Astma (50 meningen)
Benauwdheid (1 mening)

24-08-2013 | Vrouw | 65

12-07-2013 | Vrouw | 33
Astma
Gebruik nu een jaar flixotide,had regelmatig enorme hoestbuien waar ik bijna in bleef. Nu,na een goede longfunctietest gestopt en al binnen paar dagen vreselijke hoestbuien weer terug! Wist niet dat het zo goed werkte totdat ik ermee stopte.Gelijk weer mee verder nu ermee.

01-05-2013 | Vrouw | 15
Astma
Na vreselijke problemen met Ventolin overgestapt. Letterlijk een verademing! Ik kan rennen, ik kan actief meedoen met gym, heerlijk! Het enige nadeel is dat ik er hees van word. Ik zing graag, dus ik ben nu weer op zoek naar iets wat minder op mijn stem slaat, maar als ik gewoon praat heb ik nergens last van.

16-04-2013 | Man | 42
Astma
Ik heb dan een discus en hebt vanaf mijn geboorte astma maar nu begint het weer aardig op te steken(een paar kaar terug heb ik daar ook hevig last van gehad in verband met hooikoorts allergie (ik kreeg geen adem bij het slapen toen) dit was in verband van mijn werk toen dat ik niet meer uitvoert (werken in de kas met groente en planten en bloemen), Nu is het wat minder h[lees meer...]evig als toen omdat ik er snel bij was met een longfunctie test. Ik ben dit jaar begonnen om van de bodem af alles goed te onderzoeken en te onderhouden (lichamelijk) want ik besef als je het niet in balans houd dan vallen er meerdere dingen uit (alles in het lichaam is met elkaar verbonden, illustratie: met last van het linker been steun je veel op rechts die dit gewicht niet geheel aan kan en dan krijg je rechter been ook lasten).

05-04-2013 | Vrouw | 51
Astma
Middel helpt over het algemeen goed.Kleine bijwerking is soms heesheid.

28-03-2013 | Vrouw | 39
Astma
Ik heb jaren land flixotide 500 gebruikt en nu moest stoppen door angst anvallen, nervous kriebbels in de longen en buik. Heel vervelende bijwerkingen. Nu gebruikt ik pulmicort 400. Maar ik voel pijn in de gewrichten en spieren, moeheid, snel geirriteerd.

28-02-2013 | Vrouw | 18
Astma
ik gebruik flixotide nu al een aantal jaar en het bevalt me goed. Ik heb een vorm van astma waarbij je niet zo zeer astma aanvallen hebt maar wel last van veel slijm en benauwdheid. Ik merk het direct als ik Flixotide een tijdje niet neem, dan ben ik constant hees en direct meer hoesten en slijm. Dus ik neem het braaf iedere dag 2 keer en dan heb ik weinig last. Wel altijd[lees meer...] goed spoelen na innemen. Wel vergeet ik het regelmatig te nemen, maar dat heeft meer met mij te maken dan met het medicijn.

27-12-2012 | Man | 75
COPD
Consequent bij opstaan en slapen gaan. (s'avonds)

14-11-2012 | Vrouw | 1
Hoest
Mijn dochter heeft veel last van hevig hoesten tijdens de koudere en nattere maanden. Op een leeftijd van 6 maanden is zij hiervoor een dag opgenomen geweest in het ziekenhuis. Op aanraden van kennissen en iom de huisarts besloten om preventief Flixotide te gaan geven. Afgelopen zomer hebben wij twee maanden geen Flixotide gegeven en dit ging goed. Begin oktober toch weer [lees meer...]begonnen met de pufjes, want haar hoest werd weer erg hevig. Na 2 dagen was de hoest weer onder controle, dus voor ons het teken dat zij nog niet buiten dit medicijn kan. We hebben goede hoop dat zij hier uiteindelijk overheen groeit, maar helaas slaan de verkoudheidsvirussen nog erg op haar luchtwegen. Toedienen doen wij met een voorzetkamer en dit gaat goed, hoewel zij het niet altijd op prijs stelt.

08-09-2012 | Man | 17
Astma
Had vroeger veel last van Astma en gebruikte andere medicijnen. Sindsdien voorbij en begon ik flixotide te gebruiken. Ik gebruik het al flink wat jaren maar kom pas net achter een grote ontdekking. Ik lees net in de bijsluiter dat 1 op de 1000 ernstige huiduitslag krijgt en ook lees ik net een verhaal van iemand anders. Verschrikkelijke onuitstaanbare kriebel op me been. I[lees meer...]k blijf krabben. Ik heb het al een keertje eerder gehad vorig jaar maar toen werd het afgedaan als een bacterie. Ik denk dat na al die jaren flixotide eindelijk zijn tol eist want ik heb sinds kort verschrikkelijke droge huid en plekken verschijnen over me hele lichaam. Het is gulukkig weg te krijgen door een speciale zalf van 50 euro, na veel zoeken naar de goede zalf. Ik zou flixotide nog steeds aanraden, maar wees gewaarschuwd.

31-07-2012 | Man | 65
Astma
Mijn ervaringen vanaf 2000 zijn heel goed met Flixotide. door de loop der laren ontstondwel een gevoelige keel bij intensief praten. Sinds het laatste anderhalf jaar geleden kreeg ik last van mijn keel na de laatste 5 pufjes. Bij navraag apotheker bleek dat het Flixotude medicijn via parallele import te zijn geleverd. En recentelijk bij gebruik van "Flutide forte", met Dui[lees meer...]tse tekst op discus en productienummer 1179, kreeg ik last van druk op longen en ontsteking van luchtpijp en keel. In 2008 gebeurde hetzelfde. Graag verneem ik of er nog meer gebruikers zijn met deze ervaring.

30-12-2011 | Man | 37
Astma
Vroeger last gehad van astma, toen alleen Ventolin gebruikt tegen de aanvallen. Nu kwam de astma terug en met deze Flixotide werden de aanvallen goed tegengegaan. Eerst een maand gebruikt, toen gestopt maar een week later kreeg ik weer een aanval. Lastig vind ik wel dat je er hees van wordt ondanks goed spoelen. Maar goed, dat is een kleine bijwerking ten opzichte van gee[lees meer...]n last hebben van benauwdheid!

12-12-2011 | Vrouw | 73
fluticason
werkt prima. makkelijk te inhaleren. wordt nooit vergeten.

01-12-2011 | Vrouw | 49
fluticason
merkt minder effect dan van ventolin. bijwerking: enigszins onprettig gevoel in de mond.

29-08-2011 | Vrouw | 36
Allergisch astma
Bleef benauwd met flixotide en had last van terugkerende hoestbuien 's ochtends en 's avonds. Met name bij het stofzuigen en vochtig weer namen de verschijnselen toe. Heb tien van de huisarts seretide gekregen, wat wel helpt

01-07-2011 | Vrouw | 25
Niet allergieche astma
Het gaf mij weining tot geen lucht En ik zat nog weekelijks bij de HA. Maar geen bijwerkingen van het middel