Ervaringen met Symbicort

Astma (105 meningen)
COPD (45 meningen)

10-12-2022 | Man | 54
Astma
Zeer tevreden even overgestapt naar easy inhaler bufoler dat was geen succes. Meteen problemen. Werkte meteen averechts en kreeg ook last van zware bronchitis. Terug naar Symbicort en de weg naar boven werd meteen ingeslagen.

04-05-2022 | Vrouw | 64
COPD
Ik heb dit middel al jaren en er is geprobeerd om me Bufoler te geven. Wat een negatieve ervaring. nee ik heb mijn beste beentje moeten voorz\etten om de Symbicort weer terug te krijgen. Ik heb wel zelf er mee ingestemd om Trimbow te gaan gebruiken. Drie maanden gedaan. Ook dit was geen succes. Dus weer terug bij de Symbicort. mensen laat jullie niks wijs maken. Dit produc[lees meer...]t is gewoon op de markt en helpt mij als beste.

21-11-2021 | Vrouw | 67
Astma
Ook ik (vrouw 67 jaar) na jarenlang gebruik Symbicort 400/12 nu opeens Bufoler 320/9. Mijn conditie verslechtert. Terwijl er amper prijsverschil is, Symbicort is zelfs iets goedkoper. Blijkbaar bepalen de zorgverzekering/apotheek wat goed voor mij is en is de longarts ondergeschikt.

15-10-2021 | Man | 74
COPD
Na te vredenheid jaren Symbicort 400 gebruikt. Nu geven ze bij de apotheek Bufoler Easyhaler. Die werkt minder goed da Symbicort. Symbicort krijgen we niet meer vegoed zegd de apotheker ! De huisarts is het met de apotheker eens.

15-10-2021 | Man | 74
COPD
Simbicort helpt bij mij zeer goed. Sinds April krijg ik die niet meer. Krijg nu Bufoler eayihaler die minder goed is. De apotheker heeft dat zo geregeld.

18-06-2021 | Vrouw | 50
Astma
Ik gebruik al meer dan 15 jaar Symbicort Turbuhaler zonder problemen. Sinds begin dit jaar krijg ik Bufoler EASYHALER. Geen idee wat daar EASY aan is. Inhaleren lukt niet met deze inhaler dus overeengekomen met de apotheek dat ik Symbicort geleverd krijg. Dat is niet op voorraad dus leveren ze weer Bufoler. Oplossing zoeken ze niet, ze laten me letterlijk en figuurlijk sti[lees meer...]kken.

19-05-2021 | Man | 67
Astma
Ik heb altijd symbicort ingenomen ( 1x per dag )tot de volle tevredenheid, vanaf januari kreeg ik dit niet meer maar een vervanger. Hier ben ik na 6 weken mee gestopt, daarna kreeg ik Relvar, moest ook weer na jaren ventolin innemen, heesheid en veel hoesten door slijm ophoping in de longen. Mijn kwaliteit van leven ging danig achteruit. Na vele discussie en blijven aanho[lees meer...]uden weer symbicort gekregen!

30-01-2020 | Vrouw | 50
Astma
jaren heb ik flixotide disk gebruikt met af en toe bij een opvlamming na griep o.i.d. wat extra medicatie. Tot afgelopen winter, een heel jaar getobt en heel veel medicatie nodig gehad. Het is nooit meer teruggekomen naar het niveau dat ik jaren heb gehad maar met Symbicort is het toch goed onder controle te houden. ik vind het een fijn en effectief middel.

01-03-2019 | Man | 80
Ademhalingsproblemen
na vele longontstekingen kreeg ik steeds meer last met ademhaling en vooral bij mistig weer ben ik in 2005 op advies longarts " Simbycord" gaan gebruiken omdat bij mij astma en een lichte vorm van COPD werd geconstateerd

12-03-2018 | Vrouw | 43
formoterol/ budesonide (250/10ug/do)
COPD
Ik ga vaker op inhaltie instructie en houdt het samen met de POH in de gaten wanneer ik ook andere medicijnen erbij moet gaan nemen als Prednison, enz. Als kind al astma en inspanningsastma, hooikoorts en met andere klachten samen is het Copd met deze behandelingen geworden die mij goed bevalt en wat lucht geeft, ook krijg ik vaker een andere inhaler toegevoegd in voor en [lees meer...]na jaar

08-01-2018 | Vrouw | 38
Astma
Medicatie werkt goed en snel. Geen bijwerkingen.

08-12-2017 | Man | 63
Astma
Top medicijn. Je moet wel even leren wanneer je de dosering iets moet opvoeren. (bijv. bij verkoudheid), maar als je dat goed doet hou ik goed onder controle.

17-05-2017 | Vrouw | 44
formoterol/ budesonide (100/6ug/do)
Astma
Sinds kort overgestapt van Relvar naar Symbicort. Wat een fantastisch geneesmiddel! Weinig tot geen bijwerkingen en zit qua longfunctie boven de 90% met 2x daags 1 pufje in de voorzetkamer. Ik kan het iedereen aanraden.

16-05-2017 | Man | 22
Astma
Ik gebruik nu al enkele jaren Symbicort en ben hier zeer tevreden mee. Zonder dit medicijn ben ik erg benauwd en krijg ik regelmatig aanvallen van kortademigheid en benauwdheid. Ik zou dit beschrijven als een erg zware ademhaling waarbij ik nauwelijks zuurstof naar binnen krijg. Ik neem nu Symbicort twee keer per dag en heb hier nooit meer last van gehad. Soms vergeet i[lees meer...]k het wel eens te nemen en dan merk ik gelijk het verschil. Als ik het dan weer neem zijn mijn klachten binnen enkele minuten verdwenen. Bijwerkingen die ik gemerkt heb zijn dat in de eerste uren na gebruik er wat slijm los komt en ik een beetje hoesterig ben. Als ik niet mijn mond spoel na gebruik krijg ik een wat viezige smaak en gevoel in mijn mond. Maar zolang ik dat wel doe heb ik daar geen last van. Al met al een geweldig medicijn en ik raad het zeker aan.

11-04-2017 | Vrouw | 56
oude symbicort was beter

15-03-2017 | Man | 64
Astma
direct na eerste gebruik prima effect