medroxyprogesteron parenteraal

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

11-05-2022 | Vrouw | 17
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik ben nu bijna 18 en ik gebruik de prikpil nu al ongeveer anderhalf tot 2 jaar. Ik ben sinds het 2e gebruik van de prikpil niet meer ongesteld geweest, en ik heb al bijna 2 jaar geen bloedverlies meer gehad, ik ervaar veel hoofdpijn, en regelmatig ben ik best duizelig. Ik heb het idee dat ik allang weer bloedverlies had moeten krijgen en maak mij zorgen dat het te l[lees meer...]ang duurt of dat het helemaal niet meer gaat gebeuren, zijn er meer mensen met dit soort klachten? Hopelijk is er iemand die mij meer antwoorden kan geven, of dezelfde ervaringen heeft, en dat ik meer duidelijkheid krijg of dit soort klachten normaal zijn.

11-04-2022 | Vrouw | 21
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Op mijn 15e begonnen aan de prikpil, omdat ik een vriend had en de normale pil elke keer vergat. Na de 1e injectie nog wat lichte bloedingen gehad maar na de 3e injectie geen 1 keer ongesteld geweest. Naar mijn idee ideal, niet ongesteld en veilig. Nu ben ik inmiddels 21 en ga uk stoppen met de prikpil puur om de reden dat ik het idee heb dat mijn libido erg laag/weg is. [lees meer...]Voor de rest hele prettige ervaring raad het iedere jonge meid aan.

19-02-2022 | Vrouw | 18
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik gebruik dit omdat ik telkens men pil vergat.. al bij al wel tevereden omdat ik zo niets kan vergeten maar.. dag na het zetten word ik zo ziek!! Elke keer opnieuw.. enorm vervelend…

29-01-2022 | Vrouw | 35
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Na de eerste injectie tot aan de tweede injectie 4 kilo aangekomen, ik houd ineens heel veel vocht vast. Mijn huid is slechter geworden( heel erg droog) voornamelijk in mijn gezicht. Derde injectie ook nog genomen weer een kilo erbij. Knoop doorgehakt om te stoppen en de vierde injectie niet te nemen. Ik heb nog een maand voor de vierde injectie en ben ineens ongesteld gew[lees meer...]orden.

20-01-2022 | Vrouw | 22

18-12-2021 | Vrouw | 30
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
3 weken geleden laten zetten. Een dag of twee voor mijn cyclus had moeten beginnen. De cyclus kwam pas 2 weken later en is heel licht. Duurt overigens wel lang, zo'n week is nu voorbij en ik heb nog steeds een beetje (donkerrood) bloedverlies. Overall, zeer tevreden, ik ben waarschijnlijk een van de weinige die (tot nu toe) geen gewichtstoename heeft ervaren. Juist gewich[lees meer...]tsafname; van 63.5kg naar 61.5kg. Mijn eet- en sportpatroon is niet veranderd. Ontzettend fijn ook om er maar eens in de 3 maanden aan te hoeven denken. De prik heeft tevens voor geen enkele spiergevoeligheid gezorgd, ik kon mijn arm nog op de volledige sterkte bewegen! Ben erg benieuwd of er zich (onprettige) bijwerkingen voordoen in de loop van de komende periode, zo niet, zal ik 'm zeker opnieuw laten zetten!

11-11-2021 | Vrouw | 51
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Vanaf begin af aan geen problemen mee menstruatie is er niet meer wat ik aan de ene kant wel fijn vind dat gesmeer niet meer te hebben

26-10-2021 | Vrouw | 33
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik gebruik nu 2 jaar de prikpil en in het begin had ik last van zware bloedingen. Na een half jaar zijn de bloedingen gestopt. Verder ben ik wel dikker geworden door de prikpil. Voor de rest geen last van bijwerkingen. Een goed alternatief voor mensen die de pil dagelijks vergeten te slikken.

27-09-2021 | Vrouw | 25
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Vorige week voor het eerst de prikpil laten zetten. Hiervoor de microgynon 20 gebruikt. Hier voelde ik mij niet meer goed bij. Eerste dag van mijn stopweek de prik pil (depo-provera) laten zitten. Ik lees op verschillende sites dat je ongesteldheid weg kan blijven. Ik heb tot nu toe nog geen ongesteldheid gehad. Meer mensen hier ervaring mee?

13-09-2021 | Vrouw | 25
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Heel fijn en je hoeft er maar één keer in de 3 maanden aan te denken. Helaas wel altijd de 3 dagen dat die gezet was een emotionele rollercoaster. Maar dat nam ik voor lief .

24-08-2021 | Vrouw | 18
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Prima product, de bijwerkingen die ik heb is wat gewichtverlies sinds gebruik + gewrichtspijn. Valt goed mee en is makkelijk in gebruik

06-08-2021 | Vrouw | 20
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Sinds mijn 14e gebruik ik hormonale anticonceptie omdat ik zeer hevige en onregelmatige menstruaties had. ik ben destijds aan de pil begonnen en heb verschillende varianten gehad. Na de pil overgegaan op een mirena spiraal, na 3 maanden dagelijkse bloedingen deze er weer uit laten halen. Vanwege mijn leeftijd was de prikpil nog geen optie, maar toen de huisarts zag dat er [lees meer...]niet veel andere opties waren en ik inmiddels wat ouder was (18) toch daar aan begonnen met het oog op dat de menstruaties uit zouden blijven, dat was inderdaad ook zo. De eerste keren dat ik de prikpil kreeg had ik erg last van nervositeit, gelukkig werd dit wel elke keer wat minder. Nu 2 jaar later voel ik me niet meer goed bij het feit dat ik al 6 jaar hormonale anticonceptie gebruik en wil weleens weten hoe mijn lichaam reageert zonder hormonen, dit mede omdat ik denk dat ik er mentaal ook best wel last van heb. Daarom de keus gemaakt na 2 jaar (8 prikken) te stoppen. Nu 1 week geleden werkt de prikpil niet meer en heb sinds 3 dagen last van hoofdpijn. Weet iemand van jullie of dit kan komen door de hormoonhuishouding die zijn weg weer moet vinden? Naast de hoofdpijn merk ik nog weinig verschil, maar dit zal denk ik nog wel even duren.

05-07-2021 | Vrouw | 26
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik snap niet waar alle negatieve reacties vandaan komen. Ik gebruik sinds mijn 14 de anticonceptiepil. Eerst de Diane en toen dat niet meer mocht nog 3 andere geprobeerd. Ik werd er neerslachtig van, laag libido en mega erge witte afscheiding elke dag. November kreeg ik te maken met een burnout. Ik was zielsgelukkig. Hierdoor heb ik ook besloten een andere anticonceptie te[lees meer...] willen. Apil mijn eerste prik gehad. Eerste 2 maanden onregelmatig ongesteld. Sinds een maand geen bloed verlies meer. Ik vind het fijn dat ik niet elke dag aan de pil hoeft te denken. Laat je niet afschrikken en probeer het eens 6 maanden. Alle anticonceptie hebben bijbewerkingen maar bij deze heb ik de minst erge.

27-06-2021 | Vrouw | 24
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik ben in 2018 begonnen aan de prikpil. Ik heb de prikpil als kind al eens gehad alleen kreeg ik het dus echt veelste vroeg voor mijn lichaam, nu als volwassenen was het toch andere koek. 1x in de 3 maanden na de huisarts en veilig tegen zwangerschap! Wie wilt dat nou niet. Alleen in het begin van 2021 werd ik veel erg overwhelmed door bijwerkingen en ik wilde mijn licha[lees meer...]am even met rust laten even geen prikpil voor mij Zie hier de bijwerkingen : Hooftpijn Psychische klachten Vlak of heel agressief Spontane blauwe plekken Libido die laag is (vecht er tegen en vind je weg) Klein beetje aangekomen Zenuwachtig Hormonale acne (ga er mee na de huisarts tot je sirieus genomen word heb ik ook gedaan en me huid was zo zacht als baby billen) Eetlust werd beter! Vermoeid Ik ben niet zo zeer gestopt vanwege de bijwerkingen waar ik last van had en als je een goede vriend /man hebt laat je stimuleren tot je sex wel weer leuk vind het maakt het leven zo veel leuker als je alles samen kun doen! Ik ben tijdelijk gestopt met de prikpil om natuurlijk ongesteld te worden helaas werd het hem niet voor mijn aangezien onze libido best hoog is dus na 4 a 5 maanden ben ik toch weer terug gegaan op de prikpil alleen zit in midden in mijn stopweek en ben ik toch ongesteld geworden 😂 Laat je niet gek maken door alle reviews je kunt het altijd 1 prik (3maanden) uitproberen

23-06-2021 | Vrouw | 29
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Direct na eerst prik niet meer ongesteld. Geen doorbraakbloedingen. Echter wel last van bijwerkingen. Toename van vaginale afscheiding, haaruitval, stemmingswisselingen. Na 4 prikken mee gestopt. In maart 2021 laatste prik gehad nog niet ongesteld geworden en nog steeds last van de bijwerkingen.

12-05-2021 | Vrouw | 18
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
ik heb de prikpil ongeveer 4 keer gehad, na de eerste keer merkte ik al dat mijn menstruatie langer werd. Hoopvol ben ik doorgegaan met de prikpil, ik had namelijk gelezen dat het enige tijd kon duren voordat je verschil zou merken. Na de tweede prik ben ik 6 maanden lang ongesteld geweest, ik heb dit aangegeven bij de dokter en ik kreeg pillen om het te stoppen. Met nog m[lees meer...]aar een klein beetje hoop heb ik de 4e prik laten zetten, ik had voor mezelf besloten dat ik zou stoppen als het die keer niet zou werken. En dat is ook gebeurd, op dit moment ben ik alweer 2 maanden ongesteld en heb ik met de dokter besloten dat ik ga stoppen. Naast het lange menstrueren heb ik ook last van continu een opgezette buik, dit heeft mij mede doen beslissen om met de prikpil te stoppen.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum