Ervaringen met Flexi-T (koperhoudend spiraaltje)

Flexi-T (koperhoudend spi...

koperhoudend spiraal

11-02-2023 | Vrouw | 25
koperhoudend spiraal (300)
Na lang zoeken heb ik gekozen voor een koper spiraal, dit omdat er geen hormonen inzitten. In het verleden heb ik een hormoon spiraal gehad deze was verkeerd geplaatst en heeft gezorgd voor helse pijn ik heb een maand niet kunnen werken en alleen maar huilend op bed gelegen, de huisarts vertelde mij toen dat ik moet wennen aan het gevoel. Toen de spiraal er eindelijk ui[lees meer...]t mocht bleek die verkeerd geplaatst te zijn. Omdat de vorige verkeerd geplaatst was wilde ik het nog een kans geven, dit keer een koper spiraal! In een woord verschrikkelijk!!!! Ik bloed aan een stuk door ben de hele tijd moe als ik geen pijnstiller slik lijkt het alsof er iemand met messen in mijn baarmoeder zit te prikken! ERUIT met dat ding!

15-10-2022 | Vrouw | 37
Plaatsen spiraal
Ik wilde geen extra hormonen meer in mijn lichaam

17-02-2022 | Vrouw | 38
koperhoudend spiraal (300)
Hoi, Ik heb een aantal weken geleden een koper spiraal laten plaatsen. Sindsdien voel ik me erg vlak, ben echt uit balans. Heeft iemand hier ervaring mee?

07-01-2022 | Vrouw | 27
koperhoudend spiraal (380)
Ik had afgelopen zomer (2021) een koper spiraal laten plaatsen zodat ik zonder zorgen veilig kan vrijen. Helaas blijven de klachten zich aanhouden en heb ik mijn keuze gemaakt. Ik heb zo vaak zoveel pijn dat het niet oké meer is en door de pijn niet tot nauwelijks zin aan seks. Hopelijk is dit straks allemaal voorbij.

07-01-2020 | Man | 24
koperhoudend spiraal (375)
Na een half jaar mijn spiraal verwijderd. Meerdere malen per maand mega buikpijn wat uitstraalde naar mijn been en enkel. Het leken wel weeen en de tranen sprongen in mijn ogen. Nu is mijn spiraal enkele dagen verwijerd. Nergens meer last van!! Het inbrengen vond ik enorm pijnlijk, maar het verwijderen niet!

21-09-2019 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Ik had een koper spiraal genomen omdat ik anticonceptie zocht zonder hormonen vanwege mijn acne. Op mijn 21e heb ik daarom een spiraal laten plaatsen en dit is helemaal goed gegaan. Ik had een normale cyclus en geen pijnlijke of zware menstruaties. Tot ik 3,5 jaar later geconfronteerd werd met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik ben met spoed opgenomen in het zieken[lees meer...]huis en er zat niets anders op dan een kijkoperatie. Hierbij hebben ze één van de eileiders verwijderd. De ervaring was verschrikkelijk en de gevolgen zijn enorm... Achteraf zou ik NOOIT maar dan ook NOOIT meer een spiraal nemen. En mocht je er dan toch één willen neem dan een spiraal met hormonen zodat de kans op zwangerschap nog kleiner is. Desondanks zou ik de spiraal 100000 x afraden. Nu kom ik er pas achter hoe vaak het voorkomt dat vrouwen met een spiraal toch zwanger worden!

11-08-2019 | Vrouw | 33
koperhoudend spiraal (300)
Veel bijwerkingen (Vermoeidheid, haarverlies, gewichtstoename. ) die niet officieel genoemd worden. Zoek op Iud copper intoxity wanneer je meer over dit onderwerp wilt weten...

21-07-2019 | Vrouw | 22
koperhoudend spiraal (330)
Na twee jaar bleek ik bij de 0,1% te horen die zwanger is geworden door de spiraal heen. Plaatsen is goed gegaan, nacontrole was goed, geen bijwerkingen, toevallig een paar maanden voor de zwangerschap een echo gehad voor mijn nieren waarop ook de spiraal te zien was (perfecte ligging). Ineens raakte ik niet meer ongesteld. Drie weken zwanger. Verder nooit klachten gehad.[lees meer...]

01-08-2018 | Vrouw | 22
koperhoudend spiraal (300)
Ik raad het koperspiraal ten zeerste af. Lees hieronder mijn verhaal als je wil begrijpen waarom. Na het plaatsen heb ik een aantal dagen redelijk wat krampen gehad, maar na een paar weken vroeg ik me af waarom ik niet eerder aan een koperspiraal was begonnen. Na enkele weken check gedaan bij mij huisarts en de spiraal zat prima. Heerlijk om na 10 jaar aan de pil nergens m[lees meer...]eer aan te denken en geen hormonen meer in mijn lijf, wat was ik opgelucht. Tot dat ik last kreeg van angst en paniekaanvallen. Maar of dit aan de spiraal of aan mijn beginnende zwangerschap lag is achteraf de vraag. Binnen 6 maanden na plaatsing ben ik zwanger geraakt. Terwijl ik er voor koos minimaal de komende 5 jaar geen kinderen te willen (ik was op dat moment 22). De spiraal was waarschijnlijk verzakt. Hiervan heb ik niks gevoeld, terwijl ik t regelmatig checkte door zelf te voelen of er iets uitstak. Dames, ik weet hoe vervelend hormonen zijn, daarom was deze spiraal ook mijn overweging. Maar een koperspiraal is niet de meest veilige oplossing. Ik had misschien pech, maar ik was zeker niet de enige. Kortom, ik hoop dat mijn verhaal herhaling kan voorkomen. Liever die rottige hormonen dan de emotionele en fysieke schade van een (ongewenste) zwangerschap.

01-07-2018 | Vrouw | 26
koperhoudend spiraal (380)
Ik heb hele negatieve ervaringen met het koperspiraal. Wil je meer weten over MOGELIJKE bijwerkingen? Ik wil niet zeggen dat dit voor iedereen zo is, maar het interessant je te verdiepen. Ik ben er helaas door gebrek aan informatie en kennis veel te laat achter gekomen. (..) Ik ben psychisch en lichamelijk helemaal in de war geweest ervan, bijna 2 jaar lang. En zelf pe[lees meer...]r toeval tot de ontdekking moeten komen dat de oorzaak mijn koperspiraal was. Ik wil dat dit niet voor niks is geweest, dus neem eens een kijkje op mijn facebook groep. Of zoek op Copper IUD effects (en niet in het Nederlands) en kijk eens op de Engelse facebook groep : (..)(Mijnmedicijn: privé gegevens verwijderd)

24-04-2018 | Vrouw | 28
koperhoudend spiraal (300)
Ik heb een hele nare ervaring met het koperen spiraal die ik wil delen, het plaatsen ging allemaal prima, alleen voelde ik me drie weken na plaatsing anders. Ik kreeg last van angst en paniekaanvallen en voelde me heel machteloos in drukke ruimtes. Ook voelde ik me langzamer depressief voelen. Ik ben gaan googlen want het zat me niet lekker, ik las in het Engels (copper ui[lees meer...]d depression) duizenden verhalen dat ondanks de artsen zeggen dat het koper geen effect heeft op het lichaam dat dit wel degelijk zo is. Ik heb vervolgens een haar mineralen analyse laten doen want dit is niet aan te tonen in een normaal bloedonderzoek. Wat bleek? Mijn kopergehalte was 5x zo hoog als mijn normale waarde. Ik wil vrouwen waarschuwen luister naar je lichaam, en geloof niet alles wat de artsen zeggen. Het spiraal is nu twee weken eruit en ik voel me langzaam aan steeds beter. Het is dus degelijk mogelijk om een kopervergiftiging op te lopen maar dit hangt ook af hoe de rest van de waardes zitten (bv bij een te kort aan b12, is de kans groter) dus nogmaals ondanks dat er geen hormonen in zitten heeft koper zeker effect op je lichaam en dan met name op je geestelijke gezondheid. Wie geestelijke en fysieke klachten (angstig,deprimerend of zelfs gewrichtsklachten) ondervind raad ik aan deze blog te lezen van een vrouw met koper vergiftiging door het koperen spiraal https://copperiud.weebly.com Lees vooral ook de reacties eronder waarin veel vrouwen zich in het verhaal herkennen.

30-08-2017 | Vrouw | 21
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik ben normaal van alles lezen op internet maar ik heb nog nooit mijn verhaal ergens op gezet. Ik was 17 en wou een spiraal, ik heb een mirena laten zetten en die heb ik twee jaar gehad. Ik stapte over naar de koperspiraal. Afspraak bij de dokter gemaakt en gelijk de mirena eruit en de koperspiraal erin. Het zetten was een drama, ze heeft het 3 keer opnieuw moeten doen omd[lees meer...]at het meetstaafje te breed was. De eerste dagen heel erg veel last van gehad. Nu weer twee jaar later heb ik minimaal 1 keer per week weeachtige pijn gehad in mijn buik. De pijn werd zo ondraaglijk. Heb er zelfs aan zitten denken om hem er zelf maar uit te halen. Het enige wat er tegen helpt is naproxen. Nu 4 jaar tobben en niet wetende wat ik moest doen ga ik toch overstappen naar de prikpil. Het maakt me niks meer uit al kom ik 30 kilo aan, tegen deze pijn kan ik niet meer tegen. Ik kan niet wachten tot die eruit is.

11-04-2017 | Vrouw | 22
koperhoudend spiraal (300)
Ik haat het om een van de personen op het internet te zijn met een horrorverhaal, maar ik wil het toch even kwijt. Ik heb de flexi-T 1.5 jaar effectief in gebruik gehad. Inzetten was geen probleem, weinig pijn ervaren. Twee maanden geleden echter, was ik een week over tijd (terwijl ik altijd regelmatig ongesteld was). Ik was misselijk en moe, en je raad het al... zwanger. [lees meer...]Bij nader onderzoek in een abortuskliniek bleek het spiraal er nog in te zitten, niet eens heel erg verplaatst. Waarschijnlijk zat ik in de 0.01% met pech, dus dit wil niet zeggen dat het ding niet effectief is. Het is echter wel jammer dat ik hierdoor de heerlijke ervaring van een abortus mocht meemaken (geen aanrader). Ik ga nu over op de T-safe en hoop bij god dat dit wel gaat werken...

16-01-2017 | Vrouw | 16
koperhoudend spiraal (1)
Toen ik 16 was een koperspiraal laten plaatsen, omdat ik anticonceptie wilde gebruiken maar niet aan de pil mocht van mijn huisarts ivm bloedstollingsafwijking. Plaatsen was erg pijnlijk. Ik menstrueerde erger dan voorheen, maar het was nog wel te doen. Na 3 jaar zwanger geraakt met het spiraaltje. Ik was toen 19. Ik raad elk jong meisje af om een koperspiraal te nemen! Be[lees meer...]schermt niet genoeg als je erg vruchtbaar bent.

02-01-2017 | Vrouw | 29

04-12-2016 | Vrouw | 29
koperhoudend spiraal (375)
Anderhalf jaar heb ik deze spiraal gehad. In principe niet veel bijwerkingen gehad. Wat erger ongesteld, meer bloedingen en steken maar dat was niet zo erg. Ik heb anderhalf jaar af en aan last van bacteriële vaginose gehad. Dit begon nadat het spiraaltje was gezet, na twee maanden een antibiotica kuur gekregen maar het kwam steeds terug. Uiteindelijk na diverse kuren en b[lees meer...]ezoeken aan zowel de huisarts als de gynaecoloog de spiraal eruit gehaald. Sindsdien geen last meer van de infecties. Wat dat betreft echt geen aanrader, want de symptomen van de vaginose zijn verschrikkelijk. Als je daar geen last van hebt dan is het een prima anticonceptiemiddel.