Ervaringen met Lomudal Inhalatiepoeder

Montelukast (29 meningen)
Atrovent (18 meningen)

21-11-2023 | Man | 89
Astma
In de eerste 40 jaar van mijn leven was ik door allergie voor de huisstofmijt en boompollen vaak benauwd en vrijwel voortdurend verkouden, met neusbloedingen, zware aanvallen van hoofdpijn door voorhoofdsholte-ontsteking, ernstige bronchitis en soms een een flinke longontsteking. Dit alles totdat een longarts mij Lomudal voorschreef, en er later ook Lomusol kwam. Na verloo[lees meer...]p van tijd is de asthma vrijwel volledig verdwenen. Nog slechts af en toe gebruik ik wat Lomudal. De Lomusol heb ik nog wel regelmatig nodig, met name als ik een ander kledingstuk heb aangetrokken. Als dan mijn neus begint te kriebelen neem ik even een pufje Lomusol. Ik ben nu 89 jaar oud, en ik ben nog steeds dolgelukkig dat er Lomudol en Lomusol is geweest om mijn kwalen te verlichten..

21-03-2022 | Vrouw | 60
Astma
Ik heb in mijn jeugd last gehad van zware astma-aanvallen, opgewekt door allergieën, inspanning of koude lucht. De Lomudal capsules hebben me daarvan afgeholpen zodat ik een normaal leven kan leiden en gebruik dit medicijn nu al meer dan veertig jaar. Ik was zeer onaangenaam verrast toen Sanofi, na eerst bedrijven die dit medicijn produceerden te hebben opgekocht, ermee o[lees meer...]phield dit medicijn te maken. Ik vond het kwalijk nu gedwongen te zijn om opzoek te moeten naar een nieuw medicijn, terwijl ik zo tevreden was over de Lomudal en dat middenin een corona epidemie. Gelukkig was de bijzondere Transvaal Apotheek in Den Haag bereid het inhalatie poeder voor mij samen te stellen, zodat ik niet van medicijn hoef te veranderen. Daar ben ik ze zeer dankbaar voor.

24-08-2020 | Vrouw | 49
cromoglicinezuur (5mg/do)
Astma
Jaren dag en nacht gehoest. Niet normaal. Van longarts gewisseld en hij stelde dit voor. Binnen 4 dagen hoesten over. Een wondermiddel.

26-03-2019 | Vrouw | 60
Astma
Ik gebruik dit medicijn al meer dan 40 jaar. Had op jonge leeftijd jaren lang minstens 1x in de 2 w zware astma aanval getriggerd door allergieën. Na het starten met Lomudal in al die jaren nog 2 x benauwd geweest. Voor mij een wondermiddel!

10-01-2019 | Vrouw | 54
Astma
Gebruik al jaren Lomudal tot grote tevredenheid. Woon in Zwitserland waar het al enige tijd niet meer verkrijgbaar is. Bestelde het vervolgens iedere keer in Nederland, maar tot mijn grote schrik is het middel uit de handel gehaald. Ik gebruik 2x daags 1 inhalatie (20 mg met eclips). Is het inderdaad nergens meer verkrijgbaar of weet iemand een alternatief?

06-12-2018 | Man | 34
cromoglicinezuur (5mg/do)
Astma
Sinds kinds astma patiënt, buiten zware aanvallen heb ik ook last vast de meer sluipende klachten zoals het verkrampen van de longen. Ik had 5 uur + per dag aanvallen waarbij ik op de grond lag. Daarnaast had ik een slechte reactie op Atrovent/ventolin en kreeg ik hart klachten van Spiriva. Uiteindelijk kreeg ik Lomudal Forte, binnen 1.5 maand waren bijna alle klachten[lees meer...] weg en dat was met 20 mg, binnen kort ga ik het verhogen na 40mg. Ik ben zeer tevreden over dit medicijn, ik merk ook dat ik minder ontstekingen krijg doordat de longen minder geïrriteerd zijn. Nauwelijks bijwerkingen en bijzonder efficiënt, blij dat de specialist voorstelde.

08-03-2015 | Vrouw | 47
Astma
Ik gebruik het middel al meer dan twintig jaar. Het middel werkt bij mij voldoende effectief en heeft geen bijwerkingen. Enige nadeel vind ik dat de spinhaler vrij snel kapot gaat. Vaak moet ik een extra spinhaler bij de apotheek bestellen. Dit is niet altijd zo geweest. De vroegere spinhaler ging nooit kapot.