Depo-Provera '150' (prikpil)

medroxyprogesteron parenteraal

Mirena (2141 meningen)
Implanon (hormoonimplantaat) (413 meningen)
Nuvaring (254 meningen)
Cerazette (minipil) (154 meningen)
Kyleena (127 meningen)

29-04-2015

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)
Premenstrueel syndroom (PMS)

Verleden jaar ben ik aan de prikpil gegaan omdat ik altijd zeer ernstige menstruatiepijnen had die mij erg belemmerde. Ik heb de prikpil 2 keer toegediend gekregen. Mijn menstruatie bleef meteen weg en ook mijn pijnen! Maarrrrr! Ik kreeg er iets voor terug, en niet zomaar iets! Namelijk ernstige vermoeidheid, gewrichtspijnen, talloze pijnklachten, al mijn vitaminewaardes[lees meer...] waren vreselijk laag geworden, ik kreeg de diagnose BURNOUT! Ik kon niet meer lopen, bijna niet ademen van de vermoeidheid. Mijn volle bos haren viel vreselijk uit, met gemiddeld zo'n 300 per dag en soms tot wel 500 per dag! Natuurlijk ben ik na die 2 keer gestopt met die prikpil. De bijwerkingen die in de bijsluiter las en die ik ook had heb ik aan verschillende artsen laten zien, maar die leggen het naast zich neer. Zover ik weet is er namelijk niets aan te doen. 6 maanden na mijn laatste injectie werd ik weer ongesteld. Ik ben nu ondertussen 10 maanden na mijn laatste injectie en begin eindelijk weer een beetje op te krabbelen en kan weer heel langzaam gaan beginnen met werken. Mijn haaruitval is nu sinds kort iets verminderd, maar nog steeds niet weg! Hergroei is er nog niet! Ik ben nog steeds erg zwak in mijn immuunsysteem en snel moe, ziek, duizelig etc etc. Ik heb zoveel klachten gehad dat ik ze niet allemaal kan noemen want het zijn wel 2 a4tjes vol. Dit middel moet verboden worden, ik voel me echt een idioot dat ik die prikpil heb genomen! En kan alleen maar wensen dat het ooit weer allemaal goed met me zal komen.
13-06-2014

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)
Premenstrueel syndroom (PMS)

Ik gebruik de prikpil nu al langer dan 2 jaar en ik zweer erbij! Ik kan erg slecht over het oestrogeen hormoon wat erg aanwezig is in andere pillen en na de bevalling is dit lichaamseigen hormoon uit balans geraakt met gevolg, opvliegers, huilbuien, pijnlijke borsten, etc etc. wat bij PMS/PMDD gekenmerkt word. Wanneer mijn periode was kwam mijn migraine erg op de voorgron[lees meer...]d. Ik krijg van mijn arts om de 10 weken de pil en heb totaal geen gedoe en ongemakken meer door mijn hormonen en mijn migraine is nagenoeg weg. Ook het gedoe van mijn menstruatie is weg en daar ben ik erg blij mee, want dat is vele malen heftiger geworden na de geboorte van mijn dochter. Ik kan het iedereen aanraden, maar laat je goed voorlichten want niemand is gelijk.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum