Ervaringen met Nuvaring

ethinylestradiol / etonogestrel

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (197 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Endometriose (2 meningen)

23-04-2018 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Meest vreselijke anticonceptie die ik heb gehad.. verschillende soorten pil gehad, maar wilde eens overstappen op iets anders. Door de huisarts op de nuvari g gekomen. Na een paar uur kreeg ik vreselijke hoofdpijn wat maar niet wegging. Toch nog drie weken uitgehouden, maar daarna besloten om hem eruit te halen. Nog nooit zulke erge koppijn gehad!!!

16-04-2018 | Vrouw | 26
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Ik gebruik de Nuvaring nu voor een half jaar, omdat ik van de pil veel bijwerkingen kreeg (schimmelinfecties, stemmingswisselingen, geen libido). Ik ben zeer tevreden over het gebruik van de nuvaring. Het is prettig om niet elke dag eraan te hoeven denken zoals bij de pil. Ik voel de ring zelf nooit zitten, ook niet tijdens sporten of zwemmen. M'n vriend voelt hem wel eens[lees meer...] tijdens seks, maar dan verwijder ik hem even. Bijwerkingen van de ring zelf heb ik niet gemerkt. Wel heb ik weer wat meer last van menstruatiekrampen en ik kan de stopweek niet overslaan (meerdere ringen achter elkaar gebruiken), want dan word ik alsnog ongesteld.

01-03-2018 | Vrouw | 27
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Na een jaar prettig gebruik begonnen de duidelijke klachten: Continue temperatuursverhoging, algehele malaise, zeer moe, misselijk, labiel, haaruitval, afvallen, moeite met concentratie. Uitgebreide onderzoeken gehad bij huisarts en in het ziekenhuis, met name om zorgen om de maandenlange continue verhoging. Zodra ik stopte met de ring, zakte de temperatuur naar normale wa[lees meer...]arden en begon het herstel.

28-02-2018 | Vrouw | 32
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Het meest dramatische anticonceptie middel ooit. Na 10 dagen de ring in te hebben gehad (gestart 1e dag menstruatie) wist ik niet waar ik het zoeken moest. Ik was dooooodziek. Kotsmisselijk, overgeven en hondsberoerd. Extreme maag en darmklachten. Daarnaast was werd ik steeds neerslachtiger en doodmoe overdag. Veel last van hoofdpijn en een libido van 0,0 Eerst dacht i[lees meer...]k aan een voedselvergiftiging maar even later ging het belletje rinkelen en wist ik niet hoe gauw ik de ring eruit moest halen. Enige voordeel is het gebruikersgemak.

11-01-2018 | Vrouw | 32

14-12-2017 | Vrouw | 19
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Nou ik heb dus ooit dee pil geslikt alleen werkt dat gewoon niet voor mij ik vergat het en was soms 3x per maand ongesteld. Plus van de pil die ik slikte(geen idee welke) kreeg ik erg last van puistjes. Toch wilde ik een anti conceptie middel en vond de nuvaring. Gelijk met de huis arts overlegt en die vond prikpil beter alleen was ik eigenwijs want prikpil vond ik gewoon[lees meer...] eng. Ik die nuva ring geruiken. En dat vond ik heel relaxt. Het is net iets anders als een tampon maar je went er aan. Alleen werd ik wel depri de eerste paar maanden maar na een tijde werd ik weer mezelf. Ik zie veel negatieve reacties op de nuva ring maar ik vind hem geweldig 1x per 3 weken verwissel je hem en je libido zou er laag van worden maar daar heb ik nog geen last van gehad. Het enige nadeel is dat ik wat vaker jeuk heb daar beneden. Erg vervelend maar zoek daar nu een oplossing voor. Verder vind ik het zekker een aanrader P.s je maakt je vriend of bed partner dr ook blij mee ;)

26-11-2017 | Vrouw | 34
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Lokaal aangebrachte hormonen ipv door het gehele lichaam met de inname van een pilletje. Scheelt stukken in de ellende die er van af komt.

20-08-2017 | Vrouw | 21
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Op de prijs (ongeveer €13 per maand) na, ben ik hier al 5 jaar super tevreden over! Geen bijwerkingen, weinig omkijk naar.

10-02-2017 | Vrouw | 43
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Ik gebruik nu ongeveer een half jaar terug de nuvaring. Ik heb deze voordien ook reeds gebruikt, maar na een jaar of 4 gestopt omdat ik veel bijwerkingen kreeg. Overgestapt op Yasminelle, deze was super in het begin... weer een jaar of 4 verder, enorm veel bijwerkingen. Overgestapt op Zoely en reeds meteen enorm veel bijwerkingen. Heel depressief, jaloers, heel hevige maa[lees meer...]ndstonden met bloedklonters enz...Zo erg dat ik dacht dat ik wel ziek moest zijn. Na onderzoek bleek er niets aan de hand. Mijn gyne gaf me de raad om ten minste een half jaar te ontpillen. Dit was een supertijd. Ik voelde me opgewekt, libido heel hoog, enkel mijn maandstonden duurden ongeveer 10 tot 14 dagen elke maand... maar ze waren wel heel regelmatig. Aangezien we een lange reis gepland hadden, wou ik terug aan de pil. Mijn dokter schreef me de nuvaring voor, omdat dit toch de minste klachten geeft. Nu een half jaar later is mijn libido 0. Heb ik veel hoofdpijn, soms heel overvloedige maandstonden, en buikpijn. Ook heb ik last van nachtelijk zweten. Zijn er nog vrouwen die hier last van hebben?

16-01-2017 | Vrouw | 31
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Toen ik zojuist hier de ervaringen van anderen las ging er ineens een wereld voor mij open. Al maanden ben ik zeer geïrriteerd en 'raken dingen me minder' dan ik zou willen, ik voel me heel 'oppervlakkig' over alles. Ook wordt mijn libido steeds lager en lager. Dat voelt heel vreemd, want ik heb wél zin om zin te hebben in seks... Ook heb ik steeds meer last van de ring ze[lees meer...]lf. Dit kan komen omdat ik, op advies van mijn neuroloog de ring niet 3 weken, maar 3 maanden achter elkaar gebruik (wel na elke 3 weken vervangen natuurlijk) omdat ik vaak rond mijn menstruatie zeer zware migraine aanvallen had. Nu haalde ik de ring er sowieso altijd uit tijdens de sex (in tegenstelling tot wat er wordt gezegd voel ik de ring dus echt WEL zitten tijdens de sex), maar ook dan was mijn baarmoedermond zeer gevoelig. Het voelde echt als een verademing elke keer als ik weer ongesteld werd en de ring mocht er weer een week uit. De laatste tijd krijg ik echter steeds meer last van deze klachten: lusteloosheid, laag libido, vlak, passief, geïrriteerd, gevoelige vagina/baarmoeder. Niet alleen de fysieke klachten, maar vooral de emotionele klachten worden steeds erger. Het is net alsof al mijn emoties worden afgevlakt, alsof ik geen grip meer heb op mijn eigen gevoelens. Ik voel me steeds lethargischer worden. Ik koos voor de Nuvaring omdat ik een anticonceptie wilde waar minder hormonen in zitten, omdat ik absoluut geen spiraaltje wil (het idee dat er iemand in mn baarmoeder gaat zitten wroeten vind ik echt walgelijk) en omdat ik condooms zeer onromantisch vind... Ik ben nu 31 en wil over niet te lange tijd aan kinderen beginnen. Ik ga nu dus maar voor 'natuurlijke' (lees: geen) anticonceptie. Even rust aan mijn lichaam en hoofd...

28-12-2016 | Vrouw | 32
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Heb de Nuvaring gekozen als experiment. Na tien jaar een Mirena spiraaltje was ik mijn acne zat en ben ik overgestapt naar de merkloze yaz. Prachtige huid maar helaas zo depri als een deur. Een lichtere variant maakte het iets beter maar niet genoeg. Op internet las ik dat depressieve gevoelens komen door schommelingen in het progesteron niveau, ik zou dus mogelijk gebaat [lees meer...]zijn bij een geleidelijke afgifte van hormonen. Zoals spiraal of Nuvaring! Zit met de Nuvaring inderdaad een stuk lekkerder in mijn vel! Huid is wat minder dan met de yaz, maar is nog steeds een stuk beter dan met het Mirena spiraaltje. Ik raad het iedereen aan! Voor seks haal ik hem eruit, vind ik zelf fijner.

28-12-2016 | Vrouw | 31
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Vooreerst was ik heel erg tevreden van Nuvaring. Het is makkelijk, je hoeft er weinig aan te denken, ... Nu, al jaren heb ik pijnlijke seks en ik wist niet wat de reden was, tot voor kort. Nu dat ik gestopt ben en zwanger wil worden, ontdek ik dat mijn libido weer helemaal ok is en dat de pijn volledig weg is. Eens ik mama ben zal ik niet meer terugkeren naar Nuvaring e[lees meer...]n zoek ik een andere anticonceptie.

19-12-2016 | Vrouw | 29
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Ik ben tevreden over de nuvaring. Op mijn zoektocht naar de juiste anticonceptie kwam ik veel negatieve reacties tegen online. Mijn advies probeer het gewoon en kijk wat het voor jou doet ik denk dat iedereen anders reageert op hormonen. Ik kreeg wel iets meer puistjes de eerste maand maar zit nu in de 2e maand en het is al erg afgenomen. Ik ben best gevoelig voor hormonen[lees meer...] daarom heb ik ervoor gekozen om de hormoon afgifte plaatselijk te doen dus de baarmoeder. Je kan met de nuvaring toch nog zelf bepalen wanneer je wil stoppen met een spiraaltje ook wel maar je moet dan eerst naar een arts om het te verwijderen. Al met al een pil en hormonen hebben altijd wel bijwerkingen maar voor mij is de nuvaring oke.

12-10-2016 | Vrouw | 44
ethinylestradiol / etonogestrel
Omdat ik geen orale anticonceptie mag nemen vanwege mijn maag heeft de huisarts mij de Nuvaring voorgeschreven. In het begin was het wennen om de ring vaginaal in te brengen en als je een kortere schede hebt dan wil de ring er nog al eens uitkomen, zeker bij het ontlasten op de WC. De bijwerkingen zijn er eigenlijk langzaam ingeslopen. De gewichtstoename was nog het minst [lees meer...]erge, de depressies, vermoeidheid en lusteloosheid werden echter steeds heftiger. Zo heftig dat ik wekenlang mezelf opsloot en liefst in bed bleef liggen. Ik ben nu bijna 3 weken zonder ring en voel me als herboren! Om het gemak raad ik de Nuvaring zeker aan, om de bijwerkingen ben ik er mee gestopt omdat ik zo geen leven meer had.

21-09-2016 | Vrouw | 42
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Heel makkelijk, je moet drie weken aan niks denken. Duid op je kalender aan wanneer ingebracht en wanneer je dient te verwijderen. Als je er geen nevenwerkingen van hebt ideaal in gebruik. Na een aantal jaar te hebben gebruikt zonder nevenwerkingen kreeg ik nu maandelijks een schimmelinfectie daardoor, heel vervelend en pijnlijk.

04-09-2016 | Vrouw | 27
ethinylestradiol / etonogestrel (2,7/11,7mg)
Makkelijk te gebruiken, minder last van hormonen (meer plaatselijk), na afbouw snel weer regelmatige cyclus (inin tegenstelling tot de pil)