Depo-Provera '150' (prikpil)

medroxyprogesteron parenteraal

Mirena (2141 meningen)
Implanon (hormoonimplantaat) (413 meningen)
Nuvaring (254 meningen)
Cerazette (minipil) (154 meningen)
Kyleena (127 meningen)

12-06-2018

Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik ben 2 jaar geleden, toen ik 20 was, begonnen met de prikpil en ik ben tussendoor ook nog een paar maanden gestopt. Ik ben sinds dat ik de prikpil gebruik zo n 10 kilo aangekomen, maar dat vind ik nog het minst erg. Ik heb erg vaak een leeg gevoel van binnen en erge stemmingswisselingen. Ik wist nooit waar door dit kwam maar nu ik alle bijwerkingen lees valt alles op z[lees meer...]ijn plek, ik heb deze klachten ook alleen als ik de prikpil neem. Ik ben ook vaak extreem moe. En als ik hem net heb laten zetten heb ik een week lang erge hoofdpijn. Het is echt niet aan te raden!!! Ik ga er gelijk ook mee stoppen om te zien of ik me beter ga voelen.
07-06-2018

Onregelmatige menstruatiecyclus

Omdat ik iedere 3 maanden ongeveer 1 maand lang heftig ongesteld ben en daardoor een ernstig ijzertekort heb opgelopen besloot ik, samen met de huisarts, dat de prikpil een goede oplossing zou zijn. Ik heb hem nu een paar weken geleden gezet gekregen en heb erg spijt. Sinds een week ben ik echt ontzettend moe en voel me ronduit depressief! Heb nergens zin in en lig het lie[lees meer...]fst de hele dag in bed. Voor mij nooit meer de prikpil! Ik ga op onderzoek naar andere methoden om mijn menstruatie "normaal" of "weg" te krijgen want dit is niet leuk :( Geen idee of het effectief is omdat ik deze pil nog maar kort geleden geprikt heb gekregen. Maar ik ben liever een maand ongesteld dan me zo te voelen!
02-10-2016

Onregelmatige menstruatiecyclus

Omdat ik onregelmatig bloedverlies had, heeft de huisarts mij de prikpil gegeven. De eerste twee jaar probleemloos. Heerlijk het wegblijven van de menstruatie. De injecties zijn pijnloos. Helaas kreeg ik na 2 jaar erg last van buikkrampen en hoofdpijn. Ook zin in seks heb ik niet meer. Door deze redenen besloten om te stoppen en over te gaan naar de gewone pil. Bij het sta[lees meer...]rten ben ik niet aangekomen. Kan te maken hebben met dat ik de gewone pil al gebruikte.
13-01-2014

Onregelmatige menstruatiecyclus

De afgelopen 4 jaar heb ik aan een stuk door bloedingen gehad, die steeds erger werden. De afgelopen 2 jaar had ik dagelijks bloedingen waarbij het nodig was om ieder halfuur een nieuwe tampon in te doen. Praktisch gezien was dit onmogelijk, waardoor ik me heel zelfbewust was van mijn probleem. Ik droeg drie (zwarte) broeken per dag en zo'n 15-20 slips per dag. Na het[lees meer...] proberen van de pil, primolut en andere hormoonbehandelingen heb ik eindelijk de juiste behandeling gevonden. De gynaecoloog stelde de prikpil voor (die ik overig wel pas een paar weken gebruik). Het gaat om een eenmalige prik per 3 maanden. Los van een kleine blauwe plek heb ik nergens last van gehad, terwijl ik normaal heel gevoelig ben voor bijwerkingen. Nu niks gemerkt, geen misselijkheid, stemmingsschommelingen, hoofdpijn etc. Na 1 week stopte de bloedingen volledig en nu kan ik het voor eerst in 4 jaar zonder een tampon rondlopen. Het verschil is echt onvoorstelbaar. Wel moet er rekening gehouden worden met de vruchtbaarheid, omdat deze afneemt/afwezig is en dit ook nog een bepaalde periode na de laatste injectie blijft. De injectie wordt overigens in de arm of bil gezet. Ik ben erg tevreden!

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum