Ervaringen met Cerazette (minipil)

desogestrel

16-05-2022 | Vrouw | 37
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na bloedarmoede te hebben gekregen van mijn hevige menstruatie Ben ik op deze pil gegaan Delamonie . In het begin 3maanden lang bloedverlies heel erg lastig maar nog altijd beter dan hevig.Naar pas 3maanden kwam langzaam de boel tot rust .De op vliegers en hevige bloedingen waren eindelijk over.de ijzer tabletten hebben de bloedarmoede ook weg gekregen.Ben erg blij met dez[lees meer...]e pil omdat ik geen hevige bloeding meer heb er is wel niet veel regelmaat maar daar is prima me te leven.

19-01-2021 | Vrouw | 25
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Minimaal 3 maanden proberen, dan zullen de meeste klachten ophouden! Na jaren lang zoeken naar de juiste pil heb ik hem eindelijk gevonden. Ik heb zeer hevige menstruaties waardoor ik alleen de dag door kwam met zware pijnstillers en stollingsmedicatie. Ik heb diverse pillen geprobeerd, maar van allen kreeg ik depressieve klachten. Bij de minipil geen enkel probleem gehad.[lees meer...] Ik voel me erg goed, stabieler juist dan normaal. Mijn PMS-klachten zijn veel minder geworden en ik bloed niet meer. De eerste drie maanden was zwaar, want ik heb maar 14 dagen in totaal gehad waarop ik niet bloedde.. Soms heviger dan andere dagen, maar nooit zo heftig als mijn normale menstruatie. Vlak voordat de derde maand zou ingaan stopte het bloeden en het is niet meer gestart. Heerlijk dat ik niet meer om mijn menstruatie hoef heen te plannen, en me ook nog eens goed voel! Wat een verademing.

22-10-2020 | Vrouw | 47
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Omdat ik lang (10-tal dagen) en veel (heel vaak doorlekken zelfs bij grootste tampon en nachtmaandverband) menstrueer, wou ik op aanraden van de gynaecoloog, na puur natuur, combinatiepil, spiraal de minipil ook eens proberen. Ik heb ze nu net een maand genomen en heb vaak last van jeuk over mijn hele lichaam (zonder bultjes) laatst bij de kapper werd ik bijna gek van de [lees meer...]jeuk op mijn hoofd wat ik nooit eerder had! Na lang nadenken kwam ik bij deze pil uit hoewel het niet zo expliciet in de bijsluiter staat! Dus na hier een gelijkaardig verhaal gelezen te hebben, denk ik echt dat het door die pil komt en stop ik er maar mee!

13-10-2019 | Vrouw | 36
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik heb al een hele geschiedenis in mijn zoektocht naar passende anticonceptie. Maar met deze pil de meeste klachten. Continu vaginaal bloedverlies, vermoeidheid, gestresst en prikkelbaar. De werking is verder wel goed, maar veel bijwerkingen helaas.

01-01-2019 | Vrouw | 50
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Met Cerazette begonnen als voorbereiding op myomectomie. Geen bijwerkingen, totdat ik hevige doorbaakbloeding kreeg en 1 week stopte. Daarna weer begonnen met Cerazette en binnen een week heftige bijwerkingen, waaronder symptomen vergelijkbaar met subarachnoïdale bloeding. Gelukkig niks te zien op CT-scan. Met cerazette gestopt en binnen 24 uur nauwelijks nog klachten.

27-02-2018 | Vrouw | 39
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Rond 2000 al begonnen met slikken van deze pil omdat ik enorme bloedingen had. Soms wel 6 weken aan een stuk. Gestopt ivm kinderwens. Daarna toch weer moeten beginnen omdat operaties aan baarmoederslijmvlies niet het gewenste resultaat hadden. Vanaf het moment dat ik de cerazette ben gaan slikken geen bloedingen meer gehad . Enige bijwerkingen waren acne (vooral op rug)[lees meer...] en gewichtstoename ( 5 kg) verder nooit ergens last van gehad . Ondertussen kunnen stoppen door baarmoederverwijdering anders had ik deze pil nog vele jaren doorgeslikt.

26-08-2016 | Vrouw | 40
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Cerazette is mijn laatste hoop. Op de pil reageer ik fel, na bevalling van dochter mirena spiraal gehad, daar kreeg ik hormonale migraine van en schimmelinfecties, nuvaring na een week moeten uithalen wegens vreselijk veel jeuk, pijnlijke borsten, misselijk. Nu ben ik 10 dagen met cerazette bezig en heb al 5 dagen last van een schimmelinfectie die maar niet wil overgaan

14-04-2015 | Vrouw | 28
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik gebruik Cerazette nu anderhalve maand. Ik heb sindsdien geen normale maandstonden meer gehad, wel regelmatig wat bloedverlies maar zeer weinig. Op zich vind ik dit niet erg vervelend, behalve dat het zo onverwachts komt telkens dat ik al enkele keren bloed in mooie lingerie had. Ik heb wel nog een heel vervelende bijwerking i.v.m. bloedverlies. Mijn vriend en ik wonen n[lees meer...]iet samen en ik slaap 1 maal per week bij hem. Wij hebben dan altijd enkele keren betrekking met elkaar. Sinds ik die pil gebruik, heb ik ALTIJD de eerste keer dat we betrekking hebben bloedverlies. Ik vind dit enorm vervelend. Voor de rest merk ik ook meer acné op. Geen andere bijwerkingen tot nu toe. Mijn libido is niet afgenomen, waar ik me het meeste zorgen over maakte toen ik met deze pil startte.