Cerazette (minipil)

desogestrel

Bij  MigraineX

02-04-2019

Cerazette (minipil) (desogestrel)

na heel wat jaren van alles uit proberen .van spiraal tot implanon tot allerlei pillen .ben ik nu sinds een week begonnen met deze pil tot nu toe so far so good .geen migraine tot nu .ik had die paar per week .mijn gevoel begint weer normaal teworden .ik hoop dat het zo blijft šŸ˜
30-08-2017

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Met een 'gewone' pil heb ik veel te veel hormoon schommelingen waardoor ik maandelijks aura migraine aanvallen had en hierdoor steeds 2 dagen op bed lag. Sinds Cerazette heb ik haast geen migraine meer, een enkele keer per jaar. Zo ver ik kan achterhalen heb ik geen bijwerkingen. Ik voel me goed, heb voldoende libido en geen stemmingswisselingen of depressies.
25-06-2014

09-09-2013

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Beste lezer, na het stoppen met de Diane35 ivm veel bijwerkingen ben ik begonnen met Cerazette. Dit omdat ik migraine heb met aura. Ik dacht beter uit te zijn maar dit was niet waar. De eerste maand ging het prima en voelde me goed. Wel viel het me op dat ik veel vocht vasthield. Na deze maand kreeg ik last van wisselende stemmingen, erge pijn in mijn kuiten en benen, kwam[lees meer...] veel aan, kreeg veel puistjes in mijn gezicht en op mijn rug en armen en voelde me helemaal niet lekker in mijn vel. Dit heb ik verder nooit want ik eet goed, beweeg veel, drink niet en rook niet. Na 2 maanden was het niet meer te houden. Ik merkte dat mijn lichaam niet meer kon. Was erg moe van de pil. Ik stopte met de pil en de klachten verdwenen als sneeuw voor de zon. Nu heb ik de Lovette een zeer lichte pil. Het gaat veel beter, minder vaak migraine, kom geen kilo's aan, super mooie huid. De cerazette vond ik vooral vervelend omdat je geen stopweek hebt, je merkt toch dat je lichaam daar raar op reageerd.
11-12-2012

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Ik gebruik dit nu ongeveer 6 maanden en ben erg tevreden over deze pil. Voorheen heb ik allerlei conceptie geprobeerd waaronder de prikpil en de nuvaring en ontelbaar verschillende pilsoorten. Ik had heel veel last van migraine. Sinds ik deze pil slik is het nooit meer voorgekomen. Ook erg prettig dat je niet ongesteld word en je deze pil iedere dag moet slikken, ik lees v[lees meer...]eel mensen die doorbraakbloedingen hebben en mijn dokter waarschuwde mij hier ook voor. Hij gaf als tip de pil te slikken op de eerste dag dat je je "laatste" menstruatie hebt en mij heeft dit geholpen. Al 6 maanden vrij van alle vervelende maandelijkse menstruatieklachten.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum