medroxyprogesteron parenteraal

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

25-09-2022 | Vrouw | 40
medroxyprogesteron parenteraal (160mg/ml)
Hallo allemaal , ik zit al mijn hele leven aan de prikpil Mij hoor je niet klagen bij iedere bijwerking of afwijking gaat een nieuwe deur open Ik lijd wel aan slapeloosheid maarja nu kijk ik lekker heel de nacht netflix alle bij werkingen die er naar op staan heb ik wel gehad je kunt er maar gehad hebben of gebben dan heb je ook een je wat Maar ik heb ook nooit een o[lees meer...]f andere reden een kinderwens gehad hoor dat zou kindermishandeling zijn de wereld us al verrot maar we dwalen af Ik ben een zeer tevreden gebruiker hoop dat ik nooit hoef te stopoen

06-08-2022 | Vrouw | 22
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
In mei 2022 starte ik met de prikpil, de eerste week verliep vlekkeloos. Maar na die week ging het van kwaad naar erger, ik werd constant ongesteld.. Ik heb het dan echt niet over een beetje bloedverlies, het stopte niet. De dokter stelde dan voor om te wachten totdat de prikpil uitgewerkt was en geen nieuwe spuit meer te zetten.. Maar het is nog steeds niet opgelost. Ik [lees meer...]ben ondertussen 6 kg afgevallen, mijn haren vallen uit en last but not least ik ben totaal uitgeput. Natuurlijk raad ik de prikpil dus zeker niet aan, want de voorbije maanden waren voor mij en mijn lichaam een hel!

19-06-2022 | Vrouw | 39
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Gebruik de prikpil al zo lang en ik was altijd extreem moe veel extreme hoofdpijn en de artsen gooiden het steeds op stress .Toen stopte ik met de pil en voelde me daarna stuk opgewekter en weer de energie wat te doen en .Nu toch weer de prikpil geprobeerd om te kijken of het nou echt hierdoor komt.En ja hoor het is een verschil van dag en nacht.Ik heb weer een libido [lees meer...]van 0 en ben zo erg moe/lusteloos en opgeblazen.Deze troep wil ik hierna nooit meer .En artsen zijn hier ook zo onwetend in .En ze hadden dit kunnen weten als ik alle verhalen er over lees ,dit is dus een veel voorkomend probleem! Vind dit dan ook erg kwalijk .

11-05-2022 | Vrouw | 17
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik ben nu bijna 18 en ik gebruik de prikpil nu al ongeveer anderhalf tot 2 jaar. Ik ben sinds het 2e gebruik van de prikpil niet meer ongesteld geweest, en ik heb al bijna 2 jaar geen bloedverlies meer gehad, ik ervaar veel hoofdpijn, en regelmatig ben ik best duizelig. Ik heb het idee dat ik allang weer bloedverlies had moeten krijgen en maak mij zorgen dat het te l[lees meer...]ang duurt of dat het helemaal niet meer gaat gebeuren, zijn er meer mensen met dit soort klachten? Hopelijk is er iemand die mij meer antwoorden kan geven, of dezelfde ervaringen heeft, en dat ik meer duidelijkheid krijg of dit soort klachten normaal zijn.

11-04-2022 | Vrouw | 21
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Op mijn 15e begonnen aan de prikpil, omdat ik een vriend had en de normale pil elke keer vergat. Na de 1e injectie nog wat lichte bloedingen gehad maar na de 3e injectie geen 1 keer ongesteld geweest. Naar mijn idee ideal, niet ongesteld en veilig. Nu ben ik inmiddels 21 en ga uk stoppen met de prikpil puur om de reden dat ik het idee heb dat mijn libido erg laag/weg is. [lees meer...]Voor de rest hele prettige ervaring raad het iedere jonge meid aan.

19-02-2022 | Vrouw | 18
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik gebruik dit omdat ik telkens men pil vergat.. al bij al wel tevereden omdat ik zo niets kan vergeten maar.. dag na het zetten word ik zo ziek!! Elke keer opnieuw.. enorm vervelend…

29-01-2022 | Vrouw | 35
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Na de eerste injectie tot aan de tweede injectie 4 kilo aangekomen, ik houd ineens heel veel vocht vast. Mijn huid is slechter geworden( heel erg droog) voornamelijk in mijn gezicht. Derde injectie ook nog genomen weer een kilo erbij. Knoop doorgehakt om te stoppen en de vierde injectie niet te nemen. Ik heb nog een maand voor de vierde injectie en ben ineens ongesteld gew[lees meer...]orden.

20-01-2022 | Vrouw | 22

18-12-2021 | Vrouw | 30
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
3 weken geleden laten zetten. Een dag of twee voor mijn cyclus had moeten beginnen. De cyclus kwam pas 2 weken later en is heel licht. Duurt overigens wel lang, zo'n week is nu voorbij en ik heb nog steeds een beetje (donkerrood) bloedverlies. Overall, zeer tevreden, ik ben waarschijnlijk een van de weinige die (tot nu toe) geen gewichtstoename heeft ervaren. Juist gewich[lees meer...]tsafname; van 63.5kg naar 61.5kg. Mijn eet- en sportpatroon is niet veranderd. Ontzettend fijn ook om er maar eens in de 3 maanden aan te hoeven denken. De prik heeft tevens voor geen enkele spiergevoeligheid gezorgd, ik kon mijn arm nog op de volledige sterkte bewegen! Ben erg benieuwd of er zich (onprettige) bijwerkingen voordoen in de loop van de komende periode, zo niet, zal ik 'm zeker opnieuw laten zetten!

11-11-2021 | Vrouw | 51
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Vanaf begin af aan geen problemen mee menstruatie is er niet meer wat ik aan de ene kant wel fijn vind dat gesmeer niet meer te hebben

26-10-2021 | Vrouw | 33
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik gebruik nu 2 jaar de prikpil en in het begin had ik last van zware bloedingen. Na een half jaar zijn de bloedingen gestopt. Verder ben ik wel dikker geworden door de prikpil. Voor de rest geen last van bijwerkingen. Een goed alternatief voor mensen die de pil dagelijks vergeten te slikken.

27-09-2021 | Vrouw | 25
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Vorige week voor het eerst de prikpil laten zetten. Hiervoor de microgynon 20 gebruikt. Hier voelde ik mij niet meer goed bij. Eerste dag van mijn stopweek de prik pil (depo-provera) laten zitten. Ik lees op verschillende sites dat je ongesteldheid weg kan blijven. Ik heb tot nu toe nog geen ongesteldheid gehad. Meer mensen hier ervaring mee?

13-09-2021 | Vrouw | 25
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Heel fijn en je hoeft er maar één keer in de 3 maanden aan te denken. Helaas wel altijd de 3 dagen dat die gezet was een emotionele rollercoaster. Maar dat nam ik voor lief .

24-08-2021 | Vrouw | 18
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Prima product, de bijwerkingen die ik heb is wat gewichtverlies sinds gebruik + gewrichtspijn. Valt goed mee en is makkelijk in gebruik

06-08-2021 | Vrouw | 20
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Sinds mijn 14e gebruik ik hormonale anticonceptie omdat ik zeer hevige en onregelmatige menstruaties had. ik ben destijds aan de pil begonnen en heb verschillende varianten gehad. Na de pil overgegaan op een mirena spiraal, na 3 maanden dagelijkse bloedingen deze er weer uit laten halen. Vanwege mijn leeftijd was de prikpil nog geen optie, maar toen de huisarts zag dat er [lees meer...]niet veel andere opties waren en ik inmiddels wat ouder was (18) toch daar aan begonnen met het oog op dat de menstruaties uit zouden blijven, dat was inderdaad ook zo. De eerste keren dat ik de prikpil kreeg had ik erg last van nervositeit, gelukkig werd dit wel elke keer wat minder. Nu 2 jaar later voel ik me niet meer goed bij het feit dat ik al 6 jaar hormonale anticonceptie gebruik en wil weleens weten hoe mijn lichaam reageert zonder hormonen, dit mede omdat ik denk dat ik er mentaal ook best wel last van heb. Daarom de keus gemaakt na 2 jaar (8 prikken) te stoppen. Nu 1 week geleden werkt de prikpil niet meer en heb sinds 3 dagen last van hoofdpijn. Weet iemand van jullie of dit kan komen door de hormoonhuishouding die zijn weg weer moet vinden? Naast de hoofdpijn merk ik nog weinig verschil, maar dit zal denk ik nog wel even duren.

05-07-2021 | Vrouw | 26
medroxyprogesteron parenteraal (150mg/ml)
Ik snap niet waar alle negatieve reacties vandaan komen. Ik gebruik sinds mijn 14 de anticonceptiepil. Eerst de Diane en toen dat niet meer mocht nog 3 andere geprobeerd. Ik werd er neerslachtig van, laag libido en mega erge witte afscheiding elke dag. November kreeg ik te maken met een burnout. Ik was zielsgelukkig. Hierdoor heb ik ook besloten een andere anticonceptie te[lees meer...] willen. Apil mijn eerste prik gehad. Eerste 2 maanden onregelmatig ongesteld. Sinds een maand geen bloed verlies meer. Ik vind het fijn dat ik niet elke dag aan de pil hoeft te denken. Laat je niet afschrikken en probeer het eens 6 maanden. Alle anticonceptie hebben bijbewerkingen maar bij deze heb ik de minst erge.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (596) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum