Depo-Provera '150' (prikpil)

medroxyprogesteron parenteraal

Mirena (2141 meningen)
Implanon (hormoonimplantaat) (414 meningen)
Nuvaring (254 meningen)
Cerazette (minipil) (154 meningen)
Kyleena (128 meningen)

16-01-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik ben op advies van mijn huisarts op de prikpil overgegaan omdat ik veel last had van hormonen van de gewone pil, vooral regelmatig hoofdpijn. Prikpil bevat geen oestrogeen die vooral dat veroorzaakt. Na het zetten van de eerste prik moest ik 'afkicken' van de pil had ik het idee, juist meer last van hormonen. Heb één bloeding gehad van 10 dagen. Inmiddels al ruim verder [lees meer...]na de 2e prik en niet meer ongesteld geworden. Wel iets aangekomen maar ach. Ik schrok van de vele negatieve ervaringen op deze site, ik kan me daar gelukkig niet in vinden en het werkt voor mij goed!
30-11-2018

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik koos voor de prikpil omdat de orale pil niet goed word opgenomen bij een maagverkleining. Ik kon kiezen uit prikpil of spiraal..... Omdat nare verhalen hoorde van de spiraal, koos ik voor de prikpil. Ik heb er spijt van. Ik voel mij beroerd sinds ik dat ding heb ingespoten gekregen.....3 dagen geleden..... Ik hoop dat het beter word, want 3 maanden mij zo voelen zou[lees meer...] echt een hel zijn.
11-11-2018

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik ben erg blij met de prikpil. Je moet wel geduld hebben. Het eerste jaar menstrueerde ik extreem onreglematig. Soms menstrueerde ik wel 3 weken achter elkaar, stopte het een paar dagen en vervolgens begon het menstrueren weer. Erg frustrerend. Ik heb vaak op het punt gestaan om te stoppen, maar ik heb doorgezet. Na een jaar deed hij eindelijk wat hij moet doen. Ik menstr[lees meer...]ueer niet meer, ik hoef er maar 1 x in de 3 maanden aan te denken en ik heb geen last van bijwerkingen. Ideaal dus!
09-11-2018

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik gebruik de prikpil al vanaf mijn 16e omdat ik de normale pil niet binnen kon houden. Erg fijn dat het 1 keer jn de 3 maanden is want daardoor is het moeilijk te vergeten voor mij. Helaas ben ik wel over de 15 kilo aangekomen door meer eetlust! Ik woog 57 kilo en nu wel 74! Ook heb ik last van zenuwen, moodswings etc. Maar een ding heeft het wel opgelost! Dat ik niet mee[lees meer...]r ongesteld wordt sinds juli 2016. Hele verademing.
16-10-2018

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Perfect als je geen kinderen meer wilt. Wij hebben er 3 mogen krijgen.Na 20 jaar ben ik gestopt, ik kreeg elke periode 3 dagen ernstige buikpijn. Ik zou graag vernemen of ik na 20 jaar prikpil weer vruchtbaar kan zijn.Is het een risico geen antie conseptie meer te gebruiken?
28-08-2018

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

In augustus mijn eerste prikpil gehaald. Na een week last van een zeer onrustig/zenuwachtig gevoel. Erge stemmingswisselingen en niet goed alleen kunnen zijn. Daarnaast erg moe en last van spierpijn. Door zenuwen slecht slapen en slecht eten. Ik wacht tot het uitgewerkt is en gebruik het daarna niet weer.
30-05-2018

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Voor mij nooit meer!! Nog nooit heb ik zo veel mijn maandstonden gehad of in die 3maand in totaal mss 2 weken zonder maandstonden.
19-05-2018

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)

Ik heb de prikpil paar dagen terug voor het eerst gehaald. Wat me opvalt is dat mn menstruatie meteen uitbleef en ik nu elke dag 1 kilo afval dat vind ik persoonlijk niet erg maar 1 kilo per dag afvallen lijkt me niet zo gezond

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum