Evra (pleister)

ethinylestradiol/norelgestromin

26-07-2010

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

Net begonnen met de evra pleister. Ik kan niet goed tegen de pil en heb eerst de anticonceptie ring gebruikt. het ideale daaraan was dat de wisseling maar 1 per maand hoefde. Maar dat die uitzakte etc. dus overgestapt op de evra pleister. Ik moet zeggen dat ik het nu al nix vind ik heb na 1 dag al zo een plakrand. Ziet er niet uit...niet bepaald aantrekkelijk ook maar je k[lees meer...]an die rand niet weghalen want dan laat de pleister los. Daarnaast laat die snel los...zo wordt het wel een dure grap als je er moeizaam een week mee kan doen...Ik kijk het nog even aan en maak mijn voorraad op...
31-05-2010

Anticonceptie

Na verschillende anticonceptie methoden te hebben gebruikt gekozen voor de pleisterpil. Op zich een goed middel. Nadeel zijn de plakrandjes en de hoge eigen bijdrage. In de stopweek last van hoofdpijn, maar dat had ik bij de pil minulet en microgynon20 ook. Na 3 maanden toch maar weer de pil gaan gebruiken omdat ik steeds vaker last kreeg van spotting met de pleisterpil. A[lees meer...]ls je niet iedere dag aan de pil wilt denken is de pleisterpil uiteraard een uitkomst (1 x per week aan denken). Geen nadelige gevolgen gehad zoals stemmingswisselingen of vermindert libido.
25-05-2010

Anti conceptie

Ik ben zeer tevreden, ik gebruik de Evra pleister al jaren en heb totaal geen last van bijwerkingen. Dit had ik wel toen ik de pil slikte. Ik ben er echt blij mee, je hoeft er maar 1 keer per week aan te denken en het is voor mij de oplossing.
08-03-2010

Evra (pleister) (ethinylestradiol/norelgestromin)

gebruikt na wisseling van microgynon. Makkelijk in gebruik je hoeft er maar 1 keer per week aan te denken. Nadeel: plakrandjes /lijmresten als de pleister een paar dagen zit. soms laat deze los dan moet hij worden vervangen. spotting/doorbraakbloeding in de eerste maanden Grootste nadeel duur!! Bij mijn verzekeraar betaal je hem helemaal zelf. Na het gebruik van deze p[lees meer...]leister hebben ze een cyste van 4 cm doorsnee in mijn eierstokbij ondekt precies op de plek waar ik de pleister altijd plakte.
05-11-2009

Anticonceptie

Gebruik het al 5 jaar en ben er erg tevreden mee. Grootste voordeel is natuurlijk dat ik maar een keer per week hoef te herinneren dat ik het moet aanbrengen. Geen bijwerkingen. Enige nadeel is dat soms de randen een beetje los beginnen te raken. Dan moet je soms een nieuwe aanbrengen aangezien hij dan niet meer 99% veilig is.
20-10-2008

Anticonceptie

Ik heb vreselijke bijwerkingen gekregen van de EVRA pleister. In de bijsluiter stond bijv. dat je er van kon gaan blozen. Ik werd om de haveklap vuurrood en opgezet, kreeg uitslag in mijn gezicht. Kreeg nog op meerdere plaatsten allergische huidreacties wat zich uitte in zware uitslag. Verder begon het te suizen in mijn hoofd, kreeg ik soms steken op mijn borst, kreeg ik s[lees meer...]pijsverteringsstoornissen, slaapproblemen, gewichtsverlies terwijl ik gewoon net als anders at.Het was een nachtmerrie. Nu 1,5 jaar nadat ik gestopt ben, ben ik voor 90% van de naweeen af. Mijn huisarts begreep eerst niet wat er aan de hand was, liet me bloedprikken en stuurde me naar de dermatoloog. Hij ontdekte dat ik voor een bep. stof allergisch was geworden (voor alles wat met dennebomen en producten te maken heeft), en nu ik gestopt ben met die vreselijke pleister is ook dit weer over. Ben er zelf achter gekomen dat alles de oorzaak was van die pleister. Het bleek voor mij veel te zwaar

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (515) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum