Ervaringen met Symbicort

Astma (105 meningen)
COPD (45 meningen)

29-10-2016 | Vrouw | 51
Astma
Ik heb al jaren last van Astma maar wilde tot heden niet aan de dagelijkse medicatie. Echter steeds vaker ontsteking van de luchtwegen dus sinds deze week besloten de komende winter toch maar eens dagelijks symbicort te gaan gebruiken op advies van de huisarts. Ik ben er echter niet blij mee en vraag me altijd af of er andere natuurlijke middelen zijn want uiteindelijk is [lees meer...]het altijd maar symptoom bestrijding. Ik kan nog geen ervaring delen maar wordt niet blij van alles wat ik hier lees. Nu heb ik sinds kort een aantal keren gelezen over dry salt therapie. Het lijkt hele goede resultaten te leveren en is 100% natuurlijk heeft iemand daar al ervaring mee??

25-07-2016 | Vrouw | 58
COPD
ben wel blij met symbicort. Lees hier ook dat de bijwerkingen veel krampen geven, ik heb daar ook veel last van. Soms heel de dag door overdags in me handen en ´s nachts vooral in me benen en voeten. Daar heb ik eigenlijk nooit van de arts iets van gehoord als bijwerking, die zei zelfs misschien kom je vitamine d te kort en magnesium, dus ik maar weer kopen, vind het dan w[lees meer...]el erg dat ik weer geld uit moet geven (uitkerings gerechtige) terwijl het gewoon van de symbicort kan komen. Nu heb ik ook de laatste tijd dat af en toe mijn symbicort in een keer naar zeep smaakt, mij is verteld dat in het inhalator een ook een poeder zit om de symbicort droog te houden. Ben vanmorgen vanwege de smaak even naar de apotheek gegaan, die zei de bijwerking is dat je smaakverstoring kan hebben, ik zei ja ik heb mijn vriend ook even laten proeven en die zegt het smaakt heel erg naar zeep, dus het ligt niet aan mij. Vraag me dan wel af of het schadelijk is wat ik proef en hebben jullie er ook wel eens last van gehad van die smaak?

22-06-2016 | Man | 15
formoterol/ budesonide (125/5ug/do)
Bronchitis

22-06-2016 | Man | 15
Bronchitis

17-06-2016 | Vrouw | 26
formoterol/ budesonide (400/12ug/do)
Astma
Ik begon ooit met budesonide 200 2 keer 1 puf voor astma. Toen mijn astma echter erger werd kreeg ik symbicort 400/ 12 twee keer 1 puf voorgeschreven. In het begin leek de symbicort fantastisch. Ik kreeg veel meer lucht. Wel begon ik steeds meer te hoesten. Ook nam mijn gewicht toe met ruim 30 kilo in twee jaar tijd. Een half jaar geleden was mijn astma heel goed onder con[lees meer...]trole. Hierdoor ben ik terug gegaan op een lage dosis pulmicort. Hierdoor vielen ineens een hele hoop klachten weg waarvan ik nooit had gedacht dat ze door de symbicort kwamen. Opeens kwam ik erachter dat ik helemaal niet zo snel nerveus was als ik eerder dacht. Ook werd ik minder humeurig, en verdween de hoofdpijn. Jammer genoeg werd ik weer sneller benauwd en ging ik weer terug aan de symbicort. Deze keer leken het echter of alle klachten veel erger waren. Ik huilde om niets, was constant nerveus, de hoofdpijn ging maar niet weg enz.. Sinds enige weken probeer ik daarom wat nieuwe medicijnen uit. Symbicort had voor mij dus veel bijwerkingen die sluipend steeds erger werden. Het werkte echter meestal prima voor mijn astma. Zelf heb ik de keus gemaakt om iets te zoeken waar ik beter mee kan leven, maar als lucht krijgen het belangrijkst is zou ik dit zeker proberen.

06-06-2016 | Vrouw | 31
formoterol/ budesonide (160/4,5)
Astma
Gebruik het nog maar paar dagen, maar geeft het gevoel alsof je een kater hebt van de dag tevoren...dus dit neem ik niet voor de lange tijd. Moet het nemen om een van een kriebelhoest af te raken die veroorzaakt wordt door allergie en lichte astma. Het helpt dus, maar de bijwerkingen vind ik er te veel aan om lang te gebruiken.

25-11-2015 | Vrouw | 20
Astma
Ik gebruikte eerst vanaf toen ik 4 jaar was ventolin in combinatie met flixotide. Dit deed na zoveel jaren niet meer genoeg en was heel erg vaak benauwd. Toen symbicort gekregen. Werkte erg goed tegen de benauwdheid maar kon mijn dagelijkse dingen niet meer goed uitvoeren.. Trilde heel erg ervan en had dagelijks hoofdpijn. Nu over gegaan op pulmicort met ventolin ben benie[lees meer...]uwd of dit beter gaat.

04-10-2015 | Vrouw | 56
COPD
weinig verbetering in longinhoud, veel heesheid.

13-07-2014 | Vrouw | 20
Astma
Dit medicijn heel wat jaren gebruikt. In het begin veel bijwerkingen gehad. Die zijn uiteindelijk wel iets weggegaan, maar bleven wel. Kon tot 30-60 minuten na inhaleren weinig priegelwerk verdragen, ik bleef de hele dag door trillen, heel snel blauwe plekken. En een gejaagd/nerveus gevoel. Had bij verkoudheden ook wel eens moeite om het middel adequaat binnen te kri[lees meer...]jgen, maar ben het wel blijven gebruiken. Totdat ik onlangs een luchtweginfectie kreeg, en ik mijn symbicort helemaal niet meer binnenkreeg. Toen andere medicatie in combinatie met een aerochamber gekregen. En eigenlijk pas toen ben ik erachter gekomen dat het middel eigenlijk maar middelmatig gewerkt heeft al die jaren. Die medicatie heb ik 3 weken gebruikt. Ik ben al jaren moe, maar tijdens die 3 weken voelde dat toch anders. De bijwerkingen van trillen waren weg, voelde me eigenlijk een stuk beter. Toch weer symbicort gaan gebruiken op advies arts, de bijwerkingen die ik had zijn weer 3x zo erg terug, lijk nu wel weer enigszins door de gewenningsfase te zijn, maar ik ga toch terug naar mijn arts voor een ander middel. Want ook de vermoeidheid is er weer..

15-05-2013 | Man | 28
Astma
Sinds enkele weken heb ik astma- achtige symptomen, het pollenseizoen is laat begonnen dit jaar, maar zeer intens, hierdoor heb ik veel last op de luchtwegen, een benauwd gevoel en een steekt het bij het diep inademen. Na enkele dagen merkte ik reeds een verschil, de pijn bij het diep inademen was quasi verdwenen, wel merk ik enkele bijwerkingen: hartkloppingen en gejaagd[lees meer...]heid, ook ben ik scherper naar mensen toe

19-04-2013 | Vrouw | 50
formoterol/ budesonide
sinds een paar weken aan de symbicort vanwege langdurig hoesten . bijwerkingen :droge tong/keel . heesheid

11-04-2013 | Vrouw | 46
Astma
Na Pericarditis eind vorig jaar en allerlei onderzoeken kwam ook astma naar boven. Longarts schrijft 2x 2puffen voor, na 3 weken meld ik dat ik niet veel verbetering merk, nu zit ik op 3x 2puffen en nog steeds twijfel ik. Ik houd druk op mijn borst en ben zeer vermoeid. Kortademigheid is ook niet weg. Kramp in mijn voetzolen en trillende handen is nieuw en kan alleen door [lees meer...]dit medicijn komen want ik gebruik niets anders. heb ook een brandende plek op mijn rug...voel ik mijn longen?

09-12-2012 | Vrouw | 26
formoterol/ budesonide
Ik gebruik sinds enkele maanden symbicort in combinatie met montelukast en avamys. Eerst was er niks aan de hand, maar nu heb ik af en toe last van een opgezwollen tong!! Ook heb ik steeds meer last van spierkrampen in mijn benen en voeten en ik voel me echt niet goed, angstig zelfs. Is er iemand met dezelfde ervaringen? Een opgezwollen tong is wel beangstigend vind ik, be[lees meer...]n bang om te stikken.

24-10-2012 | Vrouw | 39
Astma
Sinds een jaar gerbuik ik dagelijks Symbicort 2 x daags. De benauwdheid verminderde aanzienlijk. Mara ik kreeg allerlei vreemde klachten. Kreeg depressieve gevoelens, en erg spierkrampen in mijn armen en benen. Niet wetende dat het van de Symbicort kon komen en ook niemand (ook de huisarts niet!) die me hier op wees. Ik ben helemaal door de molen van specialisten geweest [lees meer...]in het ziekenhuis maar er werd geen verklaring gevonden. Tot ik gisteren eens ging zoeken op internet naar bijwerkingen van de Symbicort. En daar staat het zwart op wit: Spierkrampen! Zo stom dat we hier nooit aan gedacht hebben. Ik ben direct gestopt en hoop me binnen een paar dagen beter te gaan voelen. Volgende week een afspraak met de huisarts om dit te melden.

20-10-2012 | Man | 51
Astma
Gebruik sinds kort Symbicort naast Ventolin en Fexofedine. Dosering 200/6 - 3x2 per dag. Werking lijkt redelijk effectief maar met wel lichte bijwerkingen: trillende handen, soms rillend en hoofdpijn en heb last van wakker worden vroeg in de ochtend. Zal over een aantal weken update als reactie bijvoegen.

04-10-2012 | Man | 21
Astma
gebruik nu symbicort enkele dagen, merk wel dat direct wisselen van medicijnen niet goed is voor het lichaam, waardoor je steeds zieker gaat voelen