ziekte

Premenstrueel syndroom (PMS)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor premenstrueel syndroom (PMS)

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: premenstrueel syndroom (PMS)

27-05-2020

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)
Premenstrueel syndroom (PMS)

Na lichamelijke en psychische klachten voorafgaan van de menstruatie en het vele en langdurig (1 tot 2 weken) vloeien gepaard met vele klachten tijdens de menstruatie was de Depo-Provera het enige wat goed hielp. Deze is door de ernst van de menstruatie en na het proberen van verschillende middelen al op jonge leeftijd voorgeschreven (leeftijd 15 a 16 jaar). Geen m[lees meer...]enstruatie meeren de psychische klachten bleven ook voor grootste deel weg. Alleen eens per 3 maand korte periode voor de volgende injectie lichte klachten. Weinig bijwerkingen gehad en erg positief over het middel. En ik verloor gewicht door de vermindering in eetbuien door hormoonschommelingen.
13-05-2020

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)
Premenstrueel syndroom (PMS)

Sinds de pubertijd kamp ik al met hevige pms-klachten, de mentale klachten zoals: depressiviteit, slapeloosheid, onrust etc. De pil (microgynon) zorgde ervoor dat de klachten afnamen. Na mijn bevalling van de 2e startte ik 2 maanden later weer met de microgynon, maar dit pakte niet goed uit. Ik voelde me depressief en kreeg zelfs paniekaanvallen. Iets waar ik nog nooit eer[lees meer...]der last van heb gehad. Ik stopte met de pil en de paniekaanvallen verdwenen vrijwel direct. Echter de pms-klachten bleven. Ik bezocht een specialist van Care for Woman en zei gaf aan dat ik pmdd had, aangezien ik maar 1 week per 4 weken klachtenvrij was. Ik probeerde een aantal homeopathische middelen. Gezond eten en elke dag een half uur wandelen/fietsen deed ik al. Maar dit zorgde niet voor een oplossing. Op advies van mijn specialist startte ik met Prozac. Ook dit hielp niet. Uiteindelijk toch weer gaan verdiepen in de pil en toen kwam ik bij de Yaz24+4-pil uit. Al in de eerste week dat ik deze pil slikte kwam ik tot rust. Waar ik eerst 5 uurtjes sliep, kon ik nu opeens 11 uur slapen op een dag. De vermoeidheid kwam er echt uit. Na een week kreeg ik weer meer energie en sindsdien voel ik me echt stukken beter, het is een wereld van verschil. Ik slaap beter, ben positiever en heb weer meer energie. Nog steeds zit ik rond mijn menstruatie minder goed in mijn vel, ben ik prikkelbaar en slaap ik onrustiger, maar ik zak niet meer zo diep in de put als eerst. Plus dat ik met dat weekje per maand gewoon rekening kan houden, omdat ik nu weet wanneer het komt. Qua bijwerkingen had ik in het begin wat lichte misselijkheid en mijn huid is erg droog geworden. Ik had al een droge huid van mezelf, dus moet nu wat extra smeren. Als je pms-klachten hebt en je wilt aan de pil, dan is deze pil zeker de moeite waard om te proberen. En start je na een bevalling weer met de pil, wacht dan even. 2/3 maanden na de bevalling is blijkbaar (hoorde ik achteraf van mijn specialist) een extra kritieke periode qua stemming. Extra hormonen toevoegen kan dan verkeerd uitpakken. Beter om dan nog even te wachten tot bijvoorbeeld 4-6 maanden na de bevalling als je klachten krijgt. Dit alles uiteraard in overleg met een specialist zoals een psychiater. Het lastige met deze klachten is dat bij iedereen weer iets anders werkt en dat je soms verschillende medicijnen moet uitproberen tot je klachten echt afnemen. Mij heeft het erg geholpen om me er zelf in te verdiepen, zodat ik actief mee kon denken met mijn specialist. Een huisarts is namelijk geneigd om anticonceptie voor te schrijven in deze situatie, waar een psychiater al snel met antidepressiva start.
12-03-2020

Prozac (fluoxetine)
Premenstrueel syndroom (PMS)

Ik ben bekend met PMS en Depressie. Gebruikte dit eerst alleen in de week voordat ik menstrueerde, omdat ik dan veel last had van klachten. Zo heb ik me heel wat maanden kunnen uithelpen, totdat die vervelende week gewoon opschoof naar de week dat ik menstrueerde en toen ben ik het dagelijks gaan gebruiken. Het werkt heel goed voor mij, ik voel me meer stabiel. Normaal [lees meer...]ontzettend piekeren en twijfelen. Kon mezelf echt gek in mijn kop maken soms. Heel ander persoon werd ik. Nu niet meer. Ook niet helemaal afgevlakt ofzo, gewoon meer in balans. Verder ben ik normaal iemand die veel zin heeft in seks, misschien zelfs abnormaal en dat is nu wel minder. Denk gewoon normaal zoals bij andere. En het klaarkomen gaat stuk lastiger. In het begin ook minder lekker, maar nu juist weer extremer als het dan eindelijk lukt.
05-02-2020

Primolut N (norethisteron)
Premenstrueel syndroom (PMS)

Ik heb primolut nu 10 dagen gebruikt tegen pms nooit meer Moe angstig depr en zelf agressie ik hoopte dat het me pms klachten zou verbeteren maar voel me zo slecht heb nergens zin in en ben angstig voor alles heb nu 3dagen niet ingenomen maar voel me nog steeds depri enz Volgens apotheek moet het binnen 3dagen weg zijn nou echt niet
23-01-2020

YAZ 24+4 (ethinylestradiol / drospirenon)
Premenstrueel syndroom (PMS)

Ik had enorm last van PM(D)S. Elk jaar en elke maand werden de klachten heviger en langduriger. Ik was minstens 13 dagen per maand depressief, nerveus, prikkelbaar, serieus 'van de kaart' en had last van overmatig zweten, krampen, opgeblazen buik, opvliegers en ijskoude rillingen. Het was zo erg dat ik echt de helft van de tijd mezelf niet was en PMS meer weg had van een p[lees meer...]sychose. Dankzij yaz is het leven weer draaglijk. Ik slik de pil door en heb geen cyclus en nauwelijks klachten meer. Voor mij echt een wondermiddel. De eerste 3 maanden waren zwaar, met helse krampen en hoofdpijn, maar dat zakte uiteindelijk weg en nu blijven al m'n klachten al een half jaar voor 99% WEG! (Nu ik dit schrijf kan ik haast niet geloven dat het pas een half jaar is. Het voelt echt alsof ik m'n leven terug heb.)
14-01-2020

Premenstrueel syndroom (PMS)

Ik heb inmiddels mijn derde mirena. Mijn pms klachten zijn duidelijk verminderd en nu kan het me helpen bij mijn overgang waar ik nog weinig last van heb. Het plaatsen is kort even pijnlijk, maar na paar uur vrolijk op de fiets. in de eerste maanden heb ik 2 a3 x migraine, daarna niet meer. ik verlies cyclisch bloed maar dat is een paar inlegkruisjes kortom heel tevred[lees meer...]en
12-01-2020

Premenstrueel syndroom (PMS)

Ik wilde deze pil eens gaan gebruiken omdat hij minder bijwerkingen zou hebben. Ik heb wel desogetrel. Het ondermerk. Maar ik ondervind na bijna 3 weken gebruik wel weer bijwerkingen. Erg down gevoel vooral. Wat ik vaker heb bij de pil. Dus ik ga weer verder zoeken.
31-12-2019

Premenstrueel syndroom (PMS)

Ik heb de pil nu 5 dagen geslikt maar ik ga er mee stoppen echt een rot pil . Heb sinds de eerste dag dat ik hem nam al heel erg last van misselijkheid en hartkloppingen , ik heb vandaag en gister ook mijn bloeddruk genomen en die is bijna 2 keer zo hoog als normaal . Ik voel me ook veel angstiger en slaap nog slechter dan normaal . De huisarts had deze pil voorgeschreven[lees meer...] omdat dit de eerste is die ze altijd voorschrijven maar het is echt troep snap niet dat ze dit geven !!!
26-11-2019

Escitalopram (escitalopram)
Premenstrueel syndroom (PMS)

Ik neem dit voor complex PTSS en PMDD (ernstige PMS). Ik slik dit nu 8 dagen en langzaam aan begin ik gewoon “normaal” te worden. Je moet effe door die eerste week door, die moet je vergelijken met een fikse griep, en dan na dag 6/7 voel je dat de bijwerkingen steeds minder worden. Lucht onwijs op. Ik neem het ‘s avonds want je kakt lekker in als het inwerkt (uur of 2). He[lees meer...]t naarst vond ik het niet kunnen ontspannen van m’n nek, dat moest ik heel bewust proberen te doen, maar lukte niet goed. Op dag 2 zat ik gewoon op de bank tv te kijken en werd opeens overvallen door intens en donker verdriet, gevoel dat ik al heel lang niet meer gehad had. Ik ben toen een rondje gaan lopen in de buitenlucht om even in het nu te blijven. Ik ging op dag 3 naar de stad om te winkelen en het was héél raar, maar ik reageerde bijna paranoïde op vreemde mensen. Ik was opeens heel bewust van de ruimte die ik innam en alsof ik zelf heel groot was en iedereen me zag. Net alsof de onbewuste angsten die ik normaal met rationaliteit en stoer doen weg kan drukken, nu zonder filter naar buiten kwamen. Maar ik bleef gefocust: het gaat weg, even schouders eronder, het wordt beter. Wat heel erg hielp deze dagen was heel veel wandelen, in je lijf blijven. Ik kom er nu langzaam achter hoe “normale” mensen zich voelen en ik kan beginnen met het herstellen van de relatie met mijn vriend en vrienden. Dit is zó’n rare gewaardwording en ik vind het wat onwennig. Wie ben ik zonder al m’n nare psychische klachten?? En hoe kan het dat ik opeens weer grapjes maak? En niet meer meteen op de kast zit als ik afgewezen word? Een luxeprobleem en ik ga ervan genieten. :-)
03-06-2019

Premenstrueel syndroom (PMS)

Vanwege pms klachten en overmatige menstruatie nu 6 maanden gestart. Stemmingswisselingen zijn minder, onzekerheid is afgenomen, slaap weer goed, piekeren verminderd, vermoeidheidsklachten verminderd. Kortom, tevreden. Op ongeveer dag 14 van de pil merk ik soms dat de pms klachten licht terug komen. Maar verdwijnt al weer na 2 dagen . Helaas , recent is zoely uit de h[lees meer...]andel gehaald. Baal als een stekker. Huisarts heeft als alternatief qlaira voorgeschreven.
03-06-2019

24-03-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)
Premenstrueel syndroom (PMS)

In januari 2018 heb ik een implanon gekregen. Mijn huisarts raadde me dit aan i.v.m. premenstruele klachten en ook omdat ik zo min mogelijk extra hormonen in mijn lijf wil. Sindsdien heb ik een onregelmatige cyclus. Het varieert van 21 dg naar 26 dg. Nooit een hele maand. Mijn ongesteldheid is ook onregelmatig namelijk 4, 5, 6 of 7 dagen lang. Helaas en dat is ook bekend h[lees meer...]eb ik last van haaruitval. Het zijn geen bossen haar wat ik verlies hoor maar elke keer als ik kam of douche verlies ik dus meer haren dan voor dat staafje in mijn arm. In het begin toen ik deze pil gebruikte merkte ik wel degelijk effect. Mijn PMS klachten waren een stuk minder maar nu ik het al meer dan een jaar gebruik zijn de klachten weer toegenomen. Ik gebruik nu ook een homeopatisch middel namelijk vitex agnus cactus (monnikspeper). Dit middel is te verkrijgen bij een gespecialiseerde drogist in Nederland. In Belgie wordt de monnikspeper door een huisarts als middel voorgeschreven en is het zelfs te verkrijgen in de apotheek daar. Zoals ik al zei het is homeopatisch dus baat het niet schaad het niet. Het is een stuk gezonder voor je lijf dan 'de pil' en blijkbaar zeer gewaardeerd in ons buurland.
11-02-2019

Premenstrueel syndroom (PMS)

In 1 woord: WAUW! Ik heb in het verleden al vrij veel pillen gehad maar keer op keer had ik heel veel last van de bijwerkingen (stemmingswisselingen, acné, hoofdpijn) totdat ik daar helemaal klaar mee was. Toen ben ik overgestapt naar de koperspiraal, helaas was dit ook geen succes omdat hier hele heftige menstruaties van kreeg. Daarna heb ik een aantal jaar geen anti-con[lees meer...]ceptie gebruikt omdat ik er even klaar mee was maar omdat mijn menstruaties heel heftig bleven kreeg ik de mirena. Wederom geen succes (heel erg veel buikpijn/krampen) omdat deze werd afgestoten door mijn lichaam. Toen weer een tijdje niets gebruikt maar vanwege oestrogeendominantie en alle bijbehorende klachten (o.a. hevige stemmingswisselingen/PMS/Gewichtstoename-slecht afvallen) ben ik een paar maand terug op aanraden van de gynaecoloog met de mini-pil (cerazette) begonnen en wat een verademing! Al na een week merkte ik verschil! Ik had altijd gedurende de dag piek- en hele down momenten, dit is gewoon weg en dat is zo fijn! Ik voel mij zo goed! Ik heb weer zin om te werken, om te sporten, om sociale dingen te ondernemen. Tevens viel ik eindelijk weer af! Een bijwerking waar ik in de eerste weken wel last van had was lichte hoofdpijn (ong. 3-4 dagen per week) maar goed op te lossen met paracetamol. Verder heb ik gelukkig nergens last van gehad! Een nadeel kan ook zijn dat je deze pil elke dag om dezelfde tijd moet innemen.. al heb ik hier geen probleem mee want ik zet gewoon de wekker op mijn telefoon en als ik niet thuis ben neem ik hem mee, de pil is zo klein dat niemand het opvalt. Voor mij is deze pil echt de oplossing geweest!
08-11-2018

Premenstrueel syndroom (PMS)

Dit medicament is mijn lifesaver. Ik heb (zonder fluox) last van ernstige opvliegendheid vanaf mijn eisprong tot net na MS. Dankzij fluoxetine vlieg ik niet meer uit en ben ik veel rustiger. Heb het 2j genomen, ben dan gestopt omdat nieuwe psych het 'vergif' vond. Nu een jaar zonder, en beslist om terug te beginnen. Nu nog geen week bezig en ik heb mijn geduld niet 1x[lees meer...] verloren.. ❤😍
15-06-2018

Premenstrueel syndroom (PMS)

Een paar maanden geleden begon ik met deze pil, in de hoop dat deze mijn PMS klachten zou laten verdwijnen. Dat gebeurde, alleen kreeg ik er een hoop andere nare bijwerkingen voor terug. Zo kreeg ik enorm last van loodzware benen, waarbij ik als ik liep steken en krampen in mijn benen kreeg. Lopen was hierdoor bijna onmogelijk. Ook voelde ik mij de hele tijd ontzettend ne[lees meer...]rveus en gejaagd, dat begon al vanaf het moment dat ik wakker werd. Ik heb normaal gesproken heel af en toe last van paniekaanvallen, maar met deze pil kreeg ik elke dag meerdere paniekaanvallen. Daarnaast kreeg ik last van haaruitval. Na 2 maanden ben ik weer gestopt met deze pil en ga ik toch op zoek naar een andere oplossing. Toen ik stopte verdwenen overigens alle bovenstaande bijwerkingen meteen als sneeuw voor de zon.
22-04-2018

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)
Premenstrueel syndroom (PMS)

Ivm PMS klachten kreeg ik Yasmin voorgeschreven door de gynaecoloog. Vrij snel kreeg ik last van tintelingen aan mijn ledematen, slapende handen en voeten. Tevens was ik erg emotioneel, mijn PMS klachten werden niet minder maar de bijwerkingen waren extreem. In overleg met de gyanaecoloog de strip afgemaakt en daarna mocht ik niet meer verder gaan met Yasmin. Nu gestopt en[lees meer...] heb last van extreem haaruitval, is heel erg. Na overleg met de huisarts doorverwezen naar de dermatoloog. Volgens de huisarts Is het mogelijk dat de haaruitval komt door stoppen met Yasmin. Voor mij nooit meer Yasmin
08-02-2018

Qlaira (estradiol / dienogest)
Premenstrueel syndroom (PMS)

Nog steeds last van PMS al is het iets minder. Wel last gehad van doorbraakbloedingen en vermoeidheid. Op sommige dagen begin ik heel energiek en stort om ongeveer 14.00 helemaal in en kan haast niet verder. Op dag 18 van mijn eerste pilstrip begon in vooral heel veel pijn te krijgen, zodoende dat ik er snachts wakker van werd. Dit zijn alleen mijn ervaringen van de eerste[lees meer...] maand, het kan zijn dat het nog beter wordt aankomende strips.
09-11-2017

Premenstrueel syndroom (PMS)

Ik heb het mirena spiraal 17 jaar geleden gekregen i.v.m pre- menstrueel syndroom en hevig vloeien tijdens de menstruatie. Sinds ik de mirena gebruik, voel ik mij hormonaal stabiel, geen stemmingswisselingen meer een week voor mijn menstuatie en ook het vloeien is heel veel minder. Iedere 5 jaar wordt het spiraal vervangen, de dagen erna heb ik krampen in mijn buik, maar n[lees meer...]a een week is dat weer weg.
01-07-2017

Paroxetine (paroxetine)
Premenstrueel syndroom (PMS)

Van de gynaecoloog voorgeschreven gekregen, hielp absoluut. Na jaren 20 mg wilde ik graag stoppen. Omdat ik als een van de weinige heel snel bont en blauw ben, bij het minste of geringste. Bij het afbouwen en langdurige afkick-verschijnselen, en geen ondersteuning van mijn toenmalige arts, besloten om geheel te stoppen. Dat heb ik geweten, totaal niet meer slapen hooguit e[lees meer...]en half uurtje per 24 uur. Weer om die reden begonnen, helaas weer gestart met 20 mg. Nu opnieuw aan het afbouwen, momenteel weer op 10mg. De eerste 5 mg ging met gemak, de volgende 5 mg al een stuk lastiger. Naar mijn mening zou er een tussen dosering moeten bestaan, hoe ontleed je klein pilletje tot 2,5mg. Ik heb gelukkig geen haast, ik kom wel zonder.
03-03-2017

Premenstrueel syndroom (PMS)

Ik heb een beetje met tegenzin voor de spiraal gekozen. Van de pil en andere hormonen ga ik onwijs spugen. Nu bijna jaar geen anticonceptie middel gehad te hebben en elke maand zo erg leeg te lopen dat ik niet eens de deur uit kan 2 dagen en moe en duizelig ben van het vele verlies hiervoor gekozen. En ook omdat ik al een jaar in het ziekenhuis loop voor extreme moeheid [lees meer...]en ze willen kijken of het hiermee beter word. Het inbrengen deed echt zeer bij mij, 3 gemene naalden die in me staken leken het wel. Daarna een halve bevalling gehad, pufte me gek en kon niet meer rechtop lopen van de weeën. Ik heb echt vette pech dat ik er zo heftig op reageer. Het is nu 2 weken geleden en na 5 dagen werden de krampen minder. Tot nu toe kleine bloedingen met wat krampen erbij. Elke dag word ik wakker met veel rugpijn en ik ben ook behoorlijk negatief geworden en heb een kort lontje. Ik heb er nog geen positieve dingen uit kunnen halen maar ik geef het de tijd tot 3 maanden, daarna moet ik me top voelen volgens de gynaecoloog. Afwachten dus maar... ben wel blij dat er ook vrouwen zijn met positieve verhalen want ik vroeg me al of waarom deze dingen bestaan ;)
14-02-2017

Premenstrueel syndroom (PMS)

Altijd deze pil geslikt sinds deze mij was voorgeschreven. Eerst had ik een hogere dosis waarbij ik vrij intrusieve bijwerkingen kreeg. Na het overstappen naar een lichtere dosis zijn deze vrijwel verdwenen. Ik slik deze pil non-stop zonder stopweek (op advies van mijn huisarts).
11-02-2017

Premenstrueel syndroom (PMS)

Ik slik deze pil nu een maand en ben zeeeeer tevreden. Normaal ben ik minstens 1 week huilerig en down zonder pil. Met deze pil nergens last van. Ik slik hem door vanwege afschuwelijke menstruatiekrampen. Heerlijk om niet ongesteld te worden en me vrolijker te voelen. Ik ben wel een weekje licht misselijk geweest in de ochtend toen ik startte. En iets meer eetlust. Maar aa[lees meer...]ngezien ik dun ben geeft dat niet.
12-09-2016

Premenstrueel syndroom (PMS)

Begonnen met Cerazette vanwege verschillende klachten. Ik had al een koperspiraal, maar omdat die niet helemaal beschermend was geweest in het verleden mocht ik van de huisarts tegelijkertijd cerazette nemen. Het resultaat was elke dag bloedverlies, op 2/3 dagen na. En totaal geen libido meer. Niet eens een beetje. Het had weinig positief effect op mijn pms klachten, maar [lees meer...]maakte het ook niet erger. Mijn huid knapte wel op. Minder acne. Dit weegt helaas niet op tegen de negatieve bijwerkingen. De huisarts raadde aan om dit medicijn minimaal 3 maanden te proberen, maar na 5 weken non stop bloeden ben ik het wel zat. Het heeft dus niet alleen effect op mij, maar ook op mijn partner, en ons seksleven of wat daar nog van over was.
21-07-2016

Premenstrueel syndroom (PMS)

Naar tevredenheid ongeveer 3 jaar Fluoxetine van het merk PCH gebruikt tegen ernstige PMS klachten. Sinds deze maand over naar het merk Centrafarm, met op papier exact dezelfde samenstelling. Nu voor het eerst in jaren voel ik me weer vreselijk in de week voor mijn menstruatie. Wat een hel. Herkenbaar?
09-07-2016

Premenstrueel syndroom (PMS)

ik ben een moeder van een pubermeisje van 16, ik raad iedereen af deze pil AF! Door deze pil die in het geval van mijn dochter, heb ik de crisisdienst moeten bellen ivm suicidaal gedrag. Emoties met hoge pieken en diepe dalen. Hoofdpijn overgeven en ga zo nog maar even door. Voor deze pil hadden we een evenwichtige dochter, met NORMALE puberproblematiek, na drie weken ge[lees meer...]bruik was er geen land meer met haar te bezeilen. Zijn op advies van weekend arts meteen gestopt, na een week merkten we al verschil en kregen we langzaam onze oude dochter weer terug. Dus deze pil van het merk PCH Pharmachemie te Haarlem NOOIT DOEN!
02-06-2016

Premenstrueel syndroom (PMS)

Ik kreeg dit medicijn om pms klachten te verminderen. vrijdagavond 20 mg ingenomen en de volgende ochtend werd ik rustig wakker...heerlijk, geen gepieker.. wat een rust maar.... 's middags voelde ik me zo de put in glijden. ik werd heel somber en kreeg de neiging om mezelf iets aan te doen. Automutileren... nooit gedaan of aan gedacht... sterker nog ik ben bang voor de do[lees meer...]od. Het was net een gevecht tussen de fluoxetine en mijn verstand. De prozac zei maak er een eind aan en mn verstand zei nee doe normaal. Heel eng..ik ging de keuken niet meer in ivm messen. Doordat dit medicijn een lange halfwaarde/werktijd heeft, heb ik er 5 dagen over gedaan om me weer een beetje "normaal"te voelen. Ik wou niet alleen zijn. Doordat ik door dit medicijn in een echte depressie terecht was gekomen, kwam ik bij een psychiater terecht. Hij zei ook dat prozac niet onderschat moet worden en raadde citalopram aan...niet gedaan...ik durfde niet meer. Nu gaat het weer goed. Neem dit medicijn nooit zonder toezicht in, zorg dat er iemand in de buurt is de 1e dagen om u in de gaten te houden of het niet fout gaat. Gelukkig gaat het bij veel mensen wel goed, maar zo ziet u maar dat iedereen verschillend is.
28-04-2016

Venlafaxine (venlafaxine)
Premenstrueel syndroom (PMS)

Agv PMS (en daardoor ernstige stemmingswisselingen) kreeg ik in 2009 paroxetine voorgeschreven. Bijna twee jaar geslikt en toen afgebouwd wat nog heel wat voeten in aarde had. Een paar maanden zonder antidepressiva, maar dat ging niet goed. Toen Venlafaxine, 75mg voorgeschreven gekregen. Aantal jaar gebruikt, maar deed niet meer helemaal wat het moest doen, dus ik wilde er[lees meer...]van af, wat echt lastig was. Vanaf februari 2015 tot september 2015 op 37,5mg/dag gezeten & toen redelijk abrupt mee gestopt. Ik was een paar dagen vergeten in te nemen, waardoor ik vervelende symptomen kreeg (elektrische schokjes in mijn hoofd, het gevoel dat mijn benen nog 2 meter achter mijn lichaam aan liepen etc). Maar doorgezet en omdat ik toen vakantie had en -dus- veilig thuis even ellendig kon zijn, is dat dus gewoon gelukt. Daarna geen AD's meer gehad. Momenteel (april 2016) gaat het agv omstandigheden redelijk slecht met me, maar ik ga geen DA's meer slikken. Pogen om het met gesprekken en zelfreflectie op te lossen...
13-03-2016

Premenstrueel syndroom (PMS)

dit is de laatste pil welke ik kon/kan proberen. Pil is voorgeschreven om pms en rug/bekkenpijn te verminderen. Sinds de start van de pil ineens migraine met aura. van de 28 dagen nu 22 dagen al aan het bloeden. Veel pukkels, extreem maar dan ook extreem moe, rugpijn door de continu menstruatie krampen, te weinig bloeden in combi met een droge vagina waardoor een tampon [lees meer...]onmogelijk is. Libido 0. depressief uit het niks. Gevoel hebben in coma te zijn...Alles horen en meemaken maar te moe en teveel pijn hebben om ook maar iets te kunnen. Zijn er meer mensen die deze klachten hadden en waarbij het na 3 maanden toch is verbeterd?
11-12-2015

Orgametril (lynestrenol)
Premenstrueel syndroom (PMS)

Van hele zware menstruatie waarbij ik 3 dagen per maand niet kon functioneren, naar helemaal niet meer menstrueren. Ik had altijd heel veel pijn, misselijk, veel bloedverlies, duizeligheid, sloomheid en hevige PMS vooraf. Na 3 weken stopte het vloeien en voelde ik me prima. Daarna zat ik ineens onder de pukkels, had een mega vette huid, haar viel bij bosjes uit, nachtelijk[lees meer...] dreef ik mijn bed uit van het zweten, vreselijke hoofdpijnen, libido onder het vriespunt, concentratieproblemen, "mist" in mijn hoofd, vocht in mijn enkels en in 3 maanden 3 kilo zwaarder. Wat reageert mijn lichaam hier heftig op! Gynaecoloog gebeld na 2 maanden met de vraag of ik niet met minder af zou kunnen. NEE was het antwoord. De fabrikant maakt geen pillen met een lagere dosis, zit het nog maar even uit. Nu afgelopen week persoonlijk nog eens uitgelegd waarom ik hier niet op zit te wachten en voila, ik mag halve pilletjes nemen. Bij wijze van experiment. Over een paar maanden kom ik erop terug!
12-10-2015

Sertraline (sertraline)
Premenstrueel syndroom (PMS)

Ik weet niet wat me overkomt, ik voel me zeer goed. Ik gebruik sertraline 25 mg nu 4 weken en kan het eigenlijk niet geloven wat het met me doet. Ik ben nog wel steeds in afwachting van mijn slechte periodes, maar als ik nu terug kijk heb ik die de afgelopen 4 weken nog niet gehad. Huiverig ben ik nog wel, omdat normaal gesproken als ik me even goed voelde, ik de periode d[lees meer...]aarna weer in een diep "gat" belandde. Ik hoop dat ik me zo goed blijf voelen. Ik ben al jaren aan het tobben, zou dit dan echt de uitvinding zijn...

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2341)
Depressie (1896)
Angst & paniekstoornis (1797)
Hoge bloeddruk (1337)
Acne/puistjes (947)