Astma (50 meningen)

07-02-2018 | Man | 53
Ademhalingsproblemen

23-05-2017 | Man | 77
COPD
Na Flixotide een jaar met succes gebruikt te hebben, is de werking ervan opeens weg gevallen, tenminste zo voelde het. Ik had alweer problemen met kortademigheid vooral tijdens het lopen. Tot nu toe heeft de longarts geen verklaring hiervoor voorgesteld, hopelijk komt die verklaring binnen kort.

27-12-2016 | Vrouw | 47
Astma
Ik gebruik het medicijn al vele jaren zonder problemen. Heb geen astma aanvallen meer gehad. Ik ben een keer langdurig gestopt met gebruik en merkte na een week of zes helaas dat benauwdheid terugkwam. Dit ging over toen ik flixotide weer ging gebruiken. Ik bleek wel met een lagere dosis toe te kunnen dan ik vroeger nam.

25-11-2016 | Vrouw | 39
Astma
Werkt prima, mits je het consequent en volgens het advies van de arts gebruikt. Geen heesheid of droog gevoel keel, omdat ik na ieder gebruik mijn keel spoel/gorgel met wat water en het gebruik vlak voordat ik (wat) ga eten. Lees de bijsluiter, people (voor degenen die dat stuk mochten hebben gemist en nu mogelijk kampen met keelklachten/klachten die overeenkomen met e[lees meer...]en schimmelinfectie): goed spoelen na gebruik en bij voorkeur gebruiken vlak voor het eten van een maaltijd!

13-03-2016 | Vrouw | 44

10-03-2016 | Vrouw | 40
fluticason (125ug/do)
Bronchitis
Ik heb bronchitis waarschijnlijk veroorzaakt door een virus. Had eerst griep. Heb gevoelige luchtwegen. Salbutamol en flixotide gekregen. Effect binnen 1 dag merkbaar. Enige bijwerkingen is de smaak en keelpijn.

07-09-2015 | Man | 48
Astma
Vanaf februari 2015 last van benauwdheid vooral 's nachts na een hardnekkige griep. In juni toch maar naar de huisarts, deze schreef ventolin voor en ik moest een longfunctietest doen. Uitslag was gelukkig geen COPD en tegen Astma aan. Flixotide discus werd voor geschreven en tot op heden heb ik geen benauwdheid meer. Ook heb ik nog geen last van eventuele bijwerkingen.

15-03-2015 | Man | 33
Allergische reactie
Gebruik al ruim 2 jaar de flixotide diskus, op advies huisarts 2 x per dag. Werd me voorgeschreven als gevolg van toenemend ventolin-gebruik; periodes van 2 hoestbuien per nacht en soms luchtweginfecties als gevolg. Volgens huisarts mogelijk een gevolg van een allergische reactie op huismijt en/of pollen. Na gebruik van flixotide werden de klachten merkbaar minder. Nog wel[lees meer...] vaak verstopte neus en verkouden, maar geen hoestaanvallen met piepende adem weer. Wel sinds een jaar vervelende bijwerkingen; smaakverlies (alleen zoet, zout, zuur en heet) en vrijwel continu geurverlies. Regelmatig hese stem en soms zelfs stem helemaal kwijt. Af en toe pijnlijke blaasjes op tong.

21-02-2015 | Man | 12
Bronchitis
Nou. Ik heb bronchitis bla bla. Dokter schrijft me dit voor. Het werkt perfect (vind ik dan). Geen bijwerkingen alleen het is best irritant om de hele tijd het te moeten inemen als je een bepalde kriebel hoest hebt. Volgens mijn moeder kan ik anders een longontsteking krijgen. Het enige nadeel: Je moet je mond wassen na het inhaleren en het inhaleren kan irritant zijn. Er [lees meer...]zit geen smaak aan (yay)

03-01-2015 | Man | 74
Astma
Effectief geneesmiddel. Wel enkele bijwerkingen, vaak droge mond, heesheid en nog al wat slijmvorming.

22-11-2014 | Vrouw | 39
Astma
Opvallend meer haaruitval sinds gebruik, dunner en brozer haar. Stemproblemen; krakerige stem en meer slijm ophoesten. Wel enige werking maar astma niet mee onder controle gekregen, ook niet bij hogere dosering 2000 mg per dag. Effect ook lastig te meten omdat pas na enkele dagen -weken resultaat merkbaar zou moeten zijn en astma ook wisselt. Eigenlijk meer baat gehad bij[lees meer...] ademtherapie, sporten en genoeg slaap.

25-07-2014 | Vrouw | 39
Astma
Ik gebruik Flixotide al 13 jaar en heb een aantal keren geprobeerd ermee te stoppen, maar telkens kwamen na ongeveer 2 a 3 weken de klachten terug (slijm ophoesten, hoest, benauwdheid bij sporten). Sinds 3 maanden nu weer eens geprobeerd te stoppen, want begonnen met mediteren, diepen buikademhalingsoefeningen, voedingsgewoonten aangepast. Het ging 2 maanden goed, maar da[lees meer...]arna kwamen de klachten weer langzaam terug. Ik sport veel en werd steeds meer belemmerd tijdens tennissen, fietsen en zwemmen. Met zwemmen had ik het gevoel dat ik stikte. Dus toch maar weer Flixotide opgepakt. Mijn huisarts zei toentertijd dat ik het mijn leven lang moest gebruiken en dat blijkt dus inderdaad. Helaas, want ik wil eigenlijk geen medicijnen, maar ik heb nog steeds niets beters gevonden.

01-07-2014 | Man | 31
Hoest
Al jarenlang had ik last van zeer ernstige hoestbuien, met name in de herfst en winter en bij een omslag van het weer. Op een gegeven moment was het zo erg dat ik in vergaderingen gewoon niet meer normaal kon functioneren. In eerste instantie moest ik maar proberen minder krachtig te hoesten was het advies. Met codeïnepillen werd de prikkel vervolgens onderdrukt. Dat hielp[lees meer...] een beetje, maar was geen blijvende oplossing. Na wat testen was de conclusie dat ik wel ergens allergisch voor ben, maar dat niet te lokaliseren is waarvoor. Daarom is uiteindelijk een Flixotide discus voorgeschreven. Al binnen een paar dagen merkte ik duidelijk verschil. Ik heb geen last meer van hoestbuien en als ik een weekje laks ben geweest met gebruiken, dan merk ik dat direct. Bijwerkingen heb ik zelf niet kunnen ontdekken. Voor mij dus echt een uitkomst dit spul!

24-12-2013 | Man | 63
Astma
Kreeg pijn in mijn gewrichten van handen en voeten (mijn tenen deden zeer) Ook mijn ribben waren zeer pijnlijk, ik ben vandaag gestopt , ik hoop nu dat het beter gaat, ga na de feestdagen contact zoeken met mijn longarts.

30-11-2013 | Vrouw | 15
fluticason
Ik gebruik nu een paar maanden flixotide. Ik voel me sindsdien stukken beter. Ik heb minder last van slijm in mijn longen. Laatst geprobeerd aftebouwen. Meteen weer terug bij af. Weer opgebouwd en nu gaat het weer hartstikke goed! Bijwerkingen zijn wel dat ik veel en vaak keelpijn heb en dat ik vaak mijn stem kwijt ben of erg schor ben. Maar voor mij is dit echt een top m[lees meer...]edicijn.

07-09-2013 | Vrouw | 48
Astma
Ik merkte weinig verbetering na inname