Ervaringen met Cerazette (minipil)

desogestrel

14-10-2023 | Vrouw | 47
Premenstrueel syndroom (PMS)
3 maanden geslikt, in het begin snel geïrriteerd dat ging later beter. Door deze pil veel minder zin om iets te ondernemen, me overal toe moeten zetten, terwijl ik dat normaal niet heb. Veel meer last van mijn gewrichtspijn. Had niet meer maar niet minder last van mijn migraines. Ben er mee gestopt, voel me niet prettig bij deze pil. Ga nu de zoelypil proberen

10-07-2023 | Vrouw | 43
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik heb de minipil iets langer dan 1 maand gebruikt. De eerste paar weken ging goed. Ik ben met de minipil begonnen op de 3e dag van mijn menstruatie. In het begin had ik wat last van gevoelige borsten en slapen ging minder goed. Ik werd elke nacht een paar keer wakker. Na 3 weken gebruik kreeg ik wat voor mij voelde als een menstruatie. 10 dgn lang bloeden en krampen met l[lees meer...]age rugpijn. Ik begin nu ook te merken dat ik iets wisselvalliger aan het worden was qua emoties. Dit icm met het slechte slapen maakt het voor mij niet te doen. Ze zeggen dat je 3 mnd moet volhouden maar dit kan ik niet volhouden op deze manier. Ik ben ermee gestopt. Ik had het voor pms en laag progesteronwaarde.

27-10-2022 | Vrouw | 39
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik heb deze pil 3 maanden geprobeerd, maar nu ga ik er toch mee stoppen. Ik heb altijd veel last van pms en sombere gevoelens voor de menstruatie dus ik wilde eigenlijk iets hebben waardoor mijn menstruatie weg zou blijven. Helaas is dat niet gelukt met deze pil. Ik begon deze pil te slikken begin augustus, ik merkte dat mijn humeur er niet beter op werd. Ik werd opvlieger[lees meer...]ig, emotioneel en erg moe. Tevens werd ik na 3 weken ongesteld en sindsdien heb ik bijna dagelijks bloedverlies gehad. Soms een paar dagen niet en dan weer paar weken achter elkaar ongesteld. Het is niet heel veel bloedverlies, maar wel constant. Aangezien je deze pil zeker 3 maanden moet slikken om het gewenste effect te krijgen dacht ik, ik zet toch door. Maar nu ik met de 4e strip ben begonnen voel ik me zo slecht dat ik er mee stop. Ik voel chagrijnig en heel erg down. Misschien dat het langer de tijd nodig heeft om goed te werken, maar ik zie dat echt niet meer zitten. Erg jammer want het was zo mooi geweest om niet meer / minder ongesteld te worden. Ik laat het nu even voor wat het is en ga over een tijdje wel weer op zoek naar een andere oplossing.

12-01-2020 | Vrouw | 36
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik wilde deze pil eens gaan gebruiken omdat hij minder bijwerkingen zou hebben. Ik heb wel desogetrel. Het ondermerk. Maar ik ondervind na bijna 3 weken gebruik wel weer bijwerkingen. Erg down gevoel vooral. Wat ik vaker heb bij de pil. Dus ik ga weer verder zoeken.

11-02-2019 | Vrouw | 31
Premenstrueel syndroom (PMS)
In 1 woord: WAUW! Ik heb in het verleden al vrij veel pillen gehad maar keer op keer had ik heel veel last van de bijwerkingen (stemmingswisselingen, acné, hoofdpijn) totdat ik daar helemaal klaar mee was. Toen ben ik overgestapt naar de koperspiraal, helaas was dit ook geen succes omdat hier hele heftige menstruaties van kreeg. Daarna heb ik een aantal jaar geen anti-con[lees meer...]ceptie gebruikt omdat ik er even klaar mee was maar omdat mijn menstruaties heel heftig bleven kreeg ik de mirena. Wederom geen succes (heel erg veel buikpijn/krampen) omdat deze werd afgestoten door mijn lichaam. Toen weer een tijdje niets gebruikt maar vanwege oestrogeendominantie en alle bijbehorende klachten (o.a. hevige stemmingswisselingen/PMS/Gewichtstoename-slecht afvallen) ben ik een paar maand terug op aanraden van de gynaecoloog met de mini-pil (cerazette) begonnen en wat een verademing! Al na een week merkte ik verschil! Ik had altijd gedurende de dag piek- en hele down momenten, dit is gewoon weg en dat is zo fijn! Ik voel mij zo goed! Ik heb weer zin om te werken, om te sporten, om sociale dingen te ondernemen. Tevens viel ik eindelijk weer af! Een bijwerking waar ik in de eerste weken wel last van had was lichte hoofdpijn (ong. 3-4 dagen per week) maar goed op te lossen met paracetamol. Verder heb ik gelukkig nergens last van gehad! Een nadeel kan ook zijn dat je deze pil elke dag om dezelfde tijd moet innemen.. al heb ik hier geen probleem mee want ik zet gewoon de wekker op mijn telefoon en als ik niet thuis ben neem ik hem mee, de pil is zo klein dat niemand het opvalt. Voor mij is deze pil echt de oplossing geweest!

12-09-2016 | Vrouw | 27
Premenstrueel syndroom (PMS)
Begonnen met Cerazette vanwege verschillende klachten. Ik had al een koperspiraal, maar omdat die niet helemaal beschermend was geweest in het verleden mocht ik van de huisarts tegelijkertijd cerazette nemen. Het resultaat was elke dag bloedverlies, op 2/3 dagen na. En totaal geen libido meer. Niet eens een beetje. Het had weinig positief effect op mijn pms klachten, maar [lees meer...]maakte het ook niet erger. Mijn huid knapte wel op. Minder acne. Dit weegt helaas niet op tegen de negatieve bijwerkingen. De huisarts raadde aan om dit medicijn minimaal 3 maanden te proberen, maar na 5 weken non stop bloeden ben ik het wel zat. Het heeft dus niet alleen effect op mij, maar ook op mijn partner, en ons seksleven of wat daar nog van over was.

13-03-2016 | Vrouw | 31
Premenstrueel syndroom (PMS)
dit is de laatste pil welke ik kon/kan proberen. Pil is voorgeschreven om pms en rug/bekkenpijn te verminderen. Sinds de start van de pil ineens migraine met aura. van de 28 dagen nu 22 dagen al aan het bloeden. Veel pukkels, extreem maar dan ook extreem moe, rugpijn door de continu menstruatie krampen, te weinig bloeden in combi met een droge vagina waardoor een tampon [lees meer...]onmogelijk is. Libido 0. depressief uit het niks. Gevoel hebben in coma te zijn...Alles horen en meemaken maar te moe en teveel pijn hebben om ook maar iets te kunnen. Zijn er meer mensen die deze klachten hadden en waarbij het na 3 maanden toch is verbeterd?

01-09-2014 | Vrouw | 39
desogestrel
Premenstrueel syndroom (PMS)
Eindelijk iets wat werkt voor mij, Na ongeveer 7 verschillende soorten pil.. de prikpil mirena koperspiraal en nuvaring werkt dit het best voor mijn klachten. Ik had al jaren een heel heftige bloeding elke maand en 2 weken allerlei klachten als migraine en overgeven, huilerig heel moe zijn en vreselijke buikkrampen dagenlang. Ben dus erg blij met de cerazette de eerste maa[lees meer...]nd werd ik nog ongesteld maar nu blijven de bloedingen gewoon weg! enige minpunt is dat ik iets ben aangekomen en veel pijnlijke borsten heb maar daar staat tegenover dat mijn klachten met 80 % verminderd zijn! Zeker een aanrader