Ervaringen met Flixotide

fluticason

pijn op de borst droge mond

Astma (52 meningen)
Allergie (2 meningen)
Longontsteking (2 meningen)

16-09-2018 | Vrouw | 65
Ademhalingsproblemen
Hoest sinds lange tijd. Las nu in de bijwerking dat fliotide dat kan veroorzaken. Zeer goed spoelen en gorgelen, anders hees.

28-06-2018 | Vrouw | 17

28-05-2018 | Vrouw | 43
fluticason (20mg)
Astma
werkt goed, ik ben volledig van het hoesten af

27-05-2018 | Vrouw | 47
Astma
Januari 2018 begonnen met Fluticason 125 Aerosol van het merk Vincion. Veel klachten van druk op de borstkast. Voor deze klachten gebruik ik het maar 1 keer per dag, maar het zou 2 keer moeten van longarts. In april onverklaarbare kriebelhoest vaak tot stikken toe. Longarts heeft er geen verklaring voor en zegt dat het het luchtweg infectie is.

25-03-2018 | Man | 40
Astma
Prima middel tegen benauwdheid. Wel snel last van heesheid/ verlies van smaak. leek er de laatste jaren van gebruik toch wel wat resitent voor te worden. Hierdoor in enkele jaren tijd meerdere longonstekingen opgelopen terwijl dosering erg hoog waren. iom huisarts icm longarts zgn "overdosering" traject ingezet icm antibiotica en prednisol (dus maximale dosering voor[lees meer...] een week) om ontsteking af te remmen en dan vervolgens te switchen naar seretide. Dit is gelukt seretide gebruik is stabiel (zo ook longfuncties)

08-03-2018 | Vrouw | 58
fluticason (500mg)
Astma
werkte prima heb veel jaren zonder klachten en of bijwerkingen doorgebracht ,pas sinds er longemfyseem is gecontateerd is bij mij vaker bronchitus en of long onsteking

07-02-2018 | Man | 53
Ademhalingsproblemen

23-05-2017 | Man | 77
COPD
Na Flixotide een jaar met succes gebruikt te hebben, is de werking ervan opeens weg gevallen, tenminste zo voelde het. Ik had alweer problemen met kortademigheid vooral tijdens het lopen. Tot nu toe heeft de longarts geen verklaring hiervoor voorgesteld, hopelijk komt die verklaring binnen kort.

27-12-2016 | Vrouw | 47
Astma
Ik gebruik het medicijn al vele jaren zonder problemen. Heb geen astma aanvallen meer gehad. Ik ben een keer langdurig gestopt met gebruik en merkte na een week of zes helaas dat benauwdheid terugkwam. Dit ging over toen ik flixotide weer ging gebruiken. Ik bleek wel met een lagere dosis toe te kunnen dan ik vroeger nam.

25-11-2016 | Vrouw | 39
Astma
Werkt prima, mits je het consequent en volgens het advies van de arts gebruikt. Geen heesheid of droog gevoel keel, omdat ik na ieder gebruik mijn keel spoel/gorgel met wat water en het gebruik vlak voordat ik (wat) ga eten. Lees de bijsluiter, people (voor degenen die dat stuk mochten hebben gemist en nu mogelijk kampen met keelklachten/klachten die overeenkomen met e[lees meer...]en schimmelinfectie): goed spoelen na gebruik en bij voorkeur gebruiken vlak voor het eten van een maaltijd!

13-03-2016 | Vrouw | 44

10-03-2016 | Vrouw | 40
Bronchitis
Ik heb bronchitis waarschijnlijk veroorzaakt door een virus. Had eerst griep. Heb gevoelige luchtwegen. Salbutamol en flixotide gekregen. Effect binnen 1 dag merkbaar. Enige bijwerkingen is de smaak en keelpijn.

07-09-2015 | Man | 48
Astma
Vanaf februari 2015 last van benauwdheid vooral 's nachts na een hardnekkige griep. In juni toch maar naar de huisarts, deze schreef ventolin voor en ik moest een longfunctietest doen. Uitslag was gelukkig geen COPD en tegen Astma aan. Flixotide discus werd voor geschreven en tot op heden heb ik geen benauwdheid meer. Ook heb ik nog geen last van eventuele bijwerkingen.

15-03-2015 | Man | 33
Allergische reactie
Gebruik al ruim 2 jaar de flixotide diskus, op advies huisarts 2 x per dag. Werd me voorgeschreven als gevolg van toenemend ventolin-gebruik; periodes van 2 hoestbuien per nacht en soms luchtweginfecties als gevolg. Volgens huisarts mogelijk een gevolg van een allergische reactie op huismijt en/of pollen. Na gebruik van flixotide werden de klachten merkbaar minder. Nog wel[lees meer...] vaak verstopte neus en verkouden, maar geen hoestaanvallen met piepende adem weer. Wel sinds een jaar vervelende bijwerkingen; smaakverlies (alleen zoet, zout, zuur en heet) en vrijwel continu geurverlies. Regelmatig hese stem en soms zelfs stem helemaal kwijt. Af en toe pijnlijke blaasjes op tong.

21-02-2015 | Man | 12
Bronchitis
Nou. Ik heb bronchitis bla bla. Dokter schrijft me dit voor. Het werkt perfect (vind ik dan). Geen bijwerkingen alleen het is best irritant om de hele tijd het te moeten inemen als je een bepalde kriebel hoest hebt. Volgens mijn moeder kan ik anders een longontsteking krijgen. Het enige nadeel: Je moet je mond wassen na het inhaleren en het inhaleren kan irritant zijn. Er [lees meer...]zit geen smaak aan (yay)

03-01-2015 | Man | 74
fluticason
Astma
Effectief geneesmiddel. Wel enkele bijwerkingen, vaak droge mond, heesheid en nog al wat slijmvorming.