkt. Weinig last van bijwerkingen, geen doorbraakbloedingen, niet zwanger.
21-12-2017

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Perfecte pil voor mij! Eerst andere pil gehad, maar hier werd ik heel emotioneel en chagerijnig van. Deze pil door de huisarts geadviseerd en nooit meer klachten gehad. Het enige nadeel is dat iedereen er anders op reageert. Mijn zus heeft deze ook en zij wordt niet ongesteld en ik wel, waardoor je wat onzeker wordt over de werking, maar tot nu toe werkt het nog prima. Ver[lees meer...]der geen emotie schommelingen meer en geen last van bijwerkingen. Ik kan deze pil echt aan iedereen aanbevelen. Wordt niet volledig vergoed door je zorgverzekering, maar dit zou je dan even moeten navragen bij de zorgverzekeraar. Je moet hem elke dag innemen en dat is voor mij de enige reden om misschien ooit te veranderen van anticonceptie, maar qua werking/bijwerkingen is dit een hele goede pil en zeker een goede oplossing voor vrouwen die snel last krijgen van hormonen/emoties.
13-07-2019

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Ik heb deze pil nu ongeveer een jaar in gebruik gehad. Ik merkte bij het slikken van deze pil in het begin vooral stekende hoofdpijn. Maar ook op langere termijn depressieve klachten 2 weken voor de menstruatie (normaal nergens last van want ik ben een positief en vrolijk persoon). Pijnlijke borsten die langer aanhouden zonder enkele reden. Ook erg vermoeid. ( ik ben 20[lees meer...] en heb een 9-5 baan) Hiervoor had ik de microgynon 30. Voor mij was deze wel erger qua klachten maar ik vond de zoely ook niet de juiste pil die ik zoek. Nu zit ik aan een merk preparaat van de lovette (orginele lovette net als zoely zijn vaak ook niet op voorraad meer helaas dit maakt degelijk verschil door de hulpstoffen...) 100 microgram levenorgestol en 20 microgram ethinylestradiol. Ik zit nu op dag 2.... klinkt raar maar voel me al een stuk meer mezelf. Nu even 3 maanden afwachten....
14-11-2017

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Al jaren aan de gewone pil geweest. Als kind zijnde altijd al migraine(met aura) patiënt. Kon me herinneren dat ik toen ik met de gewone pil begon ook altijd misselijk was. Paar maand geleden de mini pil geprobeerd, toen was ik zo misselijk dat ik dacht dat ik zwanger was. Tot nu toe (2 maanden) wel tevreden met de zoely. Er is alleen geen onderzoek naar trombose gedaan en[lees meer...] dit vind ik best wel beangstigend. Ik was vorige maand zeker een week of langer misselijk. En het begint nu weer. Is wel lastig, maar kan wel gewoon alles eten. Qua menstruatie; niet ongesteld geworden tijdens de 4 stop dagen. Daarna een week lang een rare drupjes bloeding. Ik bloed normaal altijd wel meer dan anderen. Dus dit stelt niks voor. Maakt me wel onrustig. Wel veel krampen! Kan zijn dat ik wellicht endometriose heb (meerdere artsen hebben gekeken). Dus dat zou het kunnen zijn. Normaal heb ik dag 1 en 2 enorm pijnlijke krampen. En nu hield het echt dagen lager aan, en er kwam 1 drupje bloed. Heel vervelend. Maarja nogmaals. Opzich best tevreden... waar blijft de mannen pil.
03-05-2016

29-01-2018

Zoely (estradiol / nomegestrol)

In de 2 jaar dat ik deze pil geslikt heb, niet meer ongesteld geworden, geen last meer gehad van emotionele schommelingen en 4 kilo afgevallen. Wel veel last gekregen van Acne en toenemende haargroei wat erg vervelend is. Uiteindelijk is dat ook de reden geweest dat ik ermee ben gestopt. Verder geen verkeerde pil.
12-06-2018

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Sinds 4 maand gebruik ik de Zoely pil. De eerste 2 maanden moest mijn lichaam erg wennen maar nu ben ik super tevreden! Ik heb geen stemmingswisselingen meer, voel me goed en heb geen enkele klacht van deze pil. Voorheen van allerlei anticonceptie geprobeerd en elke keer kreeg ik last van stemmingswisselingen, hoofdpijn, libidoverlies en futloosheid. Na lang zoeken heb ik [lees meer...]eindelijk een pil die bij mij past. Daarom vond ik het de moeite waard deze recensie te schrijven.
07-02-2018

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Na maanden tobben en zoeken ben ik de Zoely pil gaan proberen na jaren geen anticonceptie te hebben gebruikt. Dit is de eerste pil die redelijk valt zonder extreme bijwerkingen. Wellicht moet mijn lichaam wennen maar ik ga de strip afmaken!
21-12-2016

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Ik kan erg slecht tegen hormonen, maar hier heb ik 0 problemen mee. Erg fijn in gebruik, en op 3 keer na (in 21 maanden) niet meer ongesteld
10-08-2016

Zoely (estradiol / nomegestrol)

niet meer ongesteld en af en toe emotioneler als normaal
04-12-2017

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Afgelopen 1,5 jaar aan het expirimenteren geweest met de pil. Ik had steeds bijwerkingen zoals depressie en geen libido meer. Elke keer geswitched, totdat mijn huisarts mij Zoely adviseerde, om nog 1x te proberen. Dat ongeveer 3 maanden gedaan en toen weer afgehaakt. Had ik misschien niet moeten doen en had ik nog last van die andere pillen. Toen brak de zomer weer aan, [lees meer...]en ben ik in juni 2017 weer begonnen met de Zoely, met de intentie om even de zomervakantie door te komen en dan weer te stoppen. Ik heb trouwens altijd ook hele zware menstruatie, zware buikkrampen etc. Dus stiekem miste ik de pil wel een beetje. Eenmaal 2 maanden verder, beviel het mij eigenlijk wel, beter als de keer ervoor, zowel kwa depressie als libido. Nu 6 maanden verder, moet ik zeggen dat mijn libido toch weer wat minder is, ook last van droogheid, moet wel echt glijmiddel gebruiken om het aangenaam te maken. Kwa depressie helemaal geen last, voel me echt goed. Ben wel 5 kilo aangekomen, weet niet 100% zeker of dat door de pil komt of door de laatste tijd veel te hebben gesnoept. De laatste keer dat ik ongesteld was, was het heeel weinig, kon nog net een mini tampon gebruiken. En ik zou nu eigenlijk ongesteld moeten zijn, maar niet geworden, wel krampjes, het gevoel "alsof" ik ongesteld ben, maar geen druppeltje! Over het algemeen dus verder ik tevreden. Slik liever niets, maarja bevalt me stiekem toch wel goed !! dus DIKKE aanrader.
27-09-2018

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Sinds ik de Zoely gebruik verlies ik bijna 3 weken per maand bloed. Het begint met wat druppeltjes en wordt steeds erger. Mijn menstruatie duurt ongeveer 8 a 9 dagen, dus ook erg lang. Het komt er dus op neer dat ik hooguit 5 a 6 dagen per maand geen bloedverlies heb.. Helaas is de Zoely op dit moment de enige anticonceptie die helpt en die ook nog eens zorgt dat ik niet [lees meer...]belachelijk veel bloed verlies, want dat is wel minder nu in de menstruatieweek. Hiervoor had ik namelijk aan een tampon en maandverband niet genoeg, ik lekte bijna dagelijks door...
31-08-2019

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Onwijs tevreden over deze pil, geen bijwerkingen meer van de pil sinds in met de zoely gestart ben. Geen zweet aanvallen, geen depressiviteit, geen vaginale klachten meer ik voel mij erg goed bij deze pil!
04-08-2018

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Na de mycrogynon 20 en de mycrogynon 30 overgestapt naar de zoely. De eerste maanden ging het heel goed met de zoely. Weinig bijwerkingen alleen iets gespannen borsten. Echter na een aantal maanden (7/8 maanden) beginnen mijn borsten steeds meer zeer te doen en ook frequenter. Waar het eerst een paar dagen per maand was, was het nu dagelijks. Daarbij voelden ze hard en[lees meer...] gespannen aan en belemmerde het mijn nachtrust. En ook overdag waren mijn borsten continu zwaar en opgezet en deed het zeer als er per ongeluk iets tegen aankwam. Daarbij kreeg ik tintelingen in mijn linker arm. En zware benen. Daar de bijwerkingen zich opbouwden had ik niet gelijk door dat het door de pil kwam. Een aantal maanden doorgesukkeld en op den duur besloten helemaal te stoppen. En sindsdien helemaal geen klachten meer.
24-08-2018

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Overgestapt van Microgynon 20 naar zoely omdat ik bij Microgynon last had van stemmingswisselingen, een lager libido en migraine in de stopweek. Daar heb ik bij zoely geen last van en voelde me er eigenlijk heel goed bij. Het enige grote nadeel bij mij is bij deze pil dat ik heel moeilijk of helemaal geen orgasme meer krijg. Soms helemaal geen gevoel, soms waa het fijn en [lees meer...]d a n was het gevoel ineens weg of soms was het heel fijn maar kwam het gewoon niet tot een hoogtepunt. Vind dat toch echt een dooddoener voor mijn seksleven en dat is voor mij toch echt een reden om te stoppen met zoely. Ga nu overstappen naar mercilon.
07-07-2019

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Deze pil is echt super fijn! Eindelijk een pil met geen enkele bijwerking, en dit terwijl ik sle heb en depressie patiënt. Ik slik deze pil nu al een aantal jaren en kan deze iedereen aanbevelen. Jammer dat deze pil nog zo prijzig is, hopelijk wordt het in de toekomst goedkoper zodat 't ook voor vrouwen die het minder breed hebben betaalbaar wordt.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum